Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Meillä käydään nyt 12-vuotiaan kanssa kovaa keskustelua siitä, tarvitseeko hän kouluun Dakinen repun vai riittääkö tavallinen Reebook tai Adidas. Tehtiin sitten diili, että jos ajaa nurmikon kerran viikossa koulun alkuun asti, niin saa sen Dakinensa. Nurmikon leikkuuseen menee mieheltä vähän alle 2 tuntia ja minulta 2, pojalta varmaankin hieman kauemmin, joten seitsemisen tuntia joutuu tekemään töitä reppunsa eteen.

Kommentit (27)

Meidän kuusivuotias, syksyllä koulunsa aloittava, on jo merkkitietoinen. Ei kieltäydy pukemasta henkka maukkaa päällensä mutta ottaa mielellään jotain äidinkin suosimaa merkkiä. Tuntee Diorit, burberryt jne. Emme ole mitenkään erityisen merkkitietoisia, ainoastaan laatu kiinnostaa minua. Täytyy tsempata, meille ei kaivata mitään hienostelevaa prinsessaa...

Salaojitettu etupiha on melko karrella, mutta kyllä sielläkin voikukat ja piharatamot hyvin kasvavat, joten sekin pitää ajaa. Takapiha on vielä melko vehreähkö.

Vierailija:

Lainaus:

En vain ymmärrä miten teillä voidaan tänä kesänä nurmikko leikata viikottain, meillä se on ainakin niin karrella etten tiedä miten sille käy :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

En todellakaa aio ikinä edes opettaa lapsille , että joku vaatemerkki olis tärkeä. Itte en perusta merkkivaatteiden päälle pätkääkään, eikä lapsille sellaisia hommata.

Minä en tullut, eikä mieskään, kumpikin jopa pistänyt hanttiin kun vanhemmat merkkivaatteita aikoinaan tarjoutui hankkimaan (ei haluttu niitä koska niitä oli kaikilla). Toivo elää ;)

Osaa lukea ja ahkerasti selaa mutsin muotilehdet ja tsekkaa mitä muiden ihmisten päällä on ja tietää mitä haluu kaupasta.

Ja 2v 7kk tulee hyvää vauhtia perässä :)

Meistä ok, eikä tuossa mitään pahaa ole. Pelkästään mukavaa, kun miehenkin kanssa harrastetaan merkkivaatteita, trendejä yms :)

Vierailija:

Lainaus:

meillä ei olla viel merkkitietoisia,ei edes äiti. kun en oo ikin ees tuosta dakinesta kuullut. ja kyllä asutaan perähikiällä.

Paljonko sellainen maksaa?

se on tarttunut 13 vuotiaasta 10 vuotiaaseen, molemmat saivat dakinensa tänään, vaikka samalla hyllyllä oli melkein samanlaisia reppuja 5,90...oikeasti!

Dakinen reppuja on monen hintaisia, mutta nämä koulurepuiksi himoitut ovat sieltä halvimmasta päästä. Hinnat alkavat 40-50 eurosta. Merkillä on myös kalliimpia reppuja alkuperäiselle kohderyhmälleen (kiipeilijät ym.) mutta näiden koulureppujen hinta on suurin piirtein kaksinkertainen tavalliseen reppuun verrattuna.

Vierailija:

Lainaus:

En todellakaa aio ikinä edes opettaa lapsille , että joku vaatemerkki olis tärkeä. Itte en perusta merkkivaatteiden päälle pätkääkään, eikä lapsille sellaisia hommata.

Ne Merkit ei nimittäin kelpaa. Vaatteista joutuu raksimaan irti kaikki mahdolliset tunnukset että herralle kelpais. On muutenkinn niin vastarannankiiski ettei mistään hinnasta halua olla samanlainen kuin muut. Ikää 12 vee.

Siitä ei tuu mitään että mä olen mukana. Onneksi osaa ostaa sitten kuitenkin itselleen ihan nättäjä vaatteita, ei mitää paljastavia. Merkillä ei niinkään ole väliä. Mutta vaatteet Anttilasta, Prismasta ym. paikoista ei kelpaa. Pitää olla Jim & Jillistä, Lindeksiltä, Kapphallista tai muista samantapaisista kaupoista.

Viimeksi oltiin yhdessä kenkäostoksilla ja se kierros oli suoraan sanottuna helvetillinen. Eihän se edes suostu kunnolla vilkaisemaan mitään mitä mä ehdotan.

vaikka itse olenkin kiinnostunut esim kotimaisista suunnittelijoista.

Ja toisaalta lapsen pitää oppia ettei kaikkea saa ja toisaalta että haluamansa eteen pitää ponnistella. Joten sikäli nurmikonleikkuu on hyvä idea.

En vain ymmärrä miten teillä voidaan tänä kesänä nurmikko leikata viikottain, meillä se on ainakin niin karrella etten tiedä miten sille käy :)

Käymme edelleen yhdessä ostoksilla ja tyttökin myöntää, että äitipuoli löytää aina kaupoista juuri ne vaatteet, joista hän pitää.

...vaan ihan bulkkitavaraa. Ihan hyvälaatuista tavaraa, muttei tosiaan merkkituotteita siinä mielessä mitä käsitteellä normaalisti tarkoitetaan.

Vierailija:

Lainaus:

Käymme edelleen yhdessä ostoksilla ja tyttökin myöntää, että äitipuoli löytää aina kaupoista juuri ne vaatteet, joista hän pitää.

Ja kiva sitten niille teidän merkkijuppimukuloiden luokkakavereille, joiden vanhemmilla ei ole varaa tollasiin, kun tiedän kakarat kiusaa niitä!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat