Vierailija

Kuinka sujuu teidän mielestä?

Onko monilapsiset kauhistuksia näille yksin eläville lapsille jotka ovat tottuneet ylhäiseen yksinäisyyteen ja rauhaan?

Haluaisin kuulla tarinoita yhden lapsen vanhemmilta ja vastaavasti myös monilapsisten perheiltä...

Sivut

Kommentit (26)

tosin hieman ihmettelen, miten voit kertoa miten meillä asiat tehdään, kun et tiedä perheestäni mitään... Mutta varmasti tiedät senkin asian kuitenkin paremmin kuin minä :)

Henkilökohtaisesti minulla ei ole mitään vastaan yksi- tai monilapsisia perheitä. Eipä ole ollut ongelmia kumpienkaan kanssa (paitsi täällä netissä ;) Mutta täällähän ei huumori kuki vaan tiukkapipoisuus jyrää.

omat vilkunat ovat tottuneet touhuun ja tohinaan ja meillä on paljon kavereita joilla 1 lapsi. monesti nämä 1 lapset ovat tottuneet vain aikuisten seuraan ja ovat tosissaan vähän ihmeissään kun meillä on pojilla meno päällä.

mutta kokemuksen mukaan nekin esikoiset siitä yleensä rohkaistuvat ajan kanssa ja varsinkin kun alkavat saada pikkusisaruksia tai menevät hoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kasvattaneet heitä käyttäytymään. Jo ainokainen pikku terroristi voi saada aika sotkun ja metelin aikaan toisaalta kolme tai useampikin hyvin käyttäytyvä poikalapsi kylässä voi olla vaan mukavaa.

Idea kai on että kylässä ollaan kylän säännöillä, ei rikota, ei remuta liikaa, ei satuteta tai kiusata ketään vaan leikitään kohtuullisen nätisti leikkiin keskittyen ja pihalla ehkä elämöidään enemmän. ym. Jos nämä toteutuu niin tuskin kellään on valittamista oli vierailukohteessa yksi/ei yhtään/useampi lapsi.

Ei kaikki lapsettomat hermostu ja pyörittele silmiään. Meidän kummityttö on 4 lapsisesta perheestä ja hyvin ne mahtuvat meillekin kylään. ´Siskon ainoa tyttö aluksi pelkäsi muita lapsia jos oli heillä kylässä, kyllä se tottui ja nyt menee samassa porukassa.

en ole kokenut että tämä yksi lapsi olisi ihan " pihalla" meidän lasten kanssa,

riehuvat ja meuhkaavat mukana...

mutta perheen vanhemmille melu taitaa välillä olla liikaa!!!

kun eihän yksi lapsi saa aikaan ollenkaan samaa kun esim. 2...

taas kamaluus on nää yksilapsiset jotka ei tunnu välillä ymmärtävän mitään todellisesta vanhemmuudesta kun se ainoa ja oikea hyvin kasvatettu on se maailman paras pikku pienokainen jonka maa järisee kun puistossa laittaa hiekkaa suuhun, iik...

Meidän lapset on hyvin kasvatettuja myös mutta ei niiden perässä tarvii koko ajan juosta kyttäämässä.

Meillä on toistaiseksi vasta yksi lapsi ja kyllä huimaa tahti kun käy kahdenkin leikki-ikäisen lapsen perheitä vierailulla. Mutta kyllä meillä remuta saa ja niin edelleen, tosin näin kesäisin on oltu sitten vieraiden kanssa pihalla niin ei tarvi huolehtia kumpienkaan vanhempien että meneekö jotain rikki tai vedetäänkö kissaa hännästä tms.

Meidän 1,5 v pysyttelee kyllä leikeistä vielä sivussa, mutta eipä hän vielä muutenkaan ymmärrä yhteisleikkejä.

itse olin juuri eilen kyläilemässä perheessä josa on vain se yksi lapsi.

Eletään kuin pellossa, kaikki pyörii ainokaisen ympärillä, verhot on edessä ja sälekaihtimet alhaalla keskellä päivää ettei lapsi häikäisty....

Mistään ei koskaan kuulu ääntäkään ja jos telkkaria katsellaan niin äänettömällä tietenkin.

Me ollaan varmaan todellinen kauhistus tälle lapselle ja vanhemmille. Meillä eletään ja kokeillaan erilaisia asioita ja tehdään yhdessä asioita. Ei nökötetä sisällä.

Ja sitten tämä yhden ainokaisen äiti opastaa meidän lapsia kuinka ei saa kävellä lujaa heidän lasta kohti kun hän säikähtää... ja kuinka pelkää jos puhutaan lujaa.. kyllä kummastuttaa minkälaisia karhynpalveluksia ihmiset voi lapsilleen tehdä.

Ainiin ja paras oli ehdottomasti se kun meidän vanhempi alkoi itkemään niin tämä ainokainen kannettiin toiseen huoneeseen ettei pelkää!!!!!

Meillä on yks lapsi ja lähes kaikilla tutuilla perheillä on enemmän kuin yks. Meidän vauva saattaa säikkyä kiljahteluja mutta joskus myös rauhoittuu kun on enemmän meteliä. Itse olen tottunut lapsiin ja minua ei haittaa vaikka meidän pieneen kämppään tullaan isonki porukan kans. On luonnollista että iso lapsisakki tuo myös sotkua mutta siistitään sitten kun vieraat lähtee jos niin käy.

Meillä on neljä lasta ja yhdellä tutuklla perheellä 6 poikaa ja meno on jotain aivan järkyttävää! en kutsu heitä kylään kuin joskus pakosta ja mielellään mene niillekkään kuin ehkä kerran vuodessa.

toinen perhe kans jossa on 6 lasta sekä tyttöjä että poikia niin heille ihan mielellään mennäänkin kylään. Ovat mukavia ja hyvin kasvatettuja lapsia. mukavat vanhemmatkin. Heitä mieluusti myös pyydänkin kylään. Lapset leikkii miltei kokoajan nätisti.

Tietysti nyt jossain vaiheessa saattaa jotakin kinastelua tulla, mutta ne pystyy aina nopsaa selvittämään.

Vierailija:

Lainaus:

Ainoa asia joka yleensä johtuu siitä että on ainoa lapsi on lelujen jakaminen. Eli monet ainokaiset lapset omivat lelujaan eivätkä kestä että joku toinen leikkii hänen leluillaan. Tämä on siis ongelmana vain heillä kyläillessä, toisin päin asia ei ole. Mutta se nyt on normaalia kun ei ole koskaan joutunut jakamaan.

Sen sijaan voisin sanoa että mulle itselleni on hirvitys kun kylään tulee sellaisia lapsia joilla ei ole kotona mitään rajoja ja sääntöjä (ei katso lapsilukua). Yleensä nämä tapaukset valitettavasti ovat sellaisilla perheillä joilla on monta lasta. Eli lapset heittelee leluja, astuu niiden päälle, tönii ja tuuppii muita ja muutenkin meno on kuin pellossa olis kasvaneet. Että tottakai kolmesta lapsesta tulee enemmän ääntä, mutta meidän lapsilla ainakin on käytöstavat ja ei saa kotonakaan huutaa kun en itse kestä sitä melua. Että ei kaikki monen lapsen äidit ole tottuneet meteliin. Mulla on pari kyläpaikkaa joihin en mene kuin ihan pakosta kun se meno ja meteli on niin kamalaa ja täytyy todeta että toisessa perheessä on 4 lasta ja toisessa 3. Mutta on mulla tuttuja joilla lapsia 2-3 ja meno aina normaalia ja me aikuiset voidaan rauhassa jutella ja kahvitella.

Ainoa asia joka yleensä johtuu siitä että on ainoa lapsi on lelujen jakaminen. Eli monet ainokaiset lapset omivat lelujaan eivätkä kestä että joku toinen leikkii hänen leluillaan. Tämä on siis ongelmana vain heillä kyläillessä, toisin päin asia ei ole. Mutta se nyt on normaalia kun ei ole koskaan joutunut jakamaan.

Sen sijaan voisin sanoa että mulle itselleni on hirvitys kun kylään tulee sellaisia lapsia joilla ei ole kotona mitään rajoja ja sääntöjä (ei katso lapsilukua). Yleensä nämä tapaukset valitettavasti ovat sellaisilla perheillä joilla on monta lasta. Eli lapset heittelee leluja, astuu niiden päälle, tönii ja tuuppii muita ja muutenkin meno on kuin pellossa olis kasvaneet. Että tottakai kolmesta lapsesta tulee enemmän ääntä, mutta meidän lapsilla ainakin on käytöstavat ja ei saa kotonakaan huutaa kun en itse kestä sitä melua. Että ei kaikki monen lapsen äidit ole tottuneet meteliin. Mulla on pari kyläpaikkaa joihin en mene kuin ihan pakosta kun se meno ja meteli on niin kamalaa ja täytyy todeta että toisessa perheessä on 4 lasta ja toisessa 3. Mutta on mulla tuttuja joilla lapsia 2-3 ja meno aina normaalia ja me aikuiset voidaan rauhassa jutella ja kahvitella.

pienissä tiloissahan on tietysti aika mahdotontakin juosta. mutta monesti tuntuu että osaako lapset edes liikkua hitailla kävelyaskelilla.

kylässä jos ollaan niin yleensä siellä on erilaisia leluja jne muuta tutkittavaa ettei hirvee juoksuhimo lapsille iske, mutta kyllä toppuutella välillä saa.

mietin ihan yleisesti että minkähän verran muissa perheissä mukulat sitten juoksee. kun meillä poikien miltei jokailtarutiiniin kuuluu kestävyysjuoksu...

..mutta super-sosiaalinen kuten minäkin.

Meillä on avoimet ovet ja usein pyörii pihan 5 muuta lasta leikeissä mukana. Erittäin harvoin olemme koko illan kahdestaan ja silloin lapsi kaipaa muutakin seuraa. On myös päiväkodissa jossa vilinää riittää.

Nykyään kaupungissa asuvat 1 lapsiset perheet eivät välttämättä ole niitä keskenään nyhjääjiä, toista tietysti jos asuu harvaan asutetulla alueella.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat