Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mä näen punaista, kun luen sadannen kerran, että " haluan käyttää elämäni muuhun kuin siivoamiseen" . Sitten eletään muka tyytyväisinä paskaisissa kämpissä ja surffataan netissä sekä kauhistellaan kun muiden elämä lipuu ohi siivotessa.

Paskan marjat sanon minä. Kyse on laiskuudesta, ei mistään muusta. Jos siivoaa joka päivä 15-30 minuuttia, ei kämppää saa sellaiseen kuntoon, kuin jotkut täällä kirjoittavat oman huushollinsa olevan. Ja tuo aika menee näillä laiskottelijoilla taatusti netissä surffaamiseen. Lapset eivät varmastikaan kärsi, jos tuon ajan käyttää siivoamiseen. Mä epäilen suuresti, että nämä paskassaeläjät ovat joka sekunti lapsensa kanssa. Jos he niin välittäisivät lapsistaan, tarjoaisivat he lapsille edes siedettävän puhtaan kodin. Ja uskon myös, että lapsille olisi hyvä nähdä, että kodin ylläpitämiseen tarvitaan työtä, ja kotityöt kuuluvat jokaiselle ihan normaalina osana elämää.

Ymmärrän kyllä, että jokaisen kotona on joskus sekaista, mutta likaisuutta en ymmärrä. Onneksi minun ystäväpiirissäni liki jokainen omaa normaalin siivouskäsityksen. Pari poikkeusta on, mutta eivätpä nuo ole lastensa kanssa juuri koskaan, joten se siitä ajan antamisesta lapsille.

Kommentit (21)

Päivittäin siistitään ja pidetään koti kunnossa, imuroidaan ja mopataan TARPEEN mukaan, kuitenkin niin että lattia ei ole koskaan siivottomassa kunnossa. Niin kuin joku tuossa sanoikin, asuntokin pysyy paljon paremmassa kunnossa kun lika ei sitä tuhoa. Pinttynyt lika kuluttaa pintoja tosi paljon.

Se, mikä ärsyttää on se että jos koti on normaalisiisti, on näiden " lasten kanssa olijoiden" ja " elämällä muuta tarkoitusta" -ihmisten mielestä laiminlyö lapsiaan tai on vain neurootikko.

Ennen ärsytti oma siivoamattomuus, mutta kerran tein niin että siivosin yhden huoneen yhtenä päivänä kunnolla ja toisen toisena. Nyt on helppo pitää siistinä vähällä vaivalla, imuriinkin tarttuu mielummin kun ei ole hirveää tavara paljoutta raivatavana ensin pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ehkä sillä saa paremman mielen, ja omantunnon kun valehtelee itselleen?

Vierailija:

Lainaus:

Mieheni on vielä usein öitä poissa työnsä takia ja onpahan minulla vielä eläimiäkin,joten kyllä se usein laiskuudesta on kiinni jos ei siivoa.

Itselläni on siisti koti ja siistinä aion sen myös pitää! Itselläni on 2v,4v ja 6v lapset ja silti aikaa riittää mainiosti siivoamiseen!

Siisti koti on viihtyisä koti!

Lapsillakin on varmaan mukavampaa kun oppivat pienestä pitäen perussiisteyden...ja onhan se itsellekin kivaa kun lapset oppivat luonnostaan siivoamaan jälkensä.

Itselläni on ok-talo ja olen sitä mieltä että se säilyy parempana jos paikoista pitää huolta. Ei tarvitse sitten kerran vuodessa juuriharjalla yrittää irroittaa paskoja paikoista...eivätkä varmasti enää siltikään irtoisi.

Mieheni on vielä usein öitä poissa työnsä takia ja onpahan minulla vielä eläimiäkin,joten kyllä se usein laiskuudesta on kiinni jos ei siivoa.

Vierailija:

Lainaus:

Mä näen punaista, kun luen sadannen kerran, että " haluan käyttää elämäni muuhun kuin siivoamiseen" . Sitten eletään muka tyytyväisinä paskaisissa kämpissä ja surffataan netissä sekä kauhistellaan kun muiden elämä lipuu ohi siivotessa.

mitenniin " muka tyytyväisenä" ? Et siis usko et jotakuta ei haittaa sotkuisuus? Mä olen ihan oikeasti tyytyväinen. On kiva työpaikka, kiva mies, ok kämppä, ei rahahuolia jne.

Lainaus:

Paskan marjat sanon minä. Kyse on laiskuudesta, ei mistään muusta.

Niin, ja...? Kyllä mä ainakin tunnen itseni ja tiedän että olen laiska paska :)

Enkä viitti siivota :) Ja elän kuin pellossa, jätän tavaroita ympäriinsä ja niin edelleen. So what?

Lainaus:

Jos siivoaa joka päivä 15-30 minuuttia, ei kämppää saa sellaiseen kuntoon, kuin jotkut täällä kirjoittavat oman huushollinsa olevan.

Ai, ei vai? ;) Kyllä saa, tai no, en oo kyllä kokeillut päivittäistä puolen tunnin siivousta (mistä ees alottais? Ei puolessa tunnissa saa tässä läävässä mitään huomattavaa aikaiseksi :))

Mikä siinä on niin vaikee ymmärtää että kukin tyylillään? Päivän sana on priorisointi: mun vapaa-ajan prioriteeteissä siisteys on aika alhaisella tasolla. Se menee jotenkin näin:

1) laiskottelu, lueskelu, naatiskelu

2) syöminen

3) nettisurffailu

4) hyvää ohjelmaa telkkarista tai dvd:ltä

....

ja jossain tuolla alhaalla, mammonan, uuden auton, omakotitalon, merkkivaatteiden ja matkustelun kanssa samalla tasolla on se siisteys.

Jokaisen oma valinta, eiks vaan! Ainoo mikä mua huolestuttaa on ne onnettomat, jotka saa siitä siivoamisesta kauhean stressin ja ahdistuksen kun lapsiperheissä ei kertakaikkiaan pysty pitämään yllä jotain supersiisteystasoa. Näille olen yrittänyt neuvoa, etä vois yrittää pärjätä vähemmälläkin siivouksella. Yks huolenaihe vähemmän siis. Kaikki stressiä aiheuttava on pahasta.

Meillä on aina suht siistiä, mutta minua ei ärsytä yhtään, koska tiedän, että siivoa juuri sopivasti.

Enemmän minua ärsyttää tämä oma netissä roikkumiseni... Olisi kyllä järkevämpää vaikka lukea, kun lapsi nukkuu. Noloa!

ja ehkä jossain yläkerran aulassa mutta ei ainakaan olohuoneessa, koska parketti voi kolhiintua. Ehkä jonkun pehmon voi tuoda, jos vie sen heti takaisin kun leikki loppuu.

Meillä koko koti on koko perheelle ja lapset saavat leikkiä olohuoneessa. Mikäs sen ihanampaa kuin itse istua sohvalla ja lukea kirjaa ja välillä kuunnella ja katsella lasten leikkejä. Yllättävän paljon kuulee omia sanoja heidän suustaan!

Eiköhän näillä siivousintoilijoilla tarkoiteta naisia, jotka siivoavat koko päivän ajan ja lapsetkaan eivät saa leikkiä, ettei lelut mene vinoon.

En ole mikään siivousvastustaja vaan tykkään ja nautin siitä että on siistiä. En kuitenkaan jaksa aina yksin siivota, jos mies ei siivoa kanssani, enkä haluaisi aina komentaa siivoamaan ja vahtia vieressä että siivoaa kunnolla. Niinpä meillä on välillä todella inhottavan sotkuista ainakin mun mielestä, ja olen sitten kiukkuinen.

Ehkä tuota voi sanoa sitten mullakin laiskuudeksi? Mutta tunnustan kyllä, että minä vaan en jaksa töiden, opintojen ja vielä kokopäiväisen lapsenhoidon päälle olla vielä ainoa kodin siivoajakin. Olen vielä raskaanakin rv 29 päälle päätteeksi.

Miestäni vaan ei haittaa kaiken maailman sotkut samalla tapaa... onneksi hän on vuosien varrella vähän tottunut jo siisteyteen ja nykyisin hänkin sanoo toisinaan että onpas sotkuista, siivoaa joskus jopa oma-aloitteisesti lelut lattialta jne.

Ylipäänsä meillä on mielestäni useimmiten kuitenkin ihan siistiä, mutta en kyllä rupea tuomitsemaan jos vastaavassa tilanteessa vaikka sanoisi että haluaa elää elämäänsä. Ymmärrän!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat