Seuraa 

Vaikka meille jo toinen tulossa, niin en siltin muista koska esikoisesta soitin neuvolaan.

Mulla siis vasta 4+5 (omien laskujen mukaan), joten ei kiirettä, mutta siis koska on oikea aika soittaa ja varata aika?

Kommentit (7)

En malttanut odottaa soittoa! Ja itku kurkussa sanoin että " mä taidan olla raskaana, mitä mun pitää tehdä?!" Ajanvaraustäti kysyi että onko raskaus toivottu, ja sain vaivoin sanottua itkultani että on! Sain ajan rv 6+4 (luulin olleeni silloin jo rv 8, mutta tuo oli lopullisen la:n mukaan laskettu raskauden kesto). Eli aika aikaisin kuitenkin menin neuvolaan. 12 pv plussasta. Mutta voihan sitä kysyä ajanvarauksesta milloin eka neuvola varataan. Todennäköisesti ne antaa saman tien jonkun ajan x viikon päähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ei ne kuulemma mielellään täällä ota aikaisemmin,koska sydänäänetkään ei kuulemma kuulu vielä.

Itse ängin sinne rv9 ja sydänäänet kuului todella hyvin!

Täällä päin (Tampereella) on ohjeena, että neuvolaan kannattaa soittaa viikoilla 7-9. Tuo ohje siis lukee kaupungin terveystoimen nettisivuilla ja sitä olen ainakin itse noudattanut.

Mulla on ekat neuvolat olleet jotain rv9, mutta ovat tykänneet, kun soitan ajoissa, koska meillä on ruuhkainen neuvola. Jos itselle käy vain esim. aamun ensimmäinen aika, sitä tuskin saa esim. viikon päähän.

Eka käynti kestää kauemmin, se on tosiaankin sellaista juttelua ja papereiden täyttöä. Yleensä sydänääniä ei vielä kuunnella, koska ne eivät ollenkaan välttämättä vielä kuulu, ja tämä kuulemma aiheuttaa yleensä turhaa paniikkia. Toisen lapsen kohdalla pyysin erityisesti, että jos pikkuisen vain testattaisi. Lupasin olla hätääntymättä hiljaisuudesta, mutta siellä se jumputus kuului:)

Aika pian tämän jälkeen on lääkärineuvola, mutta sitten onkin aika pitkiä taukoja ainakin meidän neuvolassa. Vaihtelee paikkakunnittain. Tihenee joka tapauksessa loppua kohti.

Eka tulossa eikä tiedä yhtään koska voisi/pitäisi soitella..

Kun plussasin, olin jo kovaa kiirettä soittamassa viranomaisille (poliisi, palokunta..) ja lähdössä sairaalaan päivystykseen! Hih! Onneksi en sentään toteuttanut näitä ;)

Sere

Vaikka heti plussatestin jälkeen. Täällä päin ekan ajan saa yleensä joskus viikoille 7-9. Se eka käynti on sitä yleistä hölpötystä ja kaavakkeiden täyttöä. Meillä sydänääniä yritetään kuunnella yleensä ekassa lääkärineuvolassa. Itse olen käynyt ekoilla käynneillä rv 6+6, rv 7+4 ja nyt olen menossa kun rv on 7+1.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat