Seuraa 

Viimeinen ketju täällä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7702052&p=&mpage=3&tmode=1...

No niin. Elokuun ketju on sitten avattu:

Edelleenkin odottelen BIOSUS ja SWEET teidän synnäreitä. Laittakaahan tulemaan kun saatte maitobaarin vähäksi aikaa kiinni.

Täällä mennään ihan lopussa. Sanan varsinaisessa merkityksessä.

5pvää laskettuun aikaan...eikä tietoakaan mistään lähestyvästä synnytyksestä :(

t:piippuli

Sivut

Kommentit (41)

Kyselit tuolla toisaalla kuulumisiani, ja törkeästi kiilaankin teidän pinoon! Enimmät jorinat laitoin tuonne helmikuisten pinoon, siis tänne plussapuolelle kun en viitsi suurimpia hehkutuksia tuonne varsinaiselle lapsettomuuspuolelle kirjoittaa. Tuo mun totaalinen pimento johtui kesäisestä mökkielämästä (olin 6 viikkoa sähköttömällä mökillä), jolloin nettielämä onnistui vain lihasvoimalla -vemputtamalla pyörällä kirkonkylän kirjastoon. Välillä vieroitusoireet erossa palstasta oli aika rankkoja, täytyy myöntää ;-) En jotenkin uskaltanut (edes itselleni) hehkuttaa raskautta kun oli sellainen olo, ettei siihen ole vielä " lupaa" kun ei mitään ole vielä todistettu. Ties vaikka olisin aiheuttanut vauvalle jotain kamalaa!!! Noitunut siis tai houkutellut pahoja viboja innostumalla liika aikaisin. Tämä raskaushan kun on " personal gainia" jos jokin ;-)

Enivei, hyvä kuulla että sinäkin voit hyvin, hyvää jatkoa sinulle ja paidanheiluttajallesi!

t. H rv 12+1

ps. kun kerran Piippulillakin alkaa olla jo hetki käsillä, tulen ehkä kuokkimaan pinoonne toistekin, suonette anteeksi...

Yhes koos edelleen. Viimeistään maanantaina käynnistetään kun tulee 2vkoa yliaikaiseksi täyteen.

t:ehkä meillä on vauva ens vkolla...?!!!!! (perhana kun ei halua tulla ulos)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sissos miten tää aika menee! Viikot vain viuhahtaa ohi, päivistä puhumattakaan=)

Wau, Piippuli siis jo ihan lähtölaskelmissa=) Miten äkkiä se aika sitten menikään. Vasta muistelen aikaa kun tuskailimme tuolla lapsettomien pinossa ja nyt jo täällä=) Eipä siis muuta kuin rutkasti onnea matkaan!! Täällä odotellaan jälleen vauva uutisia=)

Sweet: Pitkään sait ponnistella pienokaistasi maailmaan, mutta kaikki se tuska unohtuu käsittämättömän nopesti kun se maailman suurin ihme on sylissäsi=) Mittaa oli teidänkin pojalla, jos oli meilläkin=) (54/4290/38). Tuu kertoilee, kun joudat kuinka arki teillä lähtee ja miten poju kasvaa. Niin ja nimi tietysti sitten aikanaan. Kaikkea hyvää teille vielä kerran=)

Tua: Se on sitten sullakin jännät paikat jo alkamassa=) Pidähän meidät ajantasalla. Samaa tässä minäkin ihmettelin kerran, että eikö uusia pco-plussanneita likkoja todellakaan ole ilmaantunut sitten jälkeesi, vai eikö uudet uskalla meidän " vanhojen" joukkoon?? Pitänee kyllä tästä pykätä sitten tuonne vauvojen puolelle pinoa, kun nyt saadaa vielä piippuli ja sinutkin sinne mukaan=)

Meidän arki se todella on pikkuhiljaa saanut rytmin ja se kyllä helpottaa kummasti. Nyt Aaron menee nukkumaan iltaisin samaan aikaan kun isosisko eli n. klo 21 ja syö sitten tuolla 3 aikaa ja toistamiseen 6 aikaan ja aamu 7 meillä noustaan ylös. Nukkuishan sitä itse hieman pidempään, mutta on kuitenkin kiva päästä puistoon silloin kun siellä on muitakin tuossa 11 kintaalla. Aaron on todellakin kasvanut hurjasti ja odottelen vaan jännityksellä 3kk neuvola käyntiä. Selkäni meinaa vaan alkaa sanoa sopimusta irti kun painavaa poikaa nostelen. Aaronilla ei ole mitään kiirettä opetella mitään uutta=) Makaa lattialla puuhamaton päällä ja tuijottelee vain kiikkuvia leluja joita sisko innoissaan heiluttelee=) Ei yritystäkään kääntyillä mihinkään tai hamuilla käsillään mitään. Naureskelee vain siskon toohotusta ja odottaa äitiä lähimaastoon saapuvaksi maitovankkureillaan=) Näin siis meillä.

Mutta sinä uusi pco-plussannut joka juuri luet pinoamme, tule ihmessä pinoutumaan ja kertomaan ilo uutisestasi, mukaan mahtuu aina=)

Lämpöisän kesän jatkoa kaikille!

H-R sekä inssi ilot 2,8V ja 2kk1vko2pv

huh, miten nää päivät vilahtaa! meidän pikku mies viihtyy hurjasti äidin sylissä, joten on sitten jäänyt tää kirjoittelu vähemmälle, kuulumisianne olen kyllä käynyt lukemassa.

Sweetille ensinnäkin hurjasti paljon onnitteluja! Rankka urakka takana ja paljon uutta jännittävää edessä.

Kurnau ja Net-ta, tervetuloa pinoon!!!

piippulille kovasti tsemppiä synnytykseen ja ekoihin viikkoihin!

Ja muillekin iiso kädenheilutus!

Jaa että synnäriä... mulla ei oo mitään papruja olemassa, joten ei tarkkoja tietojakaan. Mutta siis, illalla meni lapsivesi ja kutsuivat synnärille tulemaan näytille. Sinne mentiin ja jäätiinkin, kun suppareita piirtyi suht tasaisesti. Yritettiin torkkua miehen kanssa (mies onnistuneemmin...), jotta saisi voimia koitokseen. kun kivut koveni sain kipulääkettä, edelleen vain 2 cm auki. kun kipulääkemäärät oli täys ja epiduraali oli seuraava vaihtoehto yritin kaikenlaisia vaihtoehtokeinoja. Tunnin verran pystyin siihen, mutta sitten kivut yltyivät ja tiesin että matkaa oli vielä jäljellä. Epiduraalin avulla aukesinkin sitten nopeasti 4cm 9cmiin. ponnistamisen tarve tuli yllättäen ja kovana. Ajattelin, että nyt tää vauva tulee vauhdilla. ponnistettiin sitten kuitenkin reilu tunti ennen kuin pikkuisemme syntyi.

Vaikka synnnytys oli rankka ja kesti n.17 tuntia ja toipuminenkin on ollut vähän hitaammanlaista, niin olisin valmis tähän kaikkeen koska vaan uudestaan. Mielialat heitteli synnytyksen jälkeen pari viikkoa tosi paljon. oli vähän uskon puutetta itseen ja vauvakin tuntui aika vieraalta ensiksi. Nyt kun on kohta 4 viikkoa täynnä, niin elämä hymyilee uudella tavalla ja nautin vauvasta joka hetki enemmän. on tämä todella iso ihme ja ihanuus!

bisous ja ihana, puklautukselta tuoksuva pikkumies

mutta pääasia lienee se, että vauvalla on kaikki hyvin ja muutenkin näyttää vauva-arki sujuvan ihan normaalisti valvoen ja syöttäen! Onneksi ainakin tosiaan maitoa tulee...

Mutta ekaks tuli vaan mieleen, että voi Piippuli-parkaa, millaiseen ryöpytykseen jouduit! Jotain saman tyyppistä odotan tietty omasta synnytyksestä, joten saa nähdä, mitä on edessä.

Oma napa on keskittynyt viime aikoina tuonne pään seudulle, sen verran ärsyttävä flunssapöpö on riivannut, että työreissukin piti jättää kesken. Nyt taidan olla jo voiton puolella ja taidan uskaltautua sukulaispojan ristiäisiin. Masussa myllerretään toisinaan hirmuisesti, toisinaan vaan vedellään sikeitä. Vähän ku äitinsä siis. :)

Osse ja Santeri rv 30+4

Vihdoinkin vähän vähemmän väsy olo ja omaa aikaa kirjoitella jotain.

OSSE:Hui kamala kuinka pitkällä säkin jo olet.Aivan mahtavaa.Kohta se synnäri lähestyy sullakin. Itse olin kyllä varautunut pahimpaan eli tiesin oikeastaan että noin siinä tulee käymään joten se mun synnytys ei ollut mikään pettymys tai yllätys sinänsä.Sain ikäänkuin kaks yhden hinnalla eli pahimman vaiheen alatiesynnäristä ja sit sektio kaupan päälle ;)

Sitten ne vanhat pcolaiset (SADEPÄIVÄ;SAMOJEDI yms. vois ilmoittaa pikkuhiljaa elonmerkkejä itsestään! Olisi TODELLA mukavaa kuulla teistä edes pieni pihaus!

).( Oma napa kapenee taas. Aika hurjaa on tuo kiloje tippumisvauhti. -5kg meni alas ihan parissa päivässä. Nyt tippuu suunnilleen semmoinen -1kg/pari päivää. Omien puntarointien mukaan nyt on mennyt -12kg kolmessa viikossa sitten sairaalaan menon. Vielä olis sitten -13 tiputettavaa. Ainakin. Sairaalassahan ei multa juurikaan mitään tippunut olisko -5 lähtenyt synnytyksen mukana. Ihan tyytyväinen oon jos tätä rataa tippuu.Imetys ilmeisesti vaikuttaa. Maitoa tulee ihan hurjana.Aamupumppaus on 240ml imetyksen jälkeen!!! Pakkanen alkaa olla aika täys ;)

Mitään hirmuisempia yllätyksiä ei vauva-arki ole tuonut. Ainoa on kauhea väsymys. Siis viime yönä nukuin yht.11h (mies syötti 1.syötön ja mä aamusyötöt)No oltiin hereillä 12-18.00 (käytiin kaupassa 1h kärryttelemässä) ja sitten tulikin taas kauhea väsy eli nukuin sitten 18-20.00 tirsat. Täytyy varmaan pyytää neuvolasta hemppa kun tääs väsymys ei taida olla ihan normaalin rajoissa???? Mitenkään masa tms. en kyllä ole.Voisin vaan nukkua kokoajan. Vähän huono omatunto kun kankeen ylös vasta 12.00 mut ei kai siinä mitään sitten.Ehkä myös oma vika kun valvon sitten taas illat 24.00-02.00 asti kun odotan ekaa syöttöä ja sit vassta petiin.

No mites te muut kotiäidit?Miten te jaksatte kankee ylös 07.00????

T:Piippuli ja pikkumiäs 3vkoa ja risat

Onnea Piippuli!!! Johan tätä odottettiinkin..! : )

Mutta kyllä tässä kohta voi todeta, että PCO-plikat saa vaan poikia! ; )Minähän jatkan samalla linjalla; eilen olin kasvukontrolliultrassa, ja kävi entistä varmemmaksi, että poika sieltä taas tulee. Ja kasvanutkin on, ihan keskikokoiselta vaikuttaa. Meidän esikoinenhan oli vähän pienen kokoinen viikkoihin nähden, ja siksi nyt käytiin tässä ultrassakin. Kaikki oli muutenkin ok.

Nyt vaan pitää toivoa, että poika pysyy mahassa vielä jonkin aikaa: meillä kun olisi vielä muutto edessä, ja graduakin olen koittanut kovasti saada valmiiksi... Näistä johtuen en ole juuri ehtinyt käydä täällä muuta kuin pikaisesti lukemassa muiden kuulumisia - enkä varmaan ehdikään taas vähään aikaan.

Hyviä vointeja kaikille plikoille!

-Tua rv36+4 (esikoinen syntyi 36+5!!!)

" Oman lapsen, pienen linnun,

kannoit alla sydämen.

Nyt on onni täydellinen,

syliisi saat ottaa sen.

Tunnet käden pienen, hennon.

Tunnet posken pehmeän.

Voiko olla kauniimpaa

kuin alku uuden elämän."

-Samo ja Saga pian 9 kk

On ollut aika työntäyteistä aikaa :) Poitsu ylitti jo päivää vaille viikon ikäisenä syntymäpainonsa eli kasvaa hienosti, eikä mikään ihme sillä tisuttelulla ;) Vai synnytyskertomuksia kaivataan...ehkäpä lyhyesti;

Yliaikaiskontrolli 41+2, lääkäriin pääsyä odoteltiin 3 tuntia, jonka jälkeen supparit alkoi, kotiin ajellessa jo 5 min. välein (oli suunnitelmissa mennä asuntomessuille, jos yliaikaiskontrollissa ei mene kauan). Illan mittaan supistuksia 5-12 min. välein. Vasta yöllä klo 1 aikaan oltiin synnärillä (kotona supisteli ennen lähtöä 5-7 min. välein). Automatkalla suppaili 3 min. välein ja synnärillä piirtyi käyrälle jo 1-2 min. välein. Mutta sisätutkimus kertoi et olin vasta 2 cm auki, olin aika pettynyt. Pitkitin niin pitkään kuin mahdollista synnärille lähtöä ja luulin olevani väh. 5 cm auki, pah! Mies sanoikin jälkikäteen et pelkäs vauvan syntyvän autoon ;D Päästiin kuitenkin saliin, sillä hetkellä hiljaisempaa ja olin jo tosi kipeä. Kivunlievitystä sain ja alettiin miehen kanssa torkkua. Yöllä siinä 4 aikaan meni vedet (siitä virallisesti sitten alettiin laskea mun synnytyksen kestoa, koska koskaan ei supistukset säännöllistyneet) tähän aikaa oli mennyt jo 12 tuntia. Olin pitkään 3 cm auki ja lisättiin oksitosiinia, ei vaikutusta. Lääkärikierrolla lisättiin tippaa ja jos se ei olisi auttanut niin olisi menty sektioon. Siitä sitten tunnin sisään olinkin tunnin aikana auennut 7 cm. Ponnistusvaiheessa kokeilin ensin jakkaraa mutta en saanut siinä voimaa ponnistaa ja olin 4 epiduraalista johtuen hutera. Siirryttiin puoli-istuvaan asentoon sänkyyn ja sainkin hyvin voimaa ponnistaa kun otin molemmista reisistä kiinni käsillä. Siinä vaiheessa tuli lääkäri mukaan synnytykseen, aikaa oli mennyt joku 40 min. Pää ei vaan mahtunut syntymään, joten tehtiin episiotomia ja lääkäri auttoi imukupilla. Poika sitten syntyikin käsi poskella pitäen napanuorasta kiinni klo 16:05 :) Oli se vaan niin liikuttava hetki kun näki pojan syntyneen ja etenkin kun sai sen puseron alle. Miestäkään en kertaakaan haukkunut :) Synnytys oli aika erilainen kun olin sen ajatellut pitkän avautumisvaiheen ja ponnistusvaiheen vuoksi mutta traumoja ei jäänyt ja kivunlievitystä sain hyvin. Vesien menosta poika oli maailmassa n. 12 tunnin päästä. Mutta supistuksien alusta meni n. 26 tuntia. 53 cm, 3690g, pipo 38 cm

Piippulille kovasti tsemppiä nyytinhakuun, sehän voi tapahtua koska tahansa! Toivottavasti en järkyttänyt synnytyskertomuksellani, kyllä sen kestää ja ihan positiivinen kuva siitä mulle kuitenkin jäi vaikka pitkät oli vaiheet :)

H-R:n arki lähtenyt kivasti sujumaan, meillä on vielä aika opettelua mutta on ne vaan niin suloisia :)

Ronjoo: Jo tässä ihan huolestuin että mihin olet kadonnut, kuumeilijoistakin sua jo kävin haeskelemassa=) Mutta sitä ollaan siis oltu oikein ulkomailla=) Kuinkas lomailu siellä onnistuu pienten kanssa? Entä lennot? Voih, ihan kateudesta vihreänä täällä luin että uuden keittiön saat, vau!!=) Kyllä siellä sitten kelpaa leipoa kaikkia suklaa herkkuja...lurps...=;)

Bisous: Rankkaa oli sinunkin synnytyksesi, mutta niin se vaan on että se kaikki kipu unohtuu hetkessä, kun ihka oma vaavi on sylissä ja siihen on jälleen valmis uudestaan. Ihania pukluntuoksuisia päiviä teille!

Mun ns. vauvakuume täällä senkun vahvistuu...hih...totta tosiaan. Aaron on ollut niin mutkaton ja tavallaan helppo vaaveli, ainakin tämän 2,5kk että voishan sitä vielä....No, mutta hoitoihin emme enää lähde ja polille menen tutkittavaksi kun imetys alkaa olee ehtoo puolella, niin saadaan funtsittua sitten että mikä systeemi se olis että edes kaksi kertaa vuodessa saatais menkat aikaiseksi ja jos sitten vaikka sattuis se suuri luomuihme=) Mutta myöskään mitään hormooneita en ala päivittäin enää syömään, vaikuttavat niin mielentilaani. No, mutta nautitaan nyt tästä hetkestä (ja välillä kiristellään hampaita)=) ja katsotaan mitä tuleman pitää.

En millään malta olla poissa täältä pinosta, kun kuumeisesti odottelen uutisia Piippulilta....la oli ja meni jo...=)...

H-R

Kuulostaa hieman pelottavalta, mutta pääasia että poika on kotona. :) Isot onnitteluhalit sinne!! Aatella, nyt se on ihan oikeesti ja todellisesti totta...

sweet, tosiaan ollaan Saksaan lähdössä, ja ärsytyksekseni joudun vielä tänään menemään lääkäriin hakemaan lentolupaa, koska Ryanairin asiakaspalvelu ei osaa sanoa, riittääkö rv 27+2 annettu todistus vai ei... mutta lähdössä olen edelleen kovasti, vaikka pelottaakin kuinka poikki olen reissun jälkeen. (nimim. yhdeksän tunnin yöunet voi helposti olla liian vähän...)

Muuten omassa navassa kaikki normaalia, mitä nyt kaikki loppuraskauden vaivat vissiin on alkaneet jyllätä. Mutta mitäpä niitä luettelemaan.. :)

-Osse ja Santeri rv 29+2

paisuneen mahan kanssa. Hirmuista, miten maha voi viikossa kasvaa... nyt ei pitäis olla enää kenellekään epäselvää, mikä tuolla tissien alla nahkaa venyttää. Tähän asti musta on tuntunut, että osalle on ollu vielä vähän hämärän peitossa... :)

Piippuli on toivottavasti päässyt jo synnyttämään. Kyllä on teidän vauva sitkeesti pysynyt paikallaan.

Sweet, pidättekö isot ristiäiset? Me ei oikein osata päättää nimiäisten kokoa, ajankohtaa ja sisältöä ollenkaan... Miestä pyydettiin eilen muuten kummiksi, meni ihanan hämilleen kun oli niin otettu. Se on kyllä hyvä kummi! Pyytäisin meidän Santerillekin, jos ei olis jo tuota isän paikkaa valinnut... :D

Net-talle en osaa sanoa muuta kuin sen kliseeltä kuulostavan ohjeen, että älä huolehdi mistään mikä vois mennä pieleen, kun siihen et voi kuitenkaan vaikuttaa. Tiedän, et sitä ohjetta on vaikea noudattaa, mutta koeta nyt ihan oikeasti vaan nauttia raskaudesta. Mulla ei ole koko aikana ollut pahoinvointia oikeastaan ollenkaan, eikä muutenkaan oireita. Silti ihan hyvin on kaikki mennyt. Sydänääniä ei vielä todennäk. kuulu, ultrassa pitäisi kyllä näkyä jo. Ilmavaivat on aika normaaleja ja tuntuvat vaan lisääntyvän mitä pidemmälle päästään...

Sit omaa napaa, johon ei kyllä mitään uutta. Meno on vilkasta, närästys ajoittaista, väsymys on alkanut taas lisääntyä ja parina viime päivinä oon voinut jopa ajoittain vähän huonosti. Mutta pääasia on se, että töitä on enää pari viikkoa ja tänään saan hakea postista äitiyspakkauksen. Ja viikonlopuksi lähdetään Saksaan häihin. Se taitaakin sitten olla viimeinen reissu, äidillekin sanoin eilen lähtiessä että tuskin enää jaksan lähteä ennen synnytystä käymään siellä. Saa nyt nähdä, ehkä sitä junassa jaksais istua kun pystyy välillä kävelemään. Meidän henkilöautossa ei oikein enää tuntunut kivalle neljän tunnin matka, vaikkei nyt kipeätäkään tehnyt.

Tällaista tällä kertaa, mitäs muille??

-Osse ja Santeri rv 28+5

su 20.8. poika.

paino 3754g

pituus 52,5cm

pipo 37cm

t:erittäin väsynyt äippä joka laitta synnäriä ehkä joskun vkon sisällä kunhan toipuu järkytyksestään...

Kivahan se on että kaipaillaan ;)

Olipa ihan niinku omaa synnäriään olis lukenu tuo Piippulin stoori sinne epiduraaliin saakka. Mulla vaan oli kalvojen puhkasu epiduraalin jälkeen ja sitten alko loput aukeamaan ja päälle päätteeksi oli sitten se 1h49min ponnistusvaihe. Paljonko sulla tuli yhteensä synnytyksen kestoksi? Mulla se oli kaikkiaan 57 tuntia :)

Meillä likka täytti 9 kk sunnuntaina. 74cm on pitkä ja painaa 8 kiloa ja risat päälle. Hampaita 2, kovasti 2 lisää tulossa. Höpöttää omiaan, toistelee muutamia sanoa (äittä, vauva, pappa, oho), taputtaa käsiään, puistelee päätään, osottaa sormella haluamaansa, kävelee tukea vasten ja opettelee horjuen seisomaan ilmankin tukea, kiikkuu joka paikkaan ja konttaa hetkessä pois näköpiiristä. Tietysti kaiken panee suuhunsa. Syö edelleen tissiä mutta nukkuu yönsä yleensä noin klo 21.30-6.30 heräämättä ja sitten tissitellen puoli ysiin saakka. Yleensä on oma iloinen itsensä ja itkua tulee vaan kopsahduksista ja sillon tällön vaipanvaihdosta kun pitäis muka maata selällään paikallaan.

Oon tässä jo kauhistellu, että niinkö sitä ollaan uudestaan raskaana, kun närästää ja ällöttääkin välillä. En kuitenkaan usko enkä haluaiskaan vielä. Sais muuan vuosi mennä mukavasti ilman toista vauvaa. Saga on niin pieni vielä että tahtoisin pitää sen ainokaisena jonkin aikaa.

Mulla loppuu perjantaina äitiysloma! Niin se vaan vierähti. Jään loppuvuodeksi kittuuttaan kotihoidontuella ja vuoden alusta jään työttömäksi. En uskalla nyt syksyllä vielä jäädä, kun soittelivat mua jo keväällä töihin ja lupailivat projektille jatkorahotusta syksyyn, niin ois liika iso riski joutua tässä vielä töihin. HUI!

Mutta toivotteleln nyt onnea kaikille loppusuralla oleville synnytystä odotteleville ja muillekin raskaudesta nauttiville sekä kovasti hermoja ja jaksamista vauva-arkeen kaikille meille muille. Sadepäivän kuulumisia mieki voisin lueskella.

-Samo ja Saga 9 kk

Viihtyypä Piippulin vauveli visusti masussa, liian hyvät oltavat ;D

Net-ta: Söin Foolihappoa vain ekan kolmanneksen kun muistan jostain lukeneeni et silloin siitä on suurin hyöty mutta ois kai sitä voinut syödä raskauden loppuun asti tai ainaskin siitä ei oo mitään vaaraa. Mä kävin ekassa ultrassa hoitopaikassani rv 7 ja silloin näkyi jo sydämensyke. Neuvolassa kuunnellaan sydänääniä rv 12 suunnilleen. Jos kovasti huolestuttaa niin mee ihmeessä ultraan, muistan kyllä kuinka pelkäs keskenmenoa mutta onhan se ihan ymmärrettävää pitkän tien jälkeen. Mulla tais olla kauheita ilmavaivoja ihan raskauden alussa ja myös lopussa...muuta en osaa tohon ilmapalloon vastata.

Täällä pähkäillään ristiäisten kanssa mutta ne pidetään vasta lokakuussa eli onhan tässä hyvin aikaa :) Pojalla vatsavaivat alkaa aamuyöstä ja alkaa kauhea ähinä ja puhina, eikä saa nukuttua poika eikä vanhemmat. On tosi kurjaa katsoa kun toista sattuu. Liikuskelee niin paljon, että ihan hikoilee mutta ihme ettei ala huutamaan. Oon miettinyt et oisko jostain vyöhyketerapiasta hyötyä?

-Sweet ja poitsu 5 vk-

töihin on palailtu, huonolla menestyksellä, mutta kuitenkin. Alkuviikko meni petissä vatsataudissa ja nyt oon muutaman päivän tuijotellut koneen näyttöä, eikä yhtään järkevää ajatusta oo päässä pyörinyt.

Sen sijaan navan alapuolella tuntuu tapahtuvan kovasti koko ajan, ainakin möyrintä on sitä luokkaa et paidanhelma vaan heiluu. :)

Piippulilla on jännät paikat, la ihan käsillä. Vai joko se tuli? Mä taidan jäädä tänne ihan ittekseni haahuilemaan, kun Tuakin poistuu piakkoin.

sweetillä on siellä oma meijerilinja käynnissä kans. Voi hitsi...

Viime viikolla serkku vaimoineen sai pojan. Toinen oli niin suloinen ruttunaama, pieni ku mikä. Tai siis normaalikokoinenhan se, mutta sydämessä reikä, jonka takia vissiin vähän sukunsa normaalia pienempi. Ihanasti se kuitenkin tuhisi ja ähki ja välillä karjui, vuorokauden ikäinen. Tissit meinas alottaa omaehtoisen maidontuotannon kun sitä katseli... :)

Tänään oli neuvolalääkärin aika. Eipä siinä mitään uutta ilmennyt, paino on ollut laskusuunnassa vatsataudin takia, verenpaineet ja pissa ok. Kohdunsuu normaali. Sain lentoluvan ja rutiinilähetteen sokerirasitukseen.

Taidan hipsiä kotiin jatkamaan vaatehuoneen siivousta. Pesänrakennus jatkuu...

-Osse ja Santeri rv 26+2

Vanhan palstasisko tässä piiiitkästä aikaa palstalla (olen jo unohtanut tunnaritkin joten piti luoda tällainen uusi tunnus) ja mitä ihania uutisia täällä onkaan. Hurjat onnenväreet menivät vain kun luin kertomustasi. Kovia olet joutunut kokemaan, kertakaikkiaan hurja synnytyskertomus mutta lopputulos mitä ihanin: oma pieni poika. Aivan älyttömästi onnea ja hurjasti rutistuksia! Kyllä meillä on nyt Piippuli asiat mukavasti: saadaan pitää hyvänä omia pikku nyyttejä joiden teko on ollut kaikkea muuta kuin helppoa -osaa arvostaa tätä arkea. Kyllä nuo alkuajan lyhyet unet ottaa välillä koville, eikä oikein tunne itseäänkään väsymykseltä enää. Mutta sen olen tässä itse ehtinyt huomaamaan että jokaista vaihetta kestää aina vaan jonkin aikaa, kaikki menee koko ajan eteenpäin ja kyllä kaikki helpottuu. Itse ainakin muistan vähän sellaisena sumuna tuon alkuajan, ollin niin väsynyt. Tuo vauva-aika on kuitenkin niin nopea, se menee ihan hujauksessa ohi. Meidänkin lapset on jo sellaisia pikku taaperoita. Kovasti jo harjoitellaan pystyyn nousua ja nukutaan öisin.

Mulla ei ole enää kotona weppiä, joten näin kylässä tms. pääsen kirjoittelemaan -aika harvoin siis. Mutta tulen ehdottomasti seuraamaan tänne taas mitä teille kuuluu! Kaikille PCO- plikoille paljon terveisiä ja onnea vielä kerran!

SP

ja tietty muutkin!

kuusi viikkoa sähköttömällä mökillä kuulostaa ihanalta... eipä oo tarvinnut muusta maailmasta välittää! Kai sä nyt kuitenkin vähän oot uskaltanut miehen kanssa iloita vaavista. Johan se mahakin varmaan kohta vähän pullottaa ja nyt ainakin ultran jälkeen voit riemuita ihan täysillä!

Mitäs muuta...

ronjoon Tanskanreissu kuulostaa ihanalta! Kuvittelen teidät mielessäni sellaiseen sisutuslehtien tanskalaisparatiisiin... lapset leikkii nätisti puettuna pihalla ja laitatte ruokaa tuoreista raaka-aineista... (äläkä turhaan yritä oikoa, jos mielikuvat on vääriä!) Ja nyt teille tulee vielä sisustuslehtikeittiökin! Onneksi mulla on kotona sellainen itselläkin, ainakin mun mieleeni oleva vielä ihan uutuuttaan hohtava, joten ymmärrän täysin sun riemusi siitä.

sweetillä ja bisouksella on vaavin kanssa kommunikaatio käynnissä... mua vähän epäilyttää, et tokko tajuan lainkaan, mikä pienellä on, mutta mua on lohduteltu, että kun joka tapauksessa kaikkensa tekee itkun lopettamiseksi, niin se oikeakin temppu tulee tehtyä pienen hiljentämiseksi. :)

Piippulin kuulumisia odottelen jännityksellä!!

kurnau ja Netta, kiva et tänne tulee muitakin odottavia! kurnikselle pitkin kommentoimani jo aiemmin, että multa ei ainakaan odotus olisi sujunut ilman lääkkeitä, sitä hetken kokeiltiin ja kuukauden jälkeen olin ihan loppu henkisesti. Joten kaikki hoitavat katsoivat paremmaksi hoitaa mua, koska vauva ei siitä tiettävästi kärsi. Ja tän kesän tapahtumien valossa oli kyllä hyvä, että lääkkeet oli käytössä.

H-R:n kanssa nähtiinkin eilen! Aaron oli oikein söpöliini, ja niin selkeästi pojan näköinen ku todettiinkin. :)

Omassa navassa ei sen kummempia, tosin eilen liikkeet oli vähän hukassa ja koin ensimmäisen kipeähkön tai ainakin epämiellyttävän supistuksenkin. Neuvolasta sanoivat, että jos liikkeet tuntuu olevan pitkäänkin hukassa, niin heti vaan TAYSiin tarkastukseen. Huolehtia ei kuulema kannata, kun tarkastukseenkin pääsee.

Yöllä on jo ihan normaalia käydä kerran vessassa, onneksi ei vielä useammin. Nyt käyn jopa päivälläkin tiheesti pissillä, eli kyllä se kaveri taitaa tuolla tilaa rakolta viedä.

Hauskaa viikonloppua kaikille!!

-Osse ja Santeri rv 27+2

Piippuli:Tuntuu et nää kauan yritetyt lapsukaiset kun vihdoin ja viimein saadaan masuun ei meinaa sit millään tulla ulos. Mullakin lähti yliaikaiskontrollista syntymään, jospa sullakin ;) Ja tosiaan ihan positiivinen kokemus synnytys oli, hyvällä kivunlievityksellä tietty osuutensa asiaan :)

Lapsukainen on niin ihana tuhisija, nyt alkaa olla vähän enemmän hereilläkin ja seurustella. Illat tankataan tiuhaan ja silloin alkaa itselläkin jo väsymys painaa päälle mutta yöt menee nyt ehkä 4 tunnin pätkissä. Täällä noustaan kyllä vasta 11-12 aikaan päivällä vasta ylös :)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat