Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Eilinen pino, olkaa hyvä....

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7940765&p=&mpage=1&tmode=1...

ja uutta pystyyn!

Kommentit (15)

istun vielä jonkin aikaa töissä, mutta nyt pakko jakaa rakanneultrakuulumiset. Eilen jännitin kuitenkin sen verran, etten edes pystynyt kirjoittamaan kuin lyhyesti sen kysymyksen miks synnytys parempi alkuvuodesta ja siihen hyviä perusteltuja vastauksia tulikin.

ULTRA oli heti aamulla ja kaikki oli niin kuin piti! :-) Ihanaa. Mies oli mukana ja nähtiin kun pikkuinen siellä heilui ja pyöri. Kuvatkin oli aika hyviä. Hesassahan ei sukupuolta kerrota, mutta virtsaputki pitkä ja EHKÄ muitakin pojan merkkejä ;-) mutta en kyllä yhtään osaa sanoa meneekö veikkaukseni poikafiiliksestä oikeaan.

HAIKARANPESÄ ilmoittautuminenkin on nyt sit hoidettu :-)

VEREN HYYTYMISTEKIJÄ onkos joku kuullut sellaisesta? Meillä suvussa ja kuulemma pitäisi tutkia. Neuvolaan en ole päässyt läpi kun on soittoaika, pitäisi tutkituttaa veri ja jos sellainen tekijä mulla löytyy niin raskausaikana veritulppariski ja muutenkin kuulemma seurataan tarkemmin.

Nyt jatkan hommia et sais aamuksi valmista

Heini edelleen rv 19ja1

Eli tulin pikaisesti lisäämän oman lusikkani soppaan!! Meidän tyttö syntyi joulukuun 13. päivä vuonna 2000. Ainoa harmi noin myöhäisestä syntymäajasta vuoden kulkuun nähden on omien kokemusteni mukaan se, että lapsi raukka on tammikuun alkupuolella ihan sekaisin :) !! Kun on melkein koko joulukuun tippunut lahjoja, niin tammikuussa kauppaan mentäessä on suuri järkytys tytölle, kun tavaraa ei tulekaan... Eli tammikuun alut hieman vaikeita tästä syystä. Meillä hoidettu niin, että menen tammikuussa kauppaan yksikseni ;) , ihanaa sekin!!

Tyttö osaa nyt jo paljon taitoja, joita kaikki hänen ikäisensä eivät osaa, uskon että se on enemmänkin yksilöllistä kuin pelkästään ikäkysymys. Ja pituudessa hän on ihan samalla tasolla muiden kanssa.

Tämmöisiä pikaisia mietteitä loppuvuodesta syntyneistä!

Voikaa kaikki hyvin, t. Maituliini

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Pitkästä aikaa pinoudun,olen kyllä lueskellut,mutta ollut kesälomavieraita ja muuta niin on jäänyt sitten kirjoittelu.Ja nyt tuntuu että alkuraskauden väsymys ja yökkö olo on palannut uudelleen :( Taas pitänyt oksentaa parina päivänä ja väsyttänyt niin kamalasti.Toki tässä päivän aina touhuaa kahden lapsenkin kanssa,mutta kun tuntuu ettei jaksa mitään.Ois ihana kun jo sataisikin,alkaa tuo lämpö jo hiertään vaikka en kyllä halua valittaa.On niin hieno kesä ollut ja jatkuu edelleen.Mutta kyllä odotan myös niitä raikkaita ja kuulaita syyspäiviä!!

Mitähän sitä piti kaikkea kommentoida,äitiysvaatteista ollut puhetta.Mä yritän sitkua etten käyttäs vielä äitiyshousuja.mutta on se tympeä pitää tavallisista housuista aina nappia tai vetskaria vähän auki.Täytynee kohta ottaa ne mammahousut esiin.Itsellä on ennestään kolmet housut ja nyt just huusin huuto.netistä yhdet ja vauvalehen ostajamyy palstalta yhden paidan.Suosittelen muuten näitä paikkoja.Tosi hyväkuntoisia vaatteita!

Muuten, jotka miettivät vauvan turvaistuimen ostoa.Niin Gracon autobaby (apua olikohan se nimi nyt tuo) mutta siis sellanen että autossa on alusta ja siihen kaukalo vaan aina napsautetaan.On tosi kätevä!!! Ei tarvitse aina turvavöiden kanssa touhuta.Meillä esikoisella oli sellainen tavallinen joka piti aina vöillä kiinnittää ja sitten edelliselle lapselle hankittiin tuo autobaby.Ja aivan älyttömän kätevä!!Voin suositella lämpimästi.Muistaakseni sillon reilu vuosi sitten sen ovh oli 179e lastentarvikkeessa.

Muuten mulla vointi ok,maha pyöristyy.Mutta aivan pikkuisen huolettaa kun liikkeitä en vielä ole kauheasti tuntenut.Nyt tasan 19 viikkoa ja tämä kolmas raskaus.Muistaakseni aikaisemmilaa kerroilla tunsin 18 viikon kieppeillä.Istukan pitäisi olla sivulla.Aina välillä tuntuu pientä kuplintaa mahassa,mutta ehkä oon liian hätäinen.Sehän kuitenkin niin yksilöllistä.Ehkä ne sieltä kohta alkaa oikein kunnolla.:)

Rakenneultraan vielä melkein 3 viikkoa aikaa ja neuvola sitten samalla viikolla.Täälä ultra vasta tuolloin 21-22 viikon paikkeilla.Odotan jo malttamattomana että nään taas vauvan.

Kyllä sitä nämä seuraavat raskaudet sujuu niin eritavalla kuin ensimmäinen.Silloin ajatteli kokoajan vauvaa ja tiesi tarkkaan mikä viikko menossa.Nyt oikeen harmittaa kun aika vaan menee ja ei ehdi niin paneutua tulevaan vauvaan.Minä muuten kans loppukuun odottaja,mutta musta ois kiva kun syntyis ennen joulua!

No niin kivaa kesäpäivää kaikille.Täytyy alkaa tuo poika nukuttaan!

Jotto rv 19 ja lapset 2v8kk ja 1v2kk

Kerrotaanpa ensin neuvolakuulumiset.

Kaikki oli kunnossa. Verenpaine oli minuksi erittäin alhainen. Alapaine oli 64. " Normaalitilassa" alapaine on joskus ollut jopa yli 90. Hemoglobiini oli tipahtunut nyt 114:een. Vielä ainakaan ei rautalääkitystä suositeltu, vaan asiaa katsotaan seuraavaan kertaan. Sydänäänet kuuluivat ihan heti. Ihanaahan sitä jumputusta on kuunnella. Seuraava kerta onkin sitten syyskuun alussa neuvolalääkärin merkeissä.

Puhuin noista supistuksista terkkarille. Sovimme, että jos nyt käyttämäni hiivalääke ei poista epämääräisiä alakerran oireita, saan lähetteen labraan tarkempia kokeita varten. Lisäksi puhuttiin siitä, että tarvittaessa saan kyllä sairaslomaa supistusten takia. Nyt ne tulevat ja menevät.

KRITA puhui sellaisista pidemmistä ja voimakkaammista suppareista. Itselläni oli viime viikolla yhden aamupäivän koko ajan supistus päällä. Täällä päin (pk-seudulla) ei kyllä tehdä juuri mitään niille. Kaikkialla hoetaan vain, että ne ovat normaaleja. Kukaan ei ole tarjonnut mitään kokeita otettavaksi vapaaehtoisesti, lääkäri ei ole tutkinut eikä ultriakaan oteta. Kaikki on oman aktiivisuuden varassa.

Jos nämä supparit lisääntyvät, aion kyllä kokeilla sairaslomalla oloa. Saan olla oman ilmoituksenkin perusteella kolme päivää. Lääkärit eivät kuulema ujostele määrätä sairaslomia raskauteen liittyvien vaivojen takia.

Mitään muuta omaan napaan liittyvää ei tässä tulekaan mieleen. Kaikki tuntuu sujuvan nyt rauhalliseen, tasaiseen tahtiin. Kop kop kop. Viime raskaudessa olikin sen verran myrskyisää, että toivottavasti tämä raskaus jatkuu normaalisti loppuun saakka. Siitä olen iloinen, että ne viime kuun tuhruvuodot ovat loppuneet. Noiden supistusten kanssa kyllä pystyy elämään.

Ensi kuussa on sitten viimeistään haettava virkavapaata äitiysvapaan takia. Toisaalta tuntuu, että se äitiysloman alkamisajankohta on niin kaukana, toisaalta lähellä.

Jep, eipä tässä sen kummempia. Hyvää ja aurinkoista keskiviikon jatkoa kaikille jouluntähdille!

Huomasin että aika moni kirjoittelee supistuksista. Täällä on kans huomattu että välillä supistaa niin pahuksen kovasti. Paljon enemmän kuin ekaa odottaessani, josta tunsin supparit vasta ihan viimeisillä viikoilla. Kai se sitten normaalia että seuraavista supistelee sitten enemmän.

Sitten: laskettu aika muutui muutaman päivän myöhemmäksi eli se on nyt 21.12.

Mun on pakko kertoa teille kun mä olen niin hyvillä mielin nyt että oikein hymyilyttää. Kävin tänään tapaamassa sairaalassa ¿pelkokätilöä¿ jolle mulla oli aika siitä syystä että puidaan nyt vielä kerran sitä ekaa synnytystä ja sitten aletaan jo vähän mielessä valmistautumaan tähän tulevaan sektioon. Tää kätilö oli aivan upea ihminen, erittäin napakka ja suorapuheinen. Mulla jäi tosi hyvä mieli tuosta käynnistä. Sovittiin että vaikka ei ole syytä enää tavata uudestaan niin hän tulee kuitenkin moikkamaa minua sitten kun menen rv36 sopimaan sektioaikaa lääkärin kanssa. Kaikenlisäksi hän halusi vielä ultrata, sanoin siihen että viikko sitten on ultrattu, mutta hän totesi että katsotaan nyt nopeasti vähän että saan muutaman lisäkuvan kotiin viemisiksi. Olin niin huvittunut joten mitäs siihen nyt muuta sanomaan kuin että selvä juttu, vilkaistaan nyt sitten vähän vauvaa. Kerrassaan erikoinen nainen mutta hänenlaisiaan tulisi olla lisää. Vakavammin puhuimme sitten tulevasta sektiosta josta hän sanoi mielipiteensä suoraan. Hän oli sitä mieltä että se on minulle ainut synnytystapa tästä lähtien koska alatie erittäin todennäköisesti pahentaisi jo saamiani vammoja sekä olisi henkisesti kohtuuton koettelemus. Noh, tuon kyllä tiesin, kai hän vaan toisteli ajatuksiani.

VAATTEISTA: Olen ostanut parit housut mama Liciosilta ja yhden hameen Beluasta. Paitoja on vielä edelliseltä odotusajalta mutta jotain siistiä työpaitaa olisi vielä ostettava.

Ystäväni kysyi multa yhtenä päivänä että aiommeko hankkia tuplarattaat. En ole kyllä kertaakaan ajatellut että hankkisimme, kai 2v4kk ikäerolla pärjää ilman tuplarattaita, vai? Esikoinen ei rattaista välitä ja liikumme joka paikkaan autolla joten mitä niillä rattailla tekisi. Yksösrattaat kelpaa hyvin. Meneekö nyt ihan metsään? Kertokaa te joilla kokemusta.

Hyvää keskiviikon jatkoa kaikille!!

Senna

ja tervetuloa mukaan niin uudet kuin lomalta palanneetkin :). On kyllä mukavaa lukea kuulumisianne.

Tänään oli neuvola, hemoglobiini oli laskenut alun 143:sta lukemaan 111, joten nyt pitäisi popsia rautalisää. Esikoisesta hemppa laski vasta loppumetreillä ja ostin Kräuterblutsaftia, hyi YÖK, muistokin litkun mausta yököttää! :P :P :P Nyt ajattelin kokeilla jotain tablettivalmistetta ja toivoa, ettei se aiheuta karseaa ummetusta kuten olen kuullut voivan käydä..? Verenpaine oli ihan normaalilukemissa eikä painokaan ollut juuri noussut. Minulla tuo BMI huitelee sellaisissa lukemissa, ettei asiasta olla huolissaan :) Sf-mitta oli yli käyrien kuten esikoisestakin, mutta kasvaa tasaisesti.

Oli siis kolmas äitiysneuvolakäynti ja kolmas eri terveydenhoitaja :P! Ensi kerrallakin on kuulemma joku muu sijainen, no hohhoijaa. tänäinen th oli kyllä oikein mukava ja kun mieskin pääsi mukaan, oli mukavaa keskustella kiireettä kaikesta mieltä askarruttavasta. Sydänäänet saatiin taas hetken hakemisen jälkeen kuuluviin, nytkin pikkuinen oli niin vilkkaalla päällä että katosi kuuluvista vähän väliä plumpsahtaen :D. Vilkas! Oli se vai ihanaa kuunneltavaa taas.

Kolmevuotias esikoinen oli tänään ensimmäistä päivää hoidossa pph:lla ja oi viihtynyt niin hyvin, ettei olisi malttanut lähteä kotiin! Hoitaja antoi positiivista palautetta ja on ihan hyvä mieli viedä lapsi huomennakin hoitoon. Vaan taisi äitiä ja isää jännittää enemmän kuin lasta ;D.

Päivikki74, mukavaa huomata, että joulunstaroissa on muitakin VASsiin menijöitä :). Tyttö syntyi TAYSssa -03 mutta Tampereelta pohjoisemmaksi muuton vuoksi sain valita TAYSn tai VASn sairaalaksi, ja kaiken kuulemani perusteella halusin synnyttää Vammalassa. Nyt sitten jännitetään, ettei menisi kovin yliaikaiseksi... L.A. on 16. päivä ja VAS sulkee ovensa jouluksi. Minulla on istukka hyvin alhaalla, joten kysyinkin tuosta synnytystapa-arviosta tänään neuvolassa ja sain kuulla siihen kuuluvan tuon ultrauksen. Mukavaa :)

Mitähän kaikkea unohtui... Ihan kauhean unohtelevainen olen ollut. Hirvittää gradun teko, tuntuu että päässä on pelkkää sahanpurua :S Katsotaan... Ja kiitos kaikille myötäelämisestä, tässä vielä jännitetään viikon loppuun tuon kasvaimen/kasvainten laatua...

Hajamielinen Tinuri ja vilkas pikku Itu rv 20+4

Vähän olen ollut laiska pinoutumaan, mutta ahkerasti olen lueskellut muiden kuulumisia.

Onnea Pikkusiskolle naimisiin menon johdosta!

Supistuksia mullakin on ollut päivittäin, useita ja tosi kipeitäkin välillä. Neuvolalääkärille oli ensimmäinen vapaa-aika vasta 17.8., joten sinne tarvii kärvistellä... Tietty synnytyspäivystykseen voi mennä, mutta siellä on vähän tympeää henkilökuntaa, joten koitan tuonne parin viikon päähän jaksaa tai käyn sitten yksityisellä. Mitään kokeita ei ole otettu. Lisäksi alkaa iskias vaivaamaan, sellaista ei aikaisemmissa raskauksissa (3 kpl) ole ollutkaan, toivottavasti nyt asettuu tuosta.

Muuten olo on aika ok. Potkut tuntuu jo päivittäin ja paljon... Mielenkiinnolla odotamme kumpi tämä tulokas on. Se selviää sitten joulukuussa.

Terkuin Haavis ja heppu rv 22+4

jolla paino ei ole juuri noususuunnassa. Ei mua oikeastaan hirvitä se ettei paino nouse vaan ennemminkin ajtteluttaa, syönkö varmasti riittävän monipuolisesti. Vatta ei kestä raakoja kasviksia tai hedelmiä ja punainen liha saa yökkäämään. Napsinkin noita vitamiineja aina silloin kun tuntuu, ettei mitään järkevää ole taaskaan tullut syötyä. Toisaalta nyt olen ainakin pari kertaa viikossa tehnyt kesäkeittoa ja se on sopinut vattalle ja mennyt alas - ja on varmaan aika terveellistäkin.

Kultikutri, sun tilanne kyllä tuntuu siinä mielessä huolestuttavalta, että sulla on painoindeksi ennen raskautta vain 18. Mulla se sentään oli 23. Mutta eikös se niin ole, että vauva koittaa loppuun asti ottaa tarvitsemansa ravinnon ja äiti saattaa kärsiä, jos ruokavalio ei ole riittävän hyvä? Mutta hyvä, että sua tutkitaan, jotta varmistutaan, että kaikki ok.

Eilen täyttelin muuten noita kelan äippärahahakemuksia ja synnärilappuja. Keksittiin hätäkastenimetkin, viimeksi ne tuotti suurempaa päänvaivaa. Soittelin synnytyssairaalaan, Vammalaan ja selvisi, että pääsen automaattisesti synnytystapa-arvioon. Taysissahan sitä ei mulle tehty, kun ei raskaudesssa ollu mitään poikkeavaa. Kiva kuitenkin nyt jutella synnytyksestä etukäteen ja siellä kuulemma samalla ultrataankin! (Saamme nokialaisina valita, menemmekö Taysiin vai Vammalaan synnyttämään.)

Eipä tässä muuta. Hyviä vointeja kaikille!

t. päivikki 22+1

...piiiiitkästä aikaa.

Kaikkea on muka ollut niin paljon, etten ole ehtinyt edes lukea mitä täällä on tapahtunut.

Omasta navasta sen verran, että supistelee, ja reilusti. Sairaslomalla en vielä ole, menee niin hankalaksi kun oon osa-aikaisena töissä ja muuten kotihoidon tuella..

Laskettua aikaa siirrettiin jo np-ultrassa, on nyt 16.12. Mulla kun ei kierto ehtinyt esikoisen jälkeen alkaa, niin pitivät tuota luotettavimpana vaihtoehtona..

Eilen kätiin rakenneultrassa, ja selvisi että meille on tulossa POIKA! Toivottavasti ei lapsi parka saa traumoja, kun olen koko ajan puhutellut tyttönä.. En edelleenkään käsitä, kuinka tulokas ei muka ole tyttö..? Mutta pippeli näkyi selvästi, joten pakko kait se on uskoa.

Painoa on tullut reilusti, lähtöpainosta n8kg, viimesin nousu oli 950g/vko. Ens viikolla on sokerirasituskokeet, ei nappaisi yhtään. Viikko sitten neuvolassa (rv 19+2) sf-mittakin oli jo 20, kun esikoisella samoissa mentiin vasta viikolla 23..

Muuten kaikki oli neuvolassa kunnossa, verenpaine hieman koholla totutusta, mutta silti vain 115/69, pissa puhdasta ja hemppa tippunut 110een. Joten rautalääkitys aloitettiin ja yritän nyt pitää painoa kurissa etten joudu vyörymään synnytyssaliin..

Muuten ei kait ihmeellistä, väsyttää kovin vaikka tuo prinsessa antaakin yöt nukkua. Täytyy ehkä skarpata ja alkaa täälläkin käymään useammin =)

Arica ja isosisko Catina pian 13kk, sekä masuvaavi " Pupu" 20+4

Päätinpä minäkin lopulta lähteä uutena mukaan keskusteluun. Pitkään olenkin jo mielenkiinnolla lueskellu kirjoituksia!

Odotan itse kolmatta lasta, vanhemmat ovat 6 ja 4 v. poikia, melko vilkkaita sellaisia. Innolla odotamme koko perhe tapaninpäivän lasketuksi ajaksi saanutta uutta tulokasta. Kuten täällä jotkut ovat kirjotielleet, en minäkään panisi pahakseni, jos vauva syntyisi vasta ensi vuoden puolella eikä jäisi sitten aina luokkansa nuorimmaksi!

Odotusaika on sujunut mukavasti, kuten edellisilläkin kerroilla eikä ainakaan vielä ole ihmeempiä ongelmia ollut. Huomenna on tarkoitus mennä rakenneultraan, viikkoja kun on nyt kasassa 19+1.

Hyvää odotusta vaan kaikille!

Eli SASSU mä joudun ainakin nyt käymään neuvolassa useammin tuon painon tippumisen takia. Lisäksi mulle on annettu ruokaohjeita mitä " pitäis" syödä ja lääkärissä olen käyny verikokeissa! Pitää nyt odotella tässä tuloksia että onko niissä jotainm epäilyttävää vai mitä ihmettä tässä oikein meinataan. Mullahan BMI oli ennen raskautta vain 18 että siinä mielessä kyllä on aika huolestuttavaa!

Viimeiset neuvolakuulumiset meni suunnilleen näni: 21+3 painonmuutos/ vko -50g, RR 110/68, U-prot +, HB 111, kohdunpohja 19cm, syke ja liikkeet +...

Eli siis ihan normaalilta kuullostaa kaikki. Paitsi tietty virtsa mutta kyseessä varmaan valkovuoto!? Sitäkin kuitenkin tarkkaillaan kaiken muun ohella.

Kultsi 21+5

Kultakutri ja Päivikki:

Mulla on tultu lähtöpainosta 2kg alaspäin viikkoon 15 mennessä. Nyt ollaan vielä samoissa vk 20.

Paino tippui alku öllötyksien aikana. En useasti ole oksentanut, mutta kun ei maistunut ruoka ja teki pahaa.

Nyt on olo paljon tasaantunut viimeisten viikkojen aikana, mutta paino vain pysyy. Miten äidit saakin sitä painoa raskausaikana? Syön terveellisiä ruokia (kanaa, kalaa, salaatteja ym), koska ne maistuvat hyvin. En siedä kinkkujen ja makkaroiden hajuakaan.. saati että niitä laittaisi suuhunsa :( Kaupan lihapiirakkoihin on väliin himo ja silloin saatan vedellä niitä kaksikin, mutta yleensä ottaen rasvaiset ruuat eivät maistu vaan öklöttävät. Annoskoot ovat mielestäni normaaleja ja syön aamupalaksi puuroa. Maha kyllä tyhjenee hitaasti, joten ehkäpä syön liian harvoin kunnolla tai jotain. Karkkia (salmari himo...) tulee syötyä useamman kerran viikossa ja janojuomana on sokeroitu mehu. Paino silti vain pysyy.

3vk:n päästä tapaamme jälleen oman terkkarin, joka oli kesällä lomalla. Hän valitteli jo viikolla 11, kun painoni ei ollut noussut. Mikä riemu ratkeaakaan nyt vaikka saisin kilonkin kerrytettyä jollain konstin ennen käyntiä.

Nyt ymmärrän entisenä karkin ja rasvaisten ruokien syöppönä, miten jotkut voivat olla syömättä koko karkkipussia kerralla ym ym.. Minun tekee nyt mieli, mutta pian tulee stoppikin.

Mitähän se erikoistarkkailu pitää sisällään. Oman terkkarin mielestä kun painoa olisi pitänyt tulla alkuviikoilta asti vajaa puolikiloa viikossa (?) niin varmaan passittaa minut johonkin tarkkailuun. Rakenneultrassa viime viikolla kaikki oli vauvalla ok ja koko oli jopa hieman laskettua aikaa isompi, muutaman päivän siis. Lääkäri halusi ymmärtää, että minulla on vielä kovasti pahoinvointia ja käski syömään usein pieniä annoksia. Sanoi, että vielä ei tarvitse silti olla huolisaan.

Alkupaino oli mulla jonnin verran ylipainon puolella, BMI 28.

Kiva kun eilien pino oli niin iso! Porukka alkaa tosiankin palailemaan lomilta kun pinot paisuu, mukavaa! Loppupäässä pinoa joku kirjoitteli (ja taas meni nimi ohi, sorry) läheisellään olevan kasvan, toivottavasti laatu selviää hyväksi eikä lisää murhetta tulisi! Lisäksi kaikille supisteleville kovasti tsemppiä ja lepointoa, toivottavasti ne ovat vaan niitä harmittomia, toivotaan niitä muun laisia sitten vasta marras-joulukuussa.

Itse käväisin eilen lenkillä!!! Lähdettin iltakävelylle (mikä tietty meni kinaamiseksi...niin tyypillistä) vaikka paikat kolotti, mutta hyvää teki. Olo on jotenki todella raihnainen, onneksi tää koneella istuskelu loppuu pian, uskon sen olevan suurin syyllinen olotilaani! Närästys on vaivannut muutaman päivän, yök! Onneksi menee vielä lääkkeillä ohi, toivottavasti pysyykin sellaisena vielä kauan.

Aloittelen nyt päivää, joten mukavaa keskiviikkoa tähtösille!

Tiina 21+6

aaargh miten rasittavaa! Kirjotin pitkät tekstit ja katosivat sitten jonnekin. Pitää kai alkaa tallentamaan ennen lähetystä. Eli lyhyesti palaan asiaan:

IITULI kiitos kaunis lohduttavista sanoista eilisessä pinossa!!! Tosiaan olimme Michiganissa ja siitä tarkoitus käydä Chicagossa ja Detroitissa tietenkin! Suunnitelmat muuttuivat radikaalisti, mutta sille ei mahda mitään. Tytöt palasivat Ruotsista viikonloppuna ja nyt nautin siitä että pääsee arkirutiineihin taas! Vielä 2vkos niin heillä alkaa koulukin :)

PÄIVIKKI kyllä täällä toinen huolesta soikea äiti jolla paino ei nouse vaan ollaan -4 kg lähtöpainosta :(

TINURILLE paljon voimia ja hyvien uutisten puolesta peukuttaen!!!!!

PIKKUSISKO oletko mennyt naimisiin? Suo anteeksi olen missannut sen kohdan keskusteluissa, mutta jos jaksat kertoa lisää niin kuulisin mielelläni. Häät on niin IHANIA!!!!! :)

Omasta navasta huolen ja murheen lisäksi ei nyt kummempia! HEINIKÖ se eilen kyseli miksi jotkut toivovat lapsensa syntyvän ensivuoden puolella. No joku siihen vastasikin, mutta ainakin joulukaksosten äitinä ja itsekin 31.12 syntyneenä tiedän että se on omalla tavallaan tylsä aika vuodesta syntyä. Tyttäreni sanojen mukaan joululahjat " naamioidaan" synttärilahjoiksi ja kaverit ei pääse synttärikutsuille. Ja sitten tietty aina se että on luokan nuorin. Pienenpänä se ottaa päähän, mutta vanhempana ei enää niin paljon ;)

Mutta ei tässä muuta!

Kultsi 21+5 ja tytöt 12/99

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat