Seuraa 

n.2001 tehtiin nkl:lla ainakin tutkimusta jossa todettiin hyvin allergisten lasten äitien rintamaidossa poikkeavuutta. Maidossa pitäisi olla runsaasti makrofagi-nimisia valkosoluja jotka " esittelevät" ruuan valkuaisia elimistölle. Allergisien lapsien äideillä todettiin maidossa vähän makrofageja ja runsaasti eosinofiileja, jotka tekevät vauvan suolen " risaksi" , ja ruuan valkuaiset läpäisee suolen " raakana" ja näin ollen elimistö allergisoituu. Siisniiden artikkeleiden mukaan jota olen saanut käsiini.

Poikani on 6vko ja oirehtii samalla tavalla limakakalla, iholla, yms, kuin 2 erittäin(!) allergista lastani. Olen karsinut luvattoman suppeaksi oman ruokavalioni, poika hieman parempi.

Olin tänään nla lääkärillä joka tulkitsi ehdotukseni maidon laadusta hyökkäykseksi hänen ammattitaitoaan vastaan. Ehdotti että tarvitsen jonkin sortin henkistä apua vauvan tutkimisen sijaan. Myönsi kuitenkin ihottuman ja muut oireet. Yritti vääntää korvatulehdukseksi allergia oireita, piti vaikkukökkärettä tulehduksena (ei nuhaa, yms oiretta) ja olisi määrännyt ab kuurin jo muutenkin ärtyneeseen mahaan, huoh!

Eli onko muiden allergisten lasten äitien rintamaitoa tutkittu? Onko ko artikkeleilla todella perää? Vai lähdenkö etsimään kallolleni kutistajaa ;) ?

Kommentit (7)

menkää kunnon allergialääkärille ja pistä palautetta tosta ihmisestä.

en ole koskaan itse tuohon tutkimukseen törmännyt eikä mun sintamaitoa ole tutkittu. kieltämättä monet itkut olen maitojeni kanssa itkenyt kahden allergisen lapsen kanssa, joilla allergiat saatu kuriin vasta kun on siirrytty kokonaan korvikkeelle. ja heillä suolioireet pahimpina oireina.

Eli inun esikoisellani ei ole ollut mitään allergioita ja tämän kuopuksen kanssa olen yllättäen joutunut tiukalle imetysdieetille. Samoin eräällä ystävälläni on kolme lasta, joista kaksi täysin allergiattomia, mutta keskimmäinen on moniallerginen ja tätä imettäessä hän joutui imetysdiettaamaan. En oikein usko, että maidon laatu voisi näin vaihdella eri imetysten välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Heippa myös edelliselle kirjoittajalle. Taidamme olla tuttuja! Tsemppiä!

Nyt sitten aiheeseen. En ole kuullutkaan rintamaidon tutkimisesta yksittäisen allergiatapauksen yhteydessä. Ei varmaankaan kuulu " rutiineihin" .

Minulla on kaksi lasta, joista nuorimmainen (mm. maito, soija, muna viljat, useat lihat) erittäin allerginen ja vanhemmalla (ei kestä tavallista maitoa, mutta NANnia joi pienenä) ei ole juuri mitään allergioita. Jos tutkimus pitää paikkansa ihan kaikkien kohdalla, olisi minun tuottaman maidon pitänyt muuttua parissa vuodessa.

Hyvin harvinainen taisi olla tuo allergisoiva äidinmaito.

Allrgiataipumus voi myös olla perinnöllistä, mikä selittäisi sen, että osa lapsista on allergisia ja osa ei.

Mupsi

Olen kuullut ja lukenut samaa, mutta en ole kuullut, että äidinmaidosta tätä tutkittaisiin.

Sinuna veisin vauvani yksityiselle allergologille. TUo neuvolalääkäri kuulosti aika hurjalta.

Mupsi

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat