Seuraa 

Moi vaan!

Enpä ole vähään aikaan tälle lapsettomuuspalstalle kirjoitellut, vaikka tänne kuulunkin! Nyt on vihdoin ja viimein saatu selville, mistä mun hedelmättömyyteni johtuu... Munarakkula kyllä kypsyy, mutta ei irtoa, eli lh-huippu jää puuttumaan... No, asia on kai suht helposti korjattavissa pregnyl-piikillä, mutta nyt ottaa päähän, kun joutuu odottelemaan väkisinkin muutaman kierron. Olen nimittäin aikaisemmin syönyt clomeja 1 tbl kp 3-7, ilman tehoa. No, nyt lääkäri antoi luvan nostaa annosta 2 tbl kp 3-7, mutta kroppahan reagoi liikaa. Nyt siellä sitten möllöttää ylisuuri follikkeli eli kai kysta (maanantaina kp 14 oli 27x37 mm). Ja vielä lisäksi sellainen tuomio, että todennäköisesti vain vasen munasarja toimii!

Haluaisinkin kuulla, onko teillä palstalaisilla kokemuksia kystista ja miten ne on parantuneet? Onko ollut pitkäaikainen vaiva? Pelkään vaan kovasti, että se vaan kasvaa vielä ja puhkeaa tai jotain ja menetän sen ainoankin toimivan munasarjan! Ja samoin pregnyl-hoidosta kaipaisin myös tietoa! Onko teillä siinä ollut aina clomit kasvattamassa munista ja sitten ultran perusteella arvioitu, milloin on irroituspiikin aika vai miten? Mulla vissiin tarkoitus pitää nyt siis clomiton kierto välissä ja sitten taas 1 tbl kp 3-7 ja ultra jo kp 9-10 ja sen perusteella pregnyl.

Sekundäärisesti lapsettomia ollaan, esikoinen nyt 3,5 v. Hän sai alkunsa melkein kahden vuoden yrittämisen jälkeen, juuri kun oltiin aloittamassa lapsettomuustutkimuksia. Olen ollut myös kerran hänen syntymänsä jälkeen raskaana, mutta se oli tuulimuna ja meni kesken rv 12. Sen jälkeen ei mitään sitten ole tapahtunutkaan... Siitä km:stakin jo aikaa 1,5 v. Meillä myös miehessä vikaa. Siittiöt liikkuvat huonosti vasta-aineiden takia ja myös epämuodostuneita on, joten jos ei pregnyl tuota tulosta niin rankemmat hoidot ovat edessä! Ollaankuitenkin vielä alle 30, ja se ikä ollaan asetettu rajaksi, että sitten mennään rankempiin hoitoihin, jos ei ennen tapahdu!

Olisin hyvin kiitollinen, jos viitsitte kertoa kokemuksia ja tietoa yms.!

Kommentit (1)

Minulta löytyi viime joulukuussa toisesta munasarjasta aika iso kysta, johon gyne määräsi Terolut-kuurin. Syötyäni tabletit, kävin uusintatarkastuksessa, ja kysta oli puhjennut. Minun ymmärtääkseni siitä puhkeamisesta ei ole mitään haittaa, tosin kipeää se sattaa joillekin tehdä kovastikin. Mun ymmärtääkseni se ei kait muulla tavoin sieltä häviäkään kuin joko puhkeamalla tai sitten leikkauksella. Jos se mun kysta ei olis sieltä itestään hävinny, ni se ois sit leikattu tähystyksellä pois. Mun gyne oli sitä mieltä, et isot kystat voi jopa heikentää raskaaks tuloa, jos ne on niitten oikeitten rakkuloitten tiellä. Mutta ei varmaankaan syytä kovin suureen huoleen, jos lääkärikään ei siihen sen ihmeemin puuttunut. Mut jos asia vaivaa mieltä, ni toki kannattaa kysyä lääkäriltä asiasta tarkemmin.

LH-huippuasioihin mulla ei ole sulle antaa vastauksia, toivottavasti saat niitä joltain muulta. Mulla itelläni ei oo ovulaation kanssa ongelmia, mutta jostain muusta syystä ei vaan onnistu raskaaksi tuleminen. Tutkimuksia tehdään parasta aikaa ja sekundäärisiä ollaan mekin.

Hyvää loppukesää sinulle!

LeiMu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat