Vierailija

Kommentit (26)

Mieheni on yrittäjä epävarmalla alalla ja lisäksi meillä on uusperhe. Oli minulla tosin avioehto myös 1. liitossani, joka oli ihan " tavallinen" . Hyvä että oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mies perii sukutilan ja itsekin tulen olemaan osallisena suvulle jo pitkään kuuluneeseen tilaan.

Emme aio erota tietenkään, mutta sitten jos niin joskus käy niin tiedän että taistelu jokaisesta eurosta, patalapusta ja tyynyliinasta VOI olla verinen...

Vaikka siiresta rakkaudesta naimisiin menimmekin, eikä toivottavasti erota ikinä, mutta ikinä ei voi tietää miten se elämä heittelee. Nyt kun asiat pystyy vielä sopimaan laitettiin mustaavalkoisella (asianajajan luona tietenkin). Usein nähny/kuulu " likaisia loppuja" avioliitoille, siinä vaiheessa kun viha ja katkeruus astuu kehiin, ei aina omaisuutta jaeta järkevästi....

Miehella omaisuutta paljon, mulla ei. Avioeron sattuessa mulla ei mitaan oikeuksia omasuuteen eli en saa mitaan.

Avioehto on hyva olla olemassa. Katsonut vieresta kun muutama pari eronnut ja viela naimisiin mentaessa juuri sama asenne kun osalla taalla eli rahalla ei merkitysta ja koskaan ei erota ja blaa blaa..hohhoh, ei oikein toimi ainakaan siin vaiheessa kun erotaan. Kamalaa katseltavaa ja niin epaoikeidenmukaista touhua kummaltakin. Jos omaisuutta niin HANKKIKAA AVIOEHTO! ei ole pois avioliitosta!

Kummallakaan ei ole suurempia perintöjä tulossa, ja kaikki omaisuus on avioliitossa hankittua. Kaksi köyhää opiskelijaa aikanaan pisti vähät omaisuutensa yhteen ja siitä on yhdessä päästy tähän missä nyt mennään.

Miehellä oli kallis asunto jo ennen avioliittoamme, asumme asunnossa nyt koko perhe ja mies hoitaa kaikki asumiseen liittyvät kulut. Mulle oli päivänselvää, että mies suojaa itse hankkimansa asunnon, ehdotinkin tätä järjestelyä. Ja kun kulut nykyisin menee mieheltä, sijoittelen omia rahojani vanhuuden varalle sitten muulla tavalla kuin asunnon muodossa.

Miehellä on omaisuutta ja molemmille on tulossa perintöä aika paljon. Lisäksi minulla on lapsi aikaisemmasta suhteesta ja yksi yhteinen lapsi. Olisi varmaan, vaikka mitään näitäkään syitä ei olisi.

Mieheni on ollut aikaisemmin naimisissa ja eronnut, jolloin pennitön ex-vaimo sai puolet yhteisestä omaisuudesta. Tästä viisastuneena meillä on avioehto, joka kattaa kummankin itse hankkiman omaisuuden + joskus mahdollisesti perittävän omaisuuden.

ps. Emme mekään aio erota ;)

Minä perin puolet maatilasta maiden, mantujen ja metsien kera. Miehen vanhemmat eronneet, isä pennitön viikonloppualkoholisti ja äiti elää rikkaan uuden avomiehensä varoilla. Eli ei ole miehelle penniäkään tulossa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat