Seuraa 

Pakko oli tulla avaamaan päivän pino. Tein toisen samanlaisen testin nyt aamulla ja kyllä siihen tuli ihan selvä viiva. Ei ihan yhtä tumma, kuin kontrolliviiva mutta selkeästi näkyvä punainen viiva kuitenkin!

Meen kyllä töiden jälkeen ostamaan tukkupakkauksen erilaisia testejä, eihän tätä nyt vielä voi ihan täysin uskoa... Vaikka kyllä mä uskallan jo iloita. Ja mies on maailman onnellisin mies!

Vielä mietin, että voiko tosiaan noin selvät viivat saada kp 34/31-37? On tosin kyseessä se mammaksin erittäin herkkä jolla ohjeen mukaan voi testata jo pari päivää ennen tädin oletettua visiittiä.

Teen vielä viikonloppuna sellaisen ei-herkän testin, vaikka kyllä mä nyt jo kuitenkin voin noihin plussiin uskoa, eikös?

Sorry omanapaisuus, myöhemmin enemmällä ajalla enemmän tekstiä. Nyt töihin. (Arvatkaa, kuinka paljon keskityn duuneihin tänään...)

Lainaus:

-Kesämorsian-

P.S. [b]Killa: [/b]Koska näköjään ne sun erikoisplussasädetykset toimi, niin mä lähetän sulle pikana 1. luokan lipun plussajunaan -> TÄSSÄ!

Sivut

Kommentit (54)

No ainakin yhden Enskan sain sekoamaan! ;)

[color=deeppink]Titi[/color]: toivotaan sulle tyttöä, niin saat pukea sen pinkkiin! :D

[color=blue][b]Galluppiin[/color][/b]: kyllä tulee mietittyä millaista elämä tulee olemaan! :)

Ihan ekaksi haaveilen kotona olosta vauvan kanssa.... Tykkään kyllä työstäni tosi paljon, mutta jotenkin tuntuu että parin vuoden tauko sieltä olisi paikallaan. Kuvittelen, että kotona olo olisi sellaista leppoisaa ja sitten voitaisiin vauvan kanssa käydä tapaamassa kavereita ja ulkoilla (kuten lenkkeillä) ja olla vaan (esim. kesällä ulos: vauva nukkuu puun varjossa vaunuissa ja minä luen kirjaa auringossa)... Sitten odotettais kivasti miestä kotiin töistä ja -koska vauva olis kiltti ja nukkuis aina päikkärit samaan kellonaikaan joka päivä- olisi ruokakin miehelle valmiina... Vauva olisi sitterissä kivasti ja saatais syödä rauhassa miehen kanssa.... Sitten sen (tytön, jostain syystä en näe itselläni poikaa) voisi pukea söpösti, muttei liian hörhelösti... Mies tietysti hoitaa oman osuutensa kotitöistä ja vauvanhoidosta... Kaikin puolin ihanaahan se tulee olemaan!

No niin, tiedän kyllä, että luultavasti saan koliikkivauvan, itse sairastun synnytyksen jälkeiseen masennukseen, eikä lapsella ole mitään rytmiä vaan valvoo yöt ja päivälläkään ei nuku kuin 15min kerrallaan, eikä ulkona voi olla kun aina sataa tai on liian kuuma tai just kun on vauvan saanut puettua uloslähtöä varten, se alkaa ulvoa koska vaippa on märkä, ruokaa en tule ehtimään syömään lämpimänä ennen kuin lapsi täyttää 10v, ja että luultavasti jossain vaiheessa tulee olemaan niin väsynyt, että tekee mieli häipyä ja jättää mies ja lapsi keskenään, jne..........

Haaveilen siis kyllä, mutta realisti oikeasti olen, enkä luule, että kaikki tulee olemaan vain ruusuilla tanssia! Vaan kaiken väsymyksen ja kurjuudenkin olen valmis ottamaan vastaan siitä onnesta, jonka uskon lapsen meille tuovan! :)

Apilan galluppiin: Luulen (tai tiedän), että se unelmaelämä oiskin vaan tavallista arkea! Ihana, kultainen lapsi siinä kulkisi mukana! Toki oon miettinyt sitä, että oisin äippälomalla kotona ja kaikkee ihanaa ;) Kuinka hyvä äiti olisinkaan! :)

Hmm, ei nyt tekstiä pulppua.

Olin äsken koirien kanssa metsässä lenkillä. Jotenkin sielä vahvistui olo, että en oo raskaana :( Tuli jopa ajatus, että en varmaan koskaan ole, vaikka tiedän, että suuremmalla todennäköisyydellä joskus olen :) Tätiä siis tässä odotellaan...

Mukavaa iltaa kaikille

T:Remukka kp 25/28-33

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Juu,on tää aika hopeless, kun täällä pitää seurassanne koko ajan pyöriä; addiktio, mikä addiktio;o)

Kiitos, Killa tervehdyksestä,koetan päästä kirjastoon ja broidin koneelle, minkä kerkeän, muuten tulloo vieroitusoireita:) Ja laitan miehen järjestämään sen netin meille, mitä pikimiten...

Aqualle voimahali: Joskus (usein) maailma vaan potkii päähän (nim. kokemusta on..)! Älä menetä toivoasi, kyllä se teidänkin perheeseen haikara tulee visiitille vielä, olen varma siitä. Ja olen samaa mieltä, mikä onkaan kutkuttavampaa, kun kertoa omalle äidille ja miehen vanhemmille, että heistä tulloopi isovanhempia (oma isäni on kuollut) . Vanhemmat - kummankin - ovat/ olisivat varmasti onnesta mykkyrässä:)

KAUNIITA UNIA KAIKILLE ENSKOILLE: IHANAISIA OLETTE:)

Oli jotenkin mieli maassa kun tuli töistä kotiin nyt illalla, mutta piristi kun pääsin tänne lukemaan teidän kuulumisia.

Brooke: oikein paljon plussasäteitä sinulle!!!

Juliaana: Kiitos plussasäteidtä, niitä tarvitaan aina, meistä jokainen :)

Kesis: on niin ihana kuulla aina kun täällä joku saa plussan. Ota meidät kaikki mukaan o-puolelle, jookos?

Remukka: samoja päiviä täällä, kp nimittäin 24/28-30.

Oona: hyvä, että sinulla on parempi mieli...

Adette: tsemppiä, kyllä kaikki järjestyy

Dragonfly: Tervetuloa, tänne tosiaan jää koukkuun ja ihan hätä tulee jos meinaa liian kauan olla ettei pääse lukemaan enskojen kuulumisia!

Apila: Gallup: vauvan myötä toivoisin oikeastaan onnellista arkea, että koko perhe saisi olla terveenä ja tehdä yhdessä kaikkia mukavia asioita. Jo se vauva itsessään on niin suuri unelma, että sen jälkeen jos vauvan saisi, ei mikään olisi enää niin kuin ennen :)

Vilkutukset Killalle, Naksulle, Sara-Marialle, Pariisittarelle, Serenitylle ja ihan kaikille muillekin enskoille! Ja piinailijoille oikein kilokaupalla plussasäteitä+++++++

Nenna, joka on aivan väsynyt

[color=fuchsia]Ihan ensimmäisenä lämpimät onnittelut [/color][color=blue]Kesämorsiamelle!!! [/color][color=fuchsia]Ihana uutinen, paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa sinne *rutistaa*.. Nappaahan nyt sitten moni meistä mukaan plussajunaan :)[/color]

[color=blue]Juu' u.. ihan kivan näköinen päivä taas tulossa, jos nyt tänään saisin viimein aikaiseksi aloittaa tuon marjanpoimintaurakan, pensaat notkuu viinimarjoja.. Mehuksi ajattelin keittää.. Oottekos muut kovia marjanpoimijoita? Minä en taida metsään sen enempää mennä kuin että puolukoita voisin käydä sangollisen poimimassa..[/color]

[color=fuchsia]Kiitos kaikille takaisin tervetulleeksi toivottajille! :) Vaikka nyt tulisikin nega niin luulempa että pyörin täällä enemmän ja vähemmän tuon taukoilun ajankin sitten, eihän se ole kuin muutaman kuukauden ja te olette niin ihanaa seuraa.. Selvisinkin aika nopsaan siitä pettymyksestä että ei meillä heti tärppää ja että ei tule vauvaa ennen häitä, joten ei tunnu niin kipeältä käydä täällä.. mukavalta vain tuntuu lukea kuulumisianne! :) En oo jotenkin ollenkaan kotiutunut tuonne naimisiin.info sivuille vaikka siellä mun kai pitäisi hillua :)[/color]

[color=blue]Apilalle pahoittelut negasta, mutta vasta sitten surraan kun täti on ilmestynyt.. Monella on nega muuttunut plussaksi! Tosin itse olen aika skeptinen kun monta negaa testannut ja aina se täti on sieltä tullut..[/color]

[color=fuchsia]Tervetuloa toivottelen Jeanettelle!!! Mukavan porukan löysit :)[/color]

[color=blue]Ja sitten paljon plussasädetystä piinailijoille: [/color]

[color=fuchsia]Nennaliina, Remukka, Jessica ja Brooke!! [/color][color=blue]*bdbdbd* Toivottavasti en unohtanut ketään..[/color]

[color=fuchsia]Mitäs galluppia olikaan: Ainakin ikää kyseltiin, mulla paukahtais tasan kahden viikon päästä 24v lasiin (pariisittaren kanssa näköjään tosi samanikäisiä) :) Mies täytti alkuvuodesta 28 eli reilut 4v on ikäeroo.. Toinen gallup oli lemmikeistä: Meiltä löytyy koira ja kaksi kissaa..[/color]

[color=blue]Sitten ON: Menossa nyt kp 25/28-35 (maanantaina näköjään päivällä sanoin väärin) eli piinailua piinailua.. Mulla on jännästi mennyt muutama viime kierto niin että joka toinen on 35 ja joka toinen tuon 28 (sitä ennen oli yleensä siitä välistä eli 31).. Nyt olis tuon 28 päivän vuoro joten tätiä odottelen sunnuntaina, toivottavasti ei tule.. Oireita ei ole oikein paljon mitään paitsi äsken kyllä oli kauhean huono olo, minä tietenkin heti toiveajattelijana että aamupahoinvointia :)[/color]

[color=fuchsia]Sellaista tänne.. Mukavaa keskiviikkoa kaikille ja pupuilkaahan ahkerasti ;)[/color]

[color=blue]T. Juli[/color]

Eka tohon oviskyselyyn, että täällä ei niin mitään oireita koko tapahtumasta! Siksi olenkin käyttänyt ovistestejä melkein joka kierrossa (kun vielä noi kiertojen pituudet vaihtelee), jotta tietäisi vähän missä mennään!

Ja tota kroppaosastoa olen seurannut jo ennen kuin yritys alkoi, kun lopetin pillerit vuosien popsimisen jälkeen pari vuotta sitten. Ajattelin tutustua itseeni ja jäi päälle tuo tarkkailu... Lisäksi opin joka kk jotain uutta itsestäni, sillä joka kierto on erilaninen kuin edelliset!

Käytän tuolta PeSun silvuilta printtaamaani taulukkoa kiertojen seuraamiseen (sen voisi tehdä netissäkin, mutta olen vähän vanhanaikainen tässä asiassa...). Löytyy seuraavasta linkistä " Aamulämpömenetelmän" alta http://metku.net/~pesu/ovulaationtunnistaminen.html

Ja muuten ei kannata mitään paniikkia ottaa näistä kuumeilujutuista, jos ne ei tunnu omilta! Otat käyttöön ne jutut, jotka kolahtaa! :)

Äh, pitäisi mennä siivoomaan kellaria, vaan kun EI HUVITTAISI!

Oon varmaan kohta taas täällä... ;)

Kesämorsiammelle ONNEA!!!!

Eilen oli puhetta niistä äippäpäivärahoista. Kelan sivuilta löytyy hyvin tietoa asiasta, jos jotakuta kiinnostaa :)

LB: Siehän olet lehtiä tilannut koko arsenaalin ;) Lukunautintoja sinulle!

Vilkutukset Peipposkalle, nennaliinalle, Sara-Marialle, Janetelle, Merihepalle ja muillekin.

Juliana ja Brooke piinailee miun kanssa, Kivaa ;)

ON: Ei ihmeitä. Tissin vähän kipeet, mutta ei pinkeät ja mahaa välillä nippailee, mutta ei muuta. Jotenkin vaan tuntuu, että täti tulee. Toisinaan taas tuntuu, että ei tule. ARGH!!! Vielä pitäs jaksaa ainakin monta päivää !!!!

T:Remukka kp 25/28-33

Raahauduin just töistä kotiin ja koko päivä on ollu enemmän tai vähemmän peestä, mutta kummasti teijän kuulumisten lukeminen on piristäny :) kun toi ukkokin jossain huitelee..

Kesikselle ISOSTI ONNEA!! Ihanaa masunkasvatusaikaa!!

Tervetuloa Dragonfly ja Jeanette!

Killan vastaus gallupiin oli mainio :) eli parasta toivotaan ja pahinta pelätään vauvan kanssa elämisen suhteen. Mä haaveilen jo siitä, että joskus sais kertoa esim. tuleville isovanhemmille perheenlisäyksestä, kun olis eka lapsenlapsi kummankin vanhemmille.

Remukalle ja Nenalle *vilkutus, sama koopee täälläkin :)

ON: Huono päivä tänään siis ollu, masentaa jo valmiiks, kun ei taas jaksa uskoa tärpin mahdollisuuteen :( Anteeks, tiedän että moni yrittänyt pidempään, mut kyl tää puolen vuoden etappi vetää mielen matalaks.. Koitan siis piristyä, kun jaksan :/

Sorisori, pakko siirtyä takavasemmalle eli kattomaan sinkkuelämää ja nukkumaan, Kauniita unia!

Alkaa pikkuhiljaa tempo duunissa nousta, eikä meinaa millään ehtiä kirjoittelemaan tänne palstoille. höh.

Noh - nopeat moikkaukset ja vilkutukset kaikille!

Remukka: db db db! Nyt otat sen plussan!

Kesämorsian: vielä kerran - ONNEA!

Killa: minkä puhelimen päätit hankkia! Tuleppas pian kertomaan :)

Ja kaikille piinailijoille jaksuja ja tsemppiä sen plussan metsästykseen. Myös oviksen etsijöille onnea! Lisäksi tietystikin negan testanneille ja tädin yllättämille suuri tsemppihali! Kyllä meidän kaikkien vuoro pian tulee.

ON: on niiiin tylsä vaihe! kp on 5/26-28 ja blääh blääh blääh.

Ne samat juilimiset oikeassa munasarjassa on taas alkaneet uudestaan, mitkä oli tädin lähdettyä aina ovikseen asti ja heti oviksen jälkeen vähäksi aikaa hävisivät. Tänään siis juilinut samalla tavalla kuin ennen ovistakin... Mitähän lie...?

Ihania uutisia jälleen täällä palstalla! Kesisi! Onnea oikein paljon ja tarrasukat kyytiläiselle. Nautihan once in a lifetime fiilareista ¿ eka plussa!

Löysikö Killa puhelimen? Tsekkailin mielenkiinnolla noita linkkejä, mitä olitte laitelleet. Olen itsekin uuden puhelimen tarpeessa, mutta en vielä raaski sijoittaa siihen, enkä osaa valita mallia. Olisi kaiva saada kaunis, mutta simppelitoiminen puhelin. En haluaisi kameraa enkä pelikonetta tai soitinta, radion kyllä ja paljon puheaikaa akkuun ja pitkät tekstarit! Nuo perusmallit vaan tuppaavat olemaan aika tönkköjä kapuloita¿ No, saas nähdä¿

Adette: Jakasmisia ja ilonpilkahduksia sinulle. Odottaminen ja toivominen on varmasti raskasta. Onko vuoto jo kokonaan lakannut? Pidän peukkuja että kaikki menisi hyvin. Tuli mieleeni se muumin näkymätön tyttö, jonka nimeä en muista, mutta joka muuttui näkyväksi, kun sitä kovasti rakastettiin! :)

G:t Ikää on jo se maaginen 30 ja siihen liittyvät kriisitkin oireiltu oikein pohjamutia myöten! Täti vierailee sen 7 päivää, joista on 2-3 kipeitä, muut pientä tuhrua. Ja enempi se taitaa olla sellainen ruskea pompan nappi, jolla se vierailee kuin punainen ferrari. Ja pupuiluintoa on tämän ajoittaisen, pakollisen selibaatin takia;) Toki tuo sisällön lisääntyminen on maailman ihanin juttu, kun pupuilulla on enemmän merkitystäkin nyt!

Ja eläimiä ei meillä ole, eikä varmaan tulekaan allergian vuoksi tai muutenkaan...

Piinailijoille peukutusta! Hyvään plussa-aaltoon olisi nyt saumaa!:)

Oona voimia ärrin murrin päivään! Kunpa sitä aina jaksaisi olla ystävien plussista ihan reilusti onnellinen ajattelematta omaa tilannetta ollenkaan!

Meriheppa: Jos haluat ihan helpolla päästä marjojen kanssa niin nouki marjat ja laita pakasterasioihin sokerin keralla ja suoraan pakastimeen. Voit sitten käyttää niitä pitkin vuotta piirakoihin ja puuroihin tms.Toki hilloaminenkin on hauskaa puuhaa! Reseptejä en tähän saumaan oikein keksi..

nellamaija

Vilkutellen mukavaa päivää keskellä viikkoa!

KM: Valtavasti onnea plussan johdosta :) Kerrohan sitten heti ku saan päivittää sut plussanneeks

Killa: Jokos kännyn löysit? Täällä kanssa merkkiuskollinen Nokiaan :) Mulla on 6680, ja ihan ok on. Toisena kännynä on 5140, ihan kätsy, mutten enää kyllä sitä ostais jos olisin ostassa. Mulle ehdoton kriteeri on jo että pitää olla radio tai soitin :) . Ite oon ajatellut tätä simupukkamallia http://www.nokia.fi/puhelimet/puhelinmallit/7370/ , mutta en tiedä kuinka käytännöllinen toi olis. Simpukoista toinen vaihtoehto vois olla tää: http://www.nokia.fi/puhelimet/puhelinmallit/7270/ Tääkin vois olla kiva, aika uus malli: http://www.nokia.com/nseries/index.html?lang=fi&country=FI#product,n72 . Tosin ei oo simpukka, mutta aika kivat kuoret siinä on. :) Toivottavasti löydät puhelimen.

Brooke: Siellä piinaillaan urakalla, millos olit ajatellu testata? bd

Apila: älä vielä heitä toivoa, sitä on niin kauan kunnes täti saapuu.

Titi: pikaista paranemista

Pakko mennä tekeen töitä: palailen

[quote]

-Sara-Maria-

Tervetuloa DRAGONFLY!

KILLA: kiva kun sullakin on siivousta ohjelmassa! Mun pitäis vielä pestä lattiat.. Hoh-Hoijjaa! Mulla muuten on toisena puhelimena toi 6101 ja oon tykänny!

NAKSU: Mulla ainakin oviksen aikaan usein tissit kipeytyy jonkin verran. Toissapäivänä ja eilen oli tisut hellänä, tänään enää ei. Eikös me aikalailla samassa ajassa menty?

bd bd bd bd bd bd bd kaikille piinailijoille!!!

Oon@

Unelmista ja haaveistahan täällä on jo porinaa ollutkin, mutta jos tarkoitat tuota että millaisia unelmia lapsi toisi tullessaan, niin ei minulla ainakaan mitään erityisiä haaveita tai unelmia ole. Eiköhän se ole sitten ihan perusarkea, tietysti mukavaahan se olisi jos pääsisi yhdessä sitten miehen ja lapsen kanssa vaikka jollekin ihanalle reissulle ja saisi viettää muutenkin laatuaikaa perheen ja ystävien kanssa. Haluaisin, että lapsi saisi olla mahdollisimman monessa mukana ja saisi paljon elämänkokemusta.

Kiitos teille tervetulotoivotuksista ja ohjeistanne.

Suurensuuret onnittelut Kesämorsiamelle!! Ihanaa!!! Joo voin kuvitella ettei paljon työasiat kiinnosta tänään.

Noista pillerinlopetuksista kun olitte kirjoitelleet... itseänikin välillä vähän jännittää että miten kroppa muuttuu nyt kun jätin ne pois. Söin pillereitä 9 vuotta, (välissä vain yksi muutaman kuukauden tauko) ja ainakin silloin kun aloitin, hormonit meni ihan sekaisin. Lihoin melkein 10 kiloa, itkeskelin jatkuvasti... toivottavasti ei lopettaessa tarvi läpikäydä mitään outoa vaihetta. Vaikka enpä usko, ei ainakaan vielä ole tapahtunut mitään mullistavaa.

Täytyy mennä saman tien. Palailen taas kun vain pääsen..

Ihana tulla töihin (taasen yksi seonnut enska), kun Te olette ehtineet joka kerta kirjoitella niin paljon:) Miulla alkaa vaan loma hu - ja samalla myös nettipimento,kun muuton takia ei vielä nettiä ole uudessa kodissa:( Hankinnassa kyllä...Siis kovat vierotusoireet tulossa,kun en niin usein pääse Teitin seuraan...NIISK:(

Juliaana82: Juup, tosi saman ikäisiä ollaan:)

Jeanette & Dragonfly: Tervetuloa vaan! Uusia kasvoja otetaan tänne aina mielellään vastaan - ja hyvin on otettukin, itsekin suht uusi enska kiittelee vain lämpimästä vastaanotosta yhäkin:)

Meriheppa: usko tai älä, mutta meilkin eka kesä rivitalossamme ja yksi marjapuska karviaista ja yksi mustaviinimarjaa, HIH:) Ja hevosihminenkin taisit olla..*vilkutuksia samikselle*

Kathylle: lähtee täältä voimahali!

Aleida: Meitilläkin sama juttu: Mies vielä hiukan empii tuota vauva-asiaa- ja pelkää talouden puolesta (kts.vkl:n pinot, asiasta käytiin ISO keskustelu Enskojen kokemuksista)! Odottaminen on hermoja raastavaa, vaikka tiiänkin, että olisi hyvä ehtiä olla joulun valmistumisenjälkeen edes puoli vuotta töissä...Onneksi mies alkaa pikkuhiljaa pehmetä,kun kummityttöni on sulattanut miehen sydämen..:)

Titille: PARANEMISIA!! Inhoa olla lunssassa erityisesti kesällä..:(

LB: Kalliita ovat nuo lehdet- ainaskin opiskelijabudjetille:( Halauisin itsekin tilata nuo kaikki, mutta rahat ei riitä...

Apilan galluppiin: Kun joskus sitten vauva on sylissä, toiveena olisi, että lapsi olisi luonteva osa elämää: lapsi voisi osallistua kaikkeen perheen yhteiseen. Ja sitten voisin työnnellä kilttiä suloista vauveliamme uusilla Brioilla pitkin maita ja mantuja lintujen laulellessa:) Ja,kuten joku totesikin, odotan innolla, miten mies vauvan kanssa toimii: On niin IHANA katsella isiä pikku nyyttien kanssa, ah:) Mutta, Killaa mukaillen, kun elämässäni ei ikuna mikään mene ihan normaalisti, sairastun varmasti synnytyksen jälkeiseen psykoosiin - tai lapsella on kaikki mahkut allergiat, mies ja minä emme nuku kuin 2h per yö jne...eli pariisitar täällä piirtelee piruja seinille...KUN NYT SAISI JOSKUS EDES SEN VAUVAN!!

Nyt mie alan hommiin, työt kutsuu: Vika päivä töissä, Voi itku sentäs, kun on haikeeta. Antoivat kollegat jo itse tehdyn kortinkin...byääh...

Mä olen täällä taas! :) Siis yhteen iltaan jos en luoksenne pääse, niin näköjään seuraavana päivänä en osaa muuta tehdäkään, kuin kurkkia tänne ja koko ajan pakko myös kommentoida! :D

Oli siis pakko tulla sanomaan [b]Pariisittarelle[/b] heipat, jos ei sit kuulla hetkeen! :)

Ja [b]Kondnessillekin[/b] o/ Löytyisiköhän täältäkin noita marjoja, kun mustikoita ei mulla ole vielä yhtään...

Muuten [b]Naksu[/b]; tohon mun haaveluetteloon jäi laittamatta tosiaan toi, että elättelen toiveita, että lapsen kanssa voisi reissata ym (toki ymmärrän että sitten lapsen ehdoilla) ja se että ois sitten kiva, jos te tulisitte sitten vauvan kanssa käymään täällä stadissa, niin tavattais ihan livenä! Tai voidaan mekin tulla sitten Treelle (etkös sä ollutkin siltä suunnalta...)! ;) Ja muuten mäkin tajusin ihan selvästi haluavani mieheni lapseni isäksi, kun se kerran nojaili kaverin muksun rattaisiin! :)

Ok, nyt mä suljen koneen enkä tule enää kurkkimaan! :D Öitä!

K.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat