Seuraa 

Sivut

Kommentit (35)

Olipa mukava tulla lueskelemaan, kun oli näin paljon viestejä.

Masussa potkuja melkein koko ajan, vauvelilla ei ole enää vuorokausirytmiä vaan möyrii vähän väliä. Joku muukin kirjoitteli, että ei tunnu enää varsinaisia potkuja vaan jonkinmoista myllerrystä. Täällä tytsy työntää edelleen pyllyään ja onpa äitin vatsanahka kovilla.

Eilen kävin äidin kanssa metsäkävelyllä ja poimimassa viinimarjoja. Enpäs olis uskonu, kuinka paljon pelkkä kävely voi ottaa kunnon päälle. Tietenki metsässä on vähän monipuolisempaa maastoa, mutta kyllä ihmettelin kun aloin puuskuttaa kuin pikkupossu. Lenkin jälkeenkin piti istahtaa rauhottelemaan pulssia. En ymmärrä, miten jotku jaksaa vielä seitsemännelläkin kuulla harrastaa liikuntaa säännöllisesti.

En oo pessy vielä vauvanvaatteita, kun ajattelin odotella äippäloman alkuun. Sitten voi rauhassa kotosalla pestä, silitellä ja järjestellä niitä.

Nimistä ja kummeista...Meillä on kutsumanimi valittu heti, kun saimme tietää sukupuolen. Se oli aika helppoa, kun oltiin miehen kanssa hyvin samoilla linjoilla eli ei mitään erikoisuuksia eikä pitkiä nimiä ja pidämme luonnosta, joten sieltä lähti löytymään. En kuiteskaan vihjaakaan nimivalintaamme, koska se tulee olemaan salaisuus ristiäisiin asti. Kummeja pyydämme vasta syntymän jälkeen ja uskon, että se tulee olemaan vaikeaa koska olisi niin paljon hyviä vaihtoehtoja. Ensimmäisen lapsen kanssa on juuri tuo ongelma, että kuka nyt pääsee meidän esikoisen kummiksi. Luulisin, että toisen kanssa on jo helpompi valita (?).

Maanantaita odottelen, kun menen ensi kertaa muuton jälkeen uuteen neuvolaan. Saapi nähdä onko mukavia terkkareita. Ja tosissaan kiinnostaa painonnousu...

Motkolle: Laitan tähän kakkossähköpostiosoitteeni niin jos haluat voit laittaa viestiä anneleh@paju.oulu.fi. Se on mun opiskeluosoite, josta en tiedä kauan se on voimassa mutta laittelen sulle sieltä toisen osoitteen mikäli viesteilet.

Ale-80 28+6

Väsyttää täälläkin kovasti, viime viikolla jo siitä valittelin ja ei ota oikein helpottaakseen. Esikoinen vielä päätti viiden aikaan herätä kitisemään ja nukahti uudelleen vasta puolsetsemältä, ja mun pitää nousta seitsemältä. Joten vähiin jää unet.... Ja mulla on myös sitä ongelmaa, että valvon yöllä ja mietin jotain asioita. Tai sitten ei ole hyvä asento ja pitää käydä vessassa sen sata kertaa.

No jospa jaksaisi taas tämän päivän töissä. Töissä on tullut niin paljon paskaa niskaan viime aikoina, että se rasittaa. Sijainen kun olen, niin tuntuu, että mua vain pompotellaan. Ja oon ollut liian kiltti ja tunnollinen. Nyt jos tää sama meno jatkuu aion hakea sairaslomaa, miksi mun pitäs revetä kaikkeen. Viime raskaudessa oli sama homma ja hyvää hyvyttäni kerroin silloin vielä odottavani, niin työsopimus tehtiin lyhyemmäksi. Äh, kun on tyhmä kun ei pidä omista oikeuksistaan kiinni.

Liikkeistä, niitä tuntuu välillä todella paljon. Koko maha hytkyy. Varsinkin iltaisin kun menee makuulle, niin alkaa se armoton jytääminen. Mutta ihanaa se on, että vauva liikkuu. Oisin varmaan muuten huolissani, että onkohan siellä kaikki kunnossa.

Hikkaa en ole vielä tuntenut. Muistan kyllä ekasta raskaudesta sen ja sen että se saatto kestää tosi kauan.

Raskausarpia mulle ei varmaan ole vielä tullut. Ekasta raskaudesta tuli muutama rintaan ja lantioon. Mutta ei niitä enään huomaa. Toivottvasti ei tule nytkään. En ole kyllä jaksanut rasvailla mitenkään erityisemmin. Mutta uskosin sen olevan ihan ihotyypistä kiinni...kai??

Synnytyksestä on ollu puhetta. Mää en ole vielä oikeastaan edes sitä ajatellut. Tai sitten työnnän sen mielestäni hyvin pois. Eka synnytys oli vaikea, kivulias ja pitkä, mutta toinen voi olla ihan erilainen. En varmaan siis osaa pelätä, eiköhän sen kestä ja pieniaikainen kipu se on loppujen lopuksi. Oon kyllä sen ajatellut, että haluan epiduraalin, koska viimeksi se oli tosi hyvä. Ja sit voin kyllä ottaa kaiken mahdollisen kivun lievityksen jos vain siltä tuntuu. Ehkä eniten pelottaa se, että jos repeää, niin joudutaan ompelemaan. Viimeks kun kätilö katto, että pitääkö ommella. Niin toivon niin älyttömästi, että ei. Silloin tuntu, että älkää yhtään enään koskeko muhun, kun kipu oli niin kamalaa.

Tavarat ei oo vielä laitettuna, tai on ne lipastossa, mutta en oo pessyt.

Mutta täytyy lähteä aamukahville ja sit jatkaa töitä. (motiivi korkealla)

Mukavaa keskiviikkoa lokakuiset. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

niin siis toheloin tuon entterin kanssa ja viesti karkas käsistä.

On tullut käytyä mustikoita poimimassa ja vattupusikossa. Hirveesti ei ole marjoja tullut, mutta jotain sentään. Eikä mahan kanssa jaksa pitkään noukkiakaan. Äidiltä sain vähän täydennystä pakastimeen, vaikka hälläkin on vaikka kuinka monta ihmistä, kenelle kaikille täytyy poimia.

Olen miettinyt viimeaikoina allergioiden ehkäsemistä, että voisko lapsen allergioihin vaikuttaa. Meillä on suvussa paljon allergikkoja ja itsekin olen allerginen. Maitohappobakteereja napsin nyt päivittäin (jos muistan), sen olen kuullut vaikuttavan, tiedä sitten häntä. Lisäksi pitäsi kai imetysaikana jättää maito ja muita allergeeneja pois (mm kananmunat ja sitrushedelmät), ettei vauva vaan herkisty. Äitini oli tehnyt nuorimman siskoni kohdalla näin ja hän on ainoa meistä sisaruksista, jolla ei ole allergioita. En tiedä pitäisikö ruokavaliolle alkaa jo nyt raskausaikana... ei huvittaisi jättää maitoa pois kokonaan.

Raudankäyttöön en voi kommentoida, kun en ole sitä tarvinut toistaiseksi.

Huomenna menen sitten sinne sokerirasituskokeeseen. Saapa nähdä jäänkö kiinni.

Mianni taas muistutti, että hammaslääkäriaika pitäisi varata...

Ale-80: laitoin sulle meiliä tulemaan :)

Lenkkeilystä. Olen nyt käynyt joka päivä eri pituisilla kävelylenkeillä ja musta tuntuu, että kunto on kohonnut! Liikkuminen tuntuu ketterämmältä. Eli vaikka nyt tuntuis pahalta, niin voi aloittaa pikkulenkeillä ja pidentää pikkuhiljaa. Toivottavasti jaksan liikkua työpäivien jälkeenkin...

Mutta joo, eiköhän tämä tältä erää.

-Motko- rv 28+6

täällä on tosiaan ollut vilkasta jo aikaisin aamusta;)

meillä poika heräilee ihan normaalistikin tuohon kuuden aikaan joten tiedän miltä tuntuu aikaset aamut!! ja kuusikin on oikeastaanluksusta kun välillä noustaan neljän viiden aikaan, ja jos joku luulee että siihen aikaisin heräilyyn tottuu, niin voin kertoa että näin ei ole;)

aina väsyttää yhtä paljon!!

tänään tuli sitten 30 viikkoa täyteen!! huih kun menee nopsaan aika!

vauva ja synnytys mielessä kokoajan, ja tuntuu että se onkin ihan kohta, nimittäin synnytys, että se muutama viikko siihen syys-lokakuuhun menee niin nopsaan että ei edes ehdi tajuta..

täällä myös taapero vuosimallia 05, niinkuin monessa muussakin lokuisen perheessä, meillä poika syntynyt kesäkuussa, eli nyt ikää vuosi ja kuukausi,iso poika jo.. vaikka välillä tuntuu että on ihan vauva vielä uuden syntyessä...kääks.

raskausarvista.. masussa niitä vaikka millämitalla ja rinnatkin ihan arvilla, kaikki edellisestä odotuksesta,mutta silloinkin tuli ihan tämän vikan neljänneksen aikana, että saapi nyt nähdä rupeaako niitä taas ilmestymään, kauhean näköisiähän nuo ovat ,mutta kyllä sen hinnan maksaa siitä ihanuuudesta mikä on palkintona... on se oma lapsi nimittäin jotain niin ihanaa ja ihmeellistä että ei ymmärrys riitä:)

miannille onnittelut hampilääkärikäynnin suorittamisesta!! oot kyllä urhea;)

itellä se kauheus vaan odottaa ja odottaa ja odottaa...

ainiin, eilen sain seurakseni sitten vihdoinkin ne liitoskivut! esikoista odottaessa oli jo paljon aikaisemmin, ja ihmettelinkin kun näin pitkälle pääsi ilman, no eilen sitten kävely oli melko mahdotonta..hih..onneksi tänään ollut siinä suhteessa parempi päivä, ollaankin jo tehty kunnon lekit, saa nähdä pääseekö illalla enää sohvalta ylös..

nimistä ja kummeista...

kummit meillä on jo pyydetty ja ovat suostuneet tehtävään:)

nimiä meillä on muutama vaihtoehto kummallekin valmiina, joista luultavasti valitaa, yksi nimi molemmille joka varmasti tulee mutta kutsumanimeä ja muita ei vielä olla päätetty..

huh,nyt iski huono olo, täytyy mennä ottamaan välipalaa ja huilaamaan hetkeksi kun poikakin päikkäreillä..

heippa mammat ja aurinkoista keskiviikona jatkoa!!

fiikuna ja mytty rv 30 tasan!!

Itse asiassa mä en olu kuullut että sitä ei suositeltaisi, ja tuolle pomoni vaimolle oli sekä poliisi että sairaalalääkäri sitä suositellut....en usko että missään nimessä olisi markkinoilla tuote, joka olisi haitallinen(??!!).

Ihmettelin tätä että Suomessa ei suositella...mitenköhän autot ja turvavöt poikkeaa muiden maiden vastaavista...

RAUDASTA Minä syön Obsidania (jos vain muistan ottaa...ü) ja maha kestää hyvin. Toisaalta aikoinaan söin myös Retaferia eikä siitäkään tullut mitään vaivoja. Neuvolan terkkari edellisessä raskaudessa muistaakseni sanoi, että Obsidan yleensä hyvin kestetty ja imeytyy paremmin(?), mutta joka tapauksessa sitä suositteli, niin siksi en aloittanut Retaferia uudelleen, vaikka tiesin mahan kestävän sitäkin.

LIIKKEISTÄ Yleensäpä illalla ehdin alkaa seurailemaan edes masukin touhuja tarkemmin, niin johtunee siitä, että kuvittelen iltavilliksi vekaraksi. :) Tärkeintä kuitenkin, että liikkeet tuntee, oli ne sitten potkuja tai muita ja mihin aikaan tahansa.

Aiheen vierestä… Meillä mummi sai yllättäen lammaskatraan hoitajan tehtävät pariksi päiväksi, niin on esikoisen kanssa oltu menossa mukana. Tähän mennessä on syntynyt jo 11 suloistakin suloisempaa pikku karitsaa ja lisää luvassa. Ihanaa katsoa vierestä kuinka tyttö nauttii siellä, enpä ole yhtä onnellisena tainnut kovin montaa kertaa tyttöä nähdä; on yhtä hymyä ja innostusta ja kirkuu onnesta kun karitsakatraan seassa kirmailee ja kotimatkat hokee lampaita matkien bäää-bäää. (ja kuulostaa siltä, että lampaista näkee unta nytkin…) :D

Josko minäkin pinoutuisin, kun kuitenkin näitä lueskelen!

Oli vähän kuin pikku-joulu kun saatiin eilen hakea postista äitiyspakkaus. Meillä kun on ensimmäinen lapsi tulossa niin ei ollut tuntumaa siihen mitä siellä oikein on. Molemmat miehen kanssa innolla tutkittiin mitä kivaa sieltä löytyy! Ihan söpöjä vaatteita, ulkovaatteet näyttävät tänä vuonna olevan sinisävyisiä, mutta ei se mitään, vaikka meillekin on tyttö tulossa. Osa bodyistä ja potkareista oli hiukan retro-henkisiä kuvioinneiltaan, ne olivat enimmäkseen keltaisella kuvioituja. Ihan ok. Kyllä näillä alkuun päästään. Tuttiahan ei tämän vuoden paketista löydy lainkaan, sen sijaan kestovaippoja kyllä. Hauskaa, aion ainakin kokeilla kestovaippoja, ainakin kotona ollessa!!

Äitini on luvannut kutoa vauvalle hahtuvavillasta sellaiset villaiset pöksyt kestovaippojen päälle. Nyt pitäisi vielä ostaa niitä kankaisia jostain..

Vauva on potkinut tarmokkaasti, erityisesti illalla kun yritän käydä nukkumaan, ja taas aamulla kun heräilen. Se tuntuu ihan hauskalta, ainakin enimmäkseen. Eipähän tarvitse miettiä onko siellä kaikki kunnossa. Huomenna on neuvola, toivottavasti siellä annetaan jotain arviota vauvan koosta, edellisestä sellaisesta arviosta kun on iäisyys.

Olisi mukava tietää että kasvu on edennyt hyvin. No, vatsa on ainakin pullistunut ihan kiitettävästi, toivottavasti ei liikaa!!

Mitään kivuliaita supistuksia ei ole ainakaan vielä ilmennyt, mutta

välillä vatsa pingottuu kovaksi. Napani on nyt kääntynyt nurin ja sen alue on kosketusarka, onko muillakin? Ostin vehnänalkioöljyä hierontaöljyksi, kun sen pitäisi ehkäistä raskausarpia, katsotaan nyt sitten. Vielä ei ole monta tullut.

Nimiä on meilläkin mietitty kovasti, mutta mitään ylitse muiden molempien mielestä ei ole vielä tullut vastaan. Äh. Täytyy varmaan kehittää jokin listasysteemi, johon kumpikin kirjaa suosikkejaan ja toinen sitten saa äänestää niistä parhaita ja pudottaa mielestään pahimmat pois.

Kummeja mietin ainakin minä kovasti. Meillä on molemmilla aika pieni lähiperhe, ja luulen että kummit tulevat sen ulkopuolelta, lähiperhe nyt muutenkin on varmaan läheisissä tekemisissä, ja olisi kiva laajentaa piiriä. Ja lisäksi minulla on toiveena ainakin joku selvästi nuorempi kummi kuin me itse. Tärkeintä tietysti että ovat kivoja tyyppejä jotka jaksavat tehdä jotain mukavaa lapsen kanssa ainakin välillä.

Hyvää keskiviikkopäivää kaikille t. Sirita rv 30+2

mä syön obsidania, ku hemppa oli jossain vaiheessa 100. nyt se on 120, ihan jees kai. obsidanit on mun mielestä hyviä, vatsaystyävällisiä myös, mut mun mielestä ne värjää ulosteen ihan mustaks melkein. et ei kannata pelästyä jos niin käy. mä otan yhden tabletin aina tunnin ennen aamupalaa tyhjään vatsaan. niin sen pitäis vaikuttaa parhaiten.

ezzie edelleen

Ihmeelliset nämä sivut... ilmoittelee että viestiä ei voinut lähettää ja nyt se sitten laittoi sen oikein monena. No terve vaan :DDDDDDDDD

Itsellä tuli nukuttua kyllä yö niin hyvin,ihanaa :)

Mulla on ollut myös vaikeuksia saada nukuttua enkä edes päikkäreitä ole pystynyt nukkumaan.

Vauva liikkuu ja potkii todella lujaa,välillä oikein ärsyttääkin kun meinaa vaikka nukahtaa ja sitten mahasss pamahtaa..Supistukset mullakin alkaa olemaan riesana ,eilenkin tuli parikymmentä.

Miten muilla?MIkä raja on , että on ok?Ei mitään hajua,neuvolakin vasta 5 viikon päästä.

Pakko hakea kahvia lisää ja alkaa suunnittelemaan tätä päivää.

Wades & Natika 29+

MIANNI: jälleen jotain yhteistä - mekin ollaan ajateltu tytölle nimeä Sofia. Se on musta kaunis. Me halutaan vain kaksi nimeä ja molemmat pitää olla suhteellisen tavallisia. Mä voisin laittaa erikoisemmankin, mutta en minäkään kovin erikoista laittaisi. Myös Roosa ja Silja ovat minusta kauniita. Pojalle ei taaskaan ole yhtään vaihtoehtoa, miksi se on niin vaikeaa?

VALVOMISESTA: Kyllä sitä tosiaan jaksaa vauvan kanssa, meillä eka kuukausi oli pelkkää valvomista, tyttö itki jopa neljään aamuyöllä ennen kuin nukahti (syy oli nälkä, en tajunnut että tyttö voi haluta olla rinnalla aluksi koko ajan...). Heti helpotti kun rupesin imettämään tunnin välein klo 17.00-21.00 välisen ajan. Mutta en muista olleeni mitenkään erityisen väsynyt tuolloin. 8-9kk iässä kun tyttö valvoi hampaiden takia, niin silloin tunsin väsymystä päivisin.

En muista, mihin piti vielä kommentoida. Pitää palata illalla asiaan!

Terkuin Nazu ja pikkukakkonen rv 31+2

Oli se kyllä kauheaa, mutta nyt ohi kuitenkin. Eli kyllä kannatti. Seurrava käynti onneksi vasta syyskuun puolivälissä. Huh, kuinkahan iso minä sitten jo olen ;)

NIMISTÄ: Meillä on päätettynä ensimmäinen (eli kutsuma-) nimi sekä tytölle että pojalle. Mutta sitten toinen ja kolmas nimi on vielä valitsematta. Otetaan kuitenki niin, että toinen nimi tulee mun suvusta ja kolmas miehen suvusta tai toisin päin. Paljon hyviä vaihtoehtoja, joista voi vaikka arpoa ne lopulliset, jos ei muuten osaa päättää :D Ihania vanhoja nimiä kuten pojalle Niilo, Kalle, Aaro, Otto... ja tytölle Matilda, Jenni, Kaisa, Sofia... No kuitenkin, mies sai päättää (minun antamista vaihtoehdoista) kutsumanimen, joten minä saan sitten kuulemma päättää noista suvun nimistä sen toisen ja kolmannen. Reilu peli.

KUMMIT: Kaksi varmaa on jo päätetty ja kolmas vielä halutaan, mutta on hieman epäselvää vielä kuka kolmesta vaihtoehdosta pyydetään.. Meillä vietetään nimiäisiä ja haluan pitää ne aika pian, ehkä vauvan ollessa 3-4 vkoa vanha. Eli siihen mennessä jos sai kysyttyä kummit :D

HIKASTA: Jännä juttu, kun minä en esikoista odottaessa tuntenut koskaan hikkaa, mutta tytöt sitten hikkasivat senkin edestä. Nyt taas ei oo tuntunut kertaakaan. Mutta tuskin kuitenkaan on sukupuolisidonnainen juttu ;)

Ainiin ja näin viimeyönä ihan ihmeellistä unta. Vanha kanivainaa siinä ainakin kummitteli. Mulla oli teini-iässä semmonen luppakorvakani, jonka nimi oli Osku. No, viime yönä näin unta, että ovikello soi ja kun avasin oven, niin portailla oli iso kaninhäkki ja sen sisällä heinien keskellä pikkuinen poikavauva. Ja häkin päällä oli lappu, jossa luki " Olen Osku, oma poikavauvasi. Pidä minusta huolta niin säästyt synnyttämisen tuskalta" :DDD Siis muistan ihan sanatarkasti tuon. Hullua hommaa...

Nyt täytys alkaa pyykkihommiin

Myös meidän vauva hikkaa paljon, monesti päivässä, AIkoja en ole mitannut, mutta aikaan pitkään kerralla. Mutta tosiaan se on vahvistanut minun " tyttö" tuntemuksiani, sillä esikoinen hikkasi jostain samoilta viikoilta saakka lähes jatkuvasti - etenkin iltaisin. Mun mielestä hikkaaminen alkoi vasta joskus 25rv-> tai jotain sellaista. Koko aikaa vauva ei ole hikannut.

LIIKKEET ovat napakoita ja taas aika isoja. Eilen hytkyi koko masu kun katselimme tv:tä miehen kanssa. Mulla on kyllä aika iso masu. Muuten painoa ei ole tullut juuri ollenkaan, lieneekö johtua siitä että maha vaikuttaa isolta. Ja kun se ei ole yhtään levinnyt sivuille, niin se näyttää niin pinkeältä, sojottaa vain eteenpäin. Ei oikein meinaa löytyä sopivia paitoja enää kun vatsa on alhaalla niin paidat eivät ylety sen yli. AIna jää ihoa näkyviin.

RASKAUSARVISTA VIELÄ. Miannilla on niin oikea asenne niihin, nehän kuuluvat ja ovat oikeutettuja kun synnyttää uuden elämän maailmaan. Luulen, että itsekin ajattelen niin synnytyksen jälkeen, jos nämä pikkuviirut osoittautuvat arven aluiksi. Nyt taas näyttää etteivät ole arpia. LÄhinnä itsellä liikuntapakkomielteisenä (siis ennen lasten saantia) on ollut aina todella kriittiinen asenne omaan vartaloon, mikä onneksi muuttui täysin ekan raskauden ja synnytyksen jälkeen. Sen jälkeen tajusin, mikä todella on tärkeää elämässä, ei todellakaan ulkoinen olemus!

SYNNYTYS. Eilen se sitten iski - tajuntaan kuin salama kirkkaalta taivaalta, että eihän tässä välttämättä ole kuin kuutisen viikkoa synnytykseen, mikäli sen edelliskerran lääkärin arveluihin on uskomista (että raskaus on pidemmällä kuin on luultu). En ole vielä ostellut mitään. Harsoliinat, tutit, hoitoalustat jne. odottavat vielä kaupassa. Liinavaatteet on silittämättä ja pinnis vielä esikoisen huoneessa tyhjillään. KOhta pitää alkaa toimia ettei jää viime tinkaan.

SAIRAALAKASSISTA. Kyllä nyt tietää ainakin sen, ettei kassiin tarvitse ottaa koko omaisuutta mukaan! Mä otin ekalla kerralla kaikki meikit ja kauneudenhoitotarvikkeet (jostain syystä ei tullut mieleenkään ruveta meikkaamaan aamulla ensimmäiseksi..). Se mitä nyt pitää ottaa mukaan, on eväitä, tai siis pitää pyytää miestä tuomaan joka päivä jotain yöksi sillä päivällä ruokaa oli riittävästi tarjolla mutta yöllä kun imetin sairaalassa tunnin välein, niin meinasin kuolla nälkään. Sairaalassa oli imettäjille oma yöjääkaappi mutta siellä oli vain jugurttia ja mehua kun minä kaipasin rehellisesti leipää jne.

Nyt pitää mennä, tyttö kaipaa seuraa!

Mukavaa päivää Je_Nille särkkikseen ja muille lokamassuille päivän askareissa!

Nazu ja pikkukakkonen rv 31 + 2

PS. onko nimet jo päätetty? Meillä ei. Eikä kummeja.

Ihana päivä ollut tänäänkin, vaikka aamulla näytti viileältä. Meillä olikin serkut vierailulla koko päivän ja menoa riitti. Nyt lapset pelailevatkin ihan tyytyväisenä/rauhallisina keskenään.

Merileijonalle raskauteen kypsymisestä, niin vähän samoja vaivoja täälläkin. Tuntuu, että ei tämä edellisillä kerroilla näin rankkaa ollut, mutta voihan se olla että aika on kullannut muistot siinäkin asiassa! Ei kai näitä raskauksia/synnytyksiä kuin kerran kokeilisi, jos kaikki vaivat ja kivut muistaisi! Mutta palkinto onneksi jo häämöttää...

Mulla on nyt päivittäin ollut tosi kivuliaitakin supistuksia ainakin pari kappaletta, mutta onneksi ei ole päälle jäänyt supistelut.

Nimiasia meillä hiukan vaiheessa, mutta käypäisiä ehdotuksia on kyllä jo useita. Kummeista meillä alkaa olla kolmelle aikaisemmalle jo käytetty valinnan varat joten tämä neljäs saa jäljelle jääneet! =)

Väsymys vaivaa mullakin, kun yöuni on katkonaista ja päivälläkään ei sitten osaa nukkua. Vessassa ei onneksi tarvitse juosta kuin max kerran yössä. Obsidania minäkin suosittelen herkkä vatsaisille, mulle ainakin sopinut vaikka muista valmisteista tullut vaikka mitä oireita. Tässä raskaudessa ei onneksi ole tarvinnut ainakaan vielä ruveta syömään niitä.

Jep, mutta nyt tarttee taas palata noitten askareitten pariin, eli ruoanlaittoa vuorossa...

Mukavaa päivän jatkoa!

neljäs 28+4

Onhan täällä ollut taas vipinää aamusta asti. Melkonen pino. Kivaa!

Minä kans herkkävatsaisena tuota Obsidania suosittelen. Ekan kanssa sitä söin. Nyt ei ole vielä tarvinnut kun olen tankannut rautaa luonnosta ja tuntuu auttavan! :)

JOku taas noista suppareista kyseli. Mullahan niitä edelleenkin riittää, mutta neuvolassa sanottiin että jos niitä ei säännöllisesti levossa tule, niin ei huolta. Ja jos supistelu on vain sellaista vatsan kovettumista eikä kipeää, niin ok. Inhottavaa kuitenkin. Mulla niitä tulee välillä levossakin,mutta ovat tosiaan ihan erilaisia kun synnytyssupistukset.

Nimiä ollaan tytölle vähän mietitty, mutta esikonkin kohdalla kävin niin että pikku-ukko ei ollutkaan yhtään suunnitellun nimen näköinen, joten jäänee sitten sinne syntymän jälkeen päätettäväksi. Kummejakaan ei ole vielä valittu. Meilläkin tod.näk nimiäisjuhla. Ollaan kirkosta eroomassa (vihdoin saahaan aikaiseksi). Kertokaapa te, kenellä on nimiäisiä vietetty, että miten juhlaa vietitte?? Oliko jotain seremoniaa vai mitä?? Olisi kiva kuulla.

TÄnään lähdetään uimaan uimahalliin ja kylläpä teki tiukkaa saaha uikkari päälle kun kokeilin. Vähän nafti, mutta saa kelvata. Pitää yrittää tissit pitää sisäpuolella :) Ehkäpä otan sittenkin bikinit. Ne mahtuu, mutta masu taas pullottaa esillä napoineen aika mehevästi...

Keskiviikkoterkuin, Aleksanteri ja Sirpukka 31+4

Tänään olin neuvolassa: Kaikki arvot ok, paino oli nousssut taas sen vajaa 600g per viikko eli yhteensä on tullut jo 12 kiloa! iiks! Ekaa kertaa terkka kiinnitti asiaan huomiota, täytyy nyt yrittää vähän rajoittaa herkuttelua mutta kun ei vaan millään löydy itsekuria mistään!

RAUDASTA: Mitä rautatabuja syötte/ Mistä tabuista ei mene vatsa sekaisin? Mulle annettiin viimeksi neuvolassa spartocineä=kamalat ilmavaivat. No sitten lopetin sen ja aloitin retaferit=vatsa sekaisin ja ilmavaivat. Päätin sitten jättää raudat syömättä ja hb olikin pysynyt samassa eli 122. Sehän on ihan hyvä arvo, mutta laskua on kun alussa hemppa oli 140. Nyt sitten sovittiin, että otan 2 multitabsia päivässä ja syön verituotteita (ainoa mitä yhtään tekee mieli on musta makkara) ja katsotaan sitten ensi kerralla hb. Jos laskua on, seuraava ilmeisesti olisi Obsidan. Onko teillä kokemuksia niistä?

HIKASTA JA LIIKKEISTÄ: Hikan tunnen muutaman kerran viikossa, aika harvoin verrattuna esikoiseen. Liikkeitä sen sijaan tuntuu ihan älyttömästi ja onneksi nyt lähinnä ylävatsaan. Vauva onkin nyt pää alaspäin, jee! Vielä pari viikkoa sitten vauveli potki jatkuvasti virtsarakkoon, ei kivaa...

Hei, nyt tulee melkein itku tälle mammalle. Tasan kaksi vuotta sitten, klo 10.20 syntyi meidän pikku prinsessa! Oih! Kyllä aika menee nopeasti, en voi tajuta että meidän tyttö on jo niin iso. Viikonloppuna sitten juhlitaan synttäreitä oikein urakalla :)

Nyt gradun pariin,

S-I ja Lumikukka 31+1

Tulipa taas yöllä juostua muutaman kerran vessassa- argh. Varmaan 4 kertaa! Vähempiki riittäs. Ja se on jännä, että vaikka ei illalla enää paljo joiskaa niin silti joutuu juoksemaan vessassa läpi yön. No, onneksi vessa on nuin lähellä eikä eletä enää ulkohuussi aikaa :) Sillon varmaan tympäsis enempi. Nyt voi kuitenki kävellä vaikka silmät kiinni vessaan ja takas.

Meijän vauva on hikannu tähän mennessä yllättävän vähän, esikoinen puolestaan kyllä hikkaili enemmän. Mutta tänä aamuna vauveli punkasi pyllyllä napaan niin että tähtiä vilisi äitin silmissä. Ihanan näkönen ku sellanen pieni pallukka vaeltaa pitkin mahakumpua :) Vaikka se sitte kipeetä käykii ;/

Peggy kyseli painon noususta loppuviikoilla..katoin just tosta esikoisen kortista että mulla on 28vkolta 39vkolle noussu 7kg paino- ja se oikeastaan on koko se määrä mitä mulle sillon koko raskausaikana nousi. Viimesessä punnituksessa oli jo laskenu paino. MUTTA- mikä hirveintä, nyt mulla on JO kilo enemmän painoa mitä esikoiselta vko myöhemmin (eli esikoiselta rv 28). Tässä raskaudessa tulee siis nousemaan paino enemmän mitä viimeks, nyt jo noussu paino 5kg. No, on mulla kyllä isompi masuki mutta alkaa kyllä hirvittää- iso urakka edessä sitte saada se paino putoamaan- mulla ei ainakaa imetys vieny kiloja yhtää mihinkää. Että varautukaa sitte siihen, ku niin helposti luotetaan että imetys kuluttaa ne kilot mutta se nyt ei vaan läheskää jokaisen kohalla päde. Toisilla kyllä vähän liianki hyvin :)

AINIIN, nyt mä muistan sen mitä mun on pitäny monena päivänä sanoa...ku monet miettii että miten sitä sitte jaksaa sen vauvan kanssa niitä öitä valvoa, ku ei jaksa nytkää. Mutta muistakaapa armaat sisaret ottaa huomioon, että sitte ku se vauva on syntyny niin ensinnäkää te ette oo sitte enää raskaana ja se itessään ei väsytä ja toiseksi, niille yövalvomisille on sitte olemassa hyvä syy eikä tarvi vain yksinään valvoskella syyttä suotta :) Kyllä niitä voimia jostai löytyy, eikä kaikkien vauvat valvota.

Massukkaan ei suurempia. En oo minäkää vielä saanu aikaseks pestyä yhtään vauvan vaatetta, kun ei oo paikkaa mihin niitä laittaa niin ei kehtaa sitte ruveta pesemäänkää. VAIKKA, toisaalta, nyt ne kannattas pestä ku vielä niin hienosti ulkona sais kuivattua. Ja säilyshän ne sitte laatikossa eikä tarvis ku kaappiin nostella kun sellasen saa hankittua. Täytynee ottaa ens vkon hommaksi sitte nuo vaatteet...tykkään että kaikki on edes suht laitettuna, ettei tarvi sitte miehen laittaa tai ite viimesillä viikoilla. Pitää koittaa nyt olla tuon esikoisen kanssa mahollisimman paljon ja touhuta kaikkea kivaa.

Jääsydän rv 27+1

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat