Seuraa 

No ei ihan vielä mutta kuitenkin... On alkanut mietityttää että mitä tekisi äippäloman päätyttyä. Kotiin niin mielelläni jäisin, mutta se raha... miten siis rahallisesti pärjäämme. Mieheni suht hyväpalkkaisessa työssä, minä itse hoitajana terveyskeskuksessa. Lasta en hoitoon vielä haluaisi laittaa, on silloin kuitenkin niin pieni... Miten te muut olette asian ratkaisseet kun raha on töihin ajanut? Hoitovapaalle jo jäisin niin saisin vaan muutaman satasen kuussa.... Aika lapsen kanssa ei ole rahassa mitattavissa vaan se on kultaakin kalliimpaa!!!

Kommentit (11)

Heippa!

Hoitovapaalle äl.jälkeen,eli tämän kuun lopussa ja vuoden loppuun sitä vietän.

Irtosanouduin ed.työpaikastani,joten loppuvuosi kitkutellaan lopputilirahoilla ja kod.hoid.tuella,noin 800e jää per/kk,eli

tiukkaa tekee,mutta tärkeintä olla pojan kanssa!!

Vuoden alusta ansiosidonnaiselle ja sitä kautta töihin,voisin kyllä mielelläni käyttää ne 500pvää,mutta ammattini vuoksi kutsu käy kaiketi aiemmin...

Mieheni pyrkii jäämään sitten kotiin kun työ kutsuu minua,että poika saisi olla 3-vuotiaaksi kotona.

Aika junailua tod.näköisesti,mutta kaikkemme teemme.

Oman irtisanoutumisen vuoksi 3kk karenssi " kuluu" hoitovapaan alla pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Osaatteko kertoa, kuinka paljon keikkaa saa tehdä hoitovapaan aikana niin, ettei tuet kuitenkaan mene? Olen miettinyt tuota keikkatyö mahdollisuutta...toisi ihan mukavaa lisärahaa... :)

mun mielestä keikkaa saa tehdä niin paljon kuin sielu sietää ;) eli kysymys on vain siitä, että lapsi kuitenkin hoidetaan kotona. Jos joku tietää paremmin niin korjatkoon, mutta itse ainakin keikkailin hoitovapaalla ja mies oli silloin lapsen kanssa.

äitimiia, nyt taas äitiyslomalla

Mä (myös hoitoalalla) tein jonkin verran keikkaa iltaisin ja viikonloppuisin sekä miehen loma-aikaan. Näin pystyttiin hoitamaan esikoinen vuorotellen miehen kanssa. Tämä tietty vaatii sitoutumista molemmilta vanhemmilta.

2.5 vuotta sitten ku ensimmäinen syntyi. Nyt on toinen lapsi 9kk ja jään työttömäksi parin viikon päästä. saan n800e kk eli sama mitä saan nyt. Miehen mielestä saisin mennä töihin, mutta jään kotiin kun se on niin ihanaa!!!!

Meillä menee tällä kertaa niin, että ä-loma loppuu lokakuun loppupuolella ja sitten jään vajaak 2kk:ksi hoitovapaalle ja sitten menen töihin. Pidän tosin ensin vuosiloman eli työ kutsuu varsinaisesti vuoden vaihteessa. tällöin mies jää lomalle pariksi viikoksi ja neiti saa rauhassa tutustua hoitopaikkaan. Esikoisen kohdalla menin töihin jo aikaisemmin ja mies piti pidennetyn isyysloman sekä neljä vko vuosilomaa.

Toiveissa on, että saadaan kuopus esikoisen kanssa samaan päiväkotiin joka on ihan vieressä. Poika on mun kotona ollessa käynyt päiväkodissa 2xvko 4h, kun paluu hoitoon on kuitenkin edessä. Pojan päiväkotiin meno sujui oikein hyvin.

Olemme miehen kanssa molemmat kunnan palkkalistoilla, joten tulot ei päätä huimaa ;) . Täällä meillä päin kunta ei myöskään maksa kuntalisää hoitovapaalla ollessa. Meillä molemmilla on vuorotyö eli lapset eivät mene hoitoon jopa päivä vaan keskimäärin 10 koko päivää ja neljä puolikasta hoitopäivää kuukaudessa. Kunnalla ei myöskään ole ympärivuorokautistapäiväkotia vaan jos olemme molemmat viikonloppuna töissä , pitää yrittää hankkia hoitaja kotiin (onneksi sukua on lähellä) tai vaihtaa työvuoroa. Onneksi molemmille on siunaantunut joustavat työkaverit sekä työnantajat.

Kyllä se pikkuisen hoitoon vieminen tuntuu kamalalta, mutta ainakin meille se on rahakysymys. Toisaalta, olen itse ollut 6kk kun olen mennyt hoitoon eikä traumoja ole tullut ;) .

On ollut kiva lukea muiden ajatuksia... mutta antakaa sillä vielä tulla vaan! Itselläni on vakituinen työpaikka kunnalla, olen siinä mielessä onnellisessa ja turvatussa asemassa. Voisin jäädä hoitovapaalle ja tehdä keikkaa muissa hoitolaitoksissa tai vaikka aivan muun alan hommia kun mieheni vapaalla tai jos äitini olisi tytön kanssa... Nyt kuulin että olisi mahdollisuus tehdä myös 60% työaikaa eli 60% normaalista viikkotuntimäärästä, silloin voisi hoitoja sopia mieheni töiden mukaan ja olen onnelisessa asemassa että äitini luvannut auttaa myös.

Itse en ole tuossa ns. onnellisessa asemassa, että pystyisin omalla alalla tekemään keikkatyötä iltaisin ja viikonloppuisin. Niinpä aloitan nyt myymään lastenvaatteita kotimyyntinä. Tuppikuppityyliin siis menen kutsuille esittelemään vaatteita iltaisin ja viikonloppuisin. Kotihoidon tukea tosiaan saa, kun lapset kerran hoidetaan kotona. Ja kun nyt aloitan hommat niin, että on vielä 2kk vanhempainpäiväraha-aikaa jäljellä, niin sitäkin saan, mutta Kelalle on ilmoitettava minä päivinä teen töitä, ja niiltä työpäiviltä saan sitten vain minimiäitiyspäivärahan. Kivaa, kun saa itselle jotain muuta ajateltavaa välillä, ja saa silti hoitaa lapset kotona!

Kannattaa mietitiä eri vaihtoehtoja, lapset on pieniä niin vähän aikaa!

sain tehdä ihan vapaasti niin paljon hommia kuin huvitti kunhan lapsi hoidettiin kotona. Jos saa Kelan tukiin jotain lisätukia tms. niin niihin nuo keikkatyötulot sitten vaikuttaa kuin myös joillain paikkakunnilla kuntalisän saamiseen. Kannattaa ottaa selvää noista kiemuroista ennen kuin tekee keikkoja ettei mene miinuksen puolelle.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat