Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Onko muilla vauvoja joiden ruoan syöminen on yhtä pelleilyä. Vauvani kohta 11kk syö kyllä puuroa, hedelmäsoseita, vellejä ja maitoa hyvin, mutta kun ruokaa pitäisi syödä siitä ei tule mitään. Purkkiruoissa on kaksi ruokaa mitkä menee jotenkuten, oma tekoiset ei kelpaa.

Neuvolassa käski syötää sitä mikä maistuu, mutta mitä mieltä olette voinko syöttää vain hedelmiä, tai sitten kahta eri lajia ruokaa??? Toivoisin että lapsestani tulisi vähän monipuolisemman ruoan ystävä, eikä tuommoinen nirsoilija. Pakottaakaan ei oikein viitsi, ja sitä paitsi vauva sylkee kaiken heti pois suusta mitä ei halua syödä. Kohtalotovereita ja hyviä neuvoja nyt siis kaivattaisiin..

Kommentit (3)

Meidän 8kk on alusta asti ollut nirso syömäri. Ei puhettakaan että koskaan olisi noin vain syöty suu ammollaan, kuten kaikki muut tuntuu kertovan... Ehei, meillä pitää tehdä vaikeimman kautta. Jo syöminen sinällään on taiteilua että suun saa auki, etenkin ensimmäisen annoksen saaminen suuhun voi viedä jopa 5min ihan helposti. Vaikka nälkä onkin, pitää vain temppuilla ja osoittaa omaa tahtoa!

Mutta siis huonoja makuja meillä syödään hedelmän seassa. Ensin jotain pahaa ruokaa lusikkaan ja sen upotan sitten hedelmäsoseeseen. Heti kun on suuhun mennyt, tarjoan päälle pelkkää hedelmää ennen kuin ehtii suuremmin makustella ja sylkeä pois. Tämä toimii meillä, hedelmän persolla nielee muutkin pöperöt.

Ja ole huoleti, ennemmin tai myöhemmin syö kyllä muitakin makuja. Mä oon heittänyt jo aikaa sitten romukoppaan ylevän periaatteeni että meillä ei sitten sokerisia hedelmiä syödä. Joopa. Kunhan jotakin syö!

Meillä nirsoillaan 8kk ikäisten ruokien ja omatekoisten kanssa. Liikaa kai kökköjä. Yrittänyt olen jo kk, lapseni on nyt 8kk. omatekosta olen antanut 4kk ikäisestä asti söi hienojakoista hyvin mut nyt ei kökköistä. Olen myös päättänyt et annan sitä mikä maistuu ja välillä lusikallinen " pahaa" ruokaa kokeiluksi. Hyvin poitsu kasvaa ja terve on ollut tälläkin ruoalla. Tosin rahaa menee ostettuihin ruokiin paljon. Pakkasessa olisi valmiina ruokaa(kökkö ruokaa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mieleen tulle hyvinkin nyt 1v7kk poikani tuo vaihe. Ikää oli n9-10kk, kun ruokailut oli yhtä taistelua.. Meillä auttoi se, kun annoin hänen itse syödä, mitä pikku sormillaan suuhunsa sai vietyä. Keitettyjä makarooneja, pieniksi kuutioituja keitettyjä kasviksia, nakkia, kanan paloja, lohta.. mitä vaan ikinä keksin. Purkkiruuista meni vaan kinkku-kasvis 5kk sose. Itse hemoilin ihan mielettömästi ruoka-asiaa ja ajattelin silloin, että poika ei ikinä opi syömään monipuolisesti ym ja että ei pysy terveenä, kun ei syö. Mutta toisin kävi. Lopetin pikku pakottamisen ja ajattelin, että ruokailun pitää olla kivaa eikä taistelua, jos ei maistu niin ei maistu. Vaihetta kesti varmaan kuukauden tai kaksi, mutta sitten oli taas ruokahalua. Ja nyt poika syö todella kaikkea ja erikoisiakin ruokia hyvälllä halulla. Sairaana ei ole ollut ja kasvanut hyvin. Vaikka kyllä vieläkin tulee kausia jolloin ruoka ei maistu ja piste. Silloin syö vaikka vaan pelkkää leipää ja maitoa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat