Seuraa 

Sivut

Kommentit (22)

Sinda75: Mä olen Oulun naapurikunnasta ja nyt kesäajan ultrataan Oys:ssa. Mä sain ajan juuri ja juuri sinne eli 10.8. Viikkoja mulla silloin 19+2. Saapa nähdä näkyykö siellä selvästi kaikki. Silloin kun soitin ajan niin hoitaja tokaisi että jos ei näy kaikki, niin joudut sit uudestaan meneen ultraan( meillä se ultra tehdään normaalisti Kempeleessä). Eipä tuo mua haittaa jos pääsen kahteen kertaan kattoon vaavia. :) Mutta näyttää olevan että ne mieluummin tekee rakenneultran Oys:ssa myöhemmin(20-22), vaikka noissa lapuissa lukee että 19-22 viikoilla.

G: Meillä on 3v4kk esikoistyttö ja 1 1/2v tyttö. Ikäeroa kuopuksen ja vauvan välillä tulee olemaan n.1v11kk.

Omaan napaan ei mitään kummempia. KAi ne ovat sitten vauvan hentoja potkuja mitä tunnen jo. En usko että mulla suolisto joka päivä noin tekis. Ei mitään voimakkaita ole, varmaan saattaa istukka olla vaimentamassa noita potkuja ja liikkeitä. Kaiken lisäksi mulla kohtu kallistuu taaksepäin. Ei masukaan ole edes iso. Omat vaatteet menee edelleen.

Tulispa tuo rakenneultra äkkiä, että sais tietää kumpi siellä on. Jos vaan sanovat. Pääsisi ostaan vauvanvaatteita ja jos poika olisi, niin koko vaatevarasto pitäisi hankkia. On vain tyttöjen hepeneitä. :)

mellum ja vaavi 18+3

Tervehdys!

Tuossa lueskelin Sinda ruokamurheita. Mulle taas maistuu työpaikkaruokalan herkullinen kotiruoka tosi hyvin. Itse tein tuossa yhtenä iltana uuniperunoita (kunnon isoa Rosamundaa) ja jauhelihatäytettä, kyytipojaksi kunnon rapsakkaa salaattia, NAM! Jauhelihan maustoin vielä ripauksella tex-mex tacomausteseosta. Isäntäkin veti hyvällä halulla.

Koirista ja isosiskoista ja -velistä on ollut täällä puhetta. Meillä esikoinen (tyttö) täyttää syyskuussa 5. Ruokakuntaamme kuuluu myös 6-vuotias cokkerinarttu. Koira siis ehti olla vuoden " vauvamme" ennen esikoisen syntymistä. Sai nukkua vieressä jne jne, mutta on saanut kuitenkin suht hyvän peruskoulutuksen. Aluksi koira oli ihmeissään, kun sänkyyn pääsy loppui esikoisen syntymän jlk. Sittemmin alkoi pelätä vauvaa, joka alkoi ryömiä ja repiä turkista, kääk! Koira ei siis digannut enää pieniä kovakouraisia käsiä.

Tämä vaihe vei aikansa ja koiran luottamus palautui pikkuhiljaa, kun esikoiselta alkoi saamaan helposti makupaloja. Nyt ovat ylimmät ystävykset ja koira seuraa tyttöä joka paikkaan. Koulutus on kuitenkin koiranpennulle (kuten myös ihmisenkin) ensiarvoisen tärkeää. Cokkerikin pienenä rotuna saattaa helposti hämätä " kiltteydellään" ja lautasen kokoisilla silmillään, mutta kouluttamattomana saatta olla hyvinkin arvaamaton. Jos koira elää ns. etulyöntiasemassa isäntäänsä nähden ja se on " nostettu" ihmisen tasolle, niin metsään mennään. Appiukkoni cokkeri oli juuri tälläinen. Vanhemmiten todella arvaamaaton, varsinkin lasten kanssa. Kenelläkään (ei edes isännällä) ollut asiaa koiran lähelle tämän ollessa ruokakupilla. Myöskään leluja/luita ei saanut koiralta pois. Rodusta riippumatta koira on koira.

Päivän jatkoja kaikille :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mä täällä odottelen kellon kulumista ja töihin lähtöä. Kahdeksaan pitäisi mennä. Heräilen yleensä jo kuuden aikoihin, että ehdin käydä suihkussa ja jää vielä aikaa esikoisen kanssa jutusteluunkin, mutta nyt pikkuneiti vetää vielä täydellä tohinalla sikeitä.

Nyt olen vähän pihalla mitä täällä on keskusteltu, kun olen ehtinyt vain silloin tällöin pikaisesti lukaisemaan kuulumiset. Onneksi on enää tämä kuukausi töitä (tai harjoittelua) ja sittensaan levätä. Eilen jouduinkin jo töissä toteamaan, ettei ole tuo fysioterapeutin työ näin raskaana ollessa maailman kevyimmän tuntuista, vaikka hyväkuntoiseksi itseni miellänkin.

Minkä ikäisiä teillä muilla uudelleen synnyttäjillä on muut lapset? Onhan niitä täällä aina silloin tällöin lukenutkin, mutta ajattelin pientä galluppia pistää pystyyn. Meillä on 1 1/2-vuotias tyttö.

Täällä on ollut keskustelua talvivaatteista. Esikoinen syntyi myöskin tammikuussa ja silloin mulle mahtui loppuun asti normaali talvitakki. Mammahousujen päälle puin kylmillä ilmoilla vuorelliset tuulihousut, jotka ovat itselleni normaalisti hieman liian suuret. Tämä yhdistelmä toimi ihan hyvin ja elättelen toiveita, että sama systeemi toimisi myös nyt.

(.) Liikkeitä ei vielä tunnu, mutta en oletakaan niiden tuntuvan vielä aikoihin taaksekallistuneen kohdun ja etuseinäistukan vuoksi. KOvasti on maha kasvanut ja alkaa olla jo vaikeeta löytää kaapista sopivia vaatteita, mutta mammavaatteet tippuvat kuitenkin vielä päältä. Mulla on vaan koko ajan tunne, että vatsalihakset ovat venytystilassa ja ratkeavat pian. Johtunee siitä, että vatsa tosiaan kasvaa nyt nopeammin kuin esikosta. Viikkoja on nyt 14+2.

Helinä

Nam, mutustelen karkkia ja surffailen tässä, kun poika on unilla. Kohta meen viereen kanssa päiväunille. Oon joutunut oieen päiväuni kierteeseen. Päivällä siis nukun, kun väsyttää ja sitten yöllä herään ihme aikoihin ja kukun hereillä kun ei väsytä -> aamulla väsyttää ja päivällä taas valmis unille. Onneksi voin olla kotona niin ei niin haittaa.

Meidän etelän reissu vaan lähenee ja lähenee. Pieni matkajännitys on jo nostanut päätään, kun ensimmäistä kertaa lähdetään tuollaiselle reissulle lasten kanssa. Lähtö on meillä nyt perjantaina. Ihanaa!

Lapsigalluppiin: Esikoispoikani on 1 v 7 kk joten noin 2 v ja 1kk tulee ikäeroksi. Miehellä on lisäksi entisestä liitosta 11 vuotias tyttö, joka käy meitä ilahduttamassa joka toinen viikonloppu.

Esikoista odottaessani mahduin vanhoihin talvivaatteisiini tai lähinnä toppatakkiin, kun ei sitä tarvinnut tuolla ulkona muuten paljon hypellä, kunhan töihin, kouluun ja kotiin.

Anttilasta ostin sitten vähän ennen pojan syntymää 10 eurolla isot toppahousut, joilla kuljin sen talven. Nyt sitten otan varmasti ne taas käyttöön, kun pojan ja vauvan kanssa ulkoilen. Tämän talven jälkeen en aio enää koskaan näin isoksi kasvaa, että pitää isoimmat housut ottaa käyttöön :)

No nyt päiväunille!

Taneli ja pikkukirppu 17+3

Ekana galluppiin vastaus: meidän neiti on 1v 9 kk ja ikäeroa tähän kakkoseen tulee olemaan suunnilleen 2v2kk. Jännittää tytön suhtautuminen uuteen tulokkaaseen. Kovasti kyllä nyt hoitaa nukkea ja on välillä imettävinäänkin. :)

Iltapäivällä, kun tultiin kotiin neiti piti kunnon raivarit meille. Taisi eroahdistus painaa, onneksi ei kestänyt kauan ja ilta meni muuten tosi hyvin, kun touhuttiin koko ajan. Tänään jäi päiväkotiin ilman itkua, kun menivät hoitajan kans ikkunaan vilkuttamaan meille.

Tikru: myö oltiin synnytysvalmennuksessa syys-/lokakuun vaihteessa viimeksi, just kerettiin käyvä, ennen kuin piti mennä käynnistettäväksi. Nyt en ole vielä kerennyt miettiä, että mennäänkö vai ei. Ei kait tuossa synnytysasiassa paljon ole muuttunut parissa vuodessa. Pitää varmaan jutella miehen kans eli katellaan. :)

T: Monttu rv 17+5 (hurjaa, kun puoliväli lähestyy!)

Lääkärissä tuli käytyä ja sain antibiootteja poskiontelontulehdusta vastaan.

G: eli lapset ovat: t12, t9,p3 ja t1 ikäeroa nuorimmalle ja vauvalle tulee vuosi ja 7 kk.

Ultrassa olin siis ja sikiö vastasi täydellisesti laskettua aikaa, joka on 1.1.2007. Tuolla listassa se taitaa olla 30.12, mutta en ole viitsinyt sitä muuttaa kun ei sillä nyt ole niin paljon väliä. Silloin aikanani katsoin jostain nettilaskurista sen lasketun ajan, mutta neuvolassa laitettiin tuo 1.1.

BPD eli lakimitta oli 41 ja reisiluu oli 27 (onko se millejä??).

Ei löytynyt mitään huomautettavaa. Vauva nukkui, eikä sen takia liikkunut paljoakaan, kuitenkaan en saanut tällä kertaa kunnon kuvaa, kun oli kuulemma liian suuri mahtuakseen kuvaan kokonaan...Mukana ultrassa oli mies ja kaksi vanhinta tytärtä, olivat aivan innoissaan =)

Löysin ihan sattumalta Kapp Ahlista mammafarkut (tai mies ne ensin näki) alennuksessa 19.90, jäljellä oli vain kokoa 44/46, ne olivat hieman liian suuret nyt, mutta toivon mukaan sopivat sitten talvella. H&M:stä löysin jo viime viikolla vähän vaatteita.

Seuraava neuvola on ensi viikon lopussa.

Heräsin tänään jo kuudelta.. Mutta ihana oli herätä, kun tunsin vauvan liikkuvan:) Kokeilkaas, jos kärsitte, tunnustella vauvan liikkeitä mahallaan maatessanne. Miulla aika usein sillai alkaa liikkeet tuntumaan.. Sama oli esikoisenkin kanssa näillä viiikoilla. Eilen vauva liikkui tosi paljon. Ihan tyypillistä; ennen neuvolaa saa hermoilla ja kytätä liikkeitä ja kun neuvola on ohi niin johan alkaa niitä tuntumaan;)

Meillä on 2v. esikoinen, joka muuten WEI aloittaa myös hoidon tässä ihan kohta.. Voidaan siis jakaa kokemuksia miten hoidossa olo lähtee sujumaan:)

Vai Beijaflor se kirjoitti siitä kookosuklaakiisselistä!!! Tulehan kirjoittamaan se meille muillekin!!!! Ihan kiva idea tuo lempiohjeiden kirjoittaminen. Mie haalin mielelläni kaikkia ohjeita, tosin kaikkia ei tule varmaan koskaan kokeiltua;) Mutta helpot ja hyvät ohjeet ovat aina tarpeen lapsiperheessä!

Monttu: Kivaa, että meillä on sama terkkari:) Olen kanssa tosi tyytyväinen ja käynnit on tosi kivoja. Ja ihanaa kun saa ajankanssa käydä eikä ole kiire. Ja tosi kivasti terkka huomioi esikoisen mukana olo, tyttö on ihan innoissaan mukana:) Kävittekö esikoisesta perhevalmennukessa? Aika lähellä on ollut, että oltais oltu samassa valmennuksessa! Me käytiin ja tykättiin. Oletteko nyt menossa kertaamaan esim. synnytystä? Me ei olla puhuttu, saa nähdä tuleeko mentyä vaikkei varmaan haittaakaan siitä olisi.

Rakenneultrasta. Juttelin yksityisen lapsettomuusklinikan lääkärin kanssa, joka sanoi tekevänsä rakenneultran vasta rv21-22 ihan sen takia koska silloin näkyy mm. sydämen kammiot kaikkein parhaiten.

Täälläkin tehdään keskussairaalassa yleensä rakenneultra jo rv18-19. Mutta kun esim. me käytiin np-ulrassa (jossa kaikki oli ok), meille sanottiin että rakenneultraan voisi tulla vasta myöhemmin (n. rv20), koska silloin tosiaan tutkimus on tarkempi. Täällä tehdään tuo rakenneultra sen takia noin varhain, että jos np-ultrassa ei ole käynyt (täällä ei saa kunnallisesti kuin toisen noista ultrista) ja rakenneultrassa löytyykin jotain huolestuttavaa, on vanhemmilla enemmän aikaa miettiä mitä raskauden kulun kanssa tekee ja asiaa ehditään tutkimaan tarkemmin ennen kuin se keskeytysraja tulee vastaan. onko se nyt rv24. Eli ei hätää (päin vastoin) teillä, joilla ultra on myöhemmin:)

Nyt ulos tytön kanssa!

tikru ja tiuhti rv15+5

hui kamalaa mitä vauhtianää viikot mennä suhisee!!! tytöllä alkoi taas leikkikerho kuukauden tauon jälkeen ja aika on menny ihan siivillä. kohta se on tammikuu ja sit onkin taas pieni vauva talossa...

lasten iästä oli puhetta. meilä on esikoine just täytäny neljä ja pikku-ukko täyttää lokakuussa kaksi. eli kaikille lapsille tulee aika tarkalleen sama 2v3kk ikäeroksi mikä on mun mielestä ollu ihan mainio ero. edellisen oon justiisa saanu kuivaksi ennenkuin seuraava vaipankuluttaja on tullu taloon.

se on muuten kumma juttu murjaani miten sisarukset voikin olla niin erilaisia tai niitten vauva-aika varsinkin. meilläkin oli esikoinen todella helppo ja kaikki tuntui menevän putkeen ja sit ton pikku-ukon kanssa kaikki tuntui ihan koko ajan menevän himpoun verran siitä putken vierestä. ensinnäkin synnytyksesä huomattiin et mun vedet oli meny jo kauan aikaa sitten ja pojalla epäiltiin infektioita ja vaikka mitä. sit hän alkoi kellastuun osastolla ja lopulta viikko synnytyksen jälkeen hänellä todettiin elinikäinen sairaus joka vaatii hoitoa lopun ikää (johon on kuitenkin lääke ja sen kans kaikki on ihan jees). mulla ei imetys sujunu ukon kans ollenkaan ja maitoa ei vaan noussu paljon mitään ja jäi sit haaveeksi se mun pitkä imetys. sit loppujen lopuksi pojalta löytyi lievä allergia maidolle ja aika monelle muulle ruoka-aineelle.... heheheheheheh kun se oli lystiä sillon ekana vuonna rampata sairaalas yhtä jos toista asiaa hoidattamas!

no nyt on kaikki allergiat jp menny ohi ja pojan hoitokin sujuu ihan rutiinilla ja kaikki on ihan jees. toivonpahan vaan et tällä uudella tulokkaalla ei olis niin hankala alku...

maha on ok, kattelin et ollan helinä-80 kans samoilla viikoilla päivälleen kun mullakin on se 14+2 nyt. oottelen kiihkeästi millon mun henkkamaukan paketti tulee postiin kun oon sieltä tilannu mammavaatteita ittelleni (yhden työpaidan, imetysliivit ihan varalle alkuun ja yhdet farkut) sekä miehelle ja muksuille vermeitä kans. taidanpa siis hyökkiäpostilaatikolle kattomaan joko mulle olis tullu postiin pakettia...

niistä resepteistä sen verran et oon tosi huono kirjottaan mitään ylös kun teen ruuan aika perstuntumalla aina mut kokeilen kyl innolla uusia juttuja eli jos muilta löytyy jotain ehdottoman mahtavaa ja nopeaa niin varmana testaan kyllä!!

sopivan lämmintä keskiviikkoa kaikille!!

sapa

[color=magenta] Tulin vain pikaisesti moikkaamaan, tänään on ollut aika haipakkaa töissä, eikä ole oikeen kuulumisissakaan tapahtunut mitään muutoksia..

Lapsigallup: Esikoinen täyttää huhtikuussa 4 v., joten ikäeroa lapsille tulee aika paljon. Eipä kuiteskaan haittaa, on mulla sitten innokas hoitoapuri :) Olen muutenkin tottunut sisarusten välisiin suuriin ikäeroihin kun mun ainokainen sisarus syntyi kun olin 17 v.

Resepteistä: Hävettää sanoa, mutta en ole kokkausihmisiä olleskaan. Meidän perheessä pötkitään muutamalla perussafkalla ( spaghetti+jauhelihakastike, makkarasoppa, makaroonilaatikko, makkarasoosi jne..) Ei siis mitään kovin eksoottista...Leivon kyllä aika usein, ja sillä saralla yleisin teos on mokkapalat, kääretorttu ja mausteinen kahvikakku.

Äsken tässä töissä piipahti yks tuttu joka puksuttaa mennä viikoilla 32..Olihan iso maha, huh huh. Kohta se on samanlaista meilläkin..

Mut nyt sanon heiheit ja jatkan hommia!!

16+1

Huomenta kaikille,

kommentoin heti tuota Sindan kysymystä OYSin ultrasta. Juu, kyllä näin on, että minäkin menen rakenneultraan vasta elokuun viimeisellä viikolla, jolloin viikkoja on jo 22+0. Eli taitaa olla tämä OYSin käytäntö tällainen. Kun itse olen lukenut ihan samaa ja miettinyt, että muut tuntuvat käyvän tosi aikaisin rakenneultrassa verrattuna minuun. Joku taisi kirjoittaa, että heti viikolla 19 piti ottaa se aika, mutta tässäkin huomaamme siis kaupunkikohtaisia eroja. Mutta en murehti asiasta, kun kerran täällä OYSissa tunnutaan toimivan näin.

Eilen tunsin taas pitkästä aikaa liikkeitä oikeen kunnolla, joten oma mieliala vähän parani sitä ensi viikon neuvolaa odotellessa. Tuntuu, että tässä on niin järjettömän pitkä tauko näissä neuvoloissa, mutta ei auta kuin kestää. Kai tämä on hyvä keino säästää, kun kesäaikaan ei sit oteta neuvolaan, jos ei ole ihan pakko. Mutta en valita, koska oma neuvolatätini on tosi mukava. En vain nyt tiedä, kun muutamme, että saisinkohan silti käydä tämän odotusajan tuolla samassa neuvolassa, vai pitääkö vaihtaa toiseen neuvolaan. Kunta kuitenkin säilyy samana, mutta kun alue muuttuu, niin periaatteessa muuttuu myös neuvola ja näin ollen se terv.hoitaja siellä (tai mikä sit lieneekin). Mutta pitää kysellä tätä seuraavilla kerroilla, että jos se mitenkään olisi mahdollista. Erityisesti haluaisin tätä sen takia, kun joudun jossain vaiheessa kuitenkin sokerirasitukseen ja varmaankin dieetille (jota olen kyllä yrittänyt jo nyt parhaimman kykyni mukaan noudattaa), niin olisi helppoa käydä samassa neuvolassa kuin myös aikanaan kakkosta odottaessa. Jolloin raskausdiabetes siis todettiin.

Niin, meillä on tosiaan nyt kaksi lasta ennestään 5-vuotias tyttö ja 2,5-vuotias poika. Ja tämä kolmas tulee olemaan perheemme viimeinen lapsi, näin olen päättänyt. Mieheni on kuulemma aikanaan (siis tosi nuorena jo) sanonut, että haluaa 7 lasta. Hänen sukulaisensa siitä minua aina muistuttelevat ja minä sanoinkin, että saa niiden loppujen hankkimiseksi vaihtaa vaimoa ;) No, toivottavasti ei aio vaihtaa..

Mutta nyt lähden lasten kanssa touhuamaan jotain, kun molemmat ovat tälle aamulle vihdoinkin heränneet ja syöneet jopa aamupalatkin.

-äitiliini78 ja masukki 18+1

(.) eli ultrassa käyty. istukka pirulainen sen verran tiellä ettei tahtonut kunnon kuvia oikein saada. no, jalkapohjista sentään saatiin kuva:) 211 grammanen pikkunen siellä näkyi. kaikki mitat oli ihan normien sisällä ja muutenkin rakenteet näytti olevan kunnossa. sydäntä en aikaisemmin oo sykkimässä nähny, mut siellä se puksutti. ja liikkuvainen kaveri oli.

mut sit semmonen jäi ultraajaa mietityttään kun lapsivesi. eli määrällisesti näytti olevan ihan ok, mut kuitenkin häntä se jäi vaivaamaan et onko vähän laisesti. oisin saanut lähetteet ens viikolla tayssiin tsekkaan tilanne, mutta sain ajan meille nokialle ultraan ens viikon perjantaille, katsotaan mikä silloin tilanne. ens maanantainahan neuvola. onko teillä joilla useampia lapsia, ollut tuon lapsiveden kaa samaa juttua? työkaveri eilen puhui et heillä sitä kans seurattiin nuorimman lapsen kaa. eli en mä nyt ihan ainakaan viä kovin huolissani oo, koska tääkin oli sen ultraajan epäilys ja hän vaan halus tarkistaa asian. eikä mulla mitä sitä vastaan oo et saisin ultrassa juosta vähän usemminkin:)

gallupeista: chili. lopultakin löytyi joku mullekin passaava maku:) ei tosin enää uppoo niissä määrin kun ennen raskautta. oon huomannut nauttivani nyt tosi perusruuista ja raikkaista mauista. (onkohan noi ees oikein taivutettu?)

mu nyt meen lepäileen. ehdin kaks päivää oleen töissä loman jälkeen. tänään aamulla oli flussa vienyt äänen kokonaan. pidän huomisen saikkua ja katon et oonko myös pe ja la pois töistä. jotenkin nyt ei nappaa erityisesti pinnistellä kun vaan muutama kuukausi toivottavasti jäljellä...

sori omanapaisesta viestistä, mut koitan olla aktiivisempi taas.

tikru ja simppis 18+5

[color=cornflowerblue][b]Tikru[/b], pari päivää sitten vielä kaipailit kommenttia siihen koira-asiaan. Näinhän se on että tuskin kukaan ottaa sakemannin pentua ilman asennetta että se täytyy kouluttaa ja näyttää " kaapin paikka" . Sitten taasen pikkukoiria kyllä riittää, jotka on ihan lellikkejä...heh, taidan itsekin kuulua joukkoon....No, kyllä meillä peruskäytöstavat on opetettu, sisäsiisteys ja pöydästä ei kerjätä eikä sängyssä nukuta. Mutta tosiaan jotkut rodut on sellaisia että jää pentuaikana koulutus vähemmälle kun ne on niin lutuisia ja ei tarvi pelätä että niistä tulisi isona " tappokoneita" .

[b]Tigger[/b], mulla kans tuntuu/näyttää maha siltä että kohtu työntää suolistoa eteenpäin. Mulla on tullut hassu maha, tai oikeastaan kaksi. Alamaha on sellainen tiukempi, kaartuva vauvamahan alku, sitten on heti rintojen alta kaartuva pehmeämpi kumpu. Sen huomasin viikonloppuna, hassu juttu kun heti rintojen alla ei yleensä oo mitään ylimääräistä ja nyt se silleen jo pyöristyy. Näiden kumpujen välissä, navan kohdalla, on " normaali maha" . Joten mulla on kuin kaksi valtavaa läskimakkaraa mahassa, tosi kivaa.... Mulle oli yllätys että se ylävatsakin alkaa pyöristyä rintojen alla, luulin että maha kasvaa alhaalta ylöspäin sitä mukaa kun kohtu nousee. Jäin muuten eilen taas kiinni työkaverille, kai mulla sitten mahaa jo alkaa olla... :) :)

[b]Maria-79[/b], kiitos kalareseptistä, aion heti tänään kokeilla!!

Mulla myös ei maistu millään ruoka! Ehkä jotkus herkut kyllä, mutta tavallinen ruoka ei nappaa millään! Olen yrittänyt miettiä että mikä ruoka olisi sellainen oikein herkullinen, jota tekisi mieli, mutta ei tuu mitään mieleen. Onko se tää helle vai raskaus ettei ruoka maistu??

[b]Gallup/haaste[/b], laitetaanko kaikki omia suosikkiruokien reseptejä tänne, että saamme ruokahalua palautettua ja vaavit ravitsevaa ruokaa... Beijaflorin kookos-suklaakiisselin ohjetta minäkin vielä kaipailen.

Tosi pian teillä on noita rakenneultria. Mulla on vasta syyskuun alussa, 21. viikolla. Onkohan tuo myöhäisyys joku OYSin oma käytäntö? [b]Zatu, mellum, AliinaK, äitiliini-78[/b], tietääkö kukaan tai muut oululaiset (tai siis naapurikuntalaiset, jotka OYSissa käy)??? Tuntuu tosi pitkältä ajalta oottaa, neuvolakin on vasta elokuun lopussa. Aattelin että jos kävisi tässä välissä ultrassa, kun Oulussa on uusi yksityinen neuvola, jossa ultra vaan 30 euroa (kätilön tekemänä). Olen kuullut tosi paljon hyvää palautetta ko. neuvolasta. No, katsotaan kuinka hermot pitää... Riippuu varmaan kuinka pian alkaa tuntumaan varmuudella ne liikkeet.

(.) Maha siis alkaa näkyä, liikkeitä ei taas ole tuntunut niiden parin muljahduksen jälkeen. Viime torstaina särki ja vihloi mahaa ja se kai oli sitä kohdun kasvua ja mahan kasvu pyrähti ihan silmissä viikonloppuna. Nyt odottelen uutta kipuilua että maha pyrähtäisi uuteen kasvuun. Taidan tilata vihdoin Bebesiltä ne Elly B farkut, kauan olenkin jo niistä haaveillut....[/color]

[color=deepskyblue][size=4]&#10032&#10032&#10032&#10032[/size][/color]

[color=orchid][b]Sinda & Nipsu rv 15+4[/b][/color]

Tässä sitä taas ollaan. Eilen ajattelin et nukun tänään pitkään kun koko viikon on väsyttänyt ihan valtavasti. Johtunee siitä et pitkän työttömyysrupeaman jälkeen on ollut jo kokonaista kaksi aamua. Tänään olis sit ilta. Heräsin jo jotain puol tuntia sitten. Tosin kävin eilen nukkumaan 19.30, et tulihan niitä tunteja ihan reilusti kellon ympäri. En muutenkaan ole mikään aamuvuoro ihminen.

Meillä on aikaisemmat lapset tyttö 9v(syyskuussa 10v) ja poika 8v. Poika täyttää tammikuun 22pvä 9v ja minul on laskettu aika 25pvä. Saa nähdä meneekö päivät samoihin.

Tarkoitus meillä olis viel tehdä yks tämän jälkeen, edellyttäen et tämä tuleva on yhtä helppo kun nuo kaks aikaisempaa. 4h välein syötöt ja tyttö alkoi nukkumaan 12h unia n2,5kk ja 6h unia päivällä. Poika pärjäsi yhdel syötöllä n. 3kk eteenpäin. Silloinkin riitti kun vei maitopullon ja kävi ite nukkumaan. (heti kun osas ottaa pullosta kiinni)

Talvivaatteista: Aikaisemmin olen käyttänyt miehen henkselihousuja ja jotain toppatakkia, ja yritän pärjätä samanlaisilla myös tänä talvena. Kun ei tuota talvea ehdi olemaan kun se muutama kuukausi.

No nyt muille puheenvuoro. Tulen huomenna kertomaan neuvolakuulumisia.

birgit rv 14+6

Huomenta vain kaikille!

Pikaisesti tästä töiden lomasta kirjoitan.

Arvatkaapa kuka kaivoi eilen kuumeisesti reseptipinoaan, ja etsi sitä suklaakookoskiisselin ohjetta. Minäkin siis olin sitä kokeillut, ja muistan vielä tasan millainen se sivu oli (joskus viime vuonna ohje oli Kotivinkki-lehdessä, ja se oli tosi kiva, kun olin silloin vielä maidottomalla dieetillä). No, nyt sitä ohjetta ei löydä ainakaan sieltä mistä piti. Se on ehkä jäänyt kieppumaan valmistuksen jälkeen pöydälle, ja voi olla ihan missä vaan. Netistä olen löytänyt melkein kaikki ohjeet, mutta tuota ei näyttäisi olevan netissäkään. eli toivottavasti joku vielä pelastaa ; )

Ruuasta muutenkin: Sinda ihmetteli kun ruoka ei maistu, siis tavallinen ruoka. Minullakin on aika usein nyt sellainen olo, että tuntuu, että työpaikkaruokalan ruokalistalta yksikään neljästä vaihtoehdosta ei houkuta. vaikka kyllä normioloissa nyt neljästä pitäisi jo löytää mieluisa! Joinain päivinä on ollut pakko sitten vain käydä lounasaikaan hakemassakaupungilta karjalanpiirakoita, riisifruttia, mansikoita yms muuta syötävää, kun " oikea" ruoka ei kelpaa.

Vaatteista: vedin ekan kerran äitiyshousut jalkaan, noin 5-6 vko aiemmin kuin ekasta raskaudesta. Jotkut suora siistit housut pitää ostaa. Nämä minulla nyt olevat on lindexin 2004 syys tai talvimallistosta, mustat liituraitahousut. Tosi kivat, hyvät jalassa vaikka minkä kokoisella vatsalla. Jotkut samanlaiset pitäisi vielä löytää, varsinkin nyt kun tämä äitiysvaatteiden käyttökausi näyttää olevan pidempi, kun ekassa raskaudessa.

Ja lapsigallupiin: esikoinen on nyt 1 v 8 kk, eli lapsille tulee ikäeroa 2 v 2kk, kun tämä tammenterho syntyy.

Iloista päivää,

Meku rv 15+3

Helinä-80 kyseli muksujen ikää. Meillä on ensi viikolla neljä vuotta täyttävä poika ja 2 1/2 vuotias poika. Olen ihan tyytyväinen, että vauva n syntymän aikoihin nuorimmainenkin on jo kolme vuotias.

On mietityttänyt, onko uusi tulokas yhtä masuvaivainen ja itkuinen kuin meidän juniori. Ykkösen vauva-aika oli ihanaa. Rauhallinen, hyvin syövä ja nukkuva vauva, joka vain hymyili, hymyili ja hymyili. Kakkosen vauva-aika taas oli suoraan sanoen helvettiä. Kolme kuukautta meni pätkittäisillä, yhteensä max neljän tunnin yöunilla. Vauvan maha ei kestänyt mitään, söin pelkkää kaurapuuroa ja join vettä. Joskus herkuttelin ja söin jonkun hedelmän. Olin laiha, kuihtunut, väsynyt ja mieli maassa. Esikoinen sai varmasti liiaksikin katsella itkuista äitiä, kiukkuista äitiä, tylsää äitiä... väsynyttä äitiä.

Mutta sitten... yhtenä aamuna heräsin hätkähtäen. Oltiin koko perhe nukuttu kahdeksan tuntia putkeen. Mies myöhästyi töistä ja esikoinen huokaili tyytyväisenä sängyssä. Minä olin paniikissa. Olin varma, että vauva oli kuollut, enkä uskaltanut kurkata sänkyyn.

Itku pääsi kun lopulta uskalsin sängyn viereen mennä. Pinniksessä tuhisi pieni pikitukkainen poika hymy huulillaan. Siitä alkoi meidän " uusi elämä" . Oli aivan luksusta sinä aamuna syödä esikoisen kanssa aamiainen rauhassa ja odotella vauvan heräämistä. Jätkä kiskaisi kymmenen tunnin yöunet!!!! Sen jälkeen onkin nukkunut hyvin ja syönyt hyvin. :)

Tänään saan kahdet mammahousut. Ostin käytettynä. Ihan jännittää! :D

Eilen oli neuvola ja vauvan syke oli 152. Nyt tässä surffaillessa tuli taas käytyä tuolla vanhankansan uskomusten puolelle;).

Verenpaine 92/50 joka tuppaa vähän heiluttamaan aina välillä.

Onneksi saa lepäillä kun on lomalla.

Liikkeet on tuntuneet nyt n. viikon ja en voi sen ihanampaa tunnetta kuvitella.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille.

olis siivouspäivä mut jotenkin ei kiinnosta,yläkerran sain siivottua ja petivaatteet vaihdettua..no ehkäpä se into sieltä vielä ilmestyy.

Mitäs täällä olikaan kyselty..sisarusten ikiä ainakin,eli meillä tytöt 5v. ja 6v.11kk. Mahtaa vauva tuntua pieneltä ton 5v. vauvan rinnalla,kun se on ollu vähän sellain äitin kullanmuru tietenkin kun perheen pienin on =)

Pitäiskö ruokaresepteille tehdä ihan oma pinonsa niin löytyis helpommin?

Ei mitään tietoa mitä talvivaatteita tarttis hankkia kun tytöt on syntyny syksyllä,mutta toisaalta ainakin viime vuonna tänne lumet tuli vasta just ennen joulua eli ei kauhian pitkään tarttee kylmissään olla,ja tuskin paljon ison mahan kanssa lapsien kanssa laskettelemaankaan viitsi mennä.

Nyt on muutamana päivänä tuntunu kerran pari ihmeellisiä muljahduksia mahassa mutta en vielä uskalla julistaa niitä liikkeiksi.. edellisestä raskaudesta on niin paljon aikaa että kaikki tuntuu uudelta ja ihmeelliseltä.

Kuinkakohan paljon toi alapaine sais olla,se oli jo edellisellä neuvola käynnillä 83 ja mittailin vielä mummulassa verenpaine mittarilla viime viikolla ja se näytti 92,ajattelin vaan että pitäisköhän kuitenkin mennä neuvolaan mittauttamaan se tässä välissä,kun seuraava neuvola on vasta reilun parin viikon päästä ja edellisestä on 3 viikkoa.

Joopas..jos menis kahtelemaan imuria josko innostais jo käyttää sitäkin :)

T:Isa ja masukki 15+3

... että la on vasta loppukuusta, kun toiset jo puhuu rakenneultrasta ja potkuista! :P No, raskaus taitaa olla kaiken kaikkiaan sellainen asia, että koko ajan toivois olevansa jo vähän pidemmällä tai että mieluummin lapsi ois jo syntynyt, ni ei tarviis ootella.

En muista ihan tarkkaan milloin esikoisen kanssa tunsin ekat potkut, mutta kai se oli jo rv 18. Vielä pitäis jaksaa monta viikkoa odotella. Onneksi kuitenkin on neuvola parin viikon päästä, niin pääsee kuuntelemaan sydänääniä. Toivottavasti.

wei rv 14+3

Huomenta vaan.

Mulla on ennestään tyttö, vähän reilu 2v. Ja aloittaa hoidon ensi viikolla. No, jääpähän hoitorupeama aika lyhyeksi. Toivottavasti kaikki menee kohtuu helposti.

Mulla on kanssa toi vaateongelma. Pitäisi ehtiä käymään läpi kaikki varastoissa olevat vaatteet, että jos jos jotain pikkusen isoja, jotka nyt menis. Ja varsinkin kun esikoista odotin talvella, niin lähinnä pidin mustiä äitiyshousuja. Nyt niiden pukeminen tuntuis jotenkin liioitellulta. Siis musta vaate kesällä. HMllä kävin katsomassa vaatteita, mutta tulipa sellainen olo, että ihan karseita retkuja odottavat ihmisten pitävän päällään.

Minua kyllä enemmän himottaisi ostaa vauvalle 50cm vaatteita, kun esikoiselle en ostanut vaan lainasin. Nyt haluaisin hankkia itse, enkä aina vain lainata (varsinkin kun en tiedä olisiko sillä viimekertaisella lainaajalla itselläänkin käyttöä niille...)

wei rv 14+3

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat