Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Aamulla täytin tiskikonetta ja laitoin jo SUN-tabletin kannen lokeroon. Siinä soi puhelin ja lähdin hakemaan sitä. Kun tulin takaisin, oli tämä tenava saanut läpän auki kannesta, jonka alla tabletti oli. Siinä se nuoleskeli sitä onnessaan. Juotin maitoa desin kun oli saanut n 2x2 mm palan, ainakin se puuttui tabletista.

Tuosta on nyt reilu puoli tuntia eikä lapsi oirehdi mitenkään, sama hillitön meno ja naurunkikatus kuten aina. Pitääkö tästä nyt lähteä lääkäriin vai pitääkö vielä seurata kotona?

Kommentit (31)

Siellä ovat hyvin ystävällisiä ja auttavaisia, sinne soittamiseen ei pitäisi mitään kynnystä olla. Ei tarvitse sanoa henkilötietojaan yms. kysyvät vain tilastointia varten lopuksi lapsen sukupuolen ja mistä soitto tulee.

Mun mielestä jokaisella pitäisi olla kännykässä myrkytystietokeskuksen numero!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Koska vauva on oireeton ja se palan puuttuminen on todennäköisesti valmistusvirhe, lapsella kun ei ole hampaita, joilla saisi tuosta palan. Eli kun mitään ei näytä olevan, en soita mihinkään. Kiitos kuitenkin neuvoista. pitää tuo myrkytyskeskuksen numero lisätä jääkaapin oveen muiden tärkeiden numeroiden viereen

Vierailija:

Lainaus:

Koska vauva on oireeton ja se palan puuttuminen on todennäköisesti valmistusvirhe, lapsella kun ei ole hampaita, joilla saisi tuosta palan. Eli kun mitään ei näytä olevan, en soita mihinkään. Kiitos kuitenkin neuvoista. pitää tuo myrkytyskeskuksen numero lisätä jääkaapin oveen muiden tärkeiden numeroiden viereen

Ei voi vauva vai saada palasta, jos ei ole hampaitakaan? Entäs ne ikenet, joilla puree myös aika hyvin? Ainakin minun vauvani puri nimenomaan ikenillään tosi kipeästi tissiäkin, ihan hyvin niillä olisi saanut palasen pesuainetta irroitettua. Surullista siinä mielessä, että tämä äiti kuuluu taas niihin, joiden lapsi säkällä saattaa selvitä tästä kerrasta hengissä, mutta 1-2 vuoden sisällä kun tapahtuu jotain vastaavaa hän edelleen luottaa omaan arvostelukykyynsä ja antaa lopulta lapsensa kuolla " turhaan" esim pään lyötyään tms.

Minä olen niin kurkkuani myöten täynnä näitä Ap:n kaltaisia mammoja, jotka oikeasti vähät välittävät oman lapsensa hyvinvoinnista ja luottavat siihen, että lapsella on suojelusenkelit matkassa aina ja kaikkialla.

Tavallisimmat myrkytysten aiheuttajat

Yleisimmät kodin myrkyt, jotka ovat uhkana pääasiassa pienille lapsille, ovat pesu- ja puhdistusaineet sekä lääkkeet ja alkoholi. Ihoa ärsyttävät aineet voivat olla erittäin myrkyllisiä joutuessaan elimistöön joko nieltynä tai hengitettynä. Tällaisia ovat vahvat hapot, emäksiset aineet ja liuottimet, kuten esimerkiksi bensiini, petroli, tärpätti ja tinneri. Esimerkiksi konetiskiaine ja viemäreiden avaamiseen tarkoitetut aineet ovat vaarallisia syövyttävyytensä takia.

että syövyttävää on.

Kyllä meni äidin jalat velliksi, soitin heti myrkytystietokeskukseen, pyysivät juottamaan esim piimää tai jugurttia, sanottiin, että ei saa oksennuttaa lasta!

Myrkyllisten aineiden joutuminen elimistöön

Myrkytysoireiden vakavuus ja niiden ilmaantumisen nopeus riippuvat aineesta ja määrästä sekä siitä, millä tavoin myrkky on joutunut elimistöön. ..... Suun kautta saadun myrkyn vaikutus ilmenee yleensä hitaasti.

mun tytär söi pesuainetta 2-vuotiaana. soitin myrkytyskeskukseen ja siellä sanoivat että ei lapsi saa nieltyä pesuainetta koska se muuttuu paksuksi kun vesi/sylki sekoittuu siihen.

Taidettiin antaa maitoa,eikä mitään oireita tullut. eli ei sitä sitten tainnut vatsaan asti mennä.

Tietysti kannattaa aina varmistaa asia....

Googlella löytyy sivut- Siellä on laaja aine-luettelo josta voit tarkistaa myrkyllisyyden ja toimenpiteet.

Jos ei löydy NIIN EHDOTTOMASTI pitää soittaa sinne.

Itse olen muuan kerran soittanut ja saanut niin ystävällistä palvelua että!

Sitä varten ne siellä on töissä!

kyl mun äiree ja isukki kiikutti sen heti päivystykseen, ja vatsahuuhtelun kautta joutui osastolle vuorokaudeksi seurantaan. tosin sil tuli verta vähäsen suusta.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat