Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Vauva-lehti tai Kaks Plus, niin siinä oli lastenkotilapsista. Siinä haastattelija meni tutustumaan lastenkotiin. Pieni poika(ikää ei kerrottu) meni heti haastattelijan luo ja näytti lelujaan jne. Lastenkodin johtaja selitti, että hylätyt ja kaltoinkohdellut lapset käyttäytyvät näin. Että normaali pieni lapsi ujostelisi äidin selän takana(siis normaaliperheessä, nythän äitiä ei tietenkään ollut paikalla)

Tuli vain mieleen oma lapsuuteni, jossa oli paljon rakkautta ja hellyyttä ilman päihteitä, ja olin pienestä asti yltiösosiaalinen ja menin kaikille vieraille aina juttelemaan heti jne. Että mielestäni tuo johtaja puhui oudosti.

Kommentteja/kokemuksia?

p.s. Oma lapsi onkin sitten vierastellut aina pienestä pitäen. Ei toki enää niin paljon, kun on jo eskari-iässä

Kommentit (21)

Vierailija:

Lainaus:

Jutussa yritetään kömpelösti viitata kiintymyssuhteeseen ja vierastamiseen. Pointtina yrittää olla, että jos kiintymyssuhde on kunnossa, lapsi vierastaa reippaasti uusia aikuisia, kun taas jos lapsi shoppailee huomiota kaikilta, kyseessä on kiintymyssuhteen häiriö.

MUTTA kun ei sitä TUOSTA voi diagnosoida! :D Pöllö toimittaja! Vaaditaan a) pidempiaikaista tarkkailua lapselle vieraissa olosuhteissa ja b) lapsen tuntemista.

t. adoptioäiti, jonka lapsi on kulkenut itseriittoisuudesta shoppailun kautta turvalliseen kiintymykseen

Aika mielenkiintoista, koska esikoisen aikaan olin hyvin onnellinen parisuhteessani. Kun olin toisesta viimeisilläni raskaana mieheni petti minua ja elin sen jälkeen sellaista tunteiden vuoristorataa enkä todellakaan ollut " normaali ihana itseni" .

Joten eiköhän asia riipu luonteesta eikä mistään perhesuhteista. Toki voihan ne niistäkin johtua, mutta ei tuolla tavalla yleistäen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jutussa yritetään kömpelösti viitata kiintymyssuhteeseen ja vierastamiseen. Pointtina yrittää olla, että jos kiintymyssuhde on kunnossa, lapsi vierastaa reippaasti uusia aikuisia, kun taas jos lapsi shoppailee huomiota kaikilta, kyseessä on kiintymyssuhteen häiriö.

MUTTA kun ei sitä TUOSTA voi diagnosoida! :D Pöllö toimittaja! Vaaditaan a) pidempiaikaista tarkkailua lapselle vieraissa olosuhteissa ja b) lapsen tuntemista.

t. adoptioäiti, jonka lapsi on kulkenut itseriittoisuudesta shoppailun kautta turvalliseen kiintymykseen

Meillä poika on kyllä tosi sosiaalinen eikä ole vierastellut ja se onkin ihan normaalia isänsä kulttuurissa ja siis täällä asuinmaassamme. Outoina pidetään ujoja jotka siellä selän takana piileskelevät. Eli sellaisia jollainen itsekin olin pienenä. Ihan hirmu ujo. Ja uskon että pojallani on kyllä ihan yhtä hyvät ja turvalliset kotiolot kun minullakin aikoinaan...

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat