Vierailija

Aikanaan sovimme miehen kanssa että kun lapset on tehty niin häneltä nipsaistaan johtimet poikki. nyt on lapsiluku täynnä mutta leikkaus ei tule kyseeseenkään. mitenkään järkevästi ei mies ole osannut asiaa perustella.

Kommentit (22)

Ehkä mies ajattelee tulevaisuutta. Koskaan kun ei voi olla 100% varma oletteko te aina yhessä. Ajattele nyt jos eroattekin joskus, ja mies haluaa saada vaikka uuden vaimon kanssa lapsia. Eihän tollaseen voi ketään pakottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Taka-ajatuksena voi olla pelko teidän suhteen loppumisesta - lapset jäävät usein äidille - uusi ystävä astuu kuvioon ja saadaan vielä yhteisiä lapsia.

Vaihtoehto 2. Hän pelkää asemansa miehenä romahtavan muuttuessaan tuhkamunaksi ja pelkää potenssinsa heikkenevän (mikä on turha pelko).

Mulle tuo ei ollut kummoinen juttu, mutta ne harvat tutut, joille olen kertonut pitävät sitä aivan kummallisena ratkaisuna. Oikeastaan kukaan ei mitenkään kommentoi asiaa, kaikki tuntuvat vaan kiusaantuvan.

M35+

Mutta minä halusin ja sterilisaatio tehtiin neljänen lapsen synnyttyä.

Meillä perustelut oli se että minä en halunnut enään raskauksia, ne ovat todella vaikeita.

Olemme sitoutuneet avioliittoon mutta voihan sitä kumminkin tulla ero. Miksi miehen pitäisi suostua sterilisaatioon.

N33v

Suomalaisilla miehillä on käsittämättömät kielteiset asenteet miehen sterilisaatiota kohtaan. Jopa niin kielteiset, että yleensä nainen on se, joka joutuu turvautumaan tähän operaatioon, vaikka se on naiselle vaikeampi tehdä ja johtaa useammin komplikaatioihin. Muualla maailmassa tehdään miehille enemmän sterisaatioita, Suomessa naisille.

Pitäisi miehenkin pystyä kantaa vastuunsa ehkäisystä. Joissakin tilanteissa naiselle ei löydy sopivaa ehkäisymuotoa ja miehen on huolehdittava asiasta. Kondomi on sopiva vaihtoehto, jos halutaan lapsia tulevaisuudessa, mutta kun lapsiluku on täynnä, niin sterilisaatio on varteenotettava vaihtoehto. Miehen e-pilleriä vielä odotellaan...

Minä henkilökohtaisesti loukkaantuisin, jos miehen kieltäytymisen taustalla olisi halu saada mahdollisesti lisää lapsia, vaikka lapsiluku on täynnä! Ei anna kovinkaan parisuhteeseen sitoutunutta kuvaa miehestä. Ja puheet ruunista voi unohtaa. Siemennesteellä ei ole mitään tekemistä potenssin kanssa.

Itse olin ajatellut hoitaa asian seuraavan synnytyksen yhteydessä, mutta se ei ole kovinkaan luotettava jos se tehdään silloin. Tasapuolisuuden nimissä ihan kiva että hän tekee sen, onhan minuakin sorkittu erinäiset kerrat synnytysten yhteydessä. Toivottavasti pääsee toimenpiteeseen pian.

Häntä kammottaa ajatus että joku sorkkii vehkeitä ja sen ympäristöä terävillä veitsillä :D

Toisin sanoen hän pelkää jonkin menevän vikaan, vaikka tietää että todennäköisyys siihen on todella pieni.

Näin perusteli minun mieheni kieltoaan.

Neljä vuotta minulle tehdyn sterilaation jälkeen erosimmekin ja nyt mies etsii sitä uutta naista.

Itse en tekisi enää uutta lasta oli uusi mies millainen hyvänsä, joten olen tyytyväinen omaan sterilaatiooni.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat