Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

On synnytys tai oikeastaan sen jälkeinen aika alkanut mietityttää - olen 2 edellisellä kerralla päässyt Naikkarilla osastolle 61 (ekalla kerralla olin 2 hengen huoneessa ja 2. kerralla 1 hengen huoneessa). Kolmannenkin menen Naistenklinikalle synnyttämään.

Hirveästi olen kuullut negatiivista osastoista 51 ja 52 - ovatko ne oikeasti kauheita?

Kokemuksia kaipaan niin hyviä kuin huonojakin - osaan sitten henkisesti varautua siihen, mitä tuleman pitää!

Kommentit (10)

Minulla on lähes pelkästään hyviä muistoja osasto 51:stä puolentoista vuoden takaa. Yhden hoitajan kanssa ei oikein kemiat kohdanneet, mutta muut joihin tutustuin olivat todella mukavia ja ehtivät jutella rauhassa kiireestä huolimatta.

Iso miinus oli kyllä se, että kylppäri oli käytävällä parinkymmenen metrin päässä, mikä oli ikävää nukutuksessa sektioidulle äidille... Tosin kylppärissä tutustui hieman muihinkin äiteihin! =) Siinä tilassa yksityisyyden puute ei haitannut, harmitti vaan kun vauvan joutui kärräämään hoitoon joka vessakäynnin ajaksi - siitä kun ei raaskinut luopua hetkeksikään! Nyt maksaisin jos joku tulisi vahtimaan 1 v 4 kk:n ikäistä taaperoa että saisi istua pöntöllä rauhassa! ;)

Hoitajat ottivat myös ihan mielellään vauvan yöksi hoitoon parina yönä, kun olin kipeä sektion jälkeen. Toivat tietysti imetettäväksi.

Olin ekat tunnit ylipaikalla 4:n hengen huoneessa, mutta pääsin pian rauhalliseen 2:n hengen huoneeseen jossa sain olla yhden yön jopa ihan yksin vauvan kanssa. Ikkunapaikka oli mukava, kun sai ihailla keväisiä näkymiä Helsingistä.

Minulla myös pelkästään hyvää sanottavaa os. 51 ja 61. Eka synnytykseni kesällä 03, jolloin olin 51:llä kahden hengen huoneessa yksin. Ekana yönä hoitajat ottivat vauvan " seimeen" , ja sain nukkua rauhassa, yöllä toivat imemään. Tosi luksus palvelua. Kuulin vaan, että se seimi-homma olisi nyt poistettu ja kaikki vauvat vierihoidossa.

Kesällä 05 olin os. 61, joka on periaatteessa perheosasto. Minulla on 1 hengen huone. Henkilökunta tosi mukavaa (hoitajat istuivat huoneessa " parantamassa maailmaa" ja tietenkin opastamassa vauvanhoidossa yms).

Ihmetyttää tuo kauhea polemiikki suihkuhuoneesta, ainakaan mun aikanani ei suihkussa juurikaan ollut ruuhkaa ja vuorot sujuivat ihan mallikkaasti. Olen viettänyt NKL:n synnyttäneiden osastolla 8 pv, ja en ole kertaakaan ollut suihkussa toisten kanssa samaan aikaan.

Jos komanne tai neljännen tässä innostun vielä tekemään, niin suntaan ehdottomasti NKL:lle. Palvelu on siellä tosi hyvää ja asiantuntevaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minäkin koin harvoin että vessassa tai suihkussa olisi ollut ruuhkaa, enemmän haittasi se pitkä kävelymatka sektion jälkeen ja ongelmat vauvan " sijoittamisen" kanssa. Ja olivathan tietysti vessat aika likaisia kun oli paljon käyttäjiä, siivouksesta huolimatta... =(

Tietysti sairaalassa pitää olla oma-aloitteinen - perusasiat kyllä näytetään mutta kyselkää ihmeessä jos mietitte jotain! Eiväthän hoitajat mitään ajatustenlukijoita ole! =)

Synnytin alkuvuodesta ja olin synnytyksen jälkeen osastolla 52. Olin oikein tyytyväinen hoitoon. Silloin oli " sesonki-aika" ja paljon synnyttäjiä, hoitajat olivat siis melko kiireisiä. Mutta aina kun pyysin apua, sitä sain. Ihan hyväkin oli toisaalta se, että sain jo sairaalassa opetella " itsenäisesti" vauvan hoitoa. Toki päivittäin hoitaja kävi luonani juttelemassa mutta lisäksi tuli välillä tilanteita, että tarvitsi neuvoa ja auttamista vauvan hoidossa ja kävin sitä sitten erikseen pyytämässä. Ihan hyvillä mielin siis voit mennä Nkl:lle synnyttämään! Tsemppiä h-hetkeen!

ainainen kiire koko sairaalassa jäi ainakin mulle mieleen.. ja oltiin laittamassa jo kotiin seuraavana päivänä synnytyksestä,koska niin täyttä, vaikka olin itse ihan " kuollu" synnytyksen jälkeen..onnex vauveli ei ehtiny sinä päivänä lääkärin tarkastukseen,niin saatiin olla vielä yks vrk.Ja sanoin kyllä itekin heille,et en mielestäni oo vielä kotikunnossa..hyvä et vessaan pääs horjumatta käymään..olisin kaivannut myös enemmän opastusta kaikkeen vauvan hoitoon liittyen..ilmeisesti siellä pitää kysyäkysyäkysyä,niin saa ohjeita.Onnea synnytykseen!

Ekan kerran normaali alatiesynnytys v. 2003, kahden hengen huoneessa (jossa kylppäri jess), silloin oli yksi hoitaja joka pisti mun hermot menemään muuten ei mitään moittimista...

Toisen kerran v. 2005, suunniteltu sektio, olin kahden hengen huoneessa, mutta ei kylppäriä ja silloin olisin kyllä sen kaivannut, mutta ei se nyt niin kauheeta ollut, muuten ei moittimista.. sitä kauhuhoitajaa en nähnyt eikä ehkä ois mua vainonnut kun oli jo toinen lapsi kyseessä!

Vuonna 2007 uusi " keikka" tulossa eikä ois väliä vaikka ois taas osasto 51...

Nani2

Ainakin osastolla 51 oli vielä viime vuonna lastenhoitohuone, jonne otettiin vauvat yöksi jos äiti sitä tarvitsi. Yleinen toivomus on kuitenkin että vauva olisi vierihoidossa jos kaikki sujuu hyvin, sillä yöllä hoitohuone oli täynnä pikkuisia.

Ja ihan hyvää sanottavaa on osastosta. Itse en tosin ollut leikattavana vaan synnytin normaalisti alakautta. Joten olin osastolla hiukan outolintu. Mutta hoitajat oli todella mukavia ja jaksoi kuunnella.

on mulla sanottavana naistenklinikasta ja osastosta 51!

Tyttömme syntyi 20.6. ja oltiin 5 päivää sairaalassa pienten ongelmien takia. Siinä ajassa ehdin nähdä odottajien osaston 42, synnytyssalin kätilöt (3) ja synnyttäneiden osaston (varmaan lähemmäs 10 eri kätilöä). Sekä kokemaan lastenklinikan antaman hienon hoidon vauvalle!

Voin sanoa, että hoitivat koko perheen erinomaisesti, 10+ arvosana koko sairaalalle! Vaikka siellä oli kiirettä ja mekin tosi ahtaassa 2 hengen huoneessa, niin aina kätilöt jaksoivat iloita vauvasta ja olla minun tukena. Ei harmittanut yhtään olla normaalia pidempään sairaalassa, päinvastoin pidin sitä hyvänä asiana: apu aina lähellä ja ruoka pöydässä 4 kertaa päivässä:-)

Saapuminen synnytyksen jälkeen osastolle hoidettiin sekin hienosti, kun minut kärrättiin sinne yksin (vauva joutui lastenklinikalle): olin yön sellaisessa 4 hengen huoneessa, jossa kaikkien äitien vauvat olivat jossain tarkkailussa. Vasta kun sain tytön viereeni, meidän vietiin huoneeseen, jossa oli ns. normaali tilanne, eli vauva ja äiti molemmat huoneessa. Ei tarvinnut ekaa yötä katsoa toisten vauvoja, kun oli huoli omasta joka ei ollut siinä vieressä.

Riksu ja tyttö 6 vkoa

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat