Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

niin paljonko on hintaero rekisterissä olevaan koiruuteen? Itselläni on villakoira joka on jo 8- vuotias ja olen katsellut sille kaveria. Tuolla pörssissä on villakoiria paljon mutta kun ei näy hintaa ilman lukuajan ostamista. Jos ketään nyt yhtään kiinnostaa niin kiitos!

Kommentit (9)

Hankintahintahan jää pieneksi, kun ajattelee paljonko koiraan saa uppoamaan rahaa, jos se on sairas. Rekatussa suomalaisessa koirassa on pieni " vakuus" , eli jos sairaus on perinnöllinen, jonka kasvattaja on voinut tietää tulevaksi pentueen teettäessään, voi kasvattaja avittaa hieman hoitokuluissa. Toki tämä on tulkinnan varainen juttu ja mitä tahansa sairautta ei kasvattajalla ole velvollisuus korvailla.

Hankintahintahan on suurehko, kun se pitää kerralla maksaa, mutta säästäessäsi rahaa ja samanaikaisesti seuraamalla syntyviä pentueita, löydät yhdistelmän ja kasvattajan jolta sinun on sitten mukava pentu ostaa. Eli kun käytät aikaa pennun etsimiseen, olet myös kasvattajan silmissä harkitsevainen pennun ostaja. Heti ensimmäisestä kohdalle osuvasta pentueesta ei aina kannata välttämättä ostaa.

Onnea Sen Oikean Pennun etsintään.

itse kahden rekisteröidyn rotukoiran omistajan en missään nimessä ottaisi muunlaista koiraa. en todella.

pitää saada karsittua pois tämä pentutehtailu että pentuja teetetään esim. lonkkavikaisilla tai jopa koirilla jotka ovat sukua toisilleen.

kunhan pentuja vaan tulee, on liian monen " kasvattajan" motto.

itselläni toisen rodun kohdalla olen törmännyt näihin enkä halua asioidan heidän kanssaan, en koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Monesti vielä " rekkaamattomista" pennuista pyydetään sikahintaa, pulitat muutaman satasen lisää ja saat rekisteröidyn koiran joiden vanhemmista tiedät kanssa jotain. Rekisteröimätön pentu on sama kun sekarotuinen vaikka sen vanhemmat miten olisi puhdasrotuisia. Ja mistä tiedät ettei naapurin musti ole sitä narttua myös astuttanut?

Mitään kunnollista syytä ei löydy sille ettei pentuja rekisteröidä, yleensä jos näin on niin narttua on käytetty liian usein pentutehtailuun, vanhemmat ovat sairaita tai vanhemmasta (isästä/isistä) ei olla varmoja, muitakin syitä löytyy ja mikään niistä ei kelvollinen. Ostamalla rekkaamattoman pennun tuet pentutehtailua, monesti olot ovat aika karut näissä pentutehtaissa. Siellä ainoa ajatus on tehdä rahaa, viis koirien ja pentujen hyvinvoinnista.

Kerrankin ihmiset osamaa mieltä jostain! Hyvä me fiksut!:) Tuo hinnan pohtiminen on tosiaan järjettömän hölmöä, sillä muutaman satasen säästö ei kauaa lämmitä. Mielestäni kovin persaukisten ei kannata lemmikkiä edes hankkia, sillä tulee yllättäviä kuluja, jotka on vaan maksettava ja revittävä sitä rahaa jostain.

Tämä pienten sekarotuisten buumi on kyllä kammottava, sillä liian moni vaalean kiharaturkkisen karvapallon omistaja haistaa markkinaraon ja alkaa naittaa omaa Jupsiaan naapurin Hupsille, koska " ne on niin söpöjä ja Jupsi haluaa äidiksi" . Sitten ilmoa vaan pörssiin, hintaa 400-500 ekiä ja kauppa käy...

Itse olen myöskin ostanut kaikki edesmenneet ja elossa olevat koirani ja kissani rekisteröityinä. Rekisterissä tai ei niin se missä eläin on ennen luovutusta merkkaa paljon.

Tästä rodusta jota nyt olen katsellut on tarjonta todella vähäista ( paitsi juuri pörssissä ) sen takia heräsi kiinnostus että minkä hintaisia ovat.

Olen oppinut kantapään kautta että meille sopiva pentu ei voi olla boxissa kasvatettu tai eristyksissä muuten vaan ollut. Olohuoneissa ja ihmisten hellittävinä olleet pennut ovat sosiaalisia ja itsevarmoja.

Olen lemmikkini muutenkin ostanut osamaksulla joten ei ole kysymys rahasta. Parasta olisi jos tuntisi kasvattajan ja tietäisi tarkalleen mitä pentu on kokenut. Itselläni on myös todella ikäviäkin kokemuksia meille ostetuista eläimistä ja nyt jälkiviisaana en edes kyseisistä eläimistä kauppaa tekisi. Olen tullut todella kriittiseksi ja siksi meillä ei toista koiraa olekkaan.

Voit onnistua saamaan hyvällä tuurilla ihan terveen ja hyväluonteisenkin koiran. Mutta valitettavasti rekisteröimättömiä pieniä koiria tuodaan virosta/venäjältä salaa jatkuvasti. Sanomattakin selvää että nämä koirat ovat usein matoisia, niillä on silmätulehduksia ja usein ne luovutetaan liian aikaisin. Pennuista pyydetään melkein kotimaisen rekisteröidyn pennun hintaa. Toki näitä pentutehtailijoita on suomessakin valitettavasti ja usein juuri villakoirat, cottonit, bichonit yms. ovat tätä riskiryhmää.

Kuitenkin jos päädyt ottamaan rekisteröimättömän koiran (mitä en todellakaan suosittele) vaadi päästä myyjän luo käymään, näet samalla olot missä pennut kasvavat. Ja hälyyttävää on jos ei myyjällä ole kuin tuo yksi pentu. Silloin se luultavasti on itärajan takaa tuotu... Tai jos myyjällä on useita koiria (usein erirotuisia)

Usein suomalaisille kunnon kasvattajille syntyy lievästi purentavikaisia, kivesvikaisia, värivirheellisiä koiria, joista he pyytävät alempaa hintaa kuin näyttelyynkelpaavista pennuista. Suosittelen tälläistä (pentu silti rekattu)

Mutta muista että koiraan menevä raha ei ole vain se mitä pentu maksaa!!

koska ei tosiaan ole hyvää syytä jättää pentu rekisteröimättä. Tämä onkin jo tainnut tulla ap:lle selväksi. Rekisteröidyt pennut maksanevat 800 euron luokkaa, tosin roduissa voi olla vähän eroa.

Haluatko mahdollisesti sisäsiittoisen pennun? Entä pennun, jonka emolla teetetään pentue toisensa perään? Entä miten olisi vaikkapa lonkkavikaisten vanhempien pentu?

Jos kerran haluat rotukoiran, niin otat kyllä rekisteröidyn tai saatat tukea ties mitä pentutehtailua! Ei ole olemassa YHTÄÄN hyvää syytä olla rekkaamatta kunnollista ja oikein teetettyä pentua. Huolestuttavaa, jos jo hankintavaiheessa pitää alkaa säästämään, koska se koiran ostohinta on yksi kärpäsen paska siinä rahameressä, jonka koira tulee viemään! Ja jos kerran rotu on sinulle tärkeä - tiesithän, että rekkaamaton " rotukoira" on virallisesti yhtä kuin sekarotuinen.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat