Seuraa 

Sivut

Kommentit (49)

Puuhapetet: Minäkin nukuin kuin tukki, mikä on kyllä suuri ihmetyksen aihe. Nukahdinkin ilman tuskailua ja heräsin pirteänä kuuden pintaan. Sitten tarkkailin vauvan liikkeitä, kun ensimmäisenä tuli mieleen, että vauvalla on joku hätänä, kun minä olen näin nukkunut. Tuntuihan masussa sitten niitä liikkeitä ja nukuin vielä tunnin. Voi kun meilläkin tuollaiset yöunet merkkaisivat lähtöä.

Eilen päätin, että nyt teen oikein rivakan kävelylenkin, kun olen huhtikuusta saakka ottanut varsin varovasti, kun tuolloin alkoi supistuksia tulemaan pienestäkin liikkunnasta. Nyt on muutamana iltana vähän napakammin supistellut ja ajattelin, että noihin saisi vähän vauhtia. No, tunnin reippailin rattaita työntäen mäkisillä kuntopoluilla, esikoinen 2v2kk istui kyydissä. Vauhti pysyi hyvänä koko matkan, mutta kotiin tullessa olo oli parempi kuin aikoihin. Ei tietoakaan supistuksista. Selkäkään ei tullut kipeäksi. Tänään uudestaan.

Testattiin nuo meidän tuplat, kun tavallisista rattaista on rengas puhki. Sain uuden sisärenkaan hankittua, kun vanhaa ei saanut enää paikattua. Sitten hajosi pumppu... Esikoinen oli varsin tyytyväinen tuplakyytiin, kun nukke pääsi vieruspaikalle. Oikein olivat hyvät ja kevyet työntää (Twinettet). Löysin lastentarvikeliikkeestä kunnollisen Brion kantokopankin aivan huikeasta tarjouksesta. Maksoi vain noin 20 euroa ja edellisellä viikolla sama kantakoppa maksoi yli 70 euroa. Oli yksi jäljellä ja juuri oikean värinenkin meidän rattaisiin. Oikealla hinnalla olisi ehkä jäänyt hankkimatta ja oltaisiin pärjätty toppapussilla, joka jo löytyi ennestään.

Tänään pitäisi hankkia tuo pyöränpumppu ja ajattelin käydä katselemassa valoverhokangasta olohuoneen ikkunoihin. Tänne meidän asuntoon näkee pimeän tullen vähän liian hyvin sisään ja tuntuu, että kaipaan vähän enemmän yksityisyyttä.

Merkkejä synnytyksen lähenemisestä ei ole, ellei nuo hyvät yöunet siihen viittaa. Lisäksi maha on ihan sekaisin. Supistuksista ei tietoakaan.

Velho78 rv38

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Täällä kans heräillään joka aamu viiden-kuudenaikoihin ja sit ei enään uni tuu. Sitkeesti aina pyörin sängyssä kyllä pitkiäkin aikoja ennen kun nousen. Kiusallista!

Masurintamalla ei mitään uutta, eilen taas tuli touhuiltua sen verran, että muutamia kipeitä supistuksia päivän mittaan taas tuli. Mutta ei siis mitään synnytykseen viittaavaa. Inhottavia vaan kun sattuu jo aika kovasti. Meillä on vielä viikolla 38+3 kättärille kokoarvioon aika, että jospa sinne saakka ainakin sit mennään. Esikoinen syntyi laskettunapäivänä, joten eiköhän tämäkin sinne saakka mene, toivottavasti ei kuitenkaan hirveesti yli.

Tildamarialle kovasti tsemppiä käynnistykseen!!!

Calathea 36+2

Oli ihan mukava reissu neuvolaan, vaikka aamulla sitä jännäsin, että minkälainen täti siellä on vastassa. Painoa oli tullut taas melkein kilo viikossa ja verenpaine koholla jo toista viikkoa peräkkäin. Lisäksi nyt oli eka kertaa lievästi valkuaista pissassa.. Joten äsken piti jo googlettaa raskausmyrkytyksestä tietoa, mikäli tässä nyt siihen suuntaan ollaan menossa. Oireet hiukan viittais, että vois olla alkava raskausmyrkytys. Onneksi kuitenkin ollaan jo näin pitkällä, jos sen on nyt tultava, niin ei paniikkia vaikka jouduttais aikaistaan synnytystä. Ja eihän tuo vielä kovin pahalta kuulostanut. Pitää kuitenkin tarkkailla itse päivittäin valkuaisen määrää.. mihinkähän kuppiin sitä pissais, että sais mittailtua...??

Syke oli 120-130 välillä, että matalahko, asukas päiväunilla kai. Raivotarjonnassa edelleen, mutta ei kiinnittynyt. Että tuskimpa tässä päästään ennen viikkoa 40 tositoimiin, vaikka hiukan sitä toivoinkin. Pitänee kuitenkin nyt varulta pakata jo se sairaalakassi, jos ne paineet äityy niin pahaksi, että tulee äkkilähtö. Mutta valoisalla mielellä kuitenkin.

Ikarus

Ikarus: saitko neuvolasta Uristickejä??? Minä mittailen niillä päivittäin suoraan " suihkusta" joten kuppia ei tarvita. ; )

Nyt olleet kohdalla hieman, joten eipä syytä huoleen tällä hetkellä, mutta tilanne voi muuttua. Toivottavasti myrkytys pysyy poissa loppuun saakka. On kyllä hienoa, että heti joutuu kovaan syyniin, viikon sisään neuvolaan ja äitipolille kontrolliin ja ite pitää tehdä testiä välillä.

Tinttamaari 36+4

HARSOvaipoista: Pia taisi ainakin kysellä harsovaipoista. Ihan alkuun, siis lähinnä sairaalassa ei mun mielestä niiden harsojen kanssa tarvitse mitään suojia. Vauva pissii alkumetreillä vielä niin pieniä lirauksia, että tuskin tulee läpi harsosta.

Mulla on kotona kahdet kuoret ja yhdet villahousut odottamassa. Niiden kanssa meinasin harsoilun aloittaa. Katsotaan kuinka äijän käyp ;) Eli siis kokeilumielellä itse näiden kestojen kanssa lähden harjoittelemaan. Jos alkaa ahdistaa tai ärsyttää niin kertikset kehiin. Näin siis ajattelin. Ja mies meillä varmaan ei suostu edes kokeilemaan mitään harsovirityksiä. A-I-O-vaippoja suostuisi kuulemma käyttämään, mutta meillä on vasta yksi sellainen. Ehkäpä tulee vielä hankittua muutama ihan vaan koekäyttöön. Ovat kuitenkin aikas kalliita...

Jamssa

Neuvolassa tänään: sf-mitta vaan kasvaa, oli 34, eli ei ole maha mihinkään laskeutunut. Terveydenhoitajan mukaan tapaamme vielä MONTA KERTAA. No jippii vaan! Hemoglobiini oli ilmeisesti lisäraudan avulla noussut, mutta niin oli verenpainekin. Pissa oli kuitenkin puhdas. Sydänäänet tasaiset 140+, kuten edellisilläkin kerroilla. Ai niin, mukava kilo tullut lisää painoa viime viikosta. Tässähän päästään kivoille luvuille vielä jos tämä meno jatkuu montakin viikkoa. Luulin, että tällä kertaa paino pysyisi hallinnassa, mutta näemmä sitten ei. Osa painosta varmaan on turvotusta, mutta silti.

Eilen jo luulin että meni LAPSIVEDET kun pikkuhousuihin lorahti oikein kunnolla. Housutkin kastui läpi. Mutta taisipa olla pelkkää vetistä valkovuotoa :(

ELOlle jaksamista ison mahan kanniskeluun. Toivotaan, että vauvat eivät enää kauaa viihdy asumuksessaan vaan ymmärtävät tulla ulos.

Jotain muutakin piti vielä kommentoida, mutta unohdin jälleen kaiken. Pitää palailla myöhemmin.

Kukahan on seuraava?

Jamssa rv38+4

Mä varmaan soittaisin neuvolaan jo huomenna ja kysyisin(hätähousu kun olen). Mutta mulle kun tehtiin se rasitus, niin unohdin sitten soittaa ja soitin vastaa muutaman päivän päästä. Terkka sanoi, että kyllä he olisivat soittaneet heti, jos tuloksissa olisi ollut jotain häikkää. Toivottavasti sulla on kaikki sitten ok.

Jamssa tietokoneriippuvaisena

Eipä ole meikäläinen synnyttämään lähtenyt eikä näillä viikoilla vielä haluaisikaan. Eilen olikin eka päivä, kun oli koko illan jotakin supistuksen tynkää ja vihlontaa. Nyt taas ihan ok olo ja nukuinkin kuin tukki kuten aina. Ja poikakin armahti aamulla nukkumalla tunnin pidempään eli noustiin vasta 6,30 ;) Mieskin jo sanoi herätyskellon olevan rikki...

Opemammalle rentouttavaa loppulomaa. Tosiaankin mielenkiinnolla odottelen, mitä hommia olet tälle päivälle keksinyt ;)

Air

35+4

Tildamarille tsempitykset käynnistykseen. Ihana että joku ymmärsi teidän tukalan tilanteen.

Opemamma muistaanyt sitten pitää vapaa päivän.

Mies lähti hakeen meille isompaa pakastinta. Äitin veljeltä ja vie samalla ton meijän pienemmän sinne päin.

Viime yönä nukuin kuin tukki. Yleensä seuraavana tai sitä seuraavana päivänä on tullut lähtö laitokselle. Katsotaan pitääkö paikkansa.

Nyt kun pikku-ukko käännettiin ja on pysynyt pää alaspäin niin oma olo on huomattavasti helpottunut. ei närästä ja saa hengitettyäkin kunnolla kun ei oo pää painamassa tossa ylhäällä. ihana tunne. Tästä olotilastahan ihan nauttii.

Mutta nyt ei ajatus luista tuu myöhemmin katsastamaan olisko uusia elokuisia syntynyt.

puuhis ja lauma 97,99,00,02,05 ja pikku-ukko 37+6

vitsit että nukuttaa vaikka otettiin likankaa torkut tossa,kait toi syömis kielto joteski verottaa voimia,kiva oli yön olla ku kauhee nälkä.. ja terkkarilla veto ihan pois! oli muuten ihan sairaan pahaa se litku,joutu tekee töitä että saa nieltyy sellasen ison mukillisen..

sykkeistä on ollu jupinaa,meillä aina siin 145-155 tienoilla näin karkeesti muisteltuna.mulla taas ensviikolla neuvola jossa saan kuulla tuomion rasituskokeesta :S,jorviin on samalla viikolla aika kun on laskettukin. jos niissä arvoissa on jotain niin käynnistääkö ne synnytyksen vai mitä?? ja mistä toi koko sokeri juttu johtuu? mun mielestä en kyllä syö edes kauheesti namia (jokapäivä muutaman kerran maistan :D) + tietty jäätelöö on tullu syötyä mutta sitäkin 1-2 päivässä.

aattelin tänään pakata sairaala kasiin,kauheen vaikeeta tietää mitä ottaa mukaan,viimeks ei tainnu olla oikeen mitään. meinaan könyy siellä sairaalan retkuissa koska ne on niin mukavat päällä eikä tartte heittää kun pesuun ja ottaa uus. aatelkaas,kun sain esikoisen niin jorvissa piti päivisin pelaa harsovaipoilla,toivottavasti siellä nyt sentään ois kertikset,en jaksa alkaa taiteilee..

se siitä,alan siivoomaan jos vaikka sais piristystä.. (tänään onkin kampaaja että oikeen innolla odotan,oon viimeks ollu 3kk sitten joten tukka harottaa ja värit on haalistunu :(

k.h.p ja tärppyli

PIA74

harsojen päällä meillä on villaiset housut. Yhdet ostin sairaalasta ja kahdet ruskovillat odotti kotona. Pul-kuoria olen hankkinut myös, mutta villikset ovat olleet niin ihanan pehmeät kun tuo iho on extraohut =)

ja meijän neitokainen pissii harsot ihan märiksi pienestä koosta huolimatta.

nyt lähden etsimään sitä vauvapinoa ja toivottavasti vedän jonkun elomahaisen tästä mukaani ;)

Tänään on aika monen vauvelin vuokrasopimuksen päättymispäivä, mutta osa on varmaan yksipuolisella päätöksellä anonut hieman jatkoaikaa...tsemppiä!

Tildamarialta olikin tullut mukava viesti...nyt vaan voimia käynnistykseen.

Pubu: Tsekkasin juuri ultrakuvista tuon reisiluun mitan . Se oli tässä vaiheessa (rv 36 tasan) 7,6cm. Meillä muuten vauvan sykkeet olleet koko loppuraskauden tasaisesti hieman 120 päälle. Mites sinulla oli lapsiveden määrän kanssa? Minulla oli normaalin ja liian rajalla...Sokerirasituksesta tuo ultraaja höpisi, mutta ei sitä täällä enää tehdä.

Pumpuli: Olisin mielelläni jättänyt ikkunat pesemättä, inhoan sitä puuhaa yli kaiken, mutta anoppi oli tulossa pesemään niitä yksin...Kaikissa ikkunoissa on neljä lasipintaa ja ikkunoita on todella kolmessa kerroksessa, yhteensä aika kiitettävä määrä. Siksi ne pestäänkin kerran vuodessa ja mies tekee yleensä sen.

Taidan lähteä tänään kaupungille katselemaan, kun on tullut tässä kotinurkissa nyt pyörittyä ihan tarpeeksi. Kotitöitä ei ole, ei siivousta eikä pyykkäystä, jippii. Tulen sitten kotiin päikkäreille pikkumiehen kanssa. Taitaa olla ensimmäinen lomapäivä käsillä. Nyt yritän ottaa relaa (äläs Pumpuli virnuile sielä...sanoinkin, että yritän...)

Jaaha, aurinkoista päivää kaikille! ~~~~~~~~~~~supparisäteitä niitä tarvitseville!

Opemamma ja viides villahousu eli vimpula rv 36+1

Pinoudunpa minäkin pitkästä aikaa. Aluksi onnittelut kaikille käärönsä jo noutaneille! Yhtenä kappaleena täällä vielä ollaan, viikkoja tänään tasan 37. Kipeitä suppareita on ollut vajaan viikon, mutta menevät levossa ohi ¿ neuvolan täti totesikin tänään, että ei nuo haittaa ja voisihan tuo ja näillä viikoilla syntyäkin. Itse haluaisin kyllä odotella vielä parisen viikkoa! Esikoisen kanssa menikin yli ¿ syntyi viikolla 41 tasan ¿enkä sitäkään kyllä toivo. Kaikki masukilla tämänpäiväisen neuvolan mukaan kunnossa. Kovasti muljaa masussa ja painaa pää painaa alas, mutta pää on kuulemma edelleen kiinnittymättä, eli ei ilmeisesti ihan pian ole tulossa. Nyt on kiiruhdettava esikoista hakemaan ¿ on ollut hoidossa tämän päivän.

emali 37

Nyt olis kakku uunissa, unohin (minä idiootti) jauhottaa kakkuvuoan, joten hoppas että pelkkä voitelu riittää ja se kakku lähtee irti siitä! Sitä ku toheltaa sata asiaa samalla kertaa niin jotakin unohtaa. Lohikiusausta ja makaronilaatikkoa ajattelin vielä paistella ja kauralastuja illan kähmässä. Sitten saa tältä päivältä urakoinnit riittää. Huomenna vois jatkaa.. Mutta mä painun nyt paistamaan tota lohta. Tsau.

Ikarus taasen

Moi!

Mökkiviikko takana, ja taas koneen äärellä - vaihteeksi viikon pinot lukematta.

Neuvolassa oli kaikki taas ok, eikä mikään viittaa vielä synnytykseen. Ei merkin merkkiä...

Olo on ihan mukava, välillä vauva painaa liitoksiin, mutta mökillä jaksoin vielä mustikkametsäänkin.

Vointeja kaikille ja sinnikkyyttä loppumetreille!

t. Picapica ja Peukaloinen 38+0

elokuisten pinot sen kuin kasvavat, ja huomaan itsekin usein täällä hetken päivästä hengaavani. Mukavaa on lukea ihmisten loppuajan odotustunnelmia, kyllähän loppuviikot pistävät väkisin aina hermot koetukselle, vaikka kuinka kylmähermoisena yrittäisi pysyäkin.

SYNNYTYS JA KÄYNNISTYS. Minä olen niin tylsä ihminen, että en usko mihinkään poppakonsteihin synnytyksen käynnistämiseksi. Olen sitä mieltä, että sattumaa on, jos synnytys käynnistyy esim. seksin tai siivouksen johdosta. Toisaalta se on vain hauskaa, että monet niihin uskovat, ja voivathan ne auttaa, mene ja tiedä. Spermassahan on ihan tutkitusti aineita (tieteellinen ilmaisu!), jotka edistävät synnytystä. En nyt muista, mikä se vaikutus oli, mutta liittyikö supistuksiin.

OLOTILA. Minulla alkaa olla viikkoja kasassa pian 39, ja koko ajan odotan, että koska tirautan ne ensimmäiset " tämä ei koskaan tule" -itkuni. Minulla tai siis vauvalla ovat sykkeet olleet koko ajan 160, eli korkeat, mutta nyt pari viime kertaa 145, eli kai tuo taitaa asettuneen. Laskettua aikaa voisi mielestäni muuttaa niin, että kaikki synnytävät vähän ennen laskettua aikaa, joten kenenkään ei tarvitisi mennä yliajalle. Ainakin minulle tämä logiikka sopisi, ehkä ei kuitenkaan lääkäreille ja muille terveydenhoitajille!

Vieraita tuli ovesta sisään, joten mukavia odotushetkiä kaikille!

Pikkuodessa rv:lla 39

Kyllä tästä nukkumisesta on tullut jokseenkin mahdotonta. Jos en valvo yöllä montaa tuntia, sitten herään isännän kanssa puoli seitsemän aikoihin, eikä uni enää tule vaikka tytötkään eivät ole kotona. Tässä siis pyörin ja ihmettelen, että mitähän tekis. Tuota siivousintoa kun ei löydy, sitä hommaa riittäisi loputtomiin ainakin meillä...

Tänään mennään uimaan tohon lähi järvelle, on kuulemma lämmin vesi, vaikka yöt ovatkin jo olleet aika viileitä.

Pää on kyllä jokseenkin tyhjä... pelkkää odotusta täynnä, eikä näytä lähtöä tulevan. Taidan mennä vielä vähäksi aikaa sohvalle, jos vaikka sais pienet torkut otettua.

Kirppu ja yli meni, 40+1

Minä myös ilmoittaudun. Ei mitään erikoista raportoitavaa omassa olossa, vaikka jotain vihlomista onkin havaittavissa alamasussa ja tuolla " sisällä" (kohdunsuulla?).

ELOlle vielä jaksuja ison mahan kanssa. Tuskin ne sua yliajalle sentään päästää Olen täällä joskus kertonutkin, että itse olen kaksonen ja syntynyt 8 päivää yliaikaisena. Oltiin molemmat veljeni kanssa yli 3-kiloisia, mutta olihan esim. Babybelillä vielä isommat tytöt! Ja tää meidän tapaus kun on yli 30 vuoden takaa, niin eihän moista tilannetta enää sallittaisikaan.

SYKE: ei meilläkään th aina ilmoita sykettä. Kaipa se sen laskee aina ja kertoo, jos kysyn sitä. Onnilla sykkeet on olleet koko ajan tosi korkeat, oisko kerran ollut alle 150?! Tänään nlassa Onni oli ensin hiljakseen ja syke oli n. 150, mutta heti kun alkoi liikkua, se nousi 170:een ¿ th:n mukaan oikein hyvä sykevaihtelu. Ja esikoisesta muistelen, että syke oli alimmillaan 122 ja se oli kuulemma ¿hyvä nukkuvan vauvan syke¿. Vaihtelu ei siis tosiaan ole pahitteeksi, itseäni onkin tässä raskaudessa häirinnyt enemmän tuo, että syke on miltei aina ollut päälle 150¿

VAIPAT: vaikka itsekin aion käyttää kestiksiä, ei tulisi mieleenikään viedä harsoja synnärille (täällä EKKS:ssa ei ainakaan ole tarjolla muita kuin kertiksiä - luulisin). Ajattelen asiaa ihan hygienian kannalta ja eiköhän se sitten riitä, kun alkaa kestoilla kotona. Saa nähdä, päästäänkö heti alussa kestoiluun, kun meillä ei ole yhtään new born ¿kokoista vaippaa ja S-koko voi falskata reisistä alussa. Toisaalta meillä on parit pienet villahousut, jotka sopii varmasti jo ihan vastasyntyneelle, mutta jotenkin tuntuu, että noita pul-kuoria tulee käytettyä enempi maitokakkavaiheessa.

SUPPAREISTA: Ne kellä niitä kipeitä supistuksia on, lohduttautukoon sillä, että ne ennakoivat kiput lyhentävät itse synnytyksen kestoa. Näin ainakin mun th jutteli, kun kerroin että välillä jo viiltelee tuolla alapäässä. Ilmeisesti niiden kipujen pitäisi pehmentää kohdunsuuta ja vaikka jo avatakin sitä. Viimeksi siis synnytyksen kesto oli 12 h ja kohdunsuu oli ollut ihan kiinni vielä alle vrk ennen synnytystä. Josko nyt pääsisi vähän helpommalla, vielä kun on toissynnyttäjä...?

NLA: tänään tosiaan oli nla ja viikkoja 37+1. Mitoista sf oli 32 (sama mikä esikoisesta korkeimmillaan), painoa +200 gr/viikko (reilu 7 kg alusta) eli ihan sopiva tahti. Hemppaa ei edes mitattu, mutta edelleen otan rautaa joka toinen päivä.

PIENET VAATTEET: kukas näistä kysyikään? Me saatiin sekä esikoiselle että nyt tälle kakkoselle 50-56-senttisiä vaatteita lainaan about 5-6 vaatekertaa. Itse en varmaan olisi ostanut kuin ehkä pari 56-senttistä asua (kietaisubodeja suosittelen). Muistelen, että tuo esikoinen (syntyessään 49 cm) kasvoi parissa viikossa 5 senttiä, eli nopeastihan ne vaatteet jää pieneksi ja hihoja ja lahkeita voi aina kääntää. Sen sijaan 60- ja varsinkin 70-senttiset vaatteet menevät jo pitkän aikaa, eli niitä kannattaa varata enemmän.

Johan sitä asiaa tulikin. Taidan lähteä houkuttelemaan tyttöä päiväunille...

Kerttukasperi ja Onni rv 37+1

Jorvissa on (tai ainakin viime viikolla oli) mahdollisuus valita vapaasti harsovaippojen ja kertakäyttövaippojen (Pampers) väliltä. Joten nou hätä, jos haluat kestoja käyttää, niin Jorvissa ainakin onnistuu.

T: Karmiini + poju 1vko

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat