Vierailija

Etenkin lastenlauluja kaivataan!

Kommentit (18)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ymmärrän kyllä ap:n ajatuksen,

olen itsekin vastaavassa tilanteessa toisinaan miettinyt moisia.

Monet vanhemmat istuttavat lapsensa videoiden äärelle tuollaisena hetkenä SEHÄN ON AIVAN SAMA ASIA.

Järki hoi, äly älä jätä!

Eli esimerkiksi itse joudun tekemään töitä välillä hoitopäivän aikana. Oletteko koittaneet kirjoittaa selväjärkisiä sähköposteja yhteistyökumppanille tai korjata tietokannan virheitä samalla kun kehittävästi luette lapsellenne samalla? Ainakaan minulta se ei onnistu ja tutkimusten mukaan aika harvalta muultakaan onnistuu lukea yhtä ja kirjoittaa toista.

Ehkä olisikin parempi, että veisin 1,5-vuotiaan hoitoon, niin että voisin tehdä töitä ne tarvittavat 15-30 minuuttia näyttämättä lapselle tietokoneen värisemätöntä flättiruutua... Vielä kun hän suurimman osan siitä ajasta leikkii ihan tyytyväisenä muualla, tälläkin hetkellä kehittävästi pinoaa kirjahyllyn kirjoja lattialle. Minusta kuitenkin on parempi, että hän on kotona äidin kanssa ja toisinaan - pari kertaa viikossa - katselee tietokoneanimaatiota muutaman minuutin, bongaillen sieltä tuttuja eläimiä jne.

Meillä kohta 3v tykkää...

Kolmoselle vastaukseksi, että siksi kun haluaa. Meillä poika oli 2v3kk kun halusi alkaa " pelata" itse. Nyt on 2v8kk ja osaa käyttää konetta tosi taitavasti. Opettelee mm. kirjoittamaan wordilla. Ei olla painostettu tms. Haluaa vaan. Alunperin olin sitä mieltä, että ei lasta päästetä koneelle (molemmat meistä vanhemmista työskentelee alalla), mutta kun talo on täynnä koneita ja niiden kanssa touhutaan päivittäin niin kiinnostuuhan se. Osaa nimetä koneen osia ja " kasaa" niitä isänsä kanssa. Poika ei silti istu koko ajan koneella, ei edes päivittäin, suurimman osan päivästä viettää ulkona kävellen, liikkuen ja leikkien varsinkin nyt kesällä ja on hyvin " urheilullinen" jos tuon ikäisestä voi jo niin sanoa. Eli no hätä... tämä lienee sitä nykyaikaa =)

Joudun välillä hoitopäivän aikana tekemään töitä koneella, ja on tosi kätevää jos saa jonkun animaation tai rallatuksen soimaan siksi aikaa kun 1,5 v itkeskelee ja kitisee vieressä.

antaa hänen piirtää aivan vanhalla kunnon Paintillä. Ei se ole paperia kummenpi ja joudut auttamaan hetken, mutta silmän ja käden yhteistyön harjoitteluun mainio. Jos välttämättä haluat yhteisiä tietokonehetkiä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat