Seuraa 

Meidän nuorempi, tyttö 1v3kk, ei suostu juomaan maitoansa mukista eikä kylmänä. On muutenki aika huono syömään ja juomaan. Ärsyttää niin kun saa koko ajan olla kaatamassa maitoa viemäriin kun neidille ei kelpaa kuin lämmin maito ja tuttipullosta... Mikä avuksi?

Olen yrittänyt vain kylmästi lopettaa pullon käytön/ maidon lämmityksen. Tuloksena on että neiti ei ole koko päivänä juonut juuri mitään ja illalla huutaa hysteerisesti, muttei silti suostu ottamaan kylmää maitoa ei pullosta eikä mukista... On muutenki tosi omapäinen ja tempperamenttinen. Muki kelpaa joskus kunhan maito on lämmintä.

Olisko vinkkejä?

Kommentit (5)

ei olisi muuten niin kiire, sais pitää pullonsa mut toi ainainen maidon lämmitys ja poiskaato ärsyttää... siihen ku keksis jotain. Esikoisella (nyt3v) pullon pois jättö onnistu kohtuullisen kivuttomasti ja kylmään maitoon siirtyminenki. Mut se on muutenki rauhallisempi ja parempi syömään...

Meillä poika 2 v 1 kk. Juo mehua, vettä ja muita juomia tavallisesta lasista/mukista,mutta maitoa ei ota kylmänä mistään, edes siitä tuttipullosta. Huutaa maitopulloa päivä- ja yöunille käydessä. Nyt olen vieroittanut poikaa 3 päivää pullosta. Tuloksena se, että nukkumaan käyminen kestää lähes tunnin entisen 10 min sijaan. Olen tarjonnut vettä ja mehua ja jopa maitoa nokkamukista, mutta ei. Huutaa vain pulloa ja nukahtaa sitten lopulta väsymykseen. Meilläkin hoitaja vihjaisi, että loman jälkeenhän olette varmasti päässeet jo pullosta eroon.. Ei tunnu selkeitä apuja löytyvän mistään. Neuvolasta sanottiin, että keksikää unimaidon tilalle joku " toinen juttu" . Unilelut ja rätit eivät kuitenkaan ole kelvanneet ja muuta en ole keksinyt. Itse olisin jo antanut pullon takaisin, mutta isä sanoi, että odotellaan vielä muutama päivä, kyllä se unohtuu.. Sitä odotellessa vinkkejä kaipaisin!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

meidän neiti on nyt 1v9kk eikä juo ollenkaan maitoa. Maidon juonti loppui kuin seinään kun loppui tuttipullon antaminenkin 1v4kk iässä. Ei ole juonut sitä sen jälkeen mistään välineestä ei milloinkaan ei mitenkään vaikka miten yritin.. ja nyt olen lakannut yrittämästä jo ajat sitten.

Meillä ei ole paino-ongelmia, joten sen puoleen ei tarvi maitoa tyrkyttää. Puurolla, juustolla ja jugurteilla yritän pitää tuota kalsiumitasapainoa yllä ja useimmiten saankin täten puoli litraa maitotuotetta menemään alas päivässä - tosin kesähelteillä tekee välillä tiukkaa, mutta ei voi mitään. Kalsiumvalmisteita kun ei vielä osaa/halua syödä enk viitsi antaakaan kun suurimmaksi osaksi asia hoituu ravinnolla.

Mutta pointtini on:Meidän TEMPPERAMENTTIneiti kieltäytyi järjestelmällisesti maidosta joka ei tullut pullosta, ja kun sitä en siitä antanut, unohti pullot aika nopeasi kuitenkin (huutamatta missään vaiheessa, sai maitoa enää pari kertaa päivässä eikä unen yhteydessä mitenkään), joten päätin pitää pintani ja hylätä pullot.

Mutta jos on maidonjuonnin selkeä tarve (paino-ongelma) antaisin silti pullosta. Kaikki lapset kun ei opi juomaan sitä mukista vaikka mitä väittävät toiset. Tempperamentilla on vaikutusta ja sitäkin pitää vanhemman kunnioittaa. Maitopullo pari kertaa päivässä nopeasti juotuna (ei unimaitoana enää isommalla tarvita) ei ole paha juttu hampaiden kannalta ollenkaan, antaa vaikka vesihörpyt päälle.

meillä poika on 2v3kk!! juo kyllä mehua, vettä mukista/lasista/nokkamukista jne... mutta maito ei mene kuin tuttipullosta!!!!!!!!!

jos en anna ( kokeilin kolmen päivän ajan sinnikkäästi) ei juo mitään!

on todella kiukkuinen, äkäinen jne.

juo maitoa lounaalla, päivällisellä ja iltapalalla, tuttipullosta siis.... muuten juo aamupalalla, välipalalla vettä ei tuttipullosta.

tutista päästiin tosi helposti eroon. poika " antoi" ne ystäväni vauvalle :D tuttipullossa ollaan yritetty samaan tuloksetta. poika ilmoittaa vaan tomerana,ei ne on minun.

toisaalta en jaksaisi stressata, kunhan ennen eskariin menoa joisi jo maitonsa lasista :D mutta perhepäivähoitaja on alkanut hiillostamaan asian suhteen.

meillä myös TODELLA tempperamenttinen ja hyvin omatahtoinen taapero. mistä lie perinyt ;)

Meillä on sama homma 1.4kk tytön kanssa. Maitoa ei suostu juomaan kun lämpimänä tuttipullosta...sylissä! Juomanokkakaan pulloon ei kelpaa. Vettä ja mehua juo mistä vaan.

Mua on kans alkanut ainainen lämmittäminen ärsyttää ja toisaalta myös se, että kun tyttö osaa juoda hienosti nokkamukista ja pillillä lasista, miksi pitäis olla enää tuttipulloa.

Oon kans kokeillu tavallisen maidon, Hyla maidon ( jota neuvolasta

edotettiin) ja piimä. Toistaseksi piimä on ollut paras, sen juomisesta pillillä olen jopa kuullut nielemisen ääntä : )

Noh, päätin siteen eilen että tutit roskiin ja jos maito ei kelpaa haalin kans muusta sen kalsiumin kasaan.

Testasin Valion hedelmämaitojuomaa ja se meillä toimii. Jos jää kalsiumit tiukalle juotan sitä välipalan kans.

Eipä musta ollut apua ongelmaan. Eiköhän maito-ongelma jollain ratkea!

suolavarvas ja tyttö

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat