Seuraa 

Odottaja kyselee täälläkin - teillä kun varmaan on tuoreita kokemuksia :)

___

On synnytys tai oikeastaan sen jälkeinen aika alkanut mietityttää - olen 2 edellisellä kerralla päässyt Naikkarilla osastolle 61 (ekalla kerralla olin 2 hengen huoneessa ja 2. kerralla 1 hengen huoneessa). Kolmannenkin menen Naistenklinikalle synnyttämään.

Hirveästi olen kuullut negatiivista osastoista 51 ja 52 - ovatko ne oikeasti kauheita / onko kauheaa olla huonessa, jossa on monta äitä + lapset?

Kokemuksia kaipaan niin hyviä kuin huonojakin - osaan sitten henkisesti varautua siihen, mitä tuleman pitää!

Kommentit (6)

... eikä ole pahaa sanottavaa myöskään.

Olin ensin kahden hengen huoneessa toisen äidin kanssa (meidän molempien vauvat olivat valvontaosastolla) ja kun huoneita vapautui ja vauva pääsi vierihoitoon, saimme tehdä toisesta kahden hengen huoneesta perhehuoneen. Kaikki meni siis erittäin mallikkaasti, mutta kieltämättä ei käynyt kateeksi niitä, jotka olivat vauvoineen 4-6 naisen huoneissa. Joskin ei kai noikaan huoneet aina täynnä ole.

Olin neljän hengen huoneessa, mutta siinä on niin vauvahuuruissa ettei muista tajua mitään. Ja kyllä on juttuseuraa tarjolla jos ajanpuute tulee. Hoitajat, jotka tapasin olivat mukavia ja heiltä pystyi kysymään mitä tahansa. Vaikkakin olin osastolla alle 24 h niin hyvä kuva jäi.

Ja kun menimme lasta calmetoimaan vastaanotto oli edelleen lämmin ja hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tosin jo yli 10kk sitten. Hyvät fiilikset jäi minullekin, vaikka olinkin neljän hengen huoneessa, jossa vielä kaikki paikat olivat käytössä. Silloin oli tosi täyttä, joten sai olla onnellinen, että pääsi edes johonkin =)) Ahtaita tosiaan huoneet ovat, mutta muuten oli kyllä tosi rauhallista ja nukuin kyllä niin hyvin kun sairaalassa siinä tilanteessa ylipäätään voi nukkua. Minulla oli kyllä hyvä tunne myös ns. hoidon jatkuvuudesta, koska sama hoitaja otti illalla vastaan ja oli taas aamulla paikalla, myös yöhoitajat olivat samoja. Tosin olin osastolla alle kaksi vuorokautta, joten kovin montaa hoitajaa ei ajan jaksoon olisi mahtunutkaan! Voisin siis toisenkin kerran mennä tuolle osastolle =)

Itselläni on kokemusta molemmista (51 ja 52). Huoneet olivat kyllä melko ahtaita ja kesällä kuumiakin, joten nukkuminen oli mielestäni vähän vaikeaa. Muuten ei ole kuin hyvää sanottavaa. Henkilökunta oli tosi ystävällistä. Hienot muistot jäi paikasta.

eikä ole mitään pahaa sanottavaa. Ensikertalaisena en tosin osaa verrata eri osastoja tai sairaaloita... Mutta niin hyvä fiilis jäi synnytyksen jälkeisestä ajasta sairaalassa, että jos seuraava kerta tulee niin samaan paikkaan suuntaan.

Mulle tärkeintä oli että kätilöt olivat aivan ihania. Hoitaja vaihtui joka päivä ja yö, joten 5 päivän aikana mulla ehti olla aika monta, mutta tosi mukavia olivat kaikki.

MUTTA minä ja vauva olimme 2 hengen huoneessa, joten noista suuremmista huoneista en osaa sanoa. Tälläkin osastolla on pienempiä huoneita, naapurihuoneessa oli vain yksi äiti ja vauva.

joanna

oli ihan mukava. synnytin keisarinleikkauksella, joten olin ensimmäisen yön 52:lla kahden äidin huoneessa. seuraavana päivänä siirryimme 61:lle, jotta mieheni sai olla myös hoitamassa lasta. 52:lla oli mukavaa kun oli juttuseuraa muista äideistä ja pirteämpi yleisfiilis. 61 oli sitten kovin hiljainen verrattuna siihen, eikä muut vanhemmat pahemmin moikkailleet. uninen, äärimmäisen rauhallinen tunnelma, välillä kuului jostain vain vauvan itkua. Olihan oma ukko seurana, mutta olisin myös kaivannut seuraa muista äideistä. Että jos ei ole seurallinen ihminen, se 61 on parempi! Minua ei henk.koht. häirinnyt että huoneessa oli joku muukin, se on kuitenkin niin lyhyt aika mitä siellä sairaalassa vietetään ja sen leikkauksen jälkeen oli muutenkin häveliäisyys tiessään...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat