Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

miehellä brutto 3000 ja mulla 2700. Minä en. Mieheni ostaisi.

Kommentit (19)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Laina-aika on tällä hetkellä 25 vuotta, koska itse olen äitiyslomalla ja hoitovapaalla seuraavat kaksi vuotta. Mutta ihan mukavasti pärjäillään. Enempikin voitaisiin lyhentää, mutta haluamme kuitenkin, että nytkään ei tarvi jokaista penniä vahdata. Sitten kun palailen töihin, voidaan alkaa lyhentää lainaa enempi. Lapsia on ihan hetken päästä kaksi.

eikä kyllä ostettais asuntoa pelkällä lainarahalla. Nykyinen asunto maksoi 145000 (2001), jolloin säästöjä oli 60000 ja lainaa otettiin 85000. Nyt lainaa jäljellä 55000 ja aika huojentunut olo. Ja säästöjäkin on taas kertynyt.

Mutta siis en ottaisi, 150000 lainaa voisin kyllä ottaa, mutta silloin sen pitäisi olla vähintään 50% asunnon arvosta.

jos käteistä olisi tuon verran, tai jos lainaa tarvitsisi ottaa muutaman 10 tuhatta euroa. Odottelemme itse vielä hetken (vuoden-pari), kun hinnat ovat järkevämpiä.

tulot hyvät suhteessa talon hintaan. Jossainhan teidän täytyy kuitenkin asua. Vaikka ei olisi säästöjäkään ostaisin, jos laina järjestyy.

Ja nyt lainanlyhennys + korot ovat yhteensä kuussa pienemmät kuin aiemmin vuokra + autolaina (autorahoitus maksettiin myös pois tuolla isolla lainalla). Vaikka korot vielä nousevat, niin ei vaikuta meihin heti, kun on tasaerä-lyhennystapa. Niin, ja talosta maksettiin 165 000 e mutta tehtiin siihen jonkin verran remonttia, niin tarvittiin lainaa enemmän ja lisäksi piti hankkia myös kakkosauto.

että olen halunnut että meillä on käteistä se 30% ettei takauksia tarvita. Todella iso laina on jos koko summa on lainaa. Ihan tuloista riippumatta.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat