Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Voisitteko kertoa mikä on saanut teidät palaamaan islamiin?

Ihan mielenkiinnosta kysyn, en halua arvostella tai väheksyä kenenkään uskontoa, ja toivo ettei kukaan muukaan arvostele ketään tässä ketjusa!

Niin siis kertokaa hyvät naiset mikä sai teidät palaamaan, mieskö?

Minkälainen on tavallinen arkipäiväsi ja miten islam vaikuttaa elämääsi?

Minulla on käsitys, että islam asettaa naisen melko heikkoon asemaan miehiin nähden, miten tämä teillä?

Kiitos teille jotka minulle jaksavat vastata!

t. kiinnostunut

p.s. voisiko joku rekisteröitynyt käydä vihjaisemassa tästä ketjusta tuonne monikulttuurisiin KIITOS!

Kommentit (14)

tykkään ennemmin sanoa kääntynyt kuin palannut, koska minulle islam oli -vaikka hiljalleen tapahtunut- niin aikamoinen käännös.

Käännyin muslimiksi opiskeltuani eri uskontoja useamman vuoden ihan yleisestä mielenkiinnosta ja halusta ymmärtää paremmin muita ihmisiä ja heidän tapojaan käsittää tämä maailma ja elämä. Islamin kohdalla tapahtui sitten se, että ymmärsin, että näinhän se on, ja en voinut tehdä muuta, kuin valita islamin myös elämäntavakseni. Sisäinen pakko siis ;)

En hurahtanut, kaikki kävi pikku hiljaa ja muslimimiehen löysin noin puolitoista vuotta kääntymiseni jälkeen.

Elämäni on ihan tavallista, käyn töissä ja elän tavallista perhe-elämää, aika kotikeskeistä, päivää rytmittävät rukoukset ja perheen kesken opiskelemme Koraania ja puhumme uskonnosta paljon.

Suurin osa tuntemistani on palannut omasta tahdostaan eikä mies ole liittynyt asiaan mitenkään. Tiedän vain yhden tapauksen, joka sai kimmokkeen miehestään ja vuosia pohdittuaan päätti kääntyä.

He ovat sanoneet, että jo nuorempana heistä kristinusko on tuntunut vieraalta ja islam on vastannut moneen kysymykseen.

Puhun siis toisen käden tietoa, mutta jos kukaan muu ei vastaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

minä olen palannut islamiin n. 4 vuotta sitten. ihan omasta tahdostani, naimisiin olen mennyt vasta 8 kk:tta sitten.

minua islamissa kiehtoi sen loogisuus ja kuinka se vaikuttaa kaikkeen mitä teen.

kristinusko tuntui vieraalta mm. sen vuoksi etten ole koskaan ymmärtänyt kuinka kaikki synnit on jo valmiiksi anteeksi annettu koska Jeesus on kuollut meidän syntiemme vuoksi. eli sillä mitä teen ei ole mitään merkitystä koska taivaaseen pääse vaikka olisi kuinka paha kunhan vain uskoo Jeesukseen. no uskonhan minäkin Jeesukseen mutta profeettana.

kaikilla teoillamme on seuraus.. kaikkiin kysymyksiin löytyy vastaus islamista..

käytän itse huivia koska sen vuoksi minut tunnistetaan muslimiksi ja se tekee minut tavallaan epäkiinnostavaksi miesten silmissä.

Minä tunnen tämän maan ja tavat , asiat paremmin ja olenomasta mielestäni fiksumpikin. Hän on kiltti, hellä ja ymmärtäväinen mies. Hän on hyvin pidetty työkavereidenkin keskuudessa. Meillä on laaja, etupäässä suomalaista koostuva ystäväpiiri. Olen itse kristitty ja uskontokaan ei ole ikuna ollut mikään ongelma meillä.

luulin, että muslimi perheessä mies on se joka päättää perheen asiat? niin en siis itse tiedä paljoakaan islamista! voisitteko vielä kertoa, mikä se loogisuus on... siis olen ihan tyhmä nyt tämän asian kanssa, kun en hirveästi itse uskonnosta tiedä (pitäisi varmaan hieman googlata ja tutustua =)) Ja vielä yksi kysymys mikä on se hunnun tarkoitus ja käytättekö itse huntua?

minua islamissa kiehtoi sen loogisuus ja kuinka se vaikuttaa kaikkeen mitä teen.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat