Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Lueskelin tuossa äsken viestejä sikiöiden painoarvioista. Itse olin viime viikolla ultrassa tasan 21 vkolla ja lääkäri arvioi painoksi n. 350 g. Se kuulosti jo silloin kovin pieneltä, mutta en saanut kysellyksi lisää koska menin täysin mykäksi kun sanoi että sikiöllä olisi hieman laajentuneet munuaiset. Sen sain kysytyksi että mihin se sitten viittaa, niin töksäytti että downin syndroomaan. Kontrolli ultra on kolmen viikon päästä. Tunteet ovat myllerryksessä koska vauvamme kuoli vuosi sitten kesällä, vakavaan kehitysvammaan. Kromosomeissa ei hänellä ollut häiriöitä. Onko jollakin muulla vastaavasta kokemuksia, tarkoitan että olisi laajentuneet munuaiset tai pieni painoarvio?

Sekavan kuuloista tekstiä mutta koittakaa saada selko.

Kommentit (4)

Olin ultrassa Jyväskylässä ja ultraaja oli se johtava lääkäri, nimeä en nyt muista. Keskus Sairaalassa siis. Yksityiselle olen ajatellut mennä koska epätietoisuus luo tuskaa. Tässä kun on nyt muutenkin hieman hysteerinen olo.

Painoarvio ei ole mitenkään kauhean pieni minusta. Olin viikolla 20+ 4d ultrassa ja KOKENUT lääkäri ultrasi vauvan suunnilleen saman painoiseksi. Olisiko ollut jotain 360 noin eli hiukan isompi, mutta ei paljon kuin sinun. Sanoi, että täysin keskikäyrällä menee tuo paino. Eli kaiketi sinunkin vauvasi on keskikäyräläinen ja jos ei sitä niin ainakin alakäyräläinen eli siis täysin normaali. Kuinkahan kokenut se sinun lääkärisi oli? Missä kävit ultrassa? Sinuna en odottaisi 3 viikkoa huolissani vaan menisin uudelleen ultraan jollekin todella kokeneelle lääkärille. Itse kävin felicitaksella Tapio Kurjella ja hän oli aivan ihana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Munuaisista en osaa sanoa, mutta itse kävin eilen ultrassa, vko 20+3, ja vauvan painoarvio oli n300g, ja lääkäri sanoi että suunnilleen vastaa viikkoja.

Uskoisin, että kaikki on Sinullakin kunnossa, hyvähän se vaan on kun konrolloivat. Tunne on kuitenkin tuoreessa muistissa minkälaista on kun lääkärit " epäilevät" jotain, esikoiselta kävin yhteensä kait viidessä ultrassa. Ja terve tyttö syntyi 13kk sitten!

Jaksamista, ja jos siltä tuntuu, niin käväise tosiaan vaikka yksityisellä -jo oman mielenrauhasikin vuoksi.

Arica ja " Pupu" 20+4

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat