Vierailija

Voiko " kuka tahansa" ottaa lapsia hoitoon kotiinsa? Jos sellaisia halukkaita sattuisi jostain löytymään... Tarkoitan siis, että vaaditaanko hommaan koulutusta tms.?

Oma koulutus ei ole siis hoitoalaa nähnytkään, voisin ottaa hoitolapsia omieni lisäksi.

Sivut

Kommentit (32)

Ja mitä tarkoitat tuolla mistäs mä ne verot maksan? Veroja lähtee kyllä, mutta teen tässä ohessa pimeänä hommia. Ja miks siitä pitää alkaa kitisemään, eikös jokainen saa tehdä työnsä pimeänä tai verojen kanssa? Jokaisen oma valintahan se on. Ja musta tää tuntuu parhaimmalta vaihtoehdolta mulle tällä hetkellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Onpas tullut keskustelua sitten eilisen. Kiitos vastaajille. Ajattelinkin niin, että voisin pph koulutuksen suorittaa työn sivussa, jos se on mahdollista. Halusinkin tietää, että onko ylipäätään mahdollista aloittaa ilman koulutusta...

ap

Ja huom! ap ei ollut tekemässä työtä pimeästi! En ole tuo edellä vastaillut.

Pääset tukien piiriin; Kela, kuntalisä.

Sinun täytyy perustaa tmi ja maksaa ennakkoverot ja yel työeläke. Voit myöshoitaa lapsia verokortilla tai mll kautta. Tai pimeänä.Itseen veisi lapsia pimeälle hoitajalle paitsi jos on tuttu.

Vaan olen hoitanut niin paljon lapsia (päiväkodeissa, perheissä, seurakunnissa) että kokemusta ja taitoja löytyy. Myös ensiapukoulutuksen olen koulussa käynyt. Ja hoidan lähes päivittäin jotakin lasta. Monet ovat sanoneetkin että olen melkein valmis äiti-ihminen, niin hyvin osaan lapsia hoitaa ja heidän kanssaan olla. Osaan tietysti myös pitää heistä huolta, ja käytän järkeä heidän hoidossaan. :) Että enpä minä ainakaan kouluttautua aio, kun näinkin löytyy töitä ilman sitä koulutusta. Ja suositukset ovat todella loistavia, joten eivät perheet paljoa muuta vaadikaan.

no musta se ei kerro hoitajasta yhtään mitään, hoitaako pimeenä vai verolla? itse hoidan pimeenä ja olen erittäin hyvä lasten kanssa. ja lapsirakas. joten p-puhetta..

Meidän kunnassa huutava pula pph:sta ja kouluttamattomiakin otetaan riemu mielin, ei tarvita kuin yksi haastattelu!!! Palkka oli joko 5, tai 10% pienempi, kuin koulutetuilla.

Ei ole mielestäni kovin hyvällä mallilla asiat tässä " lapsiystävällisessä" kunnassa.

Paljon esim. tehtailta lomautettuja 50-60v mammoja nyt hoitajina, eikä läheskään kaikki jaksa paneutua työhänsä. Mielummin vain katsovat vierestä, kun lapset touhuaa, eli ohjattua tomintaa, askartelua, retkiä, pelejä yms aika vähän:o(

Kunnalla hoitopaikkaa jonottaa tälläkin hetkellä n.100 lasta...

Ja pimeenä teen töitä, ja tottakai sitä kannatan kun rahaa tulee enemmän.. että fiksuhan mä olenkin :D ja miks en vois saada hyvii suosituksii vaikka pimeenä työni teenkin? :D

Kiitos vastauksestasi!

Juuri tuota yks. pph:ta tarkoitin, termit vaan vähän hukassa. Pimeänä en haluaisi työtä tehdä. Mutta ei siis tarvittaisi koulutusta alalle vaan kunnan hyväksyntä riittäisi..? Mitenhän käytännössä: vaativatko kunnat silti koulutuksen? (Tietty selviää kysymällä sieltä, mutta jospa jollain olis täälläkin tietoa/arvauksia)

ap

No itselläni on ollut hoitolapsia kotonani, tein työni kyllä pimeästi. Ja minullakaan ei koulutusta ole, mutta kokemusta niin paljon että ei sitä työtä sillä koulutuksella tehdä vaan ennemmin sillä KOKEMUKSELLA. näin mielestäni :) Joten kyllä itse uskaltaisin jättää lapseni ilman koulutusta olevan ihmisen hoitoon, ennemmin siinä katsoisin kokemuspuolta ja esim. suosituksia pyytäisin.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat