Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

aamulla klo 9.00 3siivua leipää, jossa voita, kinkkua ja juustoa, mansikkajogurttia, jossa mysliä ja join 3mukia kahvia ja yhden lasin piimää. Tunti sen jälkeen keitin kahvit, jota join 2mukia ja söin kaks hillomunkkia.

Klo 12.00 söin eilen tehtyä kotitekoista pizzaa slicen ja pari kourallista sipsejä. ja siitä noin tunnin päästä söin fazerin suklaapatukan. klo 14.00 join 2kuppia kahvia.

Nyt juuri söin lautasellisen makaroonilaatikkoa ja kaksi viipaletta leipää, jossa kinkku ja silti on kauhee nälkä ja melkein pitäis ottaa lisää.

Onko jotenkin epänormaalia kun syön noin paljon? Musta tuntuu, et kokoajan pitäis syödä joitain tai muuten nälkä. Laihduttamisesta olen haaveillut, mutta ei taida onnistua multa. Olen 165cm ja 72kg. En liiku muuten kuin pakolliset matkat. en lenkkeile, enkä harrasta muutakaan liikuntaa..

Vinkkejä ja mielipiteitä!!

Kommentit (12)

Ite oon syöny tänään 2 ruispalaa, päällä munaa ja silliä. Ja kupin kahvia.



Olen sairaslomalla, ei oikein ruoka maistu.



Voisit varmaankin jättää vähemmälle nuo suklaat ja pizzat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

aamupalaksi 2 viipaletta ruisleipää+2 viipaletta juustoa+kahvia

äsken söin 2 viipaletta ruisleipää+kevyt levite+kurkkua. Eli melko paljo syöt. Heräsin 6.10

valkoinen leipä ja pasta lihottavat helposti.

Suosittelen lisäämään kasviksia ja syömään tummaa leipää. Jättämään pitsan, munkit ja suklaan pois jokapäiväisestä ruokavaliosta tai kohta olet lihava kuin porsas.

aamiainen klo 7.30: karjalanpiirakka, becel-margariinia sipaisu, aamupalajuustosiivu, tomaatti



välipala klo 10: pala leipää



lounas klo 11.30: 2 porkkanapihviä, 2 keitettyä perunaa, kermaviilikastiketta, salaattia, pieni pala mustikkapiirakkaa ja tilkka vaniljakastiketta



välipala klo 14: omena



Illalla varmaan vielä leipää tykötarpeineen, jugurttia, hedelmiä.



Mitä mieltä?

Paljon hiilihydraattia:



- leipä (etenkin jos valkoista)

- mysli (varsinkin jos sokeroitua)

- hillomunkit

- pizza (valkoiseen vehnään tehty pohja)

- sipsit

- suklaapatukka

- makaroonilaatikko + leipäsiivut



Sinun koko ruokavalio on tänään koostunut käytännössä hiilihydraatista tai hh:n ja rasvan yhdistelmästä.



Koitas surffailla vähän lisäinfoa aiheesta vaikka noilta karppaussivuilta.

Vierailija:

Lainaus:


aamulla klo 9.00 3siivua leipää, jossa voita, kinkkua ja juustoa, mansikkajogurttia, jossa mysliä ja join 3mukia kahvia ja yhden lasin piimää. Tunti sen jälkeen keitin kahvit, jota join 2mukia ja söin kaks hillomunkkia.

Klo 12.00 söin eilen tehtyä kotitekoista pizzaa slicen ja pari kourallista sipsejä. ja siitä noin tunnin päästä söin fazerin suklaapatukan. klo 14.00 join 2kuppia kahvia.

Nyt juuri söin lautasellisen makaroonilaatikkoa ja kaksi viipaletta leipää, jossa kinkku ja silti on kauhee nälkä ja melkein pitäis ottaa lisää.

Onko jotenkin epänormaalia kun syön noin paljon? Musta tuntuu, et kokoajan pitäis syödä joitain tai muuten nälkä. Laihduttamisesta olen haaveillut, mutta ei taida onnistua multa. Olen 165cm ja 72kg. En liiku muuten kuin pakolliset matkat. en lenkkeile, enkä harrasta muutakaan liikuntaa..

Vinkkejä ja mielipiteitä!!




nyt alkuun ainakin nuo hillomunkit, pizzat, sipsit ja suklaapatukat. Syö mieluummin vaikka hedelmiä, kasviksia, proteiinipatukoita, rahkaa, maustamatonta jugurttia. Yritä aloittaa joku liikuntaharrastus, vaikka kävely aluksi. Kävele 10 min eteenpäin ja käänny takaisin kotiinpäin. Saat jo 20 min liikuntaa ja siitä voi pikkuhiljaa pidentää lenkkejä, ottaa mukaan vaikka kävelysauvat ja ottaa vaikka juoksuaskeleita.

- sipsit, suklaa ja karkit pois. Kerran viikossa saa syödä pätkiksen pahimpaan suklaanhimoon.



- vaalea leipä vaihdetaan täysjyväleipään (real), tosin rasvan olen jättänyt leivän päälle samoin kuin juustosiivun. Leipää syön 2-3 palaa päivässä, ehdoton maksimi on 4.



- pizzaa saa syödä kerran 2 viikossa, mutta silloinkin vain ns. roiskeläppäpizza (johon voi laittaa päälle viipaloitua tomaattia ja raejuustoa)



- perunaa/pastaa/riisiä syön vain max 2 kertaa viikossa



- JOKA AAMU syön aamiaiseksi yhden omenan ja yhden verigreipin puolikkaan. Yleensä en muita hedelmiä päivällä syö, marjoja kylläkin syön iltapalaksi kera jugurtin.



- Kanaa, lihaa ja kalaa syön vuorotellen joka päivä.



- Lounaaksi hyvä vinkki on keitto (esim. tomaattikeitto, kasvissosekeitto, pinaattikeitto) jossa on reilusti raejuustoa tai kevyttä mozzarellaa. Kyytipojaksi paljon vettä ja tarvittaessa pala leipää (muista laskea leipä päivän " kiintiöön" )



Ja vielä hyvä vinkki " pikkunälkään" : Paloittele itsellesi valmiiksi johonkin kippoon porkkanoita, kurkkua, paprikaa, tms. Jääkaapilta on helppo käydä hakemassa noita, jos tulee vain joku rouskuttelunhalu (monesti sitä luulee näläntunteeksi, mutta sitä se ei ole). Kirsikkatomaatit on toinen hyvä mikä toimii!!



En tiedä miksikä tätä ruokavaliotani kutsuisin, ei tämä karppausta ole mutta ei armotonta hiilihydraattimässäilyäkään.. Samantapaisella ruokavaliolla pysyin aikanaan ihannepainossani (55kg, pituutta mulla on se 164), ja nyt olen taas matkalla noihin lukemiin.. Tällä hetkellä painoa on 66kg, eli lähemmäs 70 oli kun aloittelin.

1) Syöt ruokaa jossa on paljon hiilihydraattia. Sen energia tulee äkkiä käytettyä / muuntuu rasvaksi. Koita syödä vähemmän hiilihydraatteja (valkoista vehnää lähinnä).



2) Vatsalaukkusi on venynyt kun olet syönyt pitkään paljon. Se tyhjenee äkkiä ja tulee " nälkä" . Kun pidät pari päivää nälkää ja syöt vähemmän, tavoitteiden mukaisesti, niin jo tuntuu paremmalta.



Ainakin nämä tuli mieleen.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat