Seuraa 

Hei!!

Saimme ihanan tytön tyllerön vajaa kolme kuukautta sitten. Kuukautisia minulla ei ole vielä tullut sen jälkeen. Täysimetän tyttöä koko ajan. Kuinka pian kuukautiset alkavat synnytyksen jälkeen ja hidastaako imetys niiden tulemista. Tuntuu että imetyksen aikana ehkäisykeinot on aika minimaaliset ja se kondomi ei meille sovi. Meidän seksi elämä on aika kiihkeää,joten ei sen kanssa ikinä kyllä " tuhrailemaankaan" ,... Nyt olen jotenkin herännyt että herran jumala voisinko olla jo nyt raskaana, kun on vain jotenkin niin omituinen tunne asiasta. Testiä en kyllä ole tehnyt vielä. Pari viikkoa sitten oli muutaman päivän ruskeaa vuotoa, mutta en tulkinnut niitä kuukautisiksi.

Heidi ja tyty 11vk

Kommentit (2)

Kuukautisten alkaminen synnytyksen jälkeen on täysin yksilöllistä, joillakin voi alkaa miltei heti synnytyksen jälkeen imetyksestä huolimatta kun taas toisilla niitä ei tule koko imetys aikana. Itselläni alkoi kun poika oli 5kk ja lähes täysimetyksellä edelleen. Nyt poika on 7 1/2kk ja olen 7viikolla raskaana.Tämä raskaus oli toivottu, koska halusime lapset lyhyellä ikäerolla. Että imetystä ei todellakaan voi pitää ehkäisykeinona!

Mä tein raskaustestin kun esikoinen täytti 4 kk. Positiivinen oli.

Täysimetin, mutta kantsii muistaa että ehkäsyteho on saattanu pienentyä jos imettää epäsäännöllisesti eli tulee yli 4 tunnin taukoja.

Eka vuosi saattaa mennä, varsinkin jos imettää kuukautisten kanssa oudosti, kaikki vuoto kannattaa huomioida! Jälkivuoto kestää alle 2 kk, saattaa välillä loppua ja alkaa uudestaan. Kuukautiset taas voi olla alkuun erilaiset. Ovulaatio taas voi olla heti synnytyksen jälkeen eli raskautua voi tosi nopeesti uudestaan.

Imettäminen ei pidä välttämättä kuukautisia pois, ne alkaa kun olet valmis synnyttämään.

Sitten kolmas noitten säännöllisten imetysten ja vuodottomuuden lisäksi on että synnytyksestä on alle 6 kk. Jos noista kolmesta joku ei pidä paikkaansa niin ehkäsytehoon ei kannata luottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat