Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (26)

Täällä on tänään olo ollut ihan ok. Tavallisesti lämmin ruoka on pitänyt syödä jo klo 11, tänään vasta klo 13. jospa tämä jatkuva öklötys/nälkä helpottais...oksentaa ei tarvitse, mutta syödä pitää koko ajan. paino on pysynyt samana.

pojan kanssa käytiin mustikassa lähimetsässä ja ajteltiin tehdä iskälle yllärikakku :)

eilen sain kaverilta lainaan vauvalehdet 2004-2006 ja niitä on tullut selattua, vaikka vielä ei jaksa kiinnostua/innostua kovinkaan paljon itse lukemisesta. lähinnä katselin löytyykö juttua 4-vuotiasta.

poika huutelee pelaamaan chocoa, joten täytyy mennä

Ensiksi Onnittelut Leannalle että pääsit takaisin joukkoomme ja hyvää matkaa!

Täällä ei mitään muutoksia olo tilassa, väsyttää, mutta muuten ihan hyvä olo. Välillä mietityttää onko tuolla masussa mitään eloa, mutta ainakin tuo masun ja rintojen koko tällä hetkellä kertoo että kyllä siellä jotakin on ainakin lähiaikoina ollut, toivotaan nyt vaan parasta.

Sitten parisuhde asiaa: meillä on mies suhtautunut aivan loistavasti tähän mun väsymykseen ja nyt tällä hetkellä riivaavaan päänsärkyyn. Ei ole valittanut toistaikseksi yhtään vaikka on joutunut katselemaan meikäläisen sohvalla makoilua jo muutaman viikon. Aika vähälle on meilläkin jäänyt tuo peittojen välissä peuhailu, mutta toisaalta mieskin on ollut aika väsynyt kun loman jälkeen täytyy hänenkin taas heräillä vähän ennen kukonlaulua.

Mulla vatsa toimii täysin päinvastaisesti eli niin paljon ummettaa että tuntuu kuin joku olisi laittanut korkin takamukseen! Vettä olen koittanut juoda sekä kaikkea kuitupitoista yllinkyllin, mutta mikään ei tunnu tehoavan =( Kahdessa edellisessä raskaudessa oli sama homma ja kivat pukamat olivatkin sitten palkintona odotuksesta synnytyksen jälkeen!

Housuista sen verran että mullakin tuo vatsa on illalla kun jalkapallo, mutta vielä mahtuu tuollaiset matalavyötärölliset farkut jalkaan. Vyötä saa tosin löysäillä päivänmittaan oikein rutkasti. Koitan venyttää mammahousuihin siirtymistä mahdollisimman pitkälle, kun niitä saa sitten pitää ihan kyllästymiseen saakka.

Monillako housuilla ootte muuten pärjäilleet? Mä en enää muista monetko housut mulla oli, kun tuli lahjoiteltua osa vaatteista pois parivuotta sitten. Pitäisi varmaan hankkia uusia...

Mistä saa kivoja (ei mitään hirmu kalliita)mamma-vaatteita uudeltamaalta?

t.kolomonen rv 9+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja onnea Leannalle minunkin puolestani.

Olen yrittänyt totuttautua töissäoloon loman jälkeen ja meneehän se siinä, kun ei mitään ihmeempää pahoinvointia ole. On vaan niin pirun kiire töissä, etten tiedä, miten jaksan, jos jotain ongelmia tulee raskauden kanssa. Mutta siihen asti painetaan täysillä! Ylitöihin en kyllä jää, vaikka niitäkin ois tarjolla...

Kävin tänään lääkärillä, koska olin huolissani ihan hillittömästä ylävatsan turvotuksestani. Pelkäsin jo, että siellä joku kasvain sojottaa, kun se näyttää niin turpealta keskeltä ylävatsasta. Lääkäri tunnusteli mahaa ja sanoi, että paksusuolessa on ilmaa ja varmaan se liittyy tuohon raskauteen. Tunsin itseni vähän tyhmäksi, mutta parempi on tietty selvittää asiat lääkärillä, jos ne vaivaavat mieltä. Mulla tuo turvotus vaan jatkuu ja huomasin, että työkaveri katsoi mahaani tänään. Luultavasti se ajatteli, että ompa tuokin sitten lihonnut. No, mulla ei ole ylipainoa, joten tuo turvotus on todella silmiinpistävää.

Lenkillä kävin juuri ja ihan mukavalta vielä juoksu tuntui. En tosin ollut kovin pitkään, vähän reilu puoli tuntia. Piristi se kuitenkin.

Nyt menen nukkumaan, aamulla ylös taas 6.15.

-esmeralda- rv 9+5

Taas tuli vatsan sisältö pihalle, mä en kyllä enää jaksa tätä...

Vitamiineja syön silloin kun pystyn, mullakin tuota multitabs special 2+ (kirjoitinkohan oikein). Pahoinvoinnilta en nyt tuota ole saanut otettua.

Meilläkin onneksi mies suhtautuu hyvin mun makoiluun, hoitaa ja käy kaupassa, sekä vaihtaa kakkavaipat jos on kotona, mutta kyllä sitäkin välillä tympäsee, ihan niin kuin muakin.

Pitkästä aikaa! En ole aikoihin ehtinyt kirjoittaa, enkä paljon lukeakaan, mutta nyt oli pakko tulla kirjoittamaan...

ONNEKSI OLKOON, LEANNA!!! MAHTAVAA, että palasit takaisin (vaikka lähditkin jo lomailemaan)!!! :) Enää ei olla samassa lasketussa päivässä, mutta ei sillä väliä :)

Jotenkin mulla toivo silloin eli sun suhteen, kun kirjoitit vuodosta, mutta toisaalta on aina parasta varautua itse siihen pahinpaan :(

Tiedätkö vuodon syytä? Näkyikö ultrassa mitään ylimääräistä? Itselläni on se kokemus, että alkaneesta kaksoisraskaudesta toinen meni kesken, eikä sitä ensimmäisessä ultrassa todettu, vasta kontrollissa näkyi toinen sikiöpussi tyhjänä. Kaikenlaista voi siis sattua, vaikka kuinka olisi " varma km" !

Erittäin suuret pahoittelut Juuliarille, jos vielä luet näitä viestejä! :( Ei voi kun toivottaa voimia ja jaksamista valtavan paljon!!

Omassa navassa velloo ja etoo jatkuvasti. 24h huono olo, pahempi kuin edellisessä raskaudessa, joka olikin unelmahelppo. Nyt ei huvita mikään ja parisuhde galluppiin; hiljasta on! ;)

Esikoinen kutsuu taas, muille en ehdi kommentoimaan, mutta jospa välillä aktivoituisi itsekin kirjoittelemaan. Nyt menossa 6+5 laskureiden ja menkkojen mukaan.

Vois olla ihan hyvä idea avata tuo multi-tabs purkki, on vaan niin hankalaa nielaista se pilleri, kun pelkkä ajatuskin jo kuvottaa :-/

Liikunnasta: Kävin tänään uimassa muutaman vedon sellaiset 30min, ja heti tuli paljon parempi olo itsellekin, kun sai lähdettyä ulos. Tälläinen hyvä hetki täytyy käyttää hyväkseen, kun huomenna saattaa taas sellainen öklötys-olo iskeä päälle, ja silloin ei kyllä voi edes aatella uimista :-)

Huonomuistisuudesta: Itse lähdin eilen kauppaan ja tarkoituksena oli ostaa (vartavasten) wc-paperia, no kävin kaupassa ja musitin vasta kotimatkalla, etten ostanut wc-paperia, eikun täyskäännös ja takaisin kauppaan. Hain wc-paperin ja maksoin kassalla ja kävelin kaupan ovesta ulos kasseineni, ja pian kuulen takanai huudon-Hei wc-paperit jäi kassalle !!!! Tälläinen hajamielinen eukko täällä :-))

Tänään vointi siis 2x parempi kuin eilen t. emmi rv-6+3

Uskallanko edes sanoa... Nyt ei ole älyttömän huono olo, etoo kyllä...

Pojankin kanssa nukuttiin pitkään ja kunherättiin poika halas ja sano: rakas! Ihana aamu.

Huomenna olis neuvola, kyllähän tää eka käynti on aika turha, mutta saanpahan ainakin sen ultra ajan ja käyn siinä lääkärillä sitä sairaslomaa hakemassa, jos vielä tarviin.

Illalla pahoinvointi yhtäkkiä helpotti ja otettiin sitten miehen kanssa kahden keskistä aikaa, kun se kotiutui illalla. Oli tosi ihana kun kerrankin ei ollut niin huono olo et jakso miehen huomioida 100%:ti!

Mullakin on ollut maha vähän sekaisin, jos en oksenna, niin sit tulee toisesta päästä...

iso fantti ja pikku fantti 8+0

Pitänee sitä ilmottautua raskautetuksi. Olen 28vee sairaanhoitaja ja odotan kolmatta. Tämä " Elvikseksi" ristitty pienoinen salamatkaaja on siis täysi ylläri meille. Kuopuksen jälkeen annettiin paljon tavaraa pois ja autokin vaihdettiin pienempään. Nyt on haussa taas tila-auto ja läjä pieniä vauvan vaatteita sekä vaunut. Onneksi pinnasänky ja hoitopöytä on vielä tallessa.

Oireita on " valeflunssa" , mummotauti ja hirmuinen väsymys. Pahoinvointi on pysynyt nyt tällä kertaa aisoissa (koputan puuta täällä kovasti). Kova pissahätäkin on koko ajan ja ruokahalu alkaa olla valtava. Tosin on vaikea löytää ruokaa jota oikeasti tekee mieli, kun jääkaapille menen. Lisäkiloja ei juurikaan ole tullut. Ehkä pari sataa grammaa jos sitäkään.

Mulla oli viime raskaudessa raskausdiabetes, joten nyt olen kyllä vähän varpaillani. Herkut pitänee jättää tässä vielä pois ja alkaa harrastaa hedelmiä makean nälkään. Painoa ennätin onneksi keväällä vähän pudottaa.

Mielenkiinnolla jään nyt seuraamaan millaista odottajaa täällä pyörii ja kommentoin joskus itsekin, jos tänne eksyn ja ehdin kirjoittelemaan. Onnellista odotusta meille kaikille!

Pitkästä aikaa.

Kyllä työelämä ottaa veronsa; väsyttää ihan vietävästi, mutta sitten öisin en saa nukuttua kun jännittää heräänkö kellon soittoon. Huomenna on sitten kunnon koetus, 7 töihin eli herätys 5.30!!!! Miten ihmeessä mä saan revittyä itseni ylös tohon aikaan, huoh. Hyvä puoli on se että ajatukset on olleet ihan muualla, joten töissä ei ole paha olo yllättänyt, niin nyt se on siirtynyt iltaan, jep jep.

Tänään eka nla ja sehän oli sitä tuttua papereiden täyttöä. Paineet 95/65 eli mun normaalit (saan siis edelleen syödä salmiakkia). N. neljän viikon kuluttua olis sitten odotettavissa np-ultra.

Ihanaa, että Leannakin palasi joukkoon. Hirmuisasti onnea, vaikka taidat jo olla muilla mailla ;)

Muille kans mukavaa viikon jatkoa

-m- rv 9

Ihan pakko oli kirjoittaa, kun muistelen, että samaan aikaan kuumeiltiin kolmosta kolibreissa!

Minä tuolta helmikuun helminauhoista kurkistelen uusia odottajia ja sun nikki osui silmään!

Onnea siis kovasti odotukseen!!!

T: mammutti rv 11+5

Viimeisiä tavaroita heitän matkalaukkuun ja sitten menoksi.Lento lähtee pian=)

Ensiviikon lopulla palailen taas asiaan=)

Hyvää vointia kaikille maalismasuille!

L+5 ja sitkeä sissi 6+3

Soitin ja varasin vihdoin sen ensimmäisen neuvola-ajan 30.8. ja en millään muistanu, että onko tuo esikoinen syntyny 2004 vai 2005! No vuojenhan se huhtikuussa täytti, joten siitä yhessä neuvolatätin kanssa laskien päästiin oikeeseen lopputulokseen ja molemmilla oli hauskaa.

Ite toivoin noin myöhästä ajankohtaa, jos joku sitä ihmettelee, ku haluan olla vähän vahvemmalla pohjalla siinä vaiheessa. Yllättäen terkkari otti huomioon mun omat laskelmat normaalia pitemmästä kuukautiskierrosta, ja ite ehotti kuun loppupuoliskolle sitä aikaa. Tuo on kyllä ihanan pieni ja lämminhenkinen neuvola, jossa nyt ja viime raskauessa saan käyä, muista Treen paikoista oon kuullu kaikenlaista juttua. Nyt sitte vaan toivotaan, että nää mun omat laskelmat pitää paikkansa, koska muuten oon np-ultrassa jollain 16-viikoilla. Vaikka eipä sillä niin väliä, ku en tiiä muutenkaan, haluanko, että se turvotus mitataan.

Seki oli positiivinen yllätys, ettei mun tarvi täytellä taas niitä esitietolomakkeita, ku edellisestä raskauesta on niin vähän aikaa. Koin vähän työlääksi niien ruokailutapojen ja lähisukulaisten sairauksien miettimisen viimeksi.

Emmille muuten vielä piti sanomani, että onhan se sun vitamiinipurkki sellanen, jossa ei oo A-vitamiinia, ku sitä ei suositella raskausaikana? Tavallisessa Multitabsissa sitä muistaakseni on, mutta ei Multitabs 2+:ssa, eikä esimerkiksi Multivitassa, jota ite käytän kalkkitablettien kera. Todennäkösesti saan rautakuurinki vielä, ku väsymys on samanlaista ku edellisellä kerralla, ja sillon hemoglobiini saatiin nousemaan vasta viikolla 25. En koe ylipäänsäkään syöväni niin terveellisesti, että viittisin olla ilman vitamiinilisiä.

Udidi rv 6+3

Tänään on ollut omituisen selkeä aamu eli ei kauheita kipuja, ei pahaa oloa, no ehkää ihan vähän aamusta, mutta mies keitti aamupuurot ennen raksalle lähtöä ja olo helpotti heti kun sain syötyä... hmm toki niskat on edelleen jumissa, mutta ei niin epätoivoisesti kuin eilen ja toissapäivänä...

Tästä innostuneena lähden raksalle paiskimaan hommia...

Iloista päivänjatkoa kaikille !

rv8+1(neuvolan tätin 8+2)

koska ruoka tahtoo nyt olla erittäin erittäin ykstoikkoista. Ei meinaa maistua ihan mikä vaan.

Eli minäkin syön multivital2+ (olikohan se noin,en jaksa käydä tarkistamassa:=) sekä kalkkitabletteja, koska en syö juuri laisinkaan maitotuotteita - ne vaan tekee mun olon hankalaksi vaikkei laktoosi-intoleranssia ookkaan.

Lisäksi syön heksavitteja 6kpl päivässä pahoinvointiin, se on sitä b6-vitamiinia.

Täällä olo pysyy samanlaisena, eli väsyttää!!

Noista vitamiineista joku kyseli. Meillä neuvolassa annetaan jotain vitamiineja ekalla käynnillä mukaan. Mä en niitä huolinut, ku niissä on aikas paljon rautaa ja se aiheuttaa kauheen ummetuksen. Hain sitten ite apteekista Multiabs special 2+, eli tarkotettu just raskaana oleville. Foolihappohan on tärkeetä näin alkuraskaudessa, eikö? Lisäksi hain kalkkia, koska en juo maitoa juuri lainkaan!

Mitäs muuta... Ainiin parisuhteesta. Mulla on kyllä ollu tää alkuraskaus semmosta väsyttää ja vituttaa.... Eli ukko hiukan taitaa kärsiä :( No jos tää helpottais! Viime raskauden keskivaiheilla olisin voinu kokoajan pupuilla, että toivottavasti nyt kävis samanlaisesti!

Pitiköhän vielä jotain kommentoida? Alan kyllä oleen taas tosi hajamielinen, sama juttu oli esikoista odottaessa....

mammma rv9+1

mulla on oikeastaa jatkuvasti maha sekasin,esikoisesta oli sama juttu..ja toinen mikä vaivaa on tämä kipeä tunne..siis olo on ku ois kamala kuume ja flunssa tulossa mutta ei kuitenkaan tule=/ lihaksia ja niveliä kolottaa koko ajan...ja valivalivali...

täällä en oo jaksanut hetkeen kirjoitella,mökillä kulutettu aikaa.

eka neuvola käyty ja kaikki muut oli hyvin paitsi pissassa jotai bakteerikantaa,labraan lähti uus näyte.

sydänääniä ei kuunneltu koska viikkoja oli silloin korkeintaan 8+6 jos oikein muistan. terkkari sano et np-ultraa asti mennää kuukautisista saatujen viikkojen mukaan koska se alku-ultran viikko arvio ei ole virallinen(because lääkäri ei halunnu muuttaa viikkoja),eli viikkoja pinossa jo 9+6.

ja sitte virallisia tietoja: paino hyvä \o/,paineet 107/70 ,hemoglobiini 158(ikuna ei ole olleet noin hyvät!!!!) ja siinäpä ne olikin xD

maha on jo niin " iso" et piilossa ei pysy enään ja kävinpä ekat mammahousut shoppaamassa =) eli naapureillakin alkaa olemaan hyvää tietoa jo kakkosesta.

neuvolalääkäri aika 7.8,np-ultra 16.8 johon pääsen luultavemmin uudestaan koska ei välttämättä ole tarpeeks viikkoja vielä,sen näemme sitten ja tulee se tarkempi info viikoista :P

eilen kävin ensimmäistä kertaa tutustumassa posliiniseen ystävään ja mies nauro mulle ku tulin hymy korvissa vessasta pois,olo helpotti niin paljon!!!! koko aamun ja päivän kärvistelin sen huonon olon kanssa=/

esikoinen on hoidossa,miehen sisko halusi antaa mulle nukkumisaikaa ja lähti pienoisen kanssa mökille...tämän päivän siis uhraan levolle,ruualle ja siivoamiselle,illan suussa tulee pienokainen kotiin<3

Mua väsyttää ja kohta pitäis lähtee duuniin. Olen kyl ajatellut vakavissani lopettaa, koska motivaatio on nollassa ja ....mä olen jo ihan kypsä mun työpaikkaan.Periaattees pitäis tän toukan takia odottaa joulukuulle ja lähteä vasta sitten aikaiselle äippälomalle, mut millä voimalla mä jaksan jouluun asti?????

Tänä aamuna oli ihan mainio olo niinkuin muinakin aamuina, vielä ei ole ollut yhtään pahoinvointia, mutta tuli sitten joutua maitoa todella raippaasti ja tunnin päästä oli niin pahaolo et maito ym. tuli kivasti ylös.

onko se huolestuttavaa jos ei ole tuota aamupahoinvointia?

viime kerralla oli, ja kunnolla, koska elin vain pikakaurapuurolla ton ekat 3kk. Mut nyt ei ole....

no helpommallahan mä pääsen ilman tuota pahoinvointia.

hanan rv 6+4 ( ainakin vielä tällä hetkellä) ja toukkanen

Eli ehdottomasti kannattaa ottaa sitä special 2+:aa, joka on tarkoitettu erityisesti raskautta suunnitteleville, raskaana oleville ja imettäville.

dandelion.. taidat olla samalta kylältä, tai jostain, kun näytti sulla olevan sama synnäri merkattu..? ellen ihan väärin muista..? onnea odotukseen! :)

ja sama juttu täällä, että mikään " järkevä" ruoka ei maistu, mutta kaikki muu kyllä. paitsi nakkikeittoa voisin vetää kattilakaupalla naamariin kaikki yöt. :D

muuten taas tämän päivän kotona saikulla ottamassa lepoa ja syömässä. huomenna taas meinasin töihin mennä ja yrittää olla oksentamatta vähemmän, kun eilen. :( voimat on vaan aika lopussa koko oksentamiseen ja nukkuminen ois mielipuuhaa aina sillon, kun alkaa aamu sarastaa ja tietää, että on lähtö lähellä..

masu on nippaillu entistä enemmän viime päivinä. ja sit koko ajan pissittää ihan urakalla. toivottavasti ei oo mittää tulehdusta tuloillaan.. lantionpohjalihaksia pitäis treenata, sillä pari kertaa rajusti pöntöllä yökkiessä on lorahtanut tippa housuun. noloahan se jo on töissäkin kantaa puhtaita pikkareita ja pyykkipussia matkassa.. :(

missäs tappert on? se onkin mun suurin huoli tälle päivälle.. ;) terkkuja sinne missä lie ootkin. ja usma löytyi, jos et jo kuullut. :)

ainiin, leannalle tervetuloa takaisin ja erittäin paljon onnea odotukseen. vaikka lomalle lähtikin. ja pahoittelut keskenmenosta juuliarille. :(

mutta muuten kaikille mukavaa päivänjatkoa ja mä palailen taas..

papu ja 7+5

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat