Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Availen tässä uutta pinoa, josko lomien jäljiltä ajatustenvaihtokin vilkastuisi.

Viimeinen komannes käynnistyi täällä tänään. Olisi alkaneet myös työt, mutta kannatinkipujen vuoksi olen sairiksella ainakin 10.8. saakka. Voipi olla, että sairista tulee ä-loman alkuun saakka. En tosin tarkalleen tiedä milloin tuo loma edes alkaa; kelalta en ole päätöstä saanut vaikka paperit jätin noin viisi viikkoa sitten. Pakkaus tuli jo, ja kyllä sitä on hypistelty !

Lapsonen voinee hyvin ja potkii äitiään yhä enenevissä määrin ;)

Kuulumisiin,

Anno 27+0

Sivut

Kommentit (22)

Aika on mennyt nopsaan, pikkuhiljaa ajatukset alkaa jo siirtyä synnytykseen, kääks.

Ei tosin kyllä pelota, tietysti mietityttää että mitenhän menee, pitääkö monta vuorokautta kärvistellä laitoksella.

Alatiesynnytys endon takia olisi suotavaa, vauvasta on kyllä tulossa aika isokokoinen viimeisten painoarvioiden mukaan, ens lääkärillä katsellaan sitten tarkemmin lantion mittaakin.

Mä ostin kirpparilta kaksi haalaria, toinen on 62cm ja toinen 68cm. Eiköhän niillä pärjää talven yli.

terv. kutris 29+4

Hei Niinanii,

siellä on ainakin sellainen kuin Beebimaailm (www.beebimaailm.ee) jossain Mustamäentiellä. Me lähetettiin sinne sähköpostiakin kun kyseltiin jotain hintoja ja sieltä vastattiin heti. Ei olla käyty vielä. Googlettamalla ollaan etitty noita. Kerro mitä löytyi jos käytte siellä tai löydätte jonkun muun hyvän kaupan!

Terv. Agra

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minä olen menossa sokerirasitukseen. Olin edellisestäkin, eikä ole kovin mukava suoritus. Tuli huono olo. Nyt varmaan vielä pahempi, kun olen voinut koko viime kuun enemmän ja vähemmän huonosti. Kaikki arvot ovat kyllä kohdallaan. Kiloja on tullut vajaa kaksi, joka on äärimmäisen mukava asia, kun aloituskiloja oli jo aivan tarpeeksi. Mulla on tapana lihoa synnytyksen jälkeen... Imettäminen ei laihduta sitten yhtään. Yhteensä kiloja on tullut edellisissä raskauksissa n. 10.

Tuosta äitiysloman alkamisesta. Äitiysloma alkaa aikaisintaan 50pv ja viimeistään 30pv ennen laskettua aikaa. Kelan sivuilla on laskuri, josta tuon ajan voi laskea.

http://kelaapp.kela.fi/vrlaskenta_app/VRLaskentaApplication

Aukeaako...

Itse tutkiskelin asiaa ja siellä todettiin, että äiti itse voi päättää milloin aloittaa äitiyslomansa. Onko tosiaan näin? Siis tuo 30-50 päivän puitteissa. Äitysrahahakemukseen aikaistin äitiyslomaani joillakin päivillä. En ole vielä hakemusta vienyt. Aion jäädä hoitovapaalle loman jälkeen, joten viikon aikaistus ei tunnu missään (pikkukakkonen on nyt 1,5v). Ennen olen ollut viimeiseen asti töissä/koulussa. Töissä on nyt lisäksi todella hiljaista... ja on tuota väsymystä ja pahoinvointia..

Sivuilta:

" Hakijan oikeus äitiysrahaan alkaa aikaisintaan 50 arkipäivää ja viimeistään 30 arkipäivää ennen laskettua synnytysaikaa. Äiti voi valita itse, milloin hän aloittaa tänä aikana äitiysrahakauden."

Kirsikka rv25

Minä kävin taas tänään lääkärissä kystan vuoksi ja nyt kävi ilmi ettei alatiesynntys ole mahdollinen. Saattaapi siis olla, että tämä vesseli syntyy muutamaa viikkoa ennen laskettua aikaa :) Seuraava kontrolli on kuukauden päästä ja silloin saan tietää leikkauspäivän.

Muuttoon meillä on enää reilut neljä viikkoa aikaa ja nyt täytyy vaan toivoa ettei kysta aiheuta ongelmia sitä ennen. Kahden viikon päästä pakkausrumba alkaa!

Muuten olotila on aika normaali. Vauva liikkuu ihan kohtalaisesti. Hänellä on aika ahdasta ja eteisistukka vielä vaimentaa liikkeitä. Tänään vauvan painoarvio oli 1160g :)

Olen sortunut ostamaan vauvallle muutaman pienen bodyn, sitterin sekä fleecehaalarin. Oletteko te muut ostaneet talvihaalareita vauvalle, mitä kokoa? Tuo meidän haalari on kokoa 56 ja uskon, että se menee myös pikkupakkasille makuupussin ja kantokassin kanssa.

Eloterveisein Myyry ja Anselmi 28+1

Niin kai se on, että onnellisen ja hyvävointisen keskiraskauden viimeistä viikkoa viedään... olo on ollut raskauden suhteen todella hyvä, Santeri potkii vilkkaasti eikä tartte miettiä, ollaanko kohdussa hereillä vai ei. Olen myös palannut kesälomilta takaisin töihin jo viime viikolla, mutta eipä tässä vielä ole oikein mitään saanut aikaan. Onneksi muillakin koneilla näytetään käyvän vielä vähän hitaalla. :) Työt jatkuvat vielä elokuun ajan, ja syyskuun alusta vietän ensin loput lomat ja lokakuun alussa sitten äippälomalle.

Huomenna pääsen ekaa kertaa neuvolalääkärille, aiempi hoidettiin taysissa np-ultran yhteydessä. Jännittää vähän nähdä lääkäriä, kun keskusneuvolan rakenneultran tehnyt lääkäri oli tosi tyly ja jäi ikävä maku. Toivottavasti tämä ei ole yhtä negatiivinen. Ainakaan painosta ei pitäis tulla valituksia, se ei mielestäni ole mitenkään järkyttävästi noussut, mutta onhan tuota aiemmin ollut. Ei mulle kyllä ole mitään vaikeuksia paino aiheuttanut. Saas nähdä, lähetetäänkö mut vielä uudelleen sokerirasitukseen, ekahan tehtiin jo silloin rv 15 paikkeilla. Silloin sain täysin puhtaat paperit.

Me ei tosiaan tiedetä vielä sukupuolta, ei sillä, että haittaisi hirveästi, mutta olishan se ollut ihan kiva tietää, kun kaikki muutkin nykyään tuntuvat tietävän etukäteen. Vaatteita oon kuitenkin ostellut ihan kiitettävästi, neutraaleja värejä ja valkoista aika paljon. Vaaleansiniset ja -punaiset on jätetty kauppaan suosiolla. Mitään muuta ei olla sitten ostettukaan. Vaunuja ollaan mietitty ja ajateltiin katsella Saksasta tän kuun lopussa, kun mennään sinne häihin (jos nyt sillä reissulla ehditään). Himoitsen Hartanin Skater X:iä, mutta täytyy mittailla, mahtuuko ne edes meidän hissiin... todellisuudessa (ja koska Hartanit on niin megakalliit) mulle käy melkein mitkä tahansa muutkin, kunhan ne vaan on tarpeeksi korkeat (ollaan molemmat pitkiä).

Mutta suurin osa hankinnoista jäänee tuonne lomalle. Koetan vielä selvittää, josko työkaverilta vois saada jotain, heillä on kohta 1,5-vuotias eikä uutta tulossa. Vaatteiden suhteen meillä lienee hyvä tilanne, kun veljenpoika tulee olemaan puoli vuotta vanhempi ja serkku sai just viikko sitten pojan. Eli ainakin poikien vaatteita olis kovasti tarjolla. :)

kirsikka, mä luulisin, että tosiaan itse voi päättää, milloin aloittaa äippäloman. Itse aloitan sen täsmälleen 30 päivää ennen la, koska haluan pitkittää lomaa sitten mahdollisimman pitkään.

Reissaamisesta, olin viime viikon ulkomailla työreissulla ja kyllähän se kaupungilla kävely otti voimille. Lintsailin myös työjutuista aina, kun pystyin ja menin hotellille lepäämään. Tuleva Saksan reissu vähän epäilyttää, mutta sinne ollaan vuokrattu auto ja lisäksi ollaan pienemmässä kaupungissa paikoillamme varmaan suurin osa ajasta. Mutta en kyllä sen jälkeen enää halua matkustaa pitkiä matkoja. Saa nähdä, jaksanko edes lähteä äidin luo 350 km päähän...

Mutta nyt muillekin tilaa! Voimia viimeiseen kolmannekseen, se taitaa olla kaikilla ihan käsillä...

-Osse ja Santeri rv 26+1

Ajattelin semmoista kysellä, että oletteko hakeneet vauvalle vakuutusta ennen syntymää? Me otimme vakuutuksen esikoiselle ja tällä viikolla postitin vakuutushakemuksen myös tälle vauvalle. Toivottavasti myöntävät sen!

Muuten tänne kuuluu ihan hyvää. Vauva on välillä tosi rauhallinen ja joskus hän melskaa koko päivän. Liikkeet ovat selvästi voimistuneet, onhan vauvalle painoa jo melkein kilon verran :)

Olin alkuviikosta taas lääkärissä kystan vuoksi ja siellä todettiin kaiken olevan hyvin. Kystan halkaisija on jo 20cm ja se vie aikalailla tilaa tuolta vatsasta. Jos kipuja tulee se pitää leikata raskausaikana muuten synnytyksen jälleen. Vauvalle kystasta ei onneksi ole haittaa ja hän kuulemma voittaa kamppailun tilasta, sillä kysta joustaa jonkin verran :)

-Myyry ja Anselmi 25+3

Iloista elokuun alkua kaikille syysmasuille :)

Me kävimme tänään Brunon luona 4d-ultrassa. Oikein ihana oli kokemus ja saimme vauvasta monta hyvää kuvaa. Vauva istuskelee perätilassa ja imi sormiaan lähes koko ultran ajan :) Painoa oli hänellä tällä hetkellä 730g ja ihan aikatalussa on kasvu edennyt.

Munasarjassani oleva kysta jatkaa kasvuaan ja on nyt jo 18cm halkaisijaltaan.. Tämänkään lääkärin mielestä ei asialla tarvitse raskausaikana tehdä mitään, mutta menen kuitenkin taas ensi viikolla Naistenklinkalle kontrolliin. Mikäli vauva on lopussa perätilassa tehdään sektio nukutuksessa, jonka yhteydessä kysta poistetaan.

Minulla ei esikoistakaan odottaessani ollut yhtäkään supistusta koko raskausaikana. Eipä niitä ole nytkään näkynyt ja muutenkin olen saanut olla vapaa kaikista säryistä yms. Viime viikolla mitattiin neuvolassa hb ja se oli vain 106. Aloitin lisäraudan.

Meillä kaikki vauvatarvikkeet periytyvät esikoiselta. Ainoastaan tuplarattaat pitäisi hankkia. Täytyy kyllä tunnustaa, että intouduin ostamaan vauvalle oman sitterin, kun esikoisella se oli tuttavalta lainassa. No pitäähän sitä pienelle jotain omaa hankkia :)

Onko marrasmammoista kukaan muu menossa sokerirasituskokeeseen? Minun pitäisi varata siihen aikaa parin viikon päähän painoni vuoksi.

Jatketaan samaan malliin :)

-Myyry ja Anselmi 24+1

Kesäloma enää muisto vain, nyt jo 1½ viikkoa töissä. Olisin voinut jatkaa suoraan äippälomalle... Ei kipuja tms hankaluuksia, mutta ajatukset on niin muualla ettei yhtään jaksais keskittyä tätä loppuaikaa töissä eli kaksi kk vielä!

Mullakin on harjoitussuppareita ja aika usein. Niitä tulee ja menee, en oikein kiinnitä niihin enää huomiota kun ei ole kipuja. Kovasti vauva liikkuu joka päivä. En kyllä yhtään tiedä miten päin se siellä on... En aio mennä enää ultraan jos ei mitään ihmeellistä tule tai lääkäri halua jostain syystä katsoa.

Maha alkaa olla jo aika iso (ainakin omasta mielestä!) Lääkäri on ensi viikolla. Viime kerralla sf oli yläkäyrällä, saa nähdä miten nyt. Painoa on tullut noin 5 kiloa alusta, enkä usko että joudun sokerirasitustestiin. Olen muuten saman kokoinen kuin ennenkin, kaikki on tuossa mahassa. Silti välillä potkin itseäni kun olen joskus melkoinen sokerihiiri...

Meillä on vasta autokoppa vai miksi sitä nyt sanotaan (kavereilta huokealla) ja amme (löytyi sukulaisilta ilmaiseksi). Pientä " roinaa" kuten rintapumppu yms saan kaverilta lähempänä. Pinnis on katsottuna mutta haemme sen vähän myöhemmin. Lisäksi pitäisi ostaa makkariin joku pieni lipasto vauvan vaatteille/tarvikkeille, omat vaatekaapit turkasen täynnä... Hoitopöytää ei hommata mutta joku alusta pitäisi löytää.

Vaunukaupoissa olemme haahuilleet mutta mitään ei ole vielä saatu aikaseksi, hhmm. Syyskuussa kai nekin pitäisi viimeistään olla. Mietimme sitäkin, että jos lähtisi hakemaan ne Tallinnasta. Alkukesästä kävimme siellä ja vaunoja (samoja kuin täälläkin) näytti olevan edullisemmalla. Saa nyt nähdä.

Vauvan vaatteita ei vielä ole. Kuljen lastentavaraliikkeissä ja katson tarvikkeita kun ne olisivat jotain eksoottisia esineitä enkä saa ostettua mitään! Odotan että Kelan paketti tulee ensin (hakemus meni juuri sisään)

He hee.. Jotenkin ei ole vielä päässä konkretisoitunut vauvan tulo! Vaikka tuntee liikkeet, maha on pallona ja odotan vauvaa hirveesti niin silti mä kattelen kaikkia tavaroita ja ihmettelen että noitako meillä on syksyllä... Marraskuussa viimeistään tulee äkkiherätys!

Agra rv 25+4

Maanantaina kävin ja tänään sain neuvolassa tuloksia. Ihan normaaliarvot oli.

Itse rasituksessa tuli hivenen huono olo, joka kylläkin meni nopeasti ohi. Verikokeet (etenkin se kolmas vanhojen mustelmien läpi) ei tietty olleet kovin mukavia... Kokonaisuutena mielestäni aika simppeli juttu.

Hei,

mainitsit tuossa äsken Tallinnan lastentarvikeliikkeet. Missä päin Tallinnaa niitä on? En osaanut etsiä netistä kun en osaa tuota sanaa viroksi. Osaisitko antaa kauppojen nimiä tai osoitteita? Olen lähdössä pariksi päiväksi Tallinnaan keskiviikkona...

Kyllä vain Agra, Helsingistä olen ja Shantissa minäkin kävin. En taida päästä tunnille ainakaan pariin seuraavaan kertaan, kun miehelläkin on lomaa ja lähdetään kavereiden mökille ja vanhempien luo, harmillista. Ajattelin kuitenkin ostaa joogaan vielä 10 kerran kortin, onhan syksyllä monta lauantaita ja sitten kun äitiysloma alkaa, voi mennä myös tiistai-iltapäivän tunnille. Pidin siksi tuosta äitiysjoogasta, että tuleepahan rentouduttua ja jumpattua lantionpohjan lihaksia, kun muutoin se jää aika vähälle...

terv. Iitu, rv25+2

Olen edelleen lomalla, kaksi viikkoa on vielä jäljellä. Olen samalla viikolla kuin ' amasing' ja myös esikoista odotamme, joten tuntemukset ovat uusia ja ostokset vähän arvailujen varassa. Olen yrittänyt kysellä kavereilta mitä vauvalle kannatta hankkia, mutta tuntuu siltä, että toisille toiset asiat ovat olleet tärkeitä ja toisille taas eivät, joten varmasti vasta sitten oman kokemuksen perusteella osaa sanoa, mitä olisi ollut tarpeellista ostaa... no, joka tapauksessa viikon kuluttua, kun miehellä on lomaa, niin ajattelimme mennä ostamaan/tilaamaan vaunut, turvakaukalon, sängyn ja siihen hoitatason. Sitteri, itkuhälytin ja imetystyyny ovat vielä mietinnässä. Vaatteita olen jo hieman ostanut ja niitä saatan vielä syksyn mittaan ostaa lisää, mikäli jaksan ostoksilla käydä. Stockan hulluilta päiviltä lokakuussa täytynee ostaa ainakin bodyja (ovat kuulemma edullisia). Vauvan huone on vielä sisustamatta, mutta sen varmasti ehtii sitten kun vauva on jo syntynyt, sillä ei kai sitä tarvita vielä pitkään aikaan(?). Aika paljon kaikenlaista pitää kyllä ostaa, mutta jospa tämän esikoisen jälkeen saisi vielä sisaruksen lapselle, niin eivät noiden tavaroiden hinnat sitten tunnu niin suurilta, jos niitä käyttää useita vuosia. Tuo sisaruksen ajattelu on kyllä vielä aika kaukaista, kun tämän ensimmäisen lapsen onnistuisi nyt vihdoin saamaan...

Pieniä supisteluja on kyllä ollut, oikeastaan vain rasituksen jälkeen (päiväristeily Tallinnaan ja siellä monta tuntia kävelyä ei ollut hyvä idea!) tai jos selkä on kipeä, niin myös silloin vatsa yleensä ' kovettuu' . Liikuntaa en kyllä kovin paljon tule harrastaneeksi, oikeastaan vain kävelyä (noin puoli tuntia) ja eilen kävin kokeilemassa äitiysjoogaa, mikä tuntui hyvältä. Miinuspuoli on se, että joogatunteja on vain päivisin ja kun kohta taas alkaa työt, niin en pääse sinne kuin lauantaisin.

Tuo töihinmeno loman jälkeen stressaa jo etukäteen, sillä tiedän, että töitä on paljon ja nyt lomalla olen tottunut lepäilemään iltapäivisin melkeinpä päivittäin, joten saa nähdä miten jaksan ahertaa vielä 7 viikkoa töissä. Nyt kuitenkin jatkan lomailua ja yritän vielä unohtaa nuo työasiat:)

Hei Silvestiina! Voi mennä äitiysjoogaan vaikka ei olisi ennen sinänsä joogannut. Varsinkin kun olet harrastanut Bodylogicia niin sopeudut varmasti nopeasti joukkoon. Itse joogasin opiskeluaikoina, mutta sitten oli pitkä väli. Ei haittaa yhtään, tämä on erilaista kuitenkin.

Äitiysjooga ainakin Helsingin Shantissa on tavallista Hathajoogaa (eli sitä " pehmeempää" , ei Astanga joogaa) jossa liikkeet on mukautettu " mahakkaille" . Eikä kannata säikähtää noita termejä tai muuta, se on ihan rauhallista eräänlaista jumppaa. Liikkeet vain tehdään hitaammin, ei riuhdota, ehkä enemmän keskitytään tukirangan lihaksiin eli nimenomaan vahvistetaan selkää ja vatsaa ettei tulisi kipuja ja ryhti pysyy hyvänä. Sekä huomioidaan ne tärkeät lantionpohjanlihakset... Eikä niistä hengitys ja rentoutusjutuistakaan haittaa ole synnytystä ajatellen. Ohjaaja neuvoo eri tapoja tehdä asennot niillä joilla on jo tosi iso maha yms.

Tykkään itse hirveästi ja voin kuvitella että kun maha tästä vielä kasvaa niin jooga pitää paikat rentoina ja liikkuvuus on hyvä, ei ole niin " tönkkö" olo. Käyn Shantissa ja siellä on porukkaa mielestäni laidasta laitaan: enemmän harrastaneita ja ihan aloittelijoita. Samoin vasta raskaaksi tulleita sekä niitä joilla on LA viikon päästä...

terv. Agra rv 26+4

Täällä edelleen on voitu hyvin, supistelut kiusaa toisinaan, minullakin kävelylenkit jäänyt lyhyiksi kun alkaa välillä niin painamaan mahasta.

Alkuviikosta on 4D-ultra ja lääkärintarkastus, jota onkin jo odoteltu kovasti.

Isoin hankintakin eli yhdistelmävaunut on sitten ostettu. Käytettynä kylläkin mutta lähes uudenveroiset.

Äitiyspakkausta en ottanut ja hakemuskin viety vasta äsken, rahalla ostetaan hoitopöytä ja kaukalo.

Äitiyslomaankin enää vajaa kuukausi.

Aiotaan alkaa käyttämään kestovaippoja alusta asti, tarkoitus olis ihan kokoaikakestoilla, saas nähä miten alkaa sujumaan.

Johan tässä kovasti laskee päiviä tuohon marraskuulle, ei ole tuulesta temmattu sanonnat että loppuaikana alkaa jo kyllästyttää....

rv 27+2

Jep, me otettiin vakuutus syntymättömälle lapselle pohjolasta, siellä on myös muut vakuutukset, varauslasku tuli jo postista.

Olen ollut muutaman päivän saikulla, kun on tuo kävely pikkasen hankalaa, pitkiä matkoja on turha yrittää kävellä ilman, että välillä istahtaa alas.. (supistelee ja tuntuu ilkeää painetta)..

Reilun viikonpäästä on lääkärineuvola, siellä sitten kuulee onko paikat missä kunnossa :)

Kelan päätös tuli postista ja pakkauskin tulee n. viikon kuluessa :)

*odottelee malttamattomana*

Mukavaa viikonloppua!

T. amaising 26+3

Heipä hei!

Tosiaan viimeistä kolmannesta viedään ja nyt tuntuu kuin aika olisi pysähtynyt eikä se marraskuu tule sieltä koskaan. On käynyt aika vähän pitkäksi, kun jouduin ennenaikaisen supistelun takia sairaslomalle ja kaikenlainen normaaliin elämään kuuluva touhuaminen on pitänyt laittaa hetkeksi jäihin. Käytiin Otson kanssa jopa pari yötä viettämässä osastolla, kun sain kipeitä supistuksia, joita rupesi tulemaan säännöllisesti. Päästiin sieltä kuitenkin pois, kun muutoksia kohdunkaulan pituudessa tai kohdunsuulla ei tapahtunut. Ajoittain tulee kipeitä supistuksia täällä kotonakin kaikesta levosta huolimatta ja ensi viikolla käynkin tarkistuksessa, onko ne jo vaikuttaneet " alakertaan" . Itsellä on kuitenkin edelleen se tunne, että marraskuulle asti mennään ja laskettu aika saa tulla ja mennä.

Jotenkin epätodellinen olo koko synnytyksen ja lapsen saamisen suhteen, vaikka masu kasvaa hurjaa vauhtia ja Otso potkuttelee päivittäin. Kun olin siellä sairaalassakin ja supistuksia yritettiin saada rauhoittumaan lääkityksellä ja kysyttiin hätäkastenimiä ja muuta, niin eräs kätilö ihmetteli miten osaan olla niin rauhallinen. Teki mieli sanoa, että ei se sieltä vielä synny pitkään aikaan, kunhan vaan vähän hätyyttelee. Olen kuitenkin ottanut nyt ihan rauhallisesti, kun ei se ole kiva vauvaa kasvattaa teho-osastollakaan. Jos seuraavassa tarkastuksessa on kaikki ennallaan niin sitten kyllä lisään vähän aktiivisuutta, etten tule ihan mökkihöperöksi.

Tarvikehankintoja ollaan tehty hiljalleen, mutta tietysti nämä viime viikkojen tapahtumat sai ainakin minun mieheni hätäilemään vauvan tarvikkeiden perään. Vaunut, turvakaukalo ja lämpöpussi turvakaukaloon ollaan varattu, mutta ne saavat odottaa vielä siellä liikkeessä. Pieniä vaatteita olen hankkinut sitä mukaan, kun sopivia on eteen sattunut. Hoitopöytä ostettiin käytettynä ja pinnasängyn saan kaveriltani ensi viikolla. Vielä on kuitenkin sellaisia pieniä juttuja hankkimatta ja niitä varmaan tässä lähiviikkoina nyt keräillään. Mahdollisimman paljon olen yrittänyt hankkia käytettynä ja välttää turhan krääsän ostamista. Niin ja se äitiyspakkaus tuli pari viikkoa sitten, mutta minut ainakin yllätti se, miten isoja ne vaatteet olivat. Yhtään koneellista en ole vauvapyykkiä pessyt ja muutenkin olen pyrkinyt lykkäämään valmisteluja, että riittäisi tekemistä sinne marraskuulle saakka. Ja toisaalta naksuttaa päässä kätilön sanat: " Se synnytys voi nyt sitten käynnistyä koska vaan. Vaikka tänään olisi paikat kiinni, niin tilanne voi olla ihan eri huomenna."

Tällaisia ajatuksia,

Mörötin ja Otso rv30+5

Hei ystäväiset, mukavasti menee täälläkin. Olisin kysellyt, että minkälaista äitiysjooga on vaikeusasteeltaan, voiko mennä vaikkei olisi ennen joogannut? Olen kyllä harrastanut bodylogicia jne, mutta nyt kaipaisin jotain äitien juttuja...

t. Silveriina ja kisu 24+6

Hei IITU4!

Oletko Helsingistä, käytkö Shantissa joogassa? Vai oletko löytänyt jonkun muun hyvän paikan? Itse kävin myös lomalla tiistain sekä lauantain tunneilla, nyt pääsen vain lauantaisin. Olen tykännyt siitä ihan hirveästi ja samoin harmittaa kun tunnit on arkisin päivällä.

Agra

Moi MYYRY! Me otettiin vakuutus jo syntymättömälle vauvalle. Pitkään sitä pähkäiltiin, mutta otettiin nyt kuitenkin kaiken varalta. Ainakin nyt ekaksi vuodeksi jos heti syntymästä on jotain erikoista hoidettavaa. Meillä on Tapiolasta, siellä kun on kotivakuutuskin.

terv. Agra 26+6

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat