Seuraa 

Avaanpa vaan pinon, palailen päivän mittaan! :)

Sivut

Kommentit (34)

juuri noin mäkin ajattelin, että ne p-hommat ja joskus muutakin perussiivousta. Ja hinta sulla on siis 4e / kerta vähemmän kun toi mun ehdokas, eli aika samoihin menee, laskin että mulla tulis tosta 3h/kerta tyylillä 73e. (Miinus tietty ne kotitalousvähennykset sitten joskus -60 %)

Mites muilla, hintapuoli lähinnä kiinnostaa...?

kamala herkkunälkä. Pitänee nyt kohta kokeilla sitä kanelikahvia. Mutta ei nää kilot muuten putoa. Kärvistellä täytyy...

Äitikuulle siivousasiaa. Meillähän käy siivooja kolmen viikon välein ja on kerralla sen kolme tuntia. Hinta kaikkineen (matkakuluineen ja alvin kanssa) kolmelta tunnilta 69 euroa, siitä sitten ens vuoden verotukseen se kotitalousvähennys. Eli tuntihinta 18e+alv 22% ja matkakulut 5,30e. Ja se kotitalousvähennys eikös se ole se -60% ? Ja saa itse päättää mitä se siivooja siivoaa. Itse olen lähinnä nakittanut kaikkea p-hommaa, esimerkiksi ikkunan ja saunan pesemistä :)

Leannalle ja Sissille Turvallista matkaa!

Joku (Reelikö?) kyseli sitä lastenratasasiaa. Meillä hankittiin nyt alkuvuodesta vierekkäin istuttavat Emmaljungan kaksostenrattaat. Käytettynä tietenkin, en raaskinut maksaa yli kuuttasataa euroa rattaista. Pelittivät ihan hyvin myös talvella, kun Neitin pisti makuupussiin ja pussukan kyytiin. T istuu myös ihan mielellään kyydissä, eikä pahemmin vielä ainakaan siskoaan näplää tms. Huonoa on tosiaan se, että melko leveä kuljetus, ainakin kaupassa ahtailla käytävillä. Ja se, ettei saa sitä istuinosaa käännettyä eli koko ajan naperot näämä menosuuntaan päin. Ainakin talvella piti vähän väliä kurkkia, onko lapsukaisilla kaikki ok.

Muutakin jotain piti, en muista mitä. Palaan.

Mimmu ja lapset x3

Mimmulille ja Nöösälle säkkikaupalla unihiekkaa yöksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kyllä on tosiaan mietitty mitä kannattaisi hankkia..

Vaunut tosin vanhat on ja rattaatkin niin ei viitsisi turhaan hankkia lisää. Mietin just talvea kun haen poikaa puolentoista kilometrin päästä tarhasta et riittääkö seisontapaikka? Vai ostaisiko sisaristuimen vai. Mut mietitään vielä. Onneksi ei ihan vielä ole kiire kun marraskuulla vasta LA.

KIitos kaikille vastauksista. Huomiseen.

Reeli

Tänään on kampaajapäivä! Vauva lähtee mukaan, kantoliinaan ehkä. Hyvitän omaatuntoani sillä, että liinassa maailman meluisuus ei niin häiritse. Noin periaatteessa nimittäin ajattelen, ettei näin pienen tarttisi vielä liikkua pois kotoa. Ongelma onkin, että äidin pitää päästä muualle tai tulee iso pimahdus.

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?sort=DESC&m=7940194&p=1&tmod...

LiLli

Vastakkee nyt mun työuteluihin, kun on niin mukava fiilistellä niissä positiivisissa puolissa :-) Omasta työstäni kotona odotan vapaita aikatauluja. Erityisesti työssäni kiehtovat ne hetket, jolloin yhteys lapsen tai lasteni kanssa pelaa ja jaksan itse olla lapsen " tasolla" . Aina ei jaksa.

Ramika: mä käytän vielä aika satunnaisesti kestoja, mutta villahousut on aivan hämmästyttävä juttu. Vaikka harso olisi märkä, villahousut tuntuu vain hieman kosteilta ja kuivuu hetkessä. Iso paketti niistä kyllä tulee, toivon ehkä r-lahjaksi Ruskovillan teollisia housuja.

Kiitokset kannanotoista ruokakysymykseen. Nyt ei muuta kuin suunnittelemaan.

Kukkuu, joka mielellään nukkuu.

Tänään kesäteatteriin jeee,toivottavasti nyt sit rupeaa sataa :)

Kahden kkn aikana satanut täs kohassa viisi kuuroa.

Noi maanviljelijät on ihan helisemässä.Kuivin kesä 45teen vuotee!!

Kukkuu ja muut kestoihmiset

No kummatkohan ois paremmmat noi pitkä vai lyhytlahkeiset villikset?

Ootteko riisipaperia käyttänyt,kokemuksia?

Yksillä villiksillä vois kokeilla,eikö?????

Reeli me ostettiin noi gracon stadiumduot,tosi hyviltä tuntuu!

Uskon että täällä taajamassa pärjää aika hyvin talvellakin

tai jos paljon lunta syystaapero pulkkaa ja vauva vaunuun.

Kaupoissa yms varmasti loistavat on niin kapeat ja kevyet,menee tosi pieneen tilaa autossakin.Ja hinta ei ollut paha!! (249e)

Tultiin just puistosta, kolmessa käytiin ja missään ei ollut ketää!

Ihmejuttu.

Hilma kattoo tomitraktoria-ehkä jo 5min ollut paikoillaa!

Mies on golffaamaassa.Ihan intona läks aamulla.

Ei ole paljon golfkautta jäljellä.

Ai Hilma tuli sanoo että kauhee nällkä.

No ruokaa lämmittää sitte :o

Ramika 37+3

Hilma syysmuru

Ramikalle vielä sen varran, että tein lyhytlahkeisia, kun ajattelin, että voi sitten muuten pukea tavalliset vaatteet. Ja meillä on yhdet RV pitkälahkeiset alushousut (juu... kokoa 80, kun luulin, että meille tulee taas iiiiso vauva ja niissähän on vaippatarkoitukseen turhan matala vyötärö). Mutta nyt kun aattelen ,niin syksyn päälle pitkälahkeisetki ois ollu kätevät. Ja jos tekee lahjeosan värillisestä hahtuvasta, niin siihenhän ei tarvi pukea kuin body ja voi, että on hieno :) ... vieläköhän ite ehtis tehä ;)

Välillä piti ottaa mustikkapiirakka uunista ja vaihtaa Iikalle vaippa. Uuteen vaippaan kun on niin hyvä kakata. Vasurilla jatkuu.

Mies toisten kanssa kisoissa. Siksi päätin tehdä tuon piirakan. On niin tehnyt mieli ja ovat niin ahkerasti taas poimineet.

Näköjään en nyt muuta muistakaan.

Aavis, ootteko kunnossa?

Helleterkuin T@hti ja nelikko

Huh kun menee pinojen lukuun taas kauan :)

Muuta en nyt kyllä enää muista kuin Rosan allergiat. Kurjuus.

Täytyypä alkaa ottaa taas muistilappu viereen ku lukee... Tai sit avata tuplana...

Nyt pullojen pesuun, argh.

Jatu nähdään huomenna, jee!

Öitä!

Kerppu

töistä:

-säännöllinen aikuiskontakti

-mahdollisuus käyttää " kaikkea" aivokapasiteettia

-mahdollisuus suunnitella kokonaisuuksia

-mahdollisuus juoda yksin kahvi

-mahdollisuus hakea lapsi kohtuuaikaisin hoidosta ja lievittää tunnontuskia

-työajan antaman mahdollisuus edetä opinnoissa tekemättä hommia yöllä

-mahdollisuus kuunnella 8-vuotiaiden mainioita juttuja

:)

Hyvä homma, heti tuli parempi fiilis! Tänään Kepsutti jo söi tarhassa. PK:n pihalla tunki suuhunsa kaksin käsin punaisia viinimarjoja pensaasta. Pari kertaa tuli kilarit kun joku " uskaliaampi" lapsi jyräsi, mutta muuten puuhaili kivasti. Soitin äidillekin hyvät kuulumiset ja sen, että huomenna lapsi jää pihalle hetkeksi. Vastaus oli, että hyvinhän se varmaan aluksi menee. Luulen, että teitä on vastassa kaarihuudot jahka parin viikon kuluttua tajuaa, että tämähän on pysyvä ratkaisu... Että näin.

Kertokee muutkin miten hoitotie on alkanut....

hk

Reeli, meillä oli seisomalauta käytössä ja kyllä sillä kulki talvellakin (kannattaa vaan hankkia kunnollinen). Meidän matkat ei ihan noin pitkiä, mutta ehkä silti hankkisin laudan ja kokeilisin alkuun. Sisaristuimia ei paljoa enää saa eikä suositella. Joihinkin rattaisiin kuitenkin saa! Miten ois pulkka talvella, jos käy laudan kanssa liian raskaaksi? Meillä esikoinen kulki paljon pulkassa viime talvena. Tosin pienempi ei sitten suostunutkaan pulkan kyytiin ollenkaan, joten jos nyt tulis uusi vauva, niin ei toimis. Mutta jos haluaa säästää rahaa, niin kokeilisin jotain yksinkertaisempaa vaihtoehtoa ja kattoisin sitten tarviiko hankkia jotain uutta.

Hih, huomaakohan, että meillä on lomien jälkeen rahat vähän vähissä:)

T: Ynis

En ole tainnut hehkuttaa, mutta viimeistä lomapäivää viedään ;)

Kävimme ostoksilla, eikä Antsa kumma kyllä nukahtanutkaan päiväuniakaan autoon, niinkuin oli suunniteltu (halaus jatulle; ei meilläkään päiväunet aina nappiin mene). Lopulta nukahti juuri ennen kolmea kotiin tullessa ja nyt sitten huomenna päiväkodilla varmaan ihmetelläänkin, että miten uni tulee... Täytyy yrittää saada ajoissa nukkumaan, ajoissa ylös joutuu joka tapauksessa.

Leannalle hyvää matkaa jonnekin! (jos olen määränpään kuullut, niin unohtanut)

Aih ja voih...miten kuukausi voi mennä niin nopeasti? Miten kaksi vuotta sujahtaa tuosta vain..?

Ramika, hui! Olet jo kalkkiviivoilla. Tsemppiä!

Meillä oli kahden ensimmäisen ikäero hiukan yli 1,5v ja pärjäsin vaunujen sisaristuimella (muttemme asukaan kaupungissa). Usein vedin myös poikaa pulkassa perässä :) Peräkkäin istuttavat kaksostenrattaat näyttävät käteviltä (mutta kokemusta niistä ei siis ole).

Käytämme ehkä Antsan fysioterapeutilla, kun vasen jalkaterä harittaa vieläkin kävellessä kovasti ulospäin (sen jalan kenkä on myös hankala saada jalkaan).

Näin meillä nyt...päiväunia vetelee pienokainen, pitäisi kai kohta herättää....

Saamuska,

haikeillen

... saan ajatella oikeita asíoita, en vain vaipan vaihtoa ja ulos lähtöä

... huomaan osaavani paljon asioita

... saan syödä lounasta ilman lapsia

... saan keskustella aikuisten kanssa muustakin kuin lapsista ja kodista

... lapset eivät roiku minussa, eivät edes illalla

... jaksan lapsiani paremmin

... saan kävellä työmatkat yksin reippaasti ja ajatuksissa

... huomaan, että lapseni ovat varsin kilttejä ja hyvätapaisia ja saan heistä postiivista palautetta

Pile, toisen työpäivän hurmokseessa

aamukahvilla VASTA nyt. Poika alkanut nukkua pitkään, tänänkin heräsi 8.15 unta tuli 12 tuntia, nukkui koko yön heräämättä.

Kiitos kaikille pöytäsympatioista, appiukko epäili että pöytä tulee hyväksi kun laittaa ruskeaa öljymaalia mutta silti harmittaa. meillä pojan synttä' rit 19.8 ja kutsutaan nuo naapurit,mies ehdotti että laitetaan he istumaan juri siihen pöytään:)

Ynis: laitatko mulle osotteen mihin voin lähettää s-postiosoitteeni?

PusitoG: me ollan ahkeria puistossa olijoita joka aamu ainakin arkisin sienne mennään, iso puisto ihan tossa vieressä ja siellä paljon pph:ta joilla lapsia. saan siinä samalla aikuista seuraa:) meillä mä en pysty tekeen pihatöitä jos poia mun kanssa, tulee heti pomppimaan kukkamaahan, repii kukkia ja tekee pahojaan. siitäpä päästään seuraavaan aiheeseen... nimittäin UHMAAN meillä tuo 2v- uhma on tullut, raivoaa, huutaa, puree tosi lujaa jos ei saa tahtoaan periks, heittää hiekkkaa ym, apua mitä mä teen jäähyt omassa huoneessa jo käytössä. uhmapvinä mä mietin ihanaa palata töihin.

poiak menee ens ke ekaa kertaa harjotteleen hoitoon aamupväks, vien aamupuurolle ja haen kotiin nukkuun, miten mä saan ton tenavan ylös kasiin mennessä????

oiltiin eilen kaverin 2v- synttäreillä , lapset olivat uima-altaassa ja kivaa oli, harmitti kun paikalla huomasin että kameran akku oli tyhjä, tosi hyviä kuvia olis tullut.

me ajateltiin åotää pojalle kahden pvän bileet eka kaverit ja toisena miehen suku, meidän suku oli viime vuonna synttäreillä.

Vierita siis kahtena pvänä yhteensä noin 40 apua, taidan taas tilta kakut vaikka viime vuonna vannoin tekeväni itse, sanoo hän joka todella huono leipomisessa ( kakun tein viimeks about 10 vuotta sit, noloa....)

mitäs muuta piti kirjoittaa. palailen ehkä myöhemmin nyt puistoon

Reeli, meidän kavereilla on lapset jokseenkin samanlaisella ikäerolla. Ostivat vain seisomalaudan entisiin rattaisiin ja hyvin ovat pärjänneet. Mun ehdotus ois seisomalauta ja ehkä jotkut kaksosten matkarattaat, jos haluaa mahdollisuuden molemmille istua rattaissa vaikka ostosreissuilla. Jotenkin sivusta seuranneena monilla on tuntunut kaksostenrattailla jäävän käyttöikä tosi lyhyeksi, tai sitten ovat muuten hermostuneet leveään menopeliin. Tuntuu, että on kovin iso sijoitus tosta hyvästä. Mutta jokaisella on erilaiset tarpeet, eli kannattaa miettiä omaa liikkumistaan ja lapsiaan.

Leannalle on pitänyt toivottaa onnea sitkeän sissin kanssa! Hyvää matkaa myös, minne ikinä menettekin! :)

Ramikalla h-hetki alkaakin olla jo tosi lähellä, wow! Jaksua loppumetereille!

Esikoinen ekaa kertaa kuukausiin istui rattaissa tänään. Lähdettiin päiväkodista ja heti alkoi valitus, ettei jaksa kävellä. Ehdotin rattaita ja ihme ja kumma tyttö halusi mennä kyytiin. Puolet matkasta sai olla kyydissä, sitten pieni taapertaja alkoi väsyä ja piti saada rattaisiin. Loppumatka tultiin huudon ja kitinän kanssa, kun ei jaksa kävellä.

Pienen kanssa oltiin melkeen 2h puistossa. Sen jälkeen vielä kaupassa ja esikoista hakemassa. Luulis unettavan, kun tosi pitkästä aikaa heräsivätkin klo 7 aamulla.

Puistog. Me käydään joka päivä puistossa aamupäivällä, jos ei muuta ohjelmaa ole. Pieni touhupakkaus pitää saada purkamaan energiaa ja minä haluan juttuseuraa:) Omalla pihalla ei ole ketään seuraksi.

Työ, mitä se on? :)

Lähden järkkäämään paikkoja. Iltapäivällä on tulossa kavereita...

T: Ynis

Leannalle hyvää matkaa!

Kukkuulle mukavaa kampaajareissua!

Mantelille voimia uhmaikäisen kanssa! Mäkin mietin jo kaksipäiväisiä juhlia, kaverit ekaks ja sit suku viikonloppuna, mutta katsotaan nyt miten sitä jaksaa järjestää. Toisaalta poitsu tykkäis varmaan jo kovasti.

Nyt ulos ettei mene koko päivä koneella!

(Katoin muuten netistä jotain siivoushintoja ja ne oli kolmenkympin tienoilla tunti. Pääkaupunkiseudulla on kalliimpaa kun täällä maalla, kuten arvelinkin. Taidan ottaa tuon halvimman siivoojan (yksityisyrittäjä, pieni firma) ja toivotaan että sen kans synkkaa.) Kai sen sopimuksen voi tehdä toistaiseksi voimassaolevaksi sen kanssa?

- äk ja taapero, joka avaa tv:n kaukosäätimen osiin ja sanoo " jikki" . Äiti korjaa ja sitten taas avaaus....sata kertaa...

En taida herätä tänään,eilen tuli uusi kone ja meni yli kahteen et saatii toimimaa..heräsin ku mies läks töihin 8jälkee,en saanu enää unta ja lapset tietenki nukku ysii asti!!!

Tämä kone ei nyt kunnolla toimi joten lähtee kai pois..Meidän tämä on sitten joskus ja luottofirmat rikastuu!

Typy on taas tosi kiukkunen,kokoajan kummalista vinkumista..pitäs kokoajan olla hänen kanssaan!!Eikä ole vaan mun kotiäidin kuluneet hermot tätämieltä vaan mieski eilen sano et onko se tollanen koko päivän..joo kyllä on!!!!

Eilen kaupassa poika taas näytti kuinka hänen kanssaan on mukava hoitaa asioita!!!Oli tosi mukavaa!

Kohta puistoon ja ipllä tulee naapurit pojan syntskäkaffelle...Ja siitä tuli mieleen Mimmu VAU!!!!!-4!!!Mul tän vkon saldo on varmaa +4!!!

pitäs laihtuu,mut ei ole viel menny jakeluu et se ei onnistu herkuttelemalla!!

Tänää taas yh-päivä....en tykkää näistä!!

jatu

on juttua mm. täällä

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7899014&p=6&tmode=1&smode=1

Meillä on aiemmin ollu sisaristuinviritelmä, mutta se ei pysyny kunnolla vaunuissa kiinni ja mulla meni sen kanssa hermot. Nuo oli suht edulliset uusiksi ja siksi hankittiin. Mutta tuon leveyden takia joutuu taiteilla ovessa. Hyvin on kuitenkin liikkeelle päästy. Vähän kyllä puoltaa ja talvella saa miettiä, miten toppaa, mutta hinta-ltaatusuhde ratkaisi. Enempää ei voitu laittaa ja täällä on oltava ilmakumipyörät, että mä pikkuihminen saan lykittyä. Kun vain ois maltettu ostaa se pehmeä kantokoppakin... Pekka istuu mielellään kyytissä, vaikka jalat onkin suorana.

T@hti

Mä elin jo eilen keskiviikossa, joten tämä viikko matelee. Jostain syystä mua vielä väsyttääkin. Kai se johtuu siitä, että olen saanut nukkua liian hyvin, ehe ehe. Pari ehjää yötä takana, joskin tänään herätys oli normiaikaan, kello 7.

Ja kitinä aamu on ollut täälläkin. VInkumista, itkua, huutoa. Sitten kun mua väsyttää ja laiskottaa, ei jaksais kuunnella ollenkaan. Pihalla aamulla Onni halus pelata palloa, siis potkia. Sitten pallo meni liian kauas ja siitä alkoi huuto ja itku. Minä yritin sitten sanoa, että äiti hakee, (kun itse ei herra halunnut) mutta sekään ei auttanut. POika sitten juoksi pallon perässä ja itki vaan. TUli pariksi sekunniksi semmonen olo, että voi hyvänen aika, miksi tuo lapsonen on noin kauhean kova itkemään...semmonen epäuskoinen olo, ettei tämä itkuisuus koskaan lopu. No, kai se on vähän väsynyt kun yö oli lyhyehkö.

Tämä veltto olo on mulla usein seuraavana päivänä salilla käynnin jälkeen. Yritän kyllä syödä proteiinia, että lihaksille olis ravintoa mutta eilen illalla tyydyin ihan vaan leipään. Liekö siitä johtuu..en tiedä.

Pitää lähteä siivoamaan kakkapyllyä.

T-P

Tähti kattavasta infopaketista.

Mä aattelin olla rohkelikko ja kokeilla kutoa yhet ite :o

ja jos yhet tilais...

Pitää perehtyä tarkemmin.

Kesäteatteri oli hjyvä,hauska!!

Mun jalat on niiin turvoksissa vaan et huh huh.

Mikähön niitä nyt riipii kun eihä edes ole kuuma??

Juu Öttis mä oon kans henkisesti valmistunut vielä neljään viikkoon..

Tosin lääkäri kattoo kokoa vielä,eikai ne kauhian isoksi päästä.

Nyt on pakko päästä petiin

Palataa

Hyvikset

R*

Mekin käytiin tänään päiväkodissa :-) Vastassa oli (äidille) tuttu täti, joka kohteli Lilliä kunnioittavasti ja nätisti, ei tunkenut liian lähelle vaan antoi Lillin ottaa oman aikansa tutustumiseen. Äidille maistui kahvi ja Lilli tutustui leluihin ja tiloihin. Iloisella mielellä molemmat lähdettiin sitten kotiin.

Mies ja pojat palasivat telttaretkeltä kutakuinkin voimissaan, paitsi että Milolla on paha ripuli. Ihan voipuneena on maannut koko päivän, välillä vaan rynnännyt vessaan eikä ruokakaan maistu :-( Toivottavasti ei tartu meihin muihin, lauantaina kun on ne häät :-/

Minä puolestani maalasin äsken Lillin huoneen katon uudestaan, toivottavasti tuli hyvä. Kuivuttuaan sen vasta kunnolla näkee. Seuraavaksi pitäisi kitata lastulevyjen raot, hioa ja sitten tapetoida. Voi kun saisin sen valmiiksi ennen kuin koulu alkaa! (Miehen panosta en edes enää toivo. On kivaa tehdä itse!)

Huomenna pitäisi käväistä taas töissä, tai itse asiassa jopa tehdäkin siellä jotain. Mies lupasi käydä Lillin kanssa päiväkodissa. Karenkin olisi hyvä käydä tutustelemassa eskariin, ensi viikolla kun ei enää ehdi kun pojat ovat koko viikon mummolassa.

Jatu, toivottavasti juhlat sujuivat hyvin.

Kiitos, hip-su, positiivisista puolista. Yritän ajatella niitä. Mistä tulikin mielee, Saamuskalle mukavaa töihinpaluuta.

Kade teille joilla käy tai alkaa käydä siivooja... Meidän tämän vuoden kotitalousvähennys meni jo alkuvuodesta sähkö- ja putkitöihin. Ehkä ensi vuonna, täytyy katsoa miltä oma jaksaminen työn ja opiskeluitten keskellä näyttää.

Puss och kram,

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat