Vierailija

Vaihteleeko kesällä/talvella?

Meillä tämä on ainainen kiistanaihe kun mies haluaa ostaa puolivalmista (pakastevihanneksia, valmiita kastikepusseja jne), minä taas en. Selvästi kotikulttuuri taustalla: heillä käytetty paljon puolivalmiita ja käytetään yhä, meillä taas aina tehty tuoreista aineksista kaikki.

Kun itse ruoat useimmiten teen niin tietysti sitten saan päättääkin, mutta silti mies yrittää aina tarjota että laittaisin kesäkeittoon pakastevihanneksia, tekisin spagettikastikkeen valmiista, pinaattikeitonkin voisi ostaa pakasteena jne.

Kommentit (9)

Eli jotenkin silleen että jos se " teollinen valmistus" ei maistu lopputuloksessa niin ihan OK, mutta " teolliset maut" on hyihyi. Oliko tässä mitään tolkkua? ;)

myös esim tomaattimurskaa jne. hyvin pakastetut pakastevihannekset ja vihannessäilykkeet ovat tuoreenveroisia mutta aikaa kuluu paljon vähemmän kuin itse pilkkoessa. Rahaa tietysti menee vähän enemmän.

Valmiita kastikkeita tai eineksiä tai kuivamuonaa taas ei meillä käytetä kuin maksalaatikkoa. Ne yksinkertaisesti maistuvat pahalle ja niissä on liikaa rasvaa ja suolaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

meillä käytetää esim. paljon noita valmiita kastikkeita joihin lisätään vain maito,

esim. bearnaise-, currykastike.

nopea ja helppo, maistuukin meille!

mutta sitten taas noita pakastevihanneksia ei käytetä...

Meillä mieskään ei suostu syömään tehtaiden ominaismausteilla ja natriumglutamaatilla pilattuja ruokia.

Mielestäni kyseessä on myös selvästi kulttuurikysymys. Tuoreeseen ja itsetehtyyn tottuneena on tosi vaikea tyytyä valmisruokiin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat