Vierailija

Olen ihan mahdoton itkupilli. Pitkään vaivannut allergiani on kokoajan pahenemaan päin, ja nyt viimein päätimme, että kissalle on etsittävä uusi koti. Pessimisti kun olen, pelkään ettei sille millään löydy hyvää kotia vaikka tiedän kyllä, että hyviäkin kissanomistajia on. Olen laittanut ilmoituksen Apulaan lemmikkipalstoille, mutta olisiko teillä vielä jotain paikkoja, mihin kannattaisi ilmoitus laittaa? Maksaisin melkein mitä vaan, jos voisin olla varma, että tuo mahtava kissa saisi kivan kodin..:o(

Kommentit (19)

mutta tuossa on metsääkin välissä.. ja siis talon etupuolella on vain tuo pikkutie ja paljon peltoa ja metsää jossa meidän kissat viihtyy.

T.10

Kissa on nelivuotias leikattu uroskissa. Se on ihan sisäkissana ollut ja säännöllisesti rokotettu ja madotettu. Sisäsiisti ja erittäin seurallinen. kaikin puolin mahtava kissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Käytämme kissaa välillä valjaissa ulkona, ja se on ainakin hyvin kiinnostunut koirista mutta eihän sitä uskalla lähelle päästää. Muiden kissojen kanssa se voi tulla toimeen, mutta se riippuu toisen kissan luonteesta. Arka ja vetäytyvä kissa ei ole tuolle paras mahdollinen kaveri.

Hiiret tuo kissa nappaa kiinni vaikka narussa ollessaankin.

Ap.

Meidän kisu etsi kotia tuttavilta viime vuonna näihin aikoihin käytösongelmien vuoksi (itse ei pystytty hoitamaan niitä). Ei löytynyt.

Päätettiin jo että viedään piikille, mutta laitoin sitten ihan viimeisinä päivinä Apulaan vielä ilmoituksen ihan " huvikseni" , ajattelin että onpa ainakin sitten kaikki tehty eikä jää harmittamaan. Luettelin kaikki kissan viat ja hyvät puolet, kirjoitin oikein pitkän ja persoonallisen ilmoituksen ja laitoin kuvia myös mukaan.

Ja kappas, löytyikin meidän todella ongelmalliselle kissallemme ottaja! Pääsi tosi ihanaan kotiin jossa on viihtynyt hyvin.

Eli jos jotain vinkkiä osaan antaa niin kerro kissastasi VUOLAASTI, laita ehdottomasti kuva! Apulahan on täynnä sellaisia ilmoituksia tyyliin " kaksi kissaa annetaan hyvään kotiin, soita 040-xxxxxxx" . Ihmiset tarttuvat koukkuun paljon paremmin kun olet kertonut kissasta ja he voivat ihastua kisuun jo valmiiksi. Meilläkin tuo ottaja kehui ilmoitusta kovasti ja sanoi, että tosi harva jaksaa nähdä vaivaa.

Eläinsuojeluyhdistyksestä muuten kysyin (Hesy) tuolloin kisun ottamista, ja sanoivat että heillä on paikat ihan täynnä. Loppukesä oli silloinkin, kesäkissoja. Ottivat käytännössä vain niitä jotka on joskus heiltä otettu ja palautettaisiin.

Toiset kissat ovat kyllä uteliaita ja ystävällisiä joten varmasti tekevät tuttavuutta (niinkuin koirankin kanssa aikoinaan). Asumme pohjanmaalla, joten matkakaan ei olisi suuri.

T. 10

Meiltä kyllä kissa saisi hyvän kodin jos vain on sellainen kissa joka meille sopeutuu.. Kissat ovat meillä aika itsenäisiä ja paljon pihalla, mutta tykkäävät kyllä sitten olla sisälläkin ja " äitin ja isän" välissä nukkua yöllä ja minä rakastan eläimiä ylikaiken..

Jos jompikumpi kissa meille tulee niin meille saa aina tulla käymään jos haluaa..

T. 10

Kova hinku sillä ainakin on ulos tutkimusmatkailemaan. Onko teillä autotietä lähellä? olen vähän skeptinen tuon vapaana pitämisen suhteen, kun sukulaisilla on ollut niin monta auton alle jäänyttä kissaa. Leevi on kuitenkin ollut aina sisäkissa ja se voi olla turhan luottavainen ettei kukaan muka hänen ylitseen aja.

En ole ap, mutta meillä on vähän samankaltainen tilanne, eli joudumme luopumaan kissastamme, koska mieheni on allerginen. Tätä päätöstä ollaan vatvottu ihan kyllästymiseen asti ja itketty nyt jo niin kauan, että kohta tuo ukko on jo varmaan astmaatikko..

Ei todellakaan ole helppoa luopua hyvästä ystävästä. Meillä on leikattu, pitkäkarvainen tyttökissa, ikää 10 vuotta. Kun tuota ikääkin on jonkin verran siunaantunut, tärkeintä olisi vain löytää HYVÄ eläkekoti. On ollut pääasiassa sisäkissana, mutta mökkireissuilla yms on ollut aina mukana ilman mitään ongelmia. suoraan autosta ollaan aina päästetty vapaaksi heti mökin pihalla, eikä ole koskaan tarvinnut pelätä että karkaako. Nauttii ulkonaolosta ja on siellä kuin kotonaan, vaikka pääasiassa sisällä onkin ollut.

Meillä on koira ja kaksi kissaa (toinen leikattu kolli ja toinen leikattu natu).. kaikki elukat elävät sovussa keskenään ja meille mahtuisi aivan mainiosti neljäs " lapsi" . Asumme maalaistalossa, joten tilaa on temmeltää ja koti on suuri. Lapsia meillä ei ole. Meiltä kissa saisi hyvän kodin.

Käy Päijät-Hämeen eläinsuojeluyhdistyksen sivuilla ja soita vaikka paikan päälle. Eläimet ovat hyvässä hoidossa. Voit luottaa siihen että he katsovat tarkasti mihin kotiin kissoja luovuttavat. Sinne voit taatusti viedä kisusi jos muuta paikkaa ei löydy.

Täytyy varmaan minun vielä muokata tuota Apulan ilmoitusta, jos vaikka saisin kuviakin mukaan kunhan mieheni tulee töistä. Olen itse niin avuton tämän tietokoneen kanssa. Meillä on tosiaan se etu, että tuota mainiompaa kissaa on vaikea löytää, sillä ei ole mitään huonoja tapoja. Jospa tästä jotain tulisi. Toisaalta taas toivon, että allergia yhtäkkiä häipyisi ja voitaisiin pitää se itse..

Ap.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat