Seuraa 

Tiedän, että kuuluu paastota 12 tuntia. Mutta neuvolan täti alkoi puhua jostain hiilihydraateista yms. jotka meni ihan ohi mun korvien. Ajattelin, että kyllä näytteenottokeskuksessa sitten antavat ohjeet. Mutta ei siellä mainittu mitään muuta kun paasto.

Millaiset ohjeet olette saaneet?

Saaga rv25

Kommentit (7)

Muuten saa olla normaalisti kun vielä tulee syönti väliksi tuo 12 tuntia samoin juomisen kanssa korkeintaan suuta saa kostuttaa ja juoda sen ½lasia vettä.

Neuvolan ohje oli 12h paasto + vähän vettä. -> No mähän tankkasin illalla hirveet satsit ruokaa, etten kuole nälkään. :) Seurauksena oli se, että paastoarvo oli 4.8, kun raja-arvo oli just sen samaiset 4,8!! ARGH!

Ilmeisesti toi johtu siitä mun tankkauksesta. :D No joo.. tulipahan sitten mittailtua verensokereita 4krt/pv jonkin aikaa.

Burde ja pennari 31+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mä olin tänään just rasituksessa ja mulle sanottiin neuvolasta että 12h syömättä (meillä ainaskin pitää varata aika rasitukseen niin sen mukaan laskee sen 12h)! ja saa sen 12h aikana juoda vaan 1 lasin vettä.

Jouduin sokerirasitukseen heti alkuraskaudesta. Tulos oli että paastoarvo ei ole kohdallaan ja olen ollut ihan paniikissa siitä saakka. Jo kertaalleen myös diabeteshoitajan luona vieraillut.

Ennen sokerirasitusta en saanut ohjetta välttää liikuntaa enkä hiilariruokaa. Niinpä satuin rasitusta edeltävnä päivänä vetämään ihan sikaraskaan lenkin ja päälle tietysti mitä hiilaripitoisempaa ruokaa. Onko siis mahdollista että se olisi vaikuttanut kohollaan olevaan paastoarvoon? Muut arvot olivat ihan normaaleja.

ei mulle ole ainakaan muusta puhuttu. Vettäkään ei hirveästi saisi juoda, korkeintaan ½ lasillista. Eka rasitus oli 3kk sitten, toinen huomenna (toivottavasti pääsen synnyttämään ennen aamua ettei tartte mennä...).

Neeuska rv 38+6

syö päivän ja sitten se paasto. Mulle sanottiin paastoajaksi klo 20 - verikokeet aamulla (klo 8.15 oli aika).

Hiilihydraatit yms jutut tulee sitten kuvioihin jos arvot koholla. Eli ruokavalio sen jälkeen vähä hiilihydraattista, ja hiilihydraatit pitää jakaa tasasesti päivän aterioille. Mutta siitä saat varmasti ohjeet neuvolasta jos arvot koholla.

Ainoat ohjeet, jotka itse sain, että illalla klo 22.00 jälkeen ei saa syödä eikä juoda. Mistään muusta ei ole tietoa.

Ja voi sitä, kun toukokussa kävin testissä ja huh kun oli hellettä.. Janotti ku mikäkin kuumuudesta ja se sokerilitku kun janotti vain lisää... Onneksi se testi ei ole kuin kerran.. =)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat