Vierailija

Syy imetyksen lopettamiseen on se, että se on mielestäni inhottavaa ja siksi se ei oikein ota sujuakseen.

Teenkö elämäni (ja hänen elämänsä) suurimman virheen?

Kommentit (20)

koska se oli hyvin vaikeaa ja vaivalloista. Ei inhottavaa...

Poika vaikuttaa ihan normaalilta, eikä ole koskaan ollut sairas tms :)

Heti helpottui kummasti elämä ja vauva alkoi nukkumaan yöt putkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mielestäni sinun ei kannata lopettaa imetystä vaan tutkia sitä, miksi imetys on mielestäsi vastenmielistä. Imetys on kuitenkin luonnollista ja tarve siihen (lapsella ja äidilläkin) on luonnollinen. Mitä sinulta on kielletty tai viety pois, jotta koet imetyksen vastenmieliseksi? Sinä teet hyvää lapsellesi ja täytät hänen luonnollisia tarpeitaan. Venäjälllä on sanontakin :" Vasta viimeisellä henkäyksellään ihminen päästää ulos sen, minkä sai äidin maidosta." Niin tärkeää on imetys.

Sitooko imetys sinua? Koetko sen fyysisesti vastenmieliseksi? Ehkä muutos äitiyteen pelottaa sinua? Mielestäni sinun kannattaisi miettiä tarkkaan, että miksi sinusta tuntuu tältä. Tämä sinun tunteesi ei ole luonnollinen, vaikka onkin normaali ja hyväksyttävä. On täysin oikein, että sinusta tuntuu tältä, mutta se johtuu siitä että joko elämä tai joku ihminen on kohdellut sinua kaltoin. Ja siksi sinulta puuttuu nyt halu olla läsnä toiselle -- antaa itsestäsi enemmän kuin olet koskaan antanut. Se ei ole sinun vikasi, mutta sinä voit selvitä vääristä teoista voittajana. Ja tarjota lapsellesi jotain hyvää ja aitoa. Luonnollista ja ihanaa.

Sinä olet hyvä ja arvokas ihminen. Sinä ansaitset lapsesi ja lapsesi ansaitsee saada ihanaa äidinmaitoa ja ihanaa äidin läheisyyttä. Vain sinä voit sitä hänelle tarjota.

Rohkaisen sinua miettimään, arvioimaan tilannetta uudestaan. Miettimään, reflektoimaan...mieti hyvin tarkkaan, miksi sinusta tuntuu tältä. Äidinmaito on luonnollista ja oikein, korvike on vain korvike.

Sinä olet hyvä, sinä olet vahva, sinä pystyt tähän. Vauvasi ja itsesi takia.

Toivotan sinulle rakkautta ja rohkeutta.

Jos olet jo päätöksen tehnyt! Tiedät varmasti, että saat sekä kannustavia , että haukku kannanottoja, mutta sinähän se olet joka päätöksen teet!

Niin ei varmaan kannata kysellä täällä mielipiteitä? Itse ymmärrän sinua täysin. Itse imetin esikoistani itkun ja tuskan kanssa kolme kuukautta. Vauva itki, minä itkin, hyvä ettei mieskin jo itkeny, kun näki miten vaikeaa se oli meille molemmille. Onneksi jaksoi olla apuna, että sain imetettyä edes sen 3 kk. Sitten vauva alkoi hylkimään rintaa ja maidon tulo loppui, vaikka kuinka yritin pumpulla irroitella imemiskertojen välillä. En kokenut mitään nautintoa imetyksestä. Siitä tuntui tulevan kuilu minun ja vauvan välille. Kun siirryttiin korvikkeisiin, meidän vauvasta tuli maailman onnellisin vauva. Silti tunsin olevani maailman huonoin äiti. Imetys ei vaan ole kaikkien juttu. Olen raskaana ja mielenkiinnolla odotan miten toinen vauva imetykseen suhtautuu. Itse vierastan koko asiaa, mutta aion ainakin yrittää. Mutta niin piippuun en itseäni vedä, kuin esikoisen kanssa, jos homma ei ota sujuakseen. Muista antaa vauvalle läheisyyttä muulla tavoin; pidä sylissä tuplaten, kuin normaalisti, leiki, kutittele, juttele, nuku vieressä jne. niin paljon kuin vain pystyt. Imetys kun on muutakin kuin vain ravinnon saantia, sitä sen tuomaa läheisyyttä ei ole ihan helppo korvata.

mäkin aion lopettaa imetyksen, oon aikonut jo pari kuukautta aina siitä lähtien kun muksu täytti 1v. kummiskin aina lykkään päätöstä, en tiedä miksi. mutta joo siis aivan sama mulle vaikka juottaisit kahvia sun lapselle.

nyt yritän sinnitellä pidempään. Syyt 1. vauva kärsii helvetin tuskia kun maha aina kovana ja kamalat ilmavaivat, näitä ei kukaan vauvalle ehdointahdoin halua. 2. noin neljän-viidenkuukauden iässä voi mennä jopa yli litra korviketta/vrk ja se tulee kalliiksi.

Sanon ihan suoraan kainostelematta etten ole mitään ihanne imettäjätyyppiä, päinvastoin inhoan olla heluna!

Enemmän vauva kärsii jos se on takkuilua etkä pidä siitä. Lapsi on kuitenkin saanut sulta maitoa. Muuta kun annat korviketta vaan, ei se tee lapsesta tai susta huonompaa ja lapsen terveyttä se ei vaaranna. Suositukset on vaan suosituksia.

mutta syy on ollut minussa, joten en ole sen takia laittanut vauvoja kärsimään. Siis vaikka itse en ole aina niin nauttinut, niin vauvat ovat, ja olen onnellinen, että olen imettänyt molempia yhteensä vuoden.

Eli ei kannattaisi vielä luovuttaa. Jos parin kuukauden päästä vielä sapettaa niin ehkä sitten.

Ihan tosi, vauvasi on vielä niin pieni ja olet imettänyt niin vähän aikaa ettei kumpikaan ole vielä siihen täysin sopeutunut!

Sääli vaan että et pystynyt nauttimaan siitä. En minäkään esikoisen kohdalla nauttinut, juuri siksi kun se oli sellasta takkusta, enkä oikein edes tiedä miksi. nyt on ihanaa kun kuopus on maailman helpoin imetettävä! ikää 6kk, ikinä ei ole ollut rintaraivareita, aina kelpaa, missä vaan voi syöttää ilman että neiti häiriintyy, ja mikä parasta, vauva on niin onnellisen näköinen kun se nostaa ylos syömisen jälkeen...muutama maitopisara vielä poskella ja leveä hymy naamalla! Tätä en saanut esikoisen kanssa kokea, onneksi nyt saan!!!

Mulle kaikki muksut tasan yhtä läheisiä.

Tee päätöksesi itse ja pysy siinä. Jos päätät lopettaa, suunnittele naseva ja suut tukkiva vastaus valmiiksi kaikille imetyksestäsi kyseleville jeesustelijoille.

miksihän edes vastaan, kun kuitenkin provoilet? Mutta kyllä, teet mielestäni jonkinasteisen virheen... apua imetyksen onnistumiseen saa kyllä eri paikoista, kuten imetystukihenkilöiltä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat