Seuraa 

Kommentit (11)

Meillä rakenneultrassa rv 21+3 painoarvio oli 490 g. Uusintaultrassa rv 29+3 painoarvio oli 1.495 g. Näiden painojen lääkäri on sanonut olevan ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kolmenmami-75:

Lainaus:

eikös tuossa viestissä ollut, että viikolla 25+1 paino olisi ollut 920g..?

Näin tulkitsisin ;-)

Hyvä minä!

Niin tosiaan,katsoin että 1920g vaikka olikin 25+1 ja 920g...

Sorry!!!

Ihan ookoolta sitten kuulostaa!

L

Omia kokemuksia: Mulla arvioitiin viikolla 24+3 että vauva painaa n. 800 g. Lääkäri näytti erästä kaavioita, jossa paino oli viikon 25 kohdalla hieman keskikäyrän yläpuolella ja sen mukaan syntymäpaino olisi 3600 g. Kuulin täällä myös nettisivustosta www.tekay.fi jossa painoarvio laskurin. Siellä sitt kävinkin myös itse katsomassa. Käyppä sinäkin siellä! Niin ja soitin myös lääkärille jälkikäteen ja hän sanoi, että vielä tässä vaiheessa ei voi arvoida syntymäpainoa, vaan vasta jostakin 30 viikon tienoilta. Ilmeisesti on niin yksilöllistä tuo kehitys tms.

Kaksi viimeisintä lastani,molemmat poikia(-01 ja 04),arvioitiin rv31.Toinen silloin tasan 2kg ja toinen 2,1kg.

Käyrät huitelivat silloinkin keski ja yläkäyrän korkeuksissa ja odote paino syntyessä kummastakin yli 4kg.

Pojat molemmat syntyivät noin viikkoa ennen painaen 3820g ja 3780g

Eli kasvu oli ilmeiseti hieman hidastunut loppua kohden.

Mutta rv 25,noin 2kg paino tuntuu isolta!

Minullakin oli tarkat viikot 25+1 ja se kokoarvio siis 780g... Tuo meidän kokoarvio osuu melko tarkasti keskikäyrälle, ihan tarkkakeskikäyrä 25 viikolla olis kai 800g. Eli käyrien mukaan tuo teidän arvio on hiukan yli, mutta eihän se välttämättä mitään pahaa tarkoita, käyriähän ne vain on!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat