Seuraa 

Esikoista odotan ja vasta rv15 menossa. Alavatsassa tuntuu välillä kaikenlaisia kipristelyjä ja vihlaisuja, isompia ja pienempiä. kuuluvat kai asiaan... Mutta miltä tuntuu supistus? Mistä sen sitten erottaa muista kipristelyistä kun oikeasti supistaa?

kyselee tietämätön ja itsensä vähän tynmäksi tunteva Nella

Kommentit (7)

Mulla on sellainen olo, että ei mulla supistanut koskaan, kun odotin esikoista. Silloin jostain vatsan pistelystä ajattelin, että ehkä se oli supistelua, mutta ei se vatsa mitenkään kovettunut, joten tuskin kyse oli supisteluista.

wei

Mulla synnytyssupistukset tuntuivat selässä ja olivat kivuliaita. Mun kohdallani kivuttomat " harjoitussupistukset" kyllä olivat jotain saaneet aikaan, koska synnytin kuukausi ennen laskettua aikaa. Supistukset olivat sellaista mahan kovettumista, mulla niitä tuli myös levossa ja ne saattoivat jäädä päälle. Joillakin taas supistelee tosi paljon, mutta mitään ei tapahdu ennen aikojaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Alkuraskauden normaalit supistukset on sellaisia " vatsa menee ulkoapäin tunnustellen kovaksi" -tuntuisia (eli aivan kuten lihasta jännittäisi) ja kivuttomia. Synnytyssupistukset eivät sen sijaan jää alkuunkaan epäselväksi: toisilla alkaa menkkamaisena jomotuksena mutta polttava kipu on sitten synnytyksen alettua jo sitä luokkaa, että se ei ollenkaan jää epäselväksi...

koko kohtu menee ihan kivikovaksi, tunnet sen mahan päältä. Joillain supistelee paljon vaikka koko rask. ajan ja joillain ei ollenkaan. Jos supistus ei satu on se harmiton. Mulla supistellut kivuttomasti paljon ihan päivittäin rv.14 lähtien (sekä levossa että liikkeessä).. Kun on niin aktiivisesti treenaileva kohtu, niin lääkäri on kyllä asian tutkinut ja ultrattukin on, mutta ei niistä mitään haittaa ole ollut kohdun suulle eikä muutenkaan.. eli paikat kiinni tiukasti:) Kuulemma tällaset harjotussupparit tulee normaalisti yleisimmin rasituksessa tai esim. seksin seurauksena;)

-M- rv 34+6

Mulla harjoitussupparit alkoi joskus siinä rv 25 paikkeilla. Koko vatsa meni kovaksi ja pinkeeksi ja siitä tuli ikäänkuin pallo. Ei ne supparit alussa oo mitenkää kipeitä eikä vihlovia, sellasia jännän tuntoisia vain. Kyl sä huomaat sit myöhemmin miltä se tuntuu. Loppuraskauden supparit on sit jo kipeämpiä.

kyllä tunnistat kun synnytys alkaa. Niistä ei valitettavasti voi erehtyä :) Itse kanssa esikoisen kanssa mietin, että jos en tajua (mulla ei ollut ennakoivia suppareita juuri ollenkaan) kun oikeat supistukset alkaa. Juuuu-u, tajusin :D Se oli yllättävää että kipu oli enemmänkin selässä kuin vatsassa ja että se oli tosi laaja-alaista, eikä siis mitään " vatsan kovettumista" .

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat