Vierailija

Minulla on 3-vuotias poika ja 4 kk ikäinen tyttövauva. Aivan viimeisten päivien ajan yleensä rauhallinen tyttövauvamme on ollut todella levoton, nukkuu pieniä pätkiä, syö taajaan, heräilee yölläkin syömään tiiviisti. Toisaalta välillä itkee kovasti eikä suostu syömäänkään. En yhtään tiedä, mitä on meneillään. Samaan aikaan 3-vuotias poika tinttaa ja kiukkuaa minkä kerkeää, kaipaa valtavasti huomiota ja saa sitä erittäin vähän. Mies on päivät töissä ja illat autonkorjaushommissa. Varmaan pariin viikkoon en ole saanut tuntiakaan omaa aikaa. Olisin niin onnellinen, kun pääsisin vaikka puoleksi tunniksi ulos. Kotona en pääse muualle kuin vessaan tai saunaan ja sinnekin kuuluu lasten äänet. Mies ei ymmärrä oloani eikä juuri tule vastaan.

Kommentit (15)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla oli aikanaan esikoineni 3v, kun meille syntyi tuplavauvat. Toinen huusi koliikkiaan 2kk lähes 24h/vrk, puoli vuotta vauvoilla oli aivan eri rytmi. Meillä tuo iskä on aina ollut reissu hommissa ja voi olla kolmekin viikkoa putkeen poissa kotoa, sen jälkeen yleensä ruhtinaalliset kaksi päivää kotona. Itse minä olen nuo lapseni halunnut ja tehnyt, joten itse ne myös hoidan. Tietysti välillä täytyy päästä tuulettamaan päätä ja hermoja, mutta se on ihan järjestelykysymys.

Miksi ihmeessä oot tehny toisen lapsen, jos et kerran jaksa.

Tee jotain konkreettista jaksamisesi eteen tai siis tee miehellesi selväksi, ettei sun tarvi olla yh! Mies vastuuseen, ei tollanen peli vetele, jos toinen vanhemmista on voimiensa äärirajoilla ja toinen haahuilee iloisena harrastuksensa parissa. Tarvitset omaa aikaa ja lepoa. Meillä vastaavan tilanteen tuloksena sain järjestettyä itselleni kaksi kertaa viikossa aikaa jumpalle, ja saan nukkua viikonloppuna toisena aamuna pitkään.

Mies voi puutua " olen väsynyt" -papatuskeen eikä ymmärrä ,että on tosi kyseessä. Joten väännä rautalangasta, pidä huoli jaksamisetasi, se on koko perheen etu.

Normaali ihminen tekee 8 tunnin työpäivän, EI töitä kellonympäri!! Mä en ikinä suostuisi, että mies olisi aamusta iltaan töissä.

muu aika on perheen yhteistä aikaa, josta pitäisi kyllä lohjeta muutama tunti viikossa äidille ja isälle omaa aikaa.

Kyllä se äijä tajuaa mistä on kyse kunhan on pari tuntia kuunnellut kitisevää vauvaa ja katsellut riehuvaa 3-vuotiasta! Ei meillä ainakaan mies mitään mistään tajua jos ei koskaan joudu olemana lasten kanssa. Nykyään kyllä tietää mitä tää kotonaolo lasten kanssa on...

Mitä sun ukkos siis sanoo jos ehdottaisit että menisit jonnekin? Eikö se suostu olemaan lasten kanssa vai... Mitä hyötyä sulla siinä tapauksessa on siitä miehestä?

10: empatiakykysi suorastaan loistaa tännekin saakka. Ja tuollaiset vielä saavat lapsia!!! Ihan kerskailet sillä että sulla on ollut jopa koliikkikaksoset ja SILTI olet jaksanut. Hyi häpeä!!!

Isä on se joka tuo perheelle leivän pyötään jne. Tottahan miehenkin pitää vastuu lapsista kantaa, mutta kyllä kotona oleva äitiyslomalainen suurimman vastuun kantaa kodista ja lapsista, kuin täyttä työpäivää tekevä. Mieti itse jos mies olisi siellä kotona ja jättäisi kaiken tekemättä. Itse olisit töissä ja kotiin tulon jälkeen hoitaisit kaikki kotihommat. HALOO! Olen edelleen sitä mieltä, että jos lapsia on halunnut pitää ne myös jaksaa hoitaa ilman ruikutusta.

Erehdyinkin avaamaan tämän paltan vuoden jälkeen, nyt jää historiaan. Aina vaan jaksetaan valittaa normaalista elämästä, eikä olla kiitollisia mistään.

t.10

Avioerollakin uhattu triljoonat kerrat. Oon sanonu suoraan, että en jaksa, sekoan ym. Mies vaan olla möllöttää. seuraavaksi pitäisi kai lähteä.

ap

kavereista useimmat menevät tällä viikolla töihin ja loput ovat mökillä. Ei jaksaisi aina mummojakaan pyytää avuksi. huomenna onneksi äitini on tulossa tänne.

ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat