Vierailija

Miten itse toimitte/toimisitte tällaisessa tilanteessa?

Liikumme paljon esikoisen ja kuopuksen kanssa tuplarattailla, ja aina en voi ottaa vanhempaa kävelemään vilkkaan liikenteen tai kaupassa olon takia. Välillä vanhempi 3-vuotias alkaa kiusaamaan nipistelemällä, tönimällä tai lyömällä 1-vuotiasta. Kotona tuollaisesta käytöksestä seuraa jäähy, mutta mitä tehdä kun ollaan reissun päällä? Kieltäminen ja komentaminen on yhtä tyhjän kanssa, kun riiviö vain virnistelee ja jatkaa kiusaamista. Pää punaisena huutaminenkaan tuskin tehoaa enkä sellaista muutenkaan pidä tehokkaana.

Joskus olen ottanut tukasta vähän kiinni kun tuntuu ettei mikään muu mene perille. Se on vihonviimeisin keino, tiedän.

Eli miten itse teette vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (2)

Ja laitat kävelemään ellei lopeta. Käske kävellessä pitää kiinni rattaista, tai seisotte paikoillanne niin kauan että tekee toivomallasi tavalla. Pidä vaikka kiinni hänestä. Ihan mitä vain tuleekin mieleen, kunhan kiusaaminen loppuu eikä sinun tarvitse kantaa ;) Puhu rauhallisesti mutta tiukasti. Sitten kun on vähän aikaa kävellyt nätisti, sano että pääsee rattaisiin jos osaa istua nätisti. Jne. jne.

Ihan mitä tahansa teetkin ÄLÄ lahjo. Lahjominen johtaa siihen, että lapsi kiusaa sisarustaan herkkujen tms. toivossa. Kiusaamista ei hyväksytä, sen täytyy johtaa johonkin " epämiellyttävään" , rangaistukseen tai ainakin se on lopetettava! Käske myös pyytää anteeksi sisarukselta, näytä mistä tulee hyvä mieli.

Varaa kävelyihin aina tarpeeksi aikaa.. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat