Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Eilenkin oli aamulla kaksi lukkia. Hyi olkoon. Onko jotain ainetta, jolla saisin ne pysymään poissa. Joka loppukesä sama juttu ja jatkuu lokakuuhun asti.

Sivut

Kommentit (56)

vaikka joku jo taisi sitä epäillä niin se todella toimii.

Kammoan lukkeja yli kaiken ja tietenkin asun asunnossa, jonka ulko-oven ympärystän lukit kansoittavat. Hyvä kun uskalsin kotiin mennä :)

Muuton jälkeisenä kesänä olin paniikissa kun lukit ilmestyivät, ei ole mitään pelkkää kammoa vaan totaalinen hysteerinen fobia.

Otin asioista selvää, soittelin eri valmistajille (ja juu, sain varmasti hullun maineen ja monella työpaikalla varmasti vitsailtiin soittoni jälkeen). Jostain sain tuon muurahaisraid-vinkin ja sitten kokeilin. Keräsin rohkeuteni ja kokeilin sitä turvallisesta paikasta yhteen lukkiin - kuoli heti. Sen jälkeen suihkutin koko oven ympärystän ja ovelle johtavan autotallin seinän ja lukit hävisivät.

Soittokierrosta tehdessäni minulle sanottiin, etteivät lukit tule suihkutetulle alueella ja tämä todella pitää paikkansa, kunhan muistaa suihkutella ne seinät ja ovenpielet tarpeeksi usein. Naapureilla oli varmasti hauskaa jos suihkutteluani seurasivat. Mutta samapa tuo, nyt pystyn kävelemään ovelle ilman puistatuksia ja ovenkin pystyy avaamaan ilman sydämentykytystä.

On olemassa vielä joku tehokkaampikin aine, nimeä en muista mutta alkoi b-kirjaimella. En sitä edes kokeillut, koska tuo mustakorkkiraid auttoi niin hyvin.

Kaikki myötätunto kohtalotovereille! Taisin silloin aikoinaan täältäkin kysellä paniikissa neuvoa. Ja olen iloinen jos nyt pystyn muita auttamaan. Tuo kammo on sellainen, ettei sitä muut ymmärrä. Fobia mikä fobia.

Kaikki hämpyt iljettää, mutta lukit painii ihan omassa sarjassaan. Hyi että, mikä mielikuva, lukit painimassa...

Meille tulee niitä sisälle heti, jos pitää ikkunoita auki, kun kahdessa ei ole hyttysverkkoa suojana. Luoja yksin tietää, miten saan ikkunat pestyä nyt syyskesällä, kun ne ikkunat pitäisi avata kokonaan...!

Mä meinasin saada jumalauta sydärin, kun sellainen löyty pojan huoneesta toissapäivänä! Onneksi oli mies tappamassa sen sitten.

Minä myös olen kiitollinen muurahaisraidvinkistä (hauska sana:) ja kokeilen käytäntöön hetimmiten!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Juu, on aika hankalaa mun mökkeily ja siitä mies mulle valittaa. Voin kokeilla tuota mustakorkkista raidia ennaltaehkäsyksi sinne huussiin, jospa voisin taas alkaa siellä käymisen. Se huussi on todella pieni ja seinille vielä ripustettu työvälineitä, joten helposti joku hiha hipaisee jotakin, missä voi olla lukki. Niitä voi olla myös esim katossa. Se ei auta, että tapan lukin. Kuollut lukki on yhtä inhottava. Ehkä jopa inhottavampi, jos se on irrottanut jalkojaan kuollessaan ja sehän ei mene itsestään pois.

Huomaat ettei se tee mitään pahaa. Sitä paitsi lukit syövät perhoset ja paarmat ja itikat pois sinua kiusaamasta.

Jos ötökkä kammottaa, opettele kammosta pois.

ps. suomen hämähäkit eivät pure ihmistä

Nämä hämyrit mistä te puhutte on pitkäjalkaisia, oikeaa nimeä en niille muista... Meilläkin oli näitä pitkäjalkaisia paljon kun muutimme taloomme ja piha oli täynnä kuusia ja mäntyjä. Puut kaadettuamme pitkäjalkaiset ovat lähes kokonaan kadonneet. Joskus sellaisia kyllä vieläkin kipittelee meillä sisällä, mutta eivät ne enää liiemmin häiritse kun niitä on niin satunnaisesti. Yleensä huudan miehelle, että tulee varovasti viemään " hiippakoiven" (antamani nimitys) ulos, jotta pääsee taas juoksentelemaan;)

Jos taas mies ei ole kotona, annan hiippakoiven kipitellä sisällä, koska itse en hämähäkkeihin koske, paitsi tappaakseni ja näitä en raaski tappaa...

Älkääkä ymmärtäkö väärin, mulla on aivan mieletön araknofobia, mutta jostain syystä se ei ulotu " hiippakoipiin"

Jos siis tuulettaa valot päällä, niin lukkeja tulee. Laitan verhot eteen hyvissä ajoin ennen iltatuuletusta. Kun pesen ikkunoita, käyn ulkopuolella tarkastamassa ensin lukkitilanteen. Hauskaa, että löytyi muitakin kammoisia.

testattu ja hyväksi havaittu. Ei irrota jalkojaan vaan jää niille sijoilleen hengettömänä. Ja lukit varovat sitä ainetta eli eivät tule sille alueelle, mille raidia (siis sitä mustakorkkista) on suihkutettu - kunhan muistaa suihkutella alueen, minkä haluaa pysyvän lukkivapaana, n. kerran viikossa ainakin.

Miten ihmeessä ne saisi pysymään poissa sen oven päältä. Miten estää, että niitä ei menisi kellarisyvennykseemme kärkkymään kellariin pääsyä. Miten estää niitä piiloutumasta puukasaan. Onko muilla samoja ongelmia. Onko kellään ratkaisua edes siihen oven päällä olemiseen.

Ne jättävät ilmeisesti jonkun hajujäljen, jota muut sitten seuraavat.

Vihannespunkkien torjuntaan tarkoitetut torjunta-aineet voisivat tehota paremmin. Vihannespunkki on myös hämähäkkieläin ei suinkaan mikään punkki.

Mieheni ei ymmärrä ja on minulle jopa kiukkuinen, kun niitä inhoan. Ne pitkät hytkyvät jalat ja se niiden päällä lilluva pallonen. En voi käsittää, mistä kammoni johtuu, mutta on vaikeuksia istua pihakeinussa, kun koko ajan pelkää, että lukki on jossain keinun penkin alla tms. Onneksi lapseni, nelivuotias, on tullut tarkaksi lukkien huomaajaksi. Itse en esim huomannut eilen oven vieressä ollutta lukkia, vaikka vaistomaisesti aina oven ympärystän katsonkin.

Ällötys oli kerran, kun lukki oli mökin huussissa kietoutuneena reijän kannen nupin ympärille. Keskikohta oli keskellä nuppia ja jalat sitten ympärillä. Iljettävää, jos olisin mennyt sinne pimeällä kopeloimaan. Enää en mokomassa huussissa käy, vaan teen pihalle kaivamaani kuoppaan. Kaivan aina erikseen kuopan kakkaamista varten. Tosin yritän käydä vessassa muualla aina ja tänä kesänä en ole vielä joutunut yhtään kuoppaa kaivamaan.

Meidän ulkooven vieressä ei pahemmin lukkeja näy päivällä. Illalla kun lamppu syttyy palamaan ne tulee esiin. Viime kesänäkin valehtelematta tapoin varmaan 50 lukkia ulkooven edestä.

En tykkää minäkään niistä.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat