Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mitä se sinun tapauksessasi tarkoittaa?

Kommentit (7)

Puutteeni on varmasti lasten kanssa riittävästi oleminen. Eli leikkiminen (koti ymv), piirtäminen, maalailu jne. touhuaminen on melko vähäistä.

Ulkoilemme yhdessä kyllä paljon, luen kirjoja ja pelaan pelejä mutta näpertely ei vaan ole mun juttu.

Monet asiat voisi varmasti tehdä toisinkin mutta toisaalta lapset on tasapainoisia ja onnellisia joten eiköhän meillä ole asiat kuitenkin hyvin.

Minulle hyvä vanhemmuus on sitä, että jaksan täyttää hyvin lasten perustarpeet, sekä antamaan paljon rakkautta ja huomiota. En myöskään kangistu kaavoihin ja rutiinien tuomiin raameihin, vaan me touhutaan ja tehdään kaikenlaista yllättävääkin kivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jaksan jutella hänen kanssaan, kysellä mitä puuhaa, kertoa lenkillä mitä näkyy millonkin ja leikkiä/lukea hänen kanssaan silloin kun hän sitä pyytää. Lapsella ikää 1,5 vuotta.

Annan lapsen olla omilla ehdoillaan eli olen hänen kanssaan kun hän tulee pyytämään (ellei ole jokin homma kesken, jos on niin sanon että tulen hetken päästä ja lapsi ymmärtääkin jo mitä se tarkoittaa). En juurikaan oma-aloitteisesti mene hänen kanssaan leikkeihin, joskus kyllä mutta harvemmin. Tulkitsen että kun hän ei pyydä niin hän haluaa olla itsekseen ja vaikka katsella jotain kirjaa (juuri nyt istuu lattialla katselemassa kirjaa, selvästi " lukee" sitä itse ja miettii mitä siinä tapahtuu).

Väsyneenäkin jaksan kyllä tehdä näitä juttuja, se ei ole ongelma, mutta joskus joudun tekemään joitain työhommia ja sanomaan että äiti ei nyt ehdi. Silloin en pysty olemaan hyvä vanhempi ja se harmittaa :/ Lapsi tietääkin silloin yrittää tulla sulkemaan kannettavaa itkien... :(

Pinnan palaminen tarkoittaa mulle sitä, että huudan ja tiuskin ja komennan turhautuneella äänellä. En siis jaksa paneutua riittävästi eri tilanteissa luovimiseen. Ennen vauvan syntymää kyllä koin itseni melko hyväksi äidiksi.

Lapseni on ollut helppo jo vauvanakin ja häntä rakastan aivan mielettömästi. Haluan olla 24/7 äiti vähintään hänen ensimmäiset 3 elinvuotta.

Annan perustarpeet: ruokaa, unta, puhtautta sekä paaaaljon rakkautta, hellyyttä, läheisyyttä. Yritänpä joka päivä hänen kanssaan jotakin kivaa/kehittävää tekemistäkin keksiä.

Rajojakin tulen varmasti enenemässä määrin antamaan, mutta kaikki rakkaudella annettuna.

Otan kasvatushaasteen vastaan ja pyrin erehtyväisyydessäni parhaaseen mahdolliseen tulokseen.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat