Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Meillä on nyt kolme lasta pienillä ikäeroilla syntynyt.Toistaiseksi lapsiluku on täynnä eli ainakin taukoa on luvassa 4-5 vuotta. Emmekä ole mitenkään vakavasti vielä edes puhuneet onko lapsiluku varmasti täynnä, enkä toisaalta halua sellaisia päätöksiä etukäteen tehdäkään, aika näyttää.

Silti lähes päivittäin " pähkäilen" ja leikittelen ajatuksella siitä neljännestä sitten joskus...Iän puolesta onnistuu vielä. Järki sanoo, että näin on hyvä, elämä helpottuu, isompien lasten kanssa pääsee mukavasti harrastamaan jne.Mutta tunne-puoli sanoo ihan toista...Kuinka ihanaa olisikaan vielä kerran kokea raskaus, vauva-aika jne. kun nämä lapset ovat jo isompia.

Eli haluaisin kuulla nyt teidän kokemuksia, joilla on ollut samansuuntaisia mietteitä tai kokemuksia jo iltatähtien saannista. Miten on elämä sujunut, miltä vauvan saaminen tauon jälkeen on tuntunut jne. Voihan se olla, että kun se hetki koittaisi, on itse jo tottunut " vauvattomaan" elämään eikä kuume enää nousekaan!

Kommentit (3)

ne luettuani olen taas varma, että jos se minusta on kiinni, niin jatkoa seuraa kunhan aikaa vähän kuluu. Itsekin olen ajatellut että olisi ihanaa taas nauttia vauvasta, kun muut ovat jo isompia, aikaa on varmaan ihan erialailla kuin nyt kun kaikki ovat niin " hoidettavia" . Nyt keskityn toki nauttimaan juuri tästä hetkestä, mutta sitten joskus...Kiitos vastauksista ja lisää saa kirjotella edelleen kokemuksia!

aivan ihanaa on ollut uudesti elää tätä vauva kautta meidän iltätähden kanssa.

Meidän kolmikko oli 8,10 ja 12 vauvan syntyessä,mies puhui neljännestä jo kolmikon nuorimman ollessa parivuotias,ja lopulta suostutteli minut...Vauva on tuonut iloa niin meidän vanhempien kuin isompien lastenkin elämään,kolmikon suhde jopa toisiinsa on lähentynyt vauvan kautta.Joka päivän katson häntä ja ajattelen että kamalaa jos en olisi miehen ajatukselle tästä neljännestä antanut periksi.Isosiskokin sanoi vauvan synnyttyä,että hänestä aina tuntuikin että meidän perheestä puuttui yksi lapsi....

Meidän vauva on ollut kiltti ja nukkunut aina hyvin,eli vaikka vanhempi olenkin niin jaksan ihan hyvin kun saan yönikin nukuttua.Eikä liikkeelle lähtö niin kovin hankalaa ole,isot lapset ovat aina valmiita laittamaan pikkumiehen turvaistuimeen,ja tarkistavat pyynnöstä että on vesimuki ja vaipat matkassa.

Onnea matkaan!(minusta tuntuu mietteittesi perusteella,että kyllä teillekin tälläinen pieni iltatähti vielä joskus tulee....)

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mulla xmieheni kanssa 3 lasta 4,5vuodessa. He ovat jo 11,12 ja 14 - ja sit uuden miehen kanssa on iltatähtineiti joka 2,5v. Eli mun nuorin oli jo 8v kun sain neljännen lapsen ja kyllä täytyy sanoa että tämä on aivan ihanan upeeta ollut. Itselleni koko raskaus, synnytys ja vauvaaika (vaikka kyl väsymystä on enemmän nyt kun silloin aikoinaan) oli mahtava kokemus vaikka oli jo ehtinyt tottua ns helpompaan elämään. Lapsille tämä on myös ollut ihanaa, lähes päivittäin he sanovat ääneen kuinka ihana pikkusisko he ovat saaneet ja kuinka he häntä rakastavat. Leikkivät, touhuavat ja opettavat hänelle (tyhmyyksiäkin, he). Olen onnellinen että lapset ovat saaneet kokea tämän, nauttia sisaruksestaan koska ei he silloin pienenä sitä tehneet. Itsekin olen ehtinyt nauttia enemmän eri lailla kun on " vain" yksi pieni - ei ole ikinä ennen ollut aikaa tutkia esim muurahaisten elämää. Olen niin kiitollinen pikkuisesta, että ryhdyttiin tähän ja onnellinen koko mun mahtavasta perheestä (vaikka onkin kaaosta usein, he). Tavallaan oli enemmän sääntöjä kun isot olivat pieniä mutta syy oli myös se että kun heitä oli 3 pitikin olla kuria että elämä toimisi mahd sujuvasti. Nyt tietysti pidetään säännöistä kiinni - mut eri lailla, joistakin tietenkään ei lipusuta mutta ei nyt ole niin tärkeätä syödäänkö klo 12 tai 13 tai otetaanko jätskiä vaikka piti ekaksi syödä ruokaa tai nukutaanko samassa sängyssä jne jne. Isommatkin hemmottelevat pikkuista hieman liikaakin joskus mutta ei se maailma kaada, tämä taaperoaika on niin lyhyt joten nautitaan täysillä. Uskon että sinäkin (tekin) jos päätät joku päivä vielä hankkia neljännen lapsen. Nauttikaa sun lapsista ja voikaa hyvin.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat