Seuraa 

Pompatkaahan pinoon!

Kommentit (19)

Maanantain sokerirasituksen tulokset oli hyvät, ei siis niissä mitään häikkää. Onneksi! Painoa oli tullut... kilon viikkotahtia... Että siinä olisi kai vähän parannettavaa. Hb oli lähtenyt nousuun raudan ansiosta ja sf-mitta lääkärin mittaamana keskikäyrän ja ylkäkäyrän puolivälissä (th aikaisemmin mitannut aina yläkäyrälle). Kohdunkaula 2,7cm (lähtötilanne 3cm) ja suu kiinteä ja kiinni. Saa siis edelleen supistella vaikka kuinka ilman huolta :)

Selkäkivusta juteltiin lääkärin kanssa ja sairaslomaa saa heti jos siltä tuntuu. Lääkäri muuten kertoi jännän yksityiskohdan, Ruotsissa (oli ollut siellä töissä) ei saanut raskaana oleville kirjoittaa sairaslomaa selkäkipujen takia, ne kuulemma kuuluu siellä asiaan ja ne pitää vain kestää! Tai ottaa palkatonta vapaata/kuluttaa lomapäiviä... Paikallinen " Kela" siis näin on määritellyt. Mutta onneksi täällä on toisin :) Mutta kyllä minä nyt vielä ainakin koitan sinnitellä, vaikka istuminen saakin selän särkemään. Pitää koittaa ostaa Panadolia, sitä lääkäri käski koittaa nyt alkuun, 2 tbl 3 kertaa päivässä.

Mutta tämmöistä!

Marrastoive rv 27+3

Aamulla oli neuvola ja kaikki ok. Poikkitilasta ei olla liikahdettu senttiäkään (näin jo monta viikkoa), sydänäänet selkeät ja säännölliset. Eli alakerrassa kaikki hyvin. Sain kelan paperit täytettäväksi ja pähkäilen kohtaa " työstä poissoloajan palkka" eli laitanko siihen " kyllä" kun työnantaja maksaa ekat 3kk täyttä palkkaa? Onko jokin laskuri josta näen koska mammaloma virallisesti alkaa kun la 12.11?

Masu on kasvanut jo niin paljon, että tavalliset housut eivät mene kiinni. Pitääkin illalla kaivella vanhat äitiysvaatteet esiin. Tämä kesä on mennyt hame linjalla joten housuja ei pahemmin ole kaivattu. Tosin nämä normaalitkin hameet alkavat hiissautua kohti kainaloita ja ovat muuttuneet pohjepituisesta lähinnä polvipituisiksi :)

masuapina 25+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla

The-masu: meillä on kyllä tosiaan ihan samat vaivat! Ihan kuin minun kirjoittama tuo sinun teksti.

Neuvolakuulumisia: Tänään oli ihan perusneuvola. Verenpaine ok. Painoa tullut nyt hiukan enemmän, 400g/vko. Nyt lähtöpainoon on tullut +2kg. Hb oli 116, joten raudan syöntiä pitää jatkaa vaikka maha ei niistä tykkääkään. Vitamiinikuuria suosittele terv.hoitaja myös, jos vaikka sais puhtia tähän laiskotteluun. Vauvan syke oli n.150 ja liikkui todella paljon mittaamisen ajan. Pää alaspäin siellä köllötteli. Neuvolalääkäri on sit 22.8.

Vointi on ennallaan, ei saa mitään aikaiseksi. Kohta lähdetään anoppilaan, pääseepähän täältä kotoa pois vähäksi aikaa..

Hyviä vointeja kaikille!

marrasnasu

Nyt alkaa mieskin oleen kunnossa edelleen kyllä todella väsynyt mutta ei hengen vaaraa enään...

Masukki voi hyvin ja kotona koko perheen voimin oleillaan.

Pitäis kohta mennä katteleen tota kasvimaan kuntoa,ei onnistu itellä siellä kyllä touhuaminen mutta ajattelinkin tarkastella sipulit ja avomaankurkut kuinka ovat kasvaneet.

Joten nyt menen ulkona käymään...

Rv 24+2

Sitä lisäosaa on mahdollista saada, mutta niihin summaan vaikuttaviin tuloihin lasketaan kai sitten myös se saamasi vanhempainraha (vai mikä nimi sillä onkaan). Itse mietin hiljaa mielessäni, että saakohan mahdollisen kuntalisän kuitenkin....

Sitten vielä iltatähdelle noista kerhoista. Toki on näitä perhekerhoja, joista mainitsitkin, mutta seurakunnathan järjestävät vielä pelkkiä lastenkerhoja. Niissä on varmaan vaan paikkakuntaeroja, että minkä ikäisille on tarkotettu. Selvitä vielä vaikka mannerheimin lastensuojeluliiton ja pelastakaa lapset ry:n tarjonta.

Sarafan

Huomenta minunkin puolesta.

Viime yönä tuli nukuttua kymmenen tunnin yöunet, jotka keskeytti vaan tyttären yöllinen vessassakäynti. Joten tänään on äärimmäisen levännyt olo. Hyvä näin, koska olen tänään luvannut viedä tyttären ja hänen serkkunsa delfinaarioon ja Näsinneulaan töiden jälkeen.

Tänään olo on mitä mainion, mutta eilen illalla tuntui kyllä siltä, että on raskasta olla raskaana. Pikkutyyppi tuntui olevan kovin alhaalla - tuntui kauhea panon tunne alapäässä koko ajan, välillä jo ajattelin, että jokohan pää on ulkona. Onneksi ei ole supistellut tai muutakaan josta oikeasti voisi ajatella, että kaveri jo on tulossa ulos. Jotenkin tuntuu siltä, että tämä toinen raskaus ei ole ollenkaan niin helppo kun ensimmäinen. No fyysinen kunto on rapistunut edelliseen verrattuna ja onhan tuota ikääkin vähän enemmän, joten kaipa tämä on hankalempaa. Jos nyt jo viikolla 25 tuntuu raskaalta niin miltähän tässä tuntuu kun lähestytään loppua? Erityisesti ruokailun jälkeen olo on erityisen raskas vaikka söisikin kohtuudella. Mutta ei kai sitä pelkillä hedelmillä ja vihanneksillakaan voi elää.

Pikkukaveri potkuttelee taas aika ahkerasti. Koko ajan tulee pieniä töytäyksiä mahaan. On paljon vilkkaampi kuin esikoinen, joka myöskin potkutteli ihan kivasti, mutta ei sentään koko aikaa.

Aurinkoista päivää kaikille!

Viljonkka74 25+1

Olen onnellisen 10 tuntia yöunta saaneen murun puolesta :) Itsellä on unet jääneet esikoisen levottomien öidin takia lyhyiksi - ehkä huonounisuus vaivaa pientä, tällä viikolla alkoivat päiväkotitreenit. No, onneksi varasimme reilusti aikaa hoidossa aloittamiseen. Meidän pieni kun lämpenee aika hitaasti eikä ole ollut kovinkaan montaa tuntia hoidossa ja silloinkin vain isovanhemmilla. Joku pohti osittaista hoitoa - ainakin meille pk:n henkilökunta vilautti mahdollisuutta jatkaa esim. osapäiväisenä tai muutaman kerran viikossa. Saattaa tosin olla, että kotihoitoon poju tulee, koska itse uskon pystyväni tarjoamaan kerhojen yms. muodossa riittävästi virikkeitä rauhalliselle alle 3v. vesselille. Saa joku enemmän tarvitseva hoitopaikan.

Omaan napaan ei uutta. Pitää vaan malttaa ottaa riittävän rauhallisesti, vältellä erityisesti lattianpesua ja silitystä, sillä ne ainakin saavat supistukset valloilleen. Tosin silitin äsken joitakin lasten lakanoita ja pinnansuojuksen (nyt jo!). Ihanaa puuhata tulokkaan varusteiden kanssa! Pinnasänky saa sentään odottaa osina kokoamistaan, mutta se on hiottu ja maalattu. Ei ole meilläkään koti liioilla neliöillä " pilattu" . Suuremmasta en kuitenkaan uskalla edes haaveilla, kai kahden makuuhuoneen kotiin pitäisi kahden lapsen kanssa ainakin esikoisen eskari-ikään asti yrittää mahtua.

Ingefära 26+1

Miten voiki olotila muuttua niin paljon yhtäkkiä, viä lauantaina sanoin kaikille jotka kyseli vointia et tosi hyvin voidaan ym. ja nyt on kaikki ihan toisin, pelkästään se et kipasin tohon lähelle prismaan hakeen kaks asiaa ja autolla niin voi luoja et oli tuskanen olo kun kotiinpäin ajelin, miten ihmeessä voi pelkkä autolla ajo tuntua niiiiin ikävältä? supisti ja särki muuten vaan ja hirvee paineen tunne alapäässä :( onneks tasan viikonpäästä lääkäri nla ja siitä vajaa viikonpästä kontrolli siä polilla nii tietää vähä et aiheuttaako noi jutut mitään...kauheeta valitusta mut välillä iskee ihan epätoivo ja mä pelkään vauvan liikkeitä et jos paljo liikkuu niin miten sen sydän siä hakkaa, jos taas liika lujaa :( aikasemmista supisteluista en nii hätkähtäny ku niitä oli edellisessäki raskaudessa eikä ne mitää aiheuttanu kohdunsuulla, mut toi verenvuoto pelästytti kyllä ihan täysin, ku ei aikasemmin oo tollasta tullu, muutaku niis jotka on menny kesken, alkumetreillä jo.

Onneks on tää palsta mihin voi marista ja jos joku ei jaksa lukee niin hyppää yli, niin en rasita ketää...muuten koitan olla reippaana ja et ei täs mitää...no joo lopetan tähän ny tän marisemisen ja jatkan lepäilyä

Tuuli

Ihanan lämmin päivä taas ja piiiitkästä aikaa satoi täälläkin.

Huomenna alkaisi maatalousnäyttelyt ja ajattelin kuopukselle käydä näyttämässä hieman minihevosta ja muitakin eläimiä. Oma vointi ollut suht´koht hyvä lukuunottamatta paineentunnetta ja suppareita.

Meillä vauva myöskin poikkitilassa niin kuin oli jollain muullakin...

Ensi viikon saa vielä nauttia kesälomasta ja sitten alkaisi viimeiset 6vkoa töissä.

Päiväkotiasioistakin on ollut täällä puhetta;meillä neiti hoidossa koko syyskuun ja loka-marraskuussa käydään muutamia päiviä. Joulukuusta saa riittää pelkkä srk:n kerho. Isompi onkin jo koululainen.

Lähtö iltapalalle ja muille vuoroa :)

juu, koneella ollaan.

mies lähti työmatkalle ja lapset hoitoon. minä varmaan hankin jännetupitulehduksen täällä palstaillen. mies rukka oli eilen tehnyt itselleen eväitä työmatkalle. soitti mulle sitten kohta lähtönsä jälkeen että otapa aamupalaa jääkaapista. oli aamulla ottanut mukaansa eilisen riisin jämät ;-D Ilman mitään kastikkeita tai voihanneksi. Pelkkää eilistä riisiä. Tosi herkullista.

eilen suppaili pariin otteeseen tosi inhasti ja nyt aamulla on pari inhaa tullut. eli makaillaan vaan...

Ajattelin nyt jotain kirjoitella vaikka kummia kuulumisia ei olekkaan... Täysi saamattomuus minua vaivaa nykyään, olen huomannut että mitä pidempään makaan kotona niin sitä vaikeampi on saada yhtään mitään aikaiseksikaan. Tällä viikolla olen käynyt välillä nopeasti piipahtamassa jossain (kaupassa, tontilla tai syömässä) ja joka kerta olen palannut " häntä koipien välissä" kotiin kun kivuliaat supistukset alkoivat. Hmph, minkähän vuoksi tuo vatsa on niin arka..? Noh, huomenna on se KAUAN odotettu neuvolalääkäri ja toivon niin kovasti että saisin sieltä edes jotain pientä tietoa/tukea. Niin ja ennen kaikkea lisää sairaslomaa!!!

Voisikohan se olla että täysi liikkumattomuus heikentää myös kestävyyttäni, kun kivut tuntuvat herkistyvän ajan myötä vaikka makaan vain sohvalla?! Vai pitäisikö jatkaa samaan malliin ja ottaa iisisti? Tuntuu hölmöltä lähteä kävelylle jos se tuottaa heti kipuja, mutta mitä vähemmän olen nyt liikkunut niin sitä vähemmästä myös supistelen. Toinen asia mikä minua myös kovasti kiinnostaa kuulla on hb-arvoni. Olen nyt saanut sen luontaistuotekaupan rautamehukuurin loppuun ja haluan tietää onko sillä ollut vaikutusta! Rautatabletteihin en mielelläni palaisi kun ne saa vatsani sekaisin.

Oukei, nyt annan vuoron seuraavalle jos sieltä tulisi positiivisempaa tekstiä :) Itse sitä aina vain valittaa, valittaa ja valittaa :P

the-masu ja pikkuakka 26+6

Mulle neuvottiin Kelassa laittamaan rasti siihen tarkoittamaasi kohtaan eli saa palkkaa tietyltä ajalta. Mun ei kuitenkaan tarvinnut laittaa sitä ajanjaksoa, vaan työnantaja kuulemma ilmoittaa sen Kelalle. Eli kyse on siitä kolmesta kuukaudesta.

Tilasin HM:ltä äitiysfarkut, mutta oli nyt jo jotenkin tiukka se resori, että saapa nähdä, kannattaako pitää ne housut. Kyllä ne nyt vielä oli ihan passelin tuntuiset, mutta ei niitä varmaan kovin pitkään voi pitää. Mä kyllä tarvitsisin housuja, kun työt alkaa. Mulle jäi oma housukoko pieneksi jo kesäkuun alussa, ja juhannuksen jälkeen myös seuraava koko jäi pieneksi. Verkkareita ja löysävyötäröisiä housuja/hameita/shortseja olen pitänyt näin loman aikana. Ikävästi tollaset kuminauha- tai resorihousutkin painaa alavatsaa. Yhet mammahousut mulla on ja ne on tosi ihanan tuntuiset, kun menevät mahan päälle. Mutta jos tässä töihin on tarkoitus lähteä, niin ei niillä yksillä housuilla pärjää.... Ei vaan viitsis kovin monia äitiysvaatteita ostaa. Hankala homma.

Masussa supistelee edelleen päivittäin, mutta huomenna onneksi on lääkärintarkastus ihan noitten supistusten takia.

timaja 24+6

Enpäs ole koko kesänä ehtinyt kirjoitella, kun harvoin saan istua koneella RAUHASSA kirjoittelemassa ja meikäläisellä kun nämä jutut pukkaa vähän aina venähtämään :) Nyt mummi lähti tytön kanssa ulkoilemaan ja miehet lähtivät kauppaan, aikomuksena ostaa evästä kalareissulle... Miehellä vielä lomaa ensi viikkokin, joten ehditään tehdä jotain mukavaa koko perheen voimalla ennenkun alkaa koulut ja työt.

Masussa on ollut koko raskauden ajan tosi hiljaista, niin tähän saakka... Muutaman päivän on kyllä ollut sellaista potkuttelua ja heilumista tuolla kohdun puolella, että oksat pois... Mutta sehän on vaan mukavaa :) Edelleenkään ei ole mitään hajua miten päin vauveli tuolla masussa on, koska niitä liikkeitä on joka paikassa. Mutta luultavasti köllöttelee jo ihan oikeissa lähtöasemissa :) Painoa on tullut ihan kiitettävästi ja massu TOOOOOSI muhkea, mutta koska vointi on muuten suht ok, eipäs se kauheasti haittaa. Huomenna odotettu neuvolalääkäri (jo yli viisi viikkoa edellisestä neuvolasta) ja saa nähdä mitä Hb on... Itse epäilen että nyt juuri se suurin pudotus on tupahtunut ja joudun rautakuurille...

Sain eilen Kelan päätökset äitiysrahasta ja äitiysavustuksesta, mutta lapsilisä päätöstä ei vielä tullut. Nyt tuleekin KYSYMYS niille, joilla pieniä (alle 3-vuotiaita) lapsia ennestään; Kelan papereiden mukaan minulla voi olla mahdollisuus saada äitiys -ja vanhenpainrahan LISÄKSI kotihoidontukea tai hoitolisää, koska tyttö täyttää kolme vuotta vasta kesällä 2007!? Onko näin? Itse luulin, että kotihoidontuki loppuu siihen paikkaan kun äitiysrahakausi alkaa... Täytyy ilmeisesti käydä Kelan tädin kanssa juttusilla, että mitens tämä homma oikein menee :)

Sitten minuakin on alkanut askarruttaa tytön (juuri täytti 2 vuotta) viihtyminen kotona minun ja vauvan kanssa... Isoveli tulee kyllä kotiin koulusta jo puoleltapäivin, mutta koska heillä tuota ikäeroa on aika paljon ja pojalla omat kaverit, ei siitäkään paljon iloa tytölle ole :( Nyt kesän aikana olen nimittäin huomannut, että tyttö on ikäiseksensä jo tosi vanhan oloinen ja leikkii mielellään jo isojen tyttöjen leikkejä. Esim. serkku pian neljä vuotta ja pihakaveri pian viisi vuotta ovat erittäin hyviä kavereita tytölleni ja leikki sujuu heillä jo mukavasti :) Nyt syksyn myötä kaverit menevät hoitoon jne., joten äitihän on sitten taas korvaavana kaverina... Mutta voisinko saada tyttöni johonkin hoitoon vaikka pari kertaa viikossa muutamaksi tunniksi? Vaikkakin tiedän että paras paikka on kotona, luulisin sosiaaliselle tytölleni muutaman tunnin leikkiminen muiden lasten kanssa olevan myös tosi tärkeää... Itse en oikein näistä äiti-lapsi ryhmistä pidä, koska mielelläni ottaisin senkin ajan itselleni ja vauvalle :)

No joo... jokohan saisin lopeteltua tälle päivälle :)

Mukavaa aurinkoista kesäpäivää kaikille!

Iltatähti rv 27+3

ILTATÄHTI: Kela lähettää automaattisesti sen kodinhoidontuen hakupaperin, JOS saattaa olla mahdollista saada sitä (tällöin siis edellisen lapsen pitää olla alle 3v, käsittääkseni). Käytännössä se siis tarkoittaa sitä, että tukea voi saada, jos laskennallisten tukien ja äitiyspäivärahan erotuksesta jää jotain maksettavaa. Oletan, että silloin äitiyspäiväraha täytyy olla lähes minimi. Sitä kodinhodontuen lisää voi saada, jos perheen tulot eivät ole liian suuret. Eli siihen vaikuttaa siis perheen koko ja molempien vanhempien tulot. Lisää maksetaan, jos sitä jää maksettavaksi jotain reilut 16¿/pv. Kannattaa laittaa paperit vetämään, kyllä ne siellä osaa sen laskea.

Eikös lapsilisäpäätös tule vasta sitten, kun vauva on syntynyt ja tieto siitä mennyt väestörekisteriin ja sieltä Kelaan...

OMA (.) Tänään oli siis neuvolalääkäri. Ei mitannut sf-mittaa, enkä sitä kysellyt. Olisi varmaan kuitenkin ollut ihan jotain muuta kuin omalla hoitajalla. Näkeehän tuon, että masu kasvaa =P Muutoin kaikki ihan ok. Hb oli laskenut, mutta siltikin vielä 123 eikä mitään rautoja vielä annettu. Painoa tulee tasaiseen, mutta onneksi tällä hetkellä ihan kohtuudella, n. kilo/kk. Kohdunsuu 3,5cm, kiinteä ja kiinni, eli siellä ei perinteiseen tyyliin ole tapahtanut mitään. Vaikka on jo siis kolmas raskaus! Taas iski kammotus, että menee sitten yliaikaiseksi =( Mitään muuta kun en niin *pelkää* kuin käynnistystä! Tiitiäisen syke oli n.135, menee aika samoja ratoja kuin pojillakin. Jos tämäkin on sitten poika, niin *kiristän* mieheltä vielä joskus neljännen, jos vaikka joskus saisi tytön =P Muutoin olo varsin *loistava*. Mitä aikaisempiin kokemuksiin tulee, alkaa huonommat olot täällä vasta ihan loppumetreillä.

Jos jollain tuppaa nämä pinoutumiset mennä pitkällä kaavalla, niin... sitä vaan näpyttää ja näpyttää ja...

TalviSalama + Tiitiäinen 26+6

Sillä aiemmalla lapsella tarkoitin tietenkin nuorinta lasta! Kuvittelin sen olevan aika itsestäänselvää kuten senkin, että lasten on oltava alle kouluikäisiä. Sekä sen, että lasten kuuluu olla KOTIhoidossa, jotta voi saada KODINHOIDONtukea. Pitäisi nähtävästi ajatella enemmän ennen kuin alan mitään kommentoimaan...

Eiköhän se hoidossa oleminen ole ihan jokaisen perheen ja lapsen asia, kuten jo sanottukin. Siis siten, että jollekin lapselle voi hoitopaikka olla todellakin ihan oikea valinta, oli äiti sitten kotona tai ei. Yksilöitä kaikki. Meillä jopa tuo yksivuotias nauttii seurasta ja esikoinen nyt kaksivuotiaana kaipaa hurjasti kavereita, molemmat hyvin sosiaalisia. Totta, käy avoimissa kerhoissa, tapaa tuttuja, ole pihalla toisten lapsiperheiden kanssa... No, aina se ei onnistu! Pitäisi pystyä katsomaan asioita lapsen kannalta eikä se mielestäni tarkoita sitä, että lapsen pitäisi olla aina 24h kiinni äidissä. Meillä lapset *joutuvat* olemaan kotona, vaikka mielelläni soisin heille erilaisia virikkeitä ja kokemuksia edes muutaman kerran viikossa...

Momenttikin näyttää olevan koneen ääressä, mutta et vissiin vielä oo pinoa alotellu.

Eilen innostuttiin siivoon, ku viikonloppuna on tiedossa tyttöjen viikonloppu meillä kotona. Ajateltiin, että saa sitten muihin askareisiin uhrata loppuviikon. Lopputuloshan olotilassa on siivouksen jälkeen selvä! Nukkumaan mennessä selkä oli kipee, supisteli ja ennen kaikkea alavatsaa ja muuta alaosastoa vihloi ikävästi. Kun sitten vihdoin löysin sopivan asennon sängyssä, niin pikkuhiljaa alko helpottaa. Nyt olo on kai ihan ok. Kamalasti masussa jotain sirkuskoulua eilen pidettiin, vaihdettiin asentoa yms. mutta sitten kun se alavatsa vihloi niin vauvakin alkoi taas potkia tujakasti vain alaspäin.

Tänään pitäis torilla käydä vähän marjaostoksilla ja kai sitä ruokakauppaankin on mentävä. Tuntuu, että joka päivä täytyy juosta asioilla... no onnkesi iltasella mies on sitten tytön kanssa käynyt aina puistossa, niin ei lapsella mene koko päivä vaunussa istuen.

Annetaanpas muille vuoroa.

Sarafan rv 24+6

Vatsa kasvaa ja liikkeet tuntuvat jo kivasti - varsinkin kun makoilen. Muuten kaikki on mukavasti. Mulla ei ole juurikaan supistuksia vielä. Ainoastaan, jos kävelen nopeasti tai muuten rehkin liikaa niin saattaa ruveta pistämään alavatsan seutuvilta. Voipi olla, että kyseessä on juuri supistus, mutta se tuntuu vain tavalliselta pistämiseltä.

Onko teillä muilla uniongelmia? Mä olen aina ollut superhyvä nukkuja, mutta viimeisen kuukauden ajan ovat unet tahtoneet jäädä vähille. Herään säännöllisesti aamuyöllä neljän aikaan, enkä enää tahdo saada nukutuksi. Mielessä toki pyörivät monenmoiset asiat ja se, että pelkään joka-aamuöistä valvomista, takaavat kukkumisen. Mutta lisäksi olen onnettoman huono nukkumaan kyljelläni... vatsallaan tai selällään nukkuminen eivät vain tule enää kysymykseen. Huokaus.

Ulkona on ihana sää. Taidan lähteä pian ulkoilemaan. Hauskaa päivä kaikille!

t. Sarimari rv 24+1

Kotihoidontuesta. Aiemman lapsen ei täydy olla alle 3v, vaan nuorimman. Lasten, joista tukea haetaan, täytyy olla alle kouluikäisiä. ja tosiaan usein käy niin, että vain tuota lisäosaa jää maksettavaksi. Mutta kannattaahan nämä kaikki ottaa pois. Tosi siinä on vielä se, että lasten tulee olla kotihoidossa. Eli jos suunnittelet jättäväsi isosisaruksen hoitoon, kotihoidontukeen ei tietenkään ole mahdollisuutta. Seurakunnan kerhoissa on muuten pienimmät 3-vuotiaita, jotka siis jätetään kerhoon. Mutta mielestäni kaksivuotiaalle riittää mainiosti kodin virikkeet. Tuon ikäinen ei välttämättä osaa sanoin ilmaista, että tuntuu pahalta mennä hoitoon kun äiti on kotona, vaikka viihtyisi hoidossakin. Mutta kuten jo aiemmin sanoin, kukin tehköön tavallaan.

Voi, ei mitähän muuta se olikaan...

TUULI huhuu! Mikä tilanne?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat