Vierailija

Kommentit (27)

Hääpaikkana kartano, josta ei erikseen veloitettu vuokraa. Hintaan kuului siis ruuat ja tarjoilu, hääpuvut, koristelut, bändi, valo- ja videokuvaus yms.. Kaikki muu paitsi sormus, studiovalokuvaus ja häämatka hinnassa mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Juhlat oli kotona huvilateltassa, pöydät ja tuolit ilmaiseksi miehen töistä ja ruoan teki äiti. kaksi tuttua oli edullisesti tarjoilemassa ja yksi kokki palkattuna.

Puku 800¿, sormus 900¿, hääyö 600¿, juomat tallinnasta 600¿, helikopterilla hääkuljetus (isä maksoi), kuvat, kutsut, kiitoskortit, koristelut ym. kaikki kuului budjettiin!!

Pitopalvelu oli kallein ja toisena tuli bändi. Muuten mentiinkin sitten pienellä budjetilla, eli puvut vuokrattiin, kutsut ja kiitoskortit tehtiin itse, hääauto oli kaverin auto, kaveri teki kimpun..

Suurin menoerä on tosiaan pitopalvelu, ja jos haluaa hyvän bändin, se maksaa. Jos haluatte säästää, niin näissä asioissa säästää helposti pitkän pennin.

Ruoka: Erilaiset salaatit, mehevää kinkku- ja kasviskiusausta, feta- ja aurajuustoja, oliiveja ym., kahvin kanssa täytekakkua ja muut pakkopullat.

Tarjoilu: 2 puolituttua tyttöä, seisova pöytä ja huolellinen esivalmistelu.

Tilavuokra 200¿ (sisälsi myös majoitustiloja, kaikki astiat, meren rannalla).

Pöytäliinat valkoista lakanakangasta, koristeena kukkakaupasta tilattuja muratteja ja ketkenneita ruusuja vesimaljoissa sekä pitkiä valkoisia kynttilöitä.

Vanhempien auto hääautona

Kampaus ja meikki ammattilaisilla, samoin kimppu ja valokuvaus.

Hääkarkit mietelauseineen, kutsukortit, riisikorit ja kyltit väsättiin itse kavereiden kanssa.

Musiikkiesitykset omasta takaa, koska suku ja kaveripiiri muusikkoja täynnä.

Sormus: miehen suvun perintösormus (sileä, johon saan kuulemma jokaisesta 10 vuodesta timantin)

Puku itse ommeltu, kengät City-Marketista, kengät Cittarista (ne ei paljon näy), korut Stocmannilta, miehen puku ulkomailta kirpputorilta.

Kuohuviinit Virosta, kotikalja itse tehty samoin mehut

Ei huomenlahjoja eikä häämatkoja yhteisestä sopimuksesta.

Koko juhlat pystyimme maksamaan käteisellä ja oli kyllä onnistuneet bileet.

Joka paikkakunnalla ei ole helppo järjestää edullisia juhlia, kun joissakin paikoissa pakotetaan ottamaan paikan oma pitopalvelu, tarjoilu ja juomat. Saahan silloin kyllä keskittyä muihin puuhiin, mutta minusta tuntui, että häävalmistelut olivat pelkästään ihania.

Häät Hgin ydinkeskustassa. Summa sisälsi myös häämatkan Kreikkaan. Alkoholijuomista tarjosimme ainoastaan kuohuviinin sekä kaksi lasillista viiniä/kaksi pulloa olutta ruokailun aikana, muut juomat hääävieraat maksoivat itse.

Puku oli alunperin kallis (mun mielestä, kun maksoi 6000 mk) mutta osuin oikeaan aikaan alennusmyynteihin ja sain Morsmaikusta -50%. Sormus maksoi 4500 mk.

Hintavinta mun mielestä oli tarjoilut ja yllättävän kallista oli myös valokuvat ja kiitoskortit, jotka teetimme jossain pienessä valokuvaamoliikkeessä.

Huomenlahjat olivat molemmille, n. 1000 mk per nuppi sekä kaasoja ja bestmania muistimme aika avokätisesti. Lisäksi maksoimme vanhempiemme ja isovanhempiemme yöpymisen hotellissa.

oikeastaan kaikki ruuat, serkut toimi ruokapuolella. Häät pidettiin isäni syntymäkodissa, todella iso maalaistalo. Häämatkan teimme lähistön huvipuistoon !

juhlapaikka oli KALLIS ja pitopalvelua käytettiin. koristukset ym. tehtiin itse. mun vuokrapuku oli myös tosi kallis (kun ajattelee että oli vain vuokralla, omaksikin olisi saanut halvemmalla monia pukuja mutta ihastuin kyseiseen). hinta sisältää myös hääyön.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat