Vierailija

Hän oli vasta viikkoja sairalomalla kun oli loukannut jalkansa, tätäkin

työpaikkalla epäiltiin tekosyyksi. Hänellä on tapana hakea toistuvasti pitkiä sairaslomia.

Nyt viime viikolla hän sanoi pomolle että menee käymään lääkärissä maanatai aamusta, eli lekuri oli varattu klo 9.00. Pomo sanoi tähän että sinun pitää tehdä tämä takaisin koska kyseessä ei ole akuutti sairastapaus.

No hän nosti, pomon mentyä metelin asiasta ja sanoi että ei varmasti tee takaisin vaan ottaa sairalomaa koko päivän. No maanatai aamu tuli eikä hän ilmestynyt töihin vaan ilmoitti puhelimitse että lääkäri määräsi sairaslomaa koko päiväksi.. Koko tiimin työskentely häiriintyy kun tämä yksi on aina pois.

Sivut

Kommentit (26)

masennuksen takia on pois. Elämä taitaa ahdistaa? Et sää kuitenkaa ap voi tietää miltä työkaverista tuntuu. Vaikka se ei päällepäin näkyisi ja et sitä huomaa niin silti hän luultavasti kärsii todella huonosta olosta, siitähän tuo kertoo.

Pinnareita on aina ollut myös ja tulee aina olemaan, Monet ovat sitte kateellisiakin niille pinnareille kun jollakin on pokkaa tehä niin.

Sinä joka kirjoitit siitä 60v naisesta.

Tuli mieleen oma äitini jolla on monta eri sairautta. Monenlaista eri vaivaa, jota ei kuulemma työkavereille kerro. työkaverit eivät ole luotettavia ja mukavia ja kokee ettei halua niille kertoa todellisia vaivoja.

On mm käynyt läpi vakavia leikkauksia ja ollut erittäin huonossa kunnossa, mutta tekee silti esim pihatöitä (terapiaa hälle).

On työpaikalla iloisen ja pirteän oloinen mutta kun kotiin pääsee niin menee samantien sänkyyn ja nukkuu paljon.

Varmasti monet hänen työkaverit ajattelee että lintsaa ja tekosyitä kun "jaksaa pihatöitäkin tehä ja on pirteä."

Mutta toinen ihminen ei pysty arvioimaan toisen todellista tilaa, kipuja, masennuksia yms. Ihminen itse tietää parhaiten omat rajansa ja voimansa, kipunsa ja sairautensa.

En mäkää haluais välttämättä kaikkia sairauksiani alkaa työkavereille selittää, nehän leviää ku kulovalkea vain eteenpäin.

hänellä on mielenterveys ongelmia myös. Ihmisenä hän on kyllä seurallinen ja mukava, mutta työkaverina epäluotettava.

Mutta eikä ole mitään lakia millä tuollaiset saisi ulos talosta?

Hän todellakin siis saattaa muut työntekijät todella hankalaan asemaan, muut joutuvat tekemään hänen hommansa eikä tulosta synny. Todella raivostuttava tyyppi.

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

työkyvyn tarkistettavaksi, ilmeisesti siis yhteistyössä työterveyshuollon kanssa selvitettäisiin millä prosentilla hän on työkykyinen, 100% ei varmaan ole kyseessä. Olettaisin että hän sen jälkeen voisi päästä esim. osittaiselle työkyvyttömyyseläkkeelle tms?

kun hän oli aiemmin tänä kesänä viikkoja sairiksella niin hän kuntoili, pyöräili jne. mikä ei pitäs olla mahdollista jos polvi on murtunut, niinkuin hän väitti lääkärin sanoneen.

ap.

kun eihän me voida hänen sairaslomatodistuksia tarkistella.

Hän on todennäköisesti valittanut lääkärissä masennuksesta (hänellä on mielialalääkitys muttei hän kyllä ole mielestäni mitenkään masentunut) ym. ja sillähän sitä sairalomaa irtoaa. Luulen että hän käytää myös lääkkeitä väärin.

ap.

Työntekijällä on oikeus pitää sairauslomansa silloin kuin työntekijällä on sairauden vuoksi saatu sairauslomatodistus.

Sinä et voi tietää - eikä sinulla ole edes oikeutta tietää - mikä työtoveriasi oikeasti vaivaa. Oli sitten vaikka masennuksen vuoksi sairauslomalla, sekin on sairaus.

Eräs ystäväni oli muutaman kuukauden sairauslomalla selkäkipujen vuoksi. Kivut olivat ja ovat ihan todellisia, halvaantumisvaara oli todella lähellä ja leikkaus odottaa lähiviikkoina. Palasi kuitenkin vielä ennen leikkausta töihin ja työtovereiden kohtelu ja käyttäytyminen häntä kohtaan on ollut aivan törkeätä.

Työtoverisi sairauslomat, niiden syyt eikä varsinkaan syiden todenperäisyyden arviointi todellakaan kuulu sinulle.

Mikäli työnantaja ei ota sijaista tekemään hänen tehtäviään sairauspoissaolojen aikana, on se työnantajasi vika eikä tämän sairauslomalla olevan työtoverisi vika.

työnantajalla tai esimiehellä on oikeus olla hyväksymättä sairauslomatodistustakin ja halutessaan osoittaa toinen lääkäri, jolla ko. henkilön on käytävä. Se todistushan on itse asiassa suositus, mutta harvapa on sitä hyväksymättä, koska vakuutusyhtiöt ei varmaan ´korvaa semmoisen ihmisen mahdollisesti aiheuttamia virheitä ja niistä johtuvia kustannuksia!

Mut semmoiset omailmoitusoikeudet voi helposti poistaa, jos työnanatajaa epäilyttää!

hän on itse sanonut että ottaa sairaslomaa kun työt ei huvita. Minä en ole siis ainoa ihminen joka tästä asiasta kärsii, vaan siitä kärsii on koko työyhteisö! Hänen työt jää muille tehtäväksi.

Hän tietää paljon lääkkeistä ja niiden huumaavista vaikutuksista, kertoo usein

millainen olo mistäkin lääkkeestä tulee jos niitä käyttää väärin.

Minä en tätä tiedä mutta muut ovat sanoneet että hän on napsii laukustaan milloin mitäkin nappeja ja on sitten ihan pihalla loppu päivästä, nauraa itsekseen jne.

Hänelle on diagnosoitu masennus joskus muinoin ja hän käyttää tätä asiaa hyväkseen. Mutta hän ei todellakaan kärsi masennuksesta, hän elää hyvin aktiivista vapaa-aikaa jne.

Minunko tässä pitäsi muka lähteä työpaikastani? olen kyllä ihan toista mieltä!

Ihmeellisiä hyyssäreitä olette.

ap.

60 v nainen (luojan kiitos jää lähiaikoinen varhaiseläkkeelle!) ja viimeisen 5 vuoden aikana ollut yli 2 v sairaslomilla. Pinnaamiseksi sen tunnistaa siitä että "sairastuu" aina kun esim pitäisi tiukassa paikassa kantaa vastuuta ja esim firman hallitukselle esitellä jotain tärkeitä asioita. Ja ainakin 3 viimeistä vuotta on AINA 2-3 pv ennen sovittua kesälomaa "sairastunut", ranne kipeä, olkapää kipeä tms ja pitänyt sitten kesälomaksi sovitun ajan ensin sairista ja päälle vielä lomat. Parhaissa tapauksissa on sujuvasti selittänyt juuri edellisenä päivänä miten koko viikonlopun teki niitä ja niitä puutarhatöitä (ranne kipeä?).

Viimeisin huippu on että nyt syyttää meitä muita että hänet on jätetty kaikkien asioiden ulkopuolelle, minkäs teet kun ei melkein koskaan ole paikalla, niin muiden on ollut pakko hoitaa hänekin hommat ja hoituu ne näköjään ilman kyseistä tyyppiäkin. Nyppii toki että tulee firmalle kalliiksi ja me muut tehdään ns. kakdet työt omalla palkalla ja tuo yksi vain puolen ihmisen työt omallaan.

Työterveyslääkärit näköjään kirjoittaa sairaslomaa ihan tajuttoman helposti. on minullekin tyrkytetty 4 pv sairista kun olen hakenut antihistamiinia allergiaan, eikä mitään tarvetta töistä poissa oloon ollut. Työmoraalini vaan on sellainen etten ota aiheetonta sairista vastaan.

Näitä hommia ei kuka vaan pystymetsästä pysty tekemään.

Kyllä minä en tykkää pinnareista, minulla on itselläni korkea työmoraali ja usko pois että teidän tasan tarkaan että tämä henkilö pinnaa. Mutta taitaa tälläinen pinnaus olla aika yleistä?!

Johan hän sanoi viikkoa aikaisemmin että ottaa sairaslomaa ennen kuin tekee takaisin sen tunnin mikä menee lääkäriin.

Minua ei kiinnosta millä syyllä hän sitä sairaslomaa hakee, mutta syy ei takuulla ole todellinen.

ap.

tunnut ihmiseltä, jolle en todellakaan haluaisi kertoa, jos olisin mielenterveyssyistä sairauslomalla. ilmeisesti ei kukaanmuukaan...

miten ajattelet, että käyttää väärin mielialalääkkeitä?

Lainaus:

Hän on todennäköisesti valittanut lääkärissä masennuksesta (hänellä on mielialalääkitys muttei hän kyllä ole mielestäni mitenkään masentunut) ym. ja sillähän sitä sairalomaa irtoaa. Luulen että hän käytää myös lääkkeitä väärin.

ap.

Eihän tuollainen voi olla mahdollista tai sitten hän vaan vedättää teitä työkavereita ja esimies tietää asioiden oikean laidan.

Jos olisin em. työntekijän esimies niin laittaisin hänet työterveyshuoltoon työkykyarviointiin ja sopisin työterveyshuollon kanssa erityistarkkailusta tämän työntekijän kohdalla.

Häntä ei voi irtisanoa sairaslomien vuoksi ellei sairasloma jatku yhtä jaksoisesti yli vuoden.

Lainaus:

ap.

Mihin perustat väitteesi, törkeää tuollainen mustamaalaus. Ei ihme, jos työkaverisia masentaa tuollaisessa ilmapiirissä :-(

kaikkia työntekijöitä pitää kohdella tasa-arvoisesti. Mutta kun työntekijä ilmoittaa sairaudesta niin työnantaja voi "syytä epäillä" -periaatteella pyytää työntekijää toimittamaan aina lääkärintodistuksen. Todistuksen voi tosiaankin aina vaatia nimetyltä lääkäriltä esim. yrityksen työterveyslääkäriltä.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat