Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Onko sellaista?

Ei mulla varsinaisesti ole masennusoireita kuten aloitekyvyttömyyttä jne. mutta joskus kun tulee paha mieli niin se tulee niin voimakkaana, että itken pitkän aikaa (jopa tunteja) ja toivon kuolevani koska en näe mitään syytä elää. Sitten kun se on ohi niin kaikki on taas ok..

Lääkitystä tarvin mutta en mitään lihottavaa.. Ennemminkin jotain ahdistusta helpottavaa..

Olisko kellään hyviä vinkkejä mitä pyytää/ehdottaa huomenna lääkärille?

Kiitos jo etukäteen. =)

Kommentit (14)

oireitani! Kerro ihmeessä, mitä lääkäri huomenna sanoo. Itse en ole rohkaistunut lääkärille menemään vaikka tajuan kyllä, että näin ei voi jatkaa. Mutta kun paha olo ei ole koko ajan päällä, niin hyvinä hetkinä ajattelee, että kyllä tämä tästä. Ja tuota lihomisjuttua olen mäkin ajatellut :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eli siis ensin cpramilia jonka olen vaihtanut halvempaan rinnakkaiseen eli cipraleksiin. En ole tänä aikana lihonnut lainkaan ( ja olen hoikka). Annoksen nostaminen syksysin on minulla ainakin puolestaan aiheuttanut ruokahaluttomuutta. ( Kesällä syön 10 mg ja talvisin 20mg). Yleensä tämän ryhmän lääkkeet eivät aiheuta runsasta painonnousua itsestään, eri asia tietty on jos innostuu masennuksesta päästyään syömisestä;-).

toivottavsti kirjoitin sen oikein.. aika lievä lääkitys mutta tehoaa viikon sisällä jo. joissakin lääkkeissä voi mennä monta kuukautta ennen kuin vaikutus on täydellinen!! mutta muista miettiä että onko lääkkeet kuitenkin äärivalinta ja etä voitko selvitä ilmankin niitä. minä söin 3vuotta masennuslääkkeitä ja kun lopetin oli vierotusoireet aivan hirveet!!!!!! mutta jokainen kokee nämkin asiat erillalailla..voimia!!!

-levottomuus, kova ahdistus (siihen auttaa lievä diapam), huimaus, itkuisuus, rytmihäiriöt (vaarattomat), hermostuneisuus

Lopetusoireina oli mm. kova heittohuimaus, rytmihäiriöt, hermostuneisuus, lievä ahdistus, itkuisuus.

Käytin aiemmin myös Sepramia (cipramiilia), jossa aloitusoireena on unisuus (nukahtelin mm. ruokapöytään ja autoon), levottomuus ja huimaus. Mutta Sepram aiheutti orgasmivaikeuksia ja lihotti, eikä parantanut masennustani, joten siirryin efexoriin.

Ja efessä on sitten kauheat aloitusoireet (kestää 6 viikkoa) ja kauheat lopetusoireet (kestävät ainakin sen 6 viikkoa), mutta tehokas lääke on masennukseen.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat