Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

ammattikasvattajat eivät niitä käytä

Kommentit (19)

Tämä ei suinkaan tarkoita, että se lukitsisi pyörän kuten jarru. Ja kaikki kolmipyöräiset, kääntyvällä etupyörällä, ei ole juoksurattaita. Mutta kääntyvä etupyörä tekee rattaista kevyesti liikuteltavat, rattaita ei tarvitse nostaa tai painaa työntöaisasta käännyttäessä, vaan voi vain kääntyä, vaikka ympäri. Ainakin omalla kohdallani, kun kokeilin tällaisia rattaita, en muita harkinnutkaan. Erittäin tukevat muutoin, ja tilavat lapselle. Mutta myös helpot työnnettävät, juuri kääntyvän pyörän ansiosta.

Kannattaa käydä kokeilemassa eri merkkejä, eikä tuomita vain kolmipyöräisyyden perusteella.

Gesslein esim. on erittäin laadukas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kuinka monta kolmipyöräisten kanssa juoksijaa olette muuten nähneet? Itse en yhtään ,muutaman rullaluistelijan kyllä.

Ihan hyvä näkökulma tämä kiikkeryys, nimittäin esikoisen vaunuhankinta on edessä ja olen tullut siihen tulokseen, että kolmipyöräisyys ei sinänsä ole etu eikä haitta, yhden sortin trendihuume vain.

Olenkin päätynyt perinteistäkin perinteisempiin yhdistelmärattaisiin.

Sitä vastoin niitä eivät varmasti käytä plösöt, joiden elämässä liikunnalla ei ole sijaa. Silloin kun ei ole väliäkään sillä, miten vaunut kulkee.

Kiikkeriä ne eivät ole. Siitä riittää osoitukseksi jo sekin, että ne parin viikon takaiset onnettomuusvaunut eivät kaatuneet aikaisemmin rinteessä.

...Kolmipyöräinen vaunu lähtee helpiosti rullaamaan..."- Lastentarvike oy:n toimitujohtaja Raisa vakkuri

--Kevyt ja isorenkainen vaunu sopii vaikeassa maastossa liikkumiseen. Neljänne renkaan puuttuminen saa vaunun mutkittelemaan helposti.

(HS 1.8.2008, A8, Juntune, E. toim.)

ja hyvin on kaikki ostokset kotiin tullut.

Ja kyllä me ollaan eväsretkiä tehty ja muitakin retkiä.

En juokse, mutta kyllä ne on äärettömän kätevät liikkua.

oli varmaankin kipsahtanut nurin aiemmin ja lapsi tipahtanut kyydistä. Olisi todennäköisesti jäänyt henkiin. Itse en missään nimessä ostaisi noita kolmipyöräisiä ja en tosiaankaan ole mikään plösö...

Esim kun vaunuissa on yhtään painoa, esim. ruokaostokset on niiden pystyssä pitäminen vaikeampaa.

Ja mitä isommaksi lapsi kasvaa sen enemmän se vaunuissa riehuu ja sen helpommin se ne omalla massalla nurin saa. Nelirenkaista vaunua ei isolla lapsella tarvitse koko aikaa olla kiinni pitämässä, vaan uskaltaa esim. istua puiston penkillä vastapäätä lasta ja syödä lapsen kanssa yhdessä eväitä tms.

Ja kahden lapsen tai koiran kanssa tulee vastaan yllättävä sivuille tempominen, jolloin vaunua saattaa ihan itsekin vetäistä kumoon päin, vaikka ei tarkoituskaan. Nelipyöräistä on todella vaikea saada nurin, kolmipyöräinen keikkaa helposti.

Ja nämä väitteet perustan ihan fysiikan lakeihin ja omaan kokemukseeni lähinnä nelipyöräisistä, matalan painopisteen omaavista vaunuista, joita en ole nurin saanut, vaikka melkoisia maastoreissuja olen tehnyt ja 30 kg koirakin on ollut apuna. Joskus olen kaverin 3-pyäräisiä kokeillut ja on kyllä todella kiikkerät ihan kaupungissakin, esim. kynnysten ylityksissä.

Sille ei kyllä mitään voi, että 3-pyöräiset on paremman näköisiä!

kun KAIKKI 3-pyöräiset vaunut/rattaat mielletään ns. juoksuvaunuiksi tai muuten "urheilullisiksi" vaikka näinhän ei tosiaankaan ole. SUURIN OSA 3-pyöräisistä vaunuista on ihan tavallisia eli niissä EI ole kääntyvää etupyörää.

Ainoastaan etupyörän kääntyminen tekee rattaista juoksurattaat ja helpottaa maastossa kulkemista ja juoksemista.

Se onnettomuus johtui pelkästään siitä vahingosta/huolimattomuudesta, että vaunuissa ei ollut jarruja päällä. Ei pyörien määrästä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat