Vierailija

ja tehty lapsen silmissä huonoksi niin että lapsi jo uskoo asiat eikä halua mennä sinne. (5 vuoden ajan haukuttu). Missä vaiheessa elämää lapsi tajuaa asian oikean laidan? Voiko asia kääntyä päälaelleen eli lapsi tajuaa jossain vaiheessa haukkujan puhuvan potaskaa?

Onko kenelleen sattunut omalle kohdalle esim. teidän vanhempien erotilanteessa? Kysyn koska ystävän perheessä on erittäin riitaisa erotilanne vieläkin vaikka 5 vuotta on jo kulunut. Olen sanonut hänelle että ei saisi panetella toista vanhempaa lasten kuullen mutta se vaan jatkuu.

Kommentit (8)

olen omaksunut sen osaksi totuutta, valitettavasti.

minun on todella vaikea pitää isääni hyvänä ihmisenä taikka isänä. yrittänyt olen omien lasteni takia mutta luulen että välimme eivät tule koskaan olemaan kummoiset.

Asia on hankala sillä esim isoveljeni ei ymmärrä tätä, hän ei ole oppinut vihaamaan heitä samoin kuin minä. tosin häntä on kohdeltukkin eritavoin.

Ei se todellakaan ole reilua jos äiti ja isä haukkuvat toisiaan lapsille, se vaikuttaa mahdollisesti läpi lapsen elämän.

Miehelläni oli vastaava tilanne - äiti yritti eristää lapsen hänestä, puhui pahaa jatkuvasti yms. Isä ei lannistunut vaan sitkeästi teki töitä saadakseen edelleen tavata lasta ja pitääkseen hyvät välit. Ajoittain yhteydenpidossa oli kuukausienkin taukoja ja välillä lapsi jo toisteli meillekin mitä äiti oli isästä sanonut. Kuulimme myös sukulaisilta, miten meitä nimiteltiin.

En tiedä miten olisi käynyt, jos lapsi olisi edelleen saanut asua äidin luona. Hänet kuitenkin siirrettiin oikeuden päätöksellä meille asumaan (mieheni hakemuksesta tietenkin), koska äidiltä oli elämänhallinta karannut käsistä ja lapsi oireili pahoin. Lapselle oli suuri järkytys joutua " pahan" isän luo asumaan eikä hän olisi selviytynyt siitä ilman terapiaa. Meillä oli kuitenkin terapeutti valmiina hänelle.

Emme ole koskaan moittineet äitiä lapselle emmekä ole korjanneet valeita (emmehän edes tiedä, mitä niistä lapsi vielä muistaa). Esimurrosiän alusta asti, noin 11-vuotiaasta, hän on tajunnut, että äiti valehtelee hänelle. Hän ei enää halua pitää juuri lainkaan yhteyttä äitiinsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mieheni ex haukkui minua ja miestäni aina mitä ihmeellisimmillä nimillä heidän yhteiselle tyttärelleen. Tytär oli 3v heidän erotessaan. Kun tyttö tuli meille joka toinen viikonloppu, niin ensimmäinen ilta oli sitä, että tyttö tuskin puhui mulle, saatika katsoi silmiin. Tiedettiin että äitinsä haukkuu minua tälle. Oltiin tämä kuultu yhteisiltä ystäviltä. Mutta aina jo toisena päivänä tyttö unohti äitinsä höpötykset ja oli minun seurassani ihan normaali. Tyttö on tosi fiksu ja ymmärsi hyvin nuorena, että ei välitä äitinsä jutuista ja meillä menee hienosti. Nyt tyttö 11v ja ymmärtää kaiken paremmin. Ollaan oikaistu näitä äitinsä sanomisia jo nykyään. Eikä vieläkään näinä kaikkina vuosina olla IKINÄ sanottu pahaa sanaa hänen äidistään. Uskon että tyttö arvostaa meissä tätä piirrettä. Tietää mikä äitinsä on...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat