Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Hei! Kertokaapas esikoista odottavalle, että mistä on kyse, kun mulla on alkanut tuntua sellaista menkkamaista särkyä lähes koko ajan tässä viime päivien aikana. Aluksi sitä oli pääasiassa yöllä ja pahimmalta tuntuu juuri vessassa käynnin jälkeen, mutta nyt särky on lähes jatkuvaa.

Viime viikolla neuvolalääkäri kyllä sanoi, että vauvan pää on jo hämmästyttävän alhaalla. Voiko tällainen särky johtua siis siitä, että vauvan pää painaa jo niin lujasti lantioon. Mutta onko nää sitten supistuksia vai? En kyllä yhtään osaa sanoa mitään supistuksen alku- tai loppukohtaa näille tuntemuksille... Kuulostanpa pöllöltä! :)

Mutta siis, onko kellään kokemusta siitä, voiko nää säryt jatkua tällaisina ihan hamaan synnytykseen asti, ja onko tää ihan " turhaa" sen kannalta, että paikat ei tunnu tästä yhtään aukeavan? Ainakin viime viikolla tilanne oli se, että synnytys ei kuulemma ole lähelläkään, kohdunkaula ei ollut lyhentynyt eikä kohdunsuukaan siis avautunut.

Toivottavasti joku jaksaisi kommentoida!

Kummasteleva -Q- ja -q- 37+1

Kommentit (6)

Supistusten tuntemukset vaihtelevat niin kovasti. Sanoisin, että sinulla on supistuksia ja ehkäpä tosiaan olet jo synnyttänyt =) Toisaalta nuo kipeät supistuksetkin voivat lakata pidemmäksi aikaa.

Itselläni kakkosesta alkoi juuri tuollaisilla kipeillä menkkakivuilla, joita kesti pari päivää aina vain lisääntyen. *Kunnon* supistukset kestivät noin puoli päivää ennen kuin vauva oli maailmassa. Silloinkin ne aluksi tulivat varsin vaihtelevasti, mutta kuitenkin niistä erotti todella selvästi alun ja lopun. Mutta kuten sanottu, yksilöllistä!

Mitä niiden paikkojen aukeamiseen tulee, niin taidan kuulua joukkoon, joilla se tapahtuu vasta ihan viime metreillä. Eli minullakaan ei ollut viimeisessä lääkärintarkastuksessa tapahtunut yhtään mitään, vaikka olin uudelleen synnyttäjä. Nuo pari viimeistä päivää varmaan sitten hoitivat homman =)

Onnea!

Hei!

Synnytin esikoiseni helmikuussa...ja ihmettelin kovasti että ainoat kivut mitä minulle tuli oli alavatsan menkkamaiset kivut. Mutta mulla ne kestivät ainoastaan vajaa kuusi tuntia ja poika oli maailmassa. Mutta luulen, että sulla ne saattavat olla just synnytystä enteileviä. Eli tsemppiä matkaan! Pian saat pitää pienokaistasi sylissäsi. Siunausta elämäsi ihmeellisimpään tapatumaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Emilyn:

Lainaus:

Aiemmin erotin hyvin supistuksetkin, kun särky tuntui hetken ja maha oli kovettunut. Nyt vaan särkee ja itsekin vähän ulalla että supisteleeko??

Sehän tässä onkin jännä, kun noi mahan kovettumiset ei tunnu millään lailla liittyvän särkyihin, eli mulla ainakaan kyse ei taida olla supistuksista. Tsemppiä sullekin viimemetreille Emilyn!

-Q- ja -q- viikolla 37+3

...täällä keikun edelleen! :) Mutta toivottavasti en ihan kuitenkaan tuonne syyskuun alkuun asti. Voi kun mullakin menis noin, että nopeella tahdilla alkais tapahtua, sitten kun on sen aika! Eilen neuvolantätikin kyllä myönsi, että joillain voi aueta paikat ihan muutamassa tunnissa, vaikka nää ennakoivat tuntemukset ei oliskaan kypsyttänyt paikkoja näkyvästi ollenkaan.

Kiva kun sain vastauksia tähän kyselyyn, kiitos!

-Q-

Minä menossa rv36+3 ja ollut menkkakipuja koko raskauden ajan, nyt ihan viime viikkojen aikana koventuneet eli särkee päivittäin pitempiäkin jaksoja. Tällä viikolla etenkin särkenyt kovemmin kun aiemmin. Aiemmin erotin hyvin supistuksetkin, kun särky tuntui hetken ja maha oli kovettunut. Nyt vaan särkee ja itsekin vähän ulalla että supisteleeko?? Ei sentäs mitenkään niin hirveällä voimalla, etteikö vielä ihan hyvin pystys sietämään ja onhan tähän tottunut kun on aiemmin ollut menkat :)

Saa nähä millon syntyy :)

Kiitos ystävällisestä viestistäsi Mama2006! Sinullapas käynnistyikin synnytys sitten nopeasti.

Mutta mites muut, onko muunlaisia kokemuksia? Siis kuinka pitkään näin voi joutua kärvistelemään? Mulla olis nyt max 5 viikkoa aikaa, eli ei paljon naurata, jos ihan viikolle 42 asti mennään!

-Q-

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat